سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

بررسی سرقت علمی مقاله isi

انتشار 5 اسفند 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از دلایل اصلی رد شدن یا ریجکت شدن مقالات انگلیسی درمجلات وژورنالهای معتبرعلمی تشابه متنی است که به دزدی ادبی یا سرقت علمی یا Plagiarism مشهوراست.

بررسی سرقت علمی مقاله isi

سرقت علمی یا دزدی علمی وادبی یا کپی پیست بعضی از جملات مقالات دیگران یا استفاده از ایده وآثار دیگران یا دزدی کلمات یا  پلاگیاریسم (Plagiarism) واژگانی هستند هستند که به اقدامی غیر اخلاقی و نوعی تخلف در حوزهٔ پژوهش و نگارش اشاره دارند.

درحال حاضر مجلات قبل از داوری مقاله isi را از لحاظ سرقت علمی بررسی میکنند در صورت داشتن سرقت  علمی مقاله isi از حد خاصی سر دبیر ژورنال مقاله شما را ریجکت خواهد کرد. تشخیص سرقت علمی مقالات isi یکی ازمراحل نگارش مقاله میباشد.

بعد از بررسی سرقت علمی وادبی مقاله در صورت داشتن سرقت علمی مقاله از حد مشخصی که برای ژورنالها متفاوت می باشد اما عموما حداکثر بیست درصد می باشد. اما بعضا دیده شده که بعضی ژورنالها درصد های پایین تر مثل 15 را حد نصاب قرار می دهند یک مورد دیگر هم که بعضی مورد توجه قرار می دهند این است که نباید برای هر رفرنس بیشتر از دو درصد باشد.و در صورت داشتن بیش از حد مقاله شما ریجکت می شود. پس به هیچ عنوان قبل از ازسال مقاله به مجلات تشخیص سرقت علمی وادبی را فرموش نکنید.چراکه این کار شما مانع از ریجکت مقاله خواهد شد.

 
تصویر
 

سایتهای مختلفی برای تشخیص سرقت علمی مقالات isi وجود دارد .ولی نباید برای سایتهای رایگان اعتماد کرد زیرا دیتابیس این سایتها کامل نیست چون برای بررسی سرقت علمی - ادبی باید به مقالات و کتاب های چاپ شده دسترسی داشت و دسترسی به این دیتابیس هزینه دارد. ومورد اینکه نباید به این ستیتها اعتماد کرد ومقاله رابررسی کردپراکه از مقالات شما سوءاستفاده شود.

مهمترین و بهترین سایت با توجه به دیتابیس و اعتبار آن سایت آیتنتیکیت https://www.ithenticate.com می باشد. چون اکثر مجلات الزویر و اشپرینگر و وایلی و تیلور و نیچر و … از این سایت برای بررسی سرقت علمی مقاله isi

استفاده می کنند. اکثر مجلات از سایت iThenticate برای بررسی سرقت ادبی آنلاین استفاده می کنند. این سایت دارای دیتابیس بزرگی از کتابها و مقالات که عضو Cross Check و صفحات گسترده وب می باشد.و سایت ترنیتن https://www.turnitin.com که بیشتر مورد استفاده دانشجویان دانشگاههای خارج از کشور می باشد.

پس از دریافت نتیجه بررسی سرقت علمی مقاله isiباید نسبت نسبت به ویرایش ان اقدام نماییم که به این عمل هم پارافریز گویند و این کار را با تغییر ساختار جمله واستفاده از کلمات مترادف انجام می دهیم.

سرقت علمی – ادبی شامل موارد زیر میباشد:

تغییرنام اثر دیگران به عنوان اثرخود

کپی کردن نظرات وایده های ونوشته های سایر افراد بدون اطلاع انها وبدون پرداخت حق الزجمه

ارائه اطلاعات غلط درمورد نوشته ومتن نقل وقول شده

تغییریا تعویض کلمات متن نقل وقول شده بدون اجازه

بررسی سرقت علمی مقالات isi در سایت ایران آیتنتیکیت با هزینه کم و در اسرع وقت صورت می پذیرد. برای بررسی سرقت علمی باید در سایت موسسه ثبت نام کنید. سرقت علمی در حال حاضر به طور چشمگیری در نوشته های پژوهشگران به طور خواسته یا ناخواسته دیده می شود. برای رفع سرقت علمی مقالات ابتدا باید مقالات خود را  با سایت اصلی و معتبری که سردبیران مجلات از آن برای بررسی سرقت علمی مقالات isi استفاده می کنند، بررسی کنید. این سایت مرجع سایت  www.ithenticate.com می باشد. این سایت دارای دیتابیس بزرگی از مقالات و کتاب ها و پایان نامه ها منتشر شده و صفحات وب می باشد. که کوچکترین مشابهت را مشخص می کند. شما بعد از بررسی سرقت علمی مقالات isi خود باید نسبت به رفع سرقت علمی بپردازید و جملاتی را که دارای مشابهت و سرقت علمی هستند رفع کنید. برای این کار می توانید جملات مجهول را به معلوم و برعکس و استفاده از کلمات مترادف و … استفاده کنید. بررسی سرقت ادبی مقاله امروزه یکی از دلایل مهم مانع شدن از ریجکت شدن مقالات می باشد.  بنابراین بررسی سرقت علمی مقاله قبل از ارسال مقاله به مجلات یکی از مهمترین کارها در پذیرش مقاله می باشد.

 
تصویر
 

معمولا به علت محدودیت و هزینه های بالا استفاده از نرم افزار های تشخیص سرقت علمی برای نویسندگان و پژوهشگران ما فراهم نیست و یا بسیار گران است. موسسه سینا، با داشتن مترجمین و ویراستاران با تجربه در امر ترجمه و ,ویرایش مقاله isi و همچنین تجربه چندین ساله در ارسال، پذیرش و چاپ مقاله  isi ، شما دانشجویان و محققین گرامی را در تمامی مراحل چاپ مقاله یاری می رساند. اگر مقاله ای نوشته اید که از میزان کپی آن اطلاعی ندارید، جهت جلوگیری و رفع سرقت علمی - ادبی می توانید جهت بررسی سرقت علمی مقاله isi خود را به کارشناسان ما ارسال نمایید. مقاله شما توسط نرم افزار مخصوص plagiarism بررسی شده و در نهایت فایل گزارش مقاله شما که حاوی محل plagiarism در متن شما می باشد، برایتان ارسال می شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام