سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

برای چاپ کتاب چه باید کرد؟

انتشار 18 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

 علاقه به نوشتن و ثبت وقایع یا دانسته ها برای به اشتراک گذاشتن آنها با سایرین، جزو علایق نویسندگانی است که در این عرصه ورود کرده و به مرور زمان و با کسب تجربه، جایگاه خوبی در بین مخاطبین خود پیدا کرده اند.

برای چاپ کتاب چه باید کرد؟

علاقه به نوشتن و ثبت وقایع یا دانسته ها برای به اشتراک گذاشتن آنها با سایرین، جزو علایق نویسندگانی است که در این عرصه ورود کرده و به مرور زمان و با کسب تجربه، جایگاه خوبی در بین مخاطبین خود پیدا کرده اند. هر نویسنده ای در آغاز راه، ترس و نگرانی هایی برای اقدام به نوشتن دارد و حتی ممکن است زمان طولانی برای نگارش اولین کتاب خود صرف کند اما زمانی که حاصل زحمات طولانی مدت خود را در در قالب کتابی چاپ شده مشاهده میکند، خصوصا اگر با بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان خود مواجه شود، رنج زحمات طولانی مدت برای وی شیرین میشود و برای ادامه راه مصمم تر میگردد. بنابراین کافیست اراده کنید و برای ارائه محتوای کتاب خود، بیان علمی و ادبی مناسب انتخاب کنید و دانش خود را در قالبی کتابی با ارزش و ماندگار ارائه دهید تا برای خود ارزشی دو چندان در حرفه و محیط اجتماعی خود مهیا کنید. اگر در دانشگاه در حال تحصیل هستید و می خواهید این راه کسب علم و دانش را ادامه دهید، چاپ کتاب می تواند به عنوان رزومه پژوهشی شما و نمره مثبت به شمار آید به خصوص در آزمون مصاحبه دکتری. 

چاپ کتاب مراحلی دارد که گاهی اوقات برای یک نویسنده پیچیده و مبهم است، اما برای موسساتی که در این حوزه فعالیت دارند و روزانه کتاب‌هایی را آماده چاپ می‌کنند بسیار ساده است. اگر کتاب صرفاً یک کتاب یا مجله تبلیغاتی، گزارش عملکرد، و یا نوعی کاتالوگ باشد، نیاز به مجوز خاصی ندارد اما در صورتی که قرار است کتاب شما در بازار به فروش برسد، باید مراحل قانونی آن اعم از تاییدیه وزارت ارشاد و اخذ شماره استاندارد بین المللی کتاب (شابک) از کتابخانه ملی از طریق یک موسسه انتشاراتی انجام پذیرد. در حالت کلی، کتابها پس از آماده شدن، صفحه­ آرایی شده برای گرفتن شابک راهی خانه کتاب می­شوند (که البته ناشران این شابک را به تعداد از خانه کتاب دریافت کرده و در اختیار دارند). پس از اختصاص شابک، کتاب به کتابخانه ملی برای دریافت فیپا ارسال می­شود و پس از دریافت فیپا که اطلاعات کامل کتاب در آن جمع شده، کتاب به وزارت ارشاد برای دریافت مجوز چاپ فرستاده می­شود تا مجوز چاپ برای کتاب صادر شود. بعد از اتمام تمام مراحل، کتاب آماده چاپ است و توسط ناشر برای لیتوگرافی، چاپ و صحافی فرستاده می­شود. بعد از چاپ کتاب تعداد ۶ جلد (برای تیراژ۱۰۰۰) از کتابها برای مرحله اعلام وصول تحویل ارشاد شده و مراحل چاپ تکمیل می شود.

انواع سرمایه گذاری در چاپ کتاب

چاپ کتاب از نظر سرمایه گذاری به سه روش انجام می‌شود که اولین روش سرمایه گذاری توسط ناشر است؛ این روش بیشتر برای نویسندگان معروف و با سابقه کتاب‌های موفق است.چنانچه فرد معروف و یا با سابقه کتاب پرفروش نیستید به سختی می توانید ناشری پیدا کنید که حاضر شود بر روی کتاب شما ریسک و سرمایه گذاری کند.

دومین روش مشارکت در نشر کتاب است؛ تجربه ثابت می کند که ناشران فقط در صورتی حاضر به سرمایه گذاری و مشارکت واقعی با شما هستند که اطمینان صد درصدی از فروش شما داشته باشند. در غیر این صورت اگر ناشری حاضر به مشارکت با شما شد، احتیاط کنید. چنانچه جزو افراد گروه اول نیستید به احتمال بسیار زیاد خودتان باید دست به جیب شوید.

افرادی که اقدام به چاپ کتاب با سرمایه خودشان می‌کنند، سه گروه هستند: افرادی که برای کسب درآمد اقدام به انتشار کتاب می کنند، گروه دوم برای تقویت رزومه در مصاحبه دکتری و افزایش اعتبار علمی اقدام به چاپ کتاب می کنند و سومین گروه نویسندگان کتاب‌های ادبی و عمومی هستند که بیشتر با انگیزه فرهنگی و شخصی اقدام به چاپ کتاب میکنند. افراد این گروه اغلب فقط می‌خواهند اثرشان منتشر شود. اما مخاطبان گروه اول باید در نظر داشته باشند که در این روش و در چاپ کتاب با سرمایه خود، با توجه به وضعیت کتابخوانی معمولا ضرر می کنند.

چاپ کتاب در موسسه سینا

موسسه سینا بعنوان یکی از موسسات فعال در عرصه چاپ کتاب در حوزه های مختلف اعم از کتاب کودک، رمان، شعر، داستان، موسیقی، کتابهای علمی و دانشگاهی و چاپ کتاب از پایان نامه، به یاری تیم متخصص و حرفه ای خود، خدمات ارزنده ای را به نویسندگان و فرهیختگان عزیز ارائه میکند. لذا اگر کتابی آماده چاپ دارید، اماده سازی و چاپ آن را به مجموعه سینا بسپارید تا در اسرع وقت و با بهترین کیفیت، کتابهای ارزشمند شما را به چاپ برسانیم. با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چاپ کتاب در انتشارات خارجی

مراحل ترجمه و چاپ کتاب

محاسبه ی هزینه ی چاپ کتاب

چاپ کتاب اینترنتی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام