سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر چگونه اقدام کنیم؟

انتشار 10 مرداد 1400
مطالعه 10 دقیقه

با توجه به گسترش روزافزون دانش در قرن 21 و ایجاد طیف گسترده ای از رشته ها و گرایش ها، ارتباط تنگاتنگی بین علوم مختلف به وجود آمده است. مثلا برای ساخت یک دستگاه برای تشخیص تومورهای سرطانی یک تیمی متشکل از فارغ التحصیلان رشته پزشکی، برق، کامپیوتر، شیمی و مکانیک با یکدیگر همکاری می کنند تا بتوانند این دستگاه بسیار کوچک را طراحی کنند تا بتواند در داخل بدن وارد شده و تومور سرطانی را پیدا کند. یکی از عواملی که باعث ایجاد این ارتباطات علمی بین حوزه های مختلف شده است، نشریات و مجلات علمی هستند. این نشریات علمی با انتشار مقالات علمی در زمینه های مختلف، باعث آگاهی محققان و پژوهشگران در نقاط مختلف دنیا از یافته های علمی جدید می شود. در نتیجه ایده های جدیدی در ذهن آنها شکل می گیرد که گاهی به حقیقت پیوستن این ایده ها نیاز به همکاری بین چندین متخصص در رشته های مختلف است.بر همین اساس می توان گفت که نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر یکی از راه های انتشار یافته های علمی در جهان و برقراری ارتباط و همکاری بین محققان در کشورهای مختلف می شود. اما نگارش و چاپ مقاله نیازمند انجام یک پژوهش است و لازمه پژوهش داشتن یک ایده خوب است.

مقالات علمی

برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی شما باید با انواع مقالات آشنا باشید. مقالات از منظرهای مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. مثلا از نقطه‌نظر محلی که منتشر می‌شوند و ژورنالی که آنها را می‌پذیرد، دسته‌بندی‌هایی برای‌شان در نظر گرفته می‌شود. نوع دیگری از دسته‌بندی هم وجود دارد که به کمک آن، مقالات از نقطه‌نظر ساختاری و محتوای‌شان دسته‌بندی می‌شوند.

از مقالاتی که در دسته‌بندی اول جای می‌گیرند باید به مقالات isi، isc یا اسکوپوس اشاره کرد. همچنین در دسته‌بندی دوم هم می توان به مقالاتی مانند مقالات مروری، پژوهشی و… اشاره نماییم. پس شما به عنوان یک محقق باید بدانید که می‌خواهید چه نوع مقاله‌ای را نگارش و یا از پایان نامه خود استخراج نمایید. در کل آماده‌سازی مقالات برای ژورنال‌های داخلی و خارجی دارای مراحلی می باشد که در ادامه به توضیح این مراحل خواهیم پرداخت.

مقالات علمی

روند چاپ و انتشار مقاله علمی در مجلات معتبر

اجازه بدهید که از ابتدای کار شروع کنیم و به شما بگوییم که برای چاپ مقاله در مجلات معتبر چه مراحلی را باید طی نمایید تا مقاله شما به مرحله چاپ برسد.

استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و استخراج مقاله از رساله دکتری یکی از اصلی‌ترین تجربه پژوهشی هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شمار می‌رود. اگر این فرآیند به شکل مناسبی صورت گرفته باشد حتماً انگیزه انتشاریافته‌های پایان‌نامه را در قالب یک مقاله (علمی پژوهشی، ISC، ISI و یا SCOPUS و PUBMED) زنده خواهد کرد. چراکه مطلع کردن جامعه پژوهشی از یافته‌های یک پایان‌نامه در سطح ملی و بین‌المللی تنها از طریق انتشار مقاله استخراج‌شده از پایان‌نامه امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر این چاپ مقاله برگرفته از پایان‌نامه امکان استفاده دیگران از نتایج پژوهشی و افزودن به غنای جامعه علمی را تحقق می‌کند که این کار رزومه شمارا برای ورود به دوره‌های تحصیلی بعدی یا ورود به شغل موردنظر تقویت می‌کند؛ بنابراین در ادامه مطلب سعی شده است علاوه بر اشاره به تفاوت پایان‌نامه و مقاله، نکات مهمی که در استخراج مقاله از پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا استخراج مقاله از رساله دکتری دارای اهمیت است را برای شما پژوهشگران عزیز بازگو کنیم تا بتوانیم در انتشاریافته‌های علمی شما سهمی اندک داشته باشیم.

استخراج مقاله از پایان

نکات کلیدی در استخراج مقاله از پایان‌نامه

ارزش کاربردی و یا علمی پایان‌نامه توسط مقاله چاپ شده در مجلات داخلی و خارجی معتبر تعیین‌ میشود؛ بنابراین در زیر به یک سری نکاتی که در استخراج مقاله از پایان‌نامه باید در نظر گرفته شود اشاره‌شده است.

عنوان مقالات استخراجی نباید تکراری باشد. که می توانید با یک جستجوی ساده به فارسی و انگلیسی در گوگل یا گوگل اسکولار (google scholar) از این مورداطمینان حاصل نمایید.

موضوع مقالات خود را به‌روز انتخاب کنید، تا احتمال اکسپت مقاله در مجلات داخلی و خارجی افزایش یابد.

مجله‌ی موردنظر را بر اساس موضوع و سطح علمی مقاله استخراج‌شده انتخاب کنید.

دانشجویان می‌توانند قبل از استخراج مقاله از پایان‌نامه با شیوه‌های نگارش مقالات فارسی از نمونه‌های مشابه درزمینهٔ تخصصی خود به پایگاه مقالات جهاد دانشگاهی www.sid.ir و یا مجلات الزویر و … مراجعه نمایند، و مقاله خود را در قالب ساختار موردنظر نگارش نمایند.

در استخراج مقاله از پایان‌نامه، سعی کنید از منابع جدید مورداستفاده در پایان‌نامه استفاده نمایید.


ترجمه تخصصی برای چاپ مقاله

بعد از استخراج مقاله برای پذیرش مقاله درصورتی‌که مجله انتخابی جزء مجلات خارجی باشد نیاز به ترجمه تخصصی داریم. ترجمه تخصصی مقاله همواره با ترجمه عمومی و عادی تفاوت داشته و از حساسیت بالایی برخوردار است. این نوع ترجمه درزمینهٔ خاصی انجام می‌شود و در آن از کلمات تخصصی مربوط به موضوع مقاله استفاده می‌شود. ازآنجاکه مجلات معتبر بین‌المللی معمولاً حساسیت زیادی در پذیرش و چاپ مقاله دارند لازم است ترجمه مقاله با دقت بیشتری انجام شود؛ بنابراین بهتر است برای ترجمه تخصصی از مترجمان تخصصی که درزمینهٔ مورد ترجمه تحصیل‌کرده و آشنایی کامل به زبان مقصد و موضوع ترجمه دارند استفاده شود.

ترجمه تخصصی برای چاپ مقاله


ویرایش ظاهری، دستوری و زبانی مقاله

ضرورت ویرایش و ارائه صحیح متون به‌قدری است که برخی اوقات، متون علمی و مقالات ممتاز، به دلیل ایرادات نگارشی ظاهری و دستوری، از سوی داوران علمی و ادبی نشریات و مجلات داخلی و خارجی مردود اعلام می‌شوند. این رخداد موجب اتلاف وقت و دوباره‌کاری برای نویسندگان می‌شود. بنابراین انجام ویرایش ظاهری و دستوری بعد از ترجمه مقالات امری ضروری به نظر می‌آید؛ که در ادامه مطلب به چیستی این دو نوع ویرایش پرداخته‌شده است.

ویرایش ظاهری

ویرایش ظاهری نوعی از ویراستاری است که در آن به شکل و ظاهر نوشته‌ها دقت می‌شود؛ یعنی پاراگراف‌بندی‌ها، رعایت رسم‌الخط صحیح کلمات و هر آنچه انسجام ظاهری نوشته‌ها و مقالات را بهبود می‌بخشد در دسته ویرایش ظاهری قرار می‌گیرد.

ویرایش دستوری و زبانی همان‌طور که از نامش پیداست به مقوله رعایت دستور زبان و قواعد زبان در ویراستاری مقاله می‌پردازد. ویراستار باید تلاش کند تا تمام نکات دستوری مرتبط با فعل‌ها، اسم‌ها، صفت‌ها، قیدها و هر سرفصل دیگری از دستور زبان در متن به‌درستی استفاده‌شده باشد.


پارافریز و رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقاله

یکی از دلایل اصلی ریجکت مقالات سرقت ادبی موجود در آن‌ها می‌باشد. می توان گفت هرگونه بازنمایی افکار دیگران به‌عنوان افکار خود سرقت ادبی محسوب می‌شود. این عمل چنان در جوامع دانشگاهی تقبیح می‌شود که ممکن است نام نویسنده را برای همیشه در لیست سیاه قرار دهد؛ بدین منظور برای رفع این سرقت ادبی ضروری هست که از پارافریز‌ کردن که یکی از مهم‌ترین توانایی‌ها و مهارت‌ها در دنیای نویسندگی است استفاده نمایید. اصطلاح پارافریز کردن به معنای تغییر واژه‌ها و عبارات یک متن است. در نگاهی کلی‌تر، زمانی که می‌خواهید پارافریز یا بازنویسی انجام دهید، باید ادراکمان از یک متن را به زبان خود، بدون تغییر در پیام و معنای واقعی به رشته تحریر درآورده و ایده‌ها و اطلاعات را به شیوه‌ای جدید ارائه دهیم.

پارافریز و رفع هر گونه تشابه


آماده سازی

آماده سازی مقاله به فرم مورد نظر مجله

مجلات نیز می‌خواهند که مقالاتی را که در مجله چاپ می‌کنند یکدست و یکپارچه به نظر برسد به همین دلیل یک چهارچوب و ساختار خاصی را مشخص می کنند که داوران هر مجله این فرمت و ساختار را بررسی کرده و مقالات خارج از این چهارچوب را ریجکت می کنند. از این رو مقالات قبل از سابمیت به مجله حتما باید فرمت بندی شوند تا داوران مجلات آن مقاله را مورد بررسی قرار دهند.


سابمیت مقاله در مجلات

به‌طورکلی زمانی که شما یک مقاله را برای چاپ در یک ژورنال، ارسال می‌کنید در حقیقت شما مقاله خود را سابمیت کرده‌اید. برای سابمیت یک مقاله به یک ژورنال، باید به سایت ژورنال مراجعه کرده و از قسمت مربوط به سابمیت اقدام نمایید. البته قبل از اقدام به سابمیت، ابتدا باید قسمت دستورالعمل برای نویسندگان را که معمولاً با عناوینی مانند Instruction For Authors آورده می‌شود مطالعه کنید. البته متن‌ها به انگلیسی بوده و کار را برای فارسی‌زبانان که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند، دشوار می‌نمایداز این رو می توانید از موسسات معتبر جهت سابمیت مقاله خود بهره مند شوید.

سابمیت مقاله در مجلات

روند داوری مقالات در مجلات معتبر

شروع کار داوری مقالات به این صورت است که نویسنده، مقاله علمی خود را برای ژورنال ارسال می‌کند و بعد سردبیر مجله، مقاله علمی را بررسی می‌کند. در صورتیکه به نظرش مناسب چاپ باشد آن را برای بررسی منتقدان و مرورگران مجله ارسال می‌کند. در غیر این صورت مقاله رد می‌شود.در حالت کلی برای مقاله در جهت چاپ سه مورد می تواند پیش بیاید که در زیر به این سه مورد اشاره شده است:

مقاله بدون هیچ تغییری مورد قبول واقع شده است. (این حالت به ندرت رخ می‌دهد)

مقاله نیاز به تغییر و ارسال مجدد دارد. (تغییرات عمده و زیاد)؛ به این حالت میجر ریوایز گفته می‌شود.

مقاله نیاز به تغییر و ارسال مجدد دارد.(تغییرات کوچک و جزیی)؛ به این حالت ماینور ریوایز گفته می‌شود.

مقاله رد شده است.

روند داوری

زمانی که مقاله نیاز به تغییر و ارسال مجدد دارد

سردبیر مجله گزارش و پیشنهادات منتقدان را برای نویسنده ارسال می‌کند و از او می‌خواهد تغییرات درخواست شده را انجام دهد. نویسنده می‌بایست مقاله را بازخوانی کرده و تغییرات درخواست شده را اعمال کند و دوباره مقاله را برای سردبیر مجله ارسال کند.

در این مرحله، تلاش‌تان را به کار بگیرید تا داوران و مرورگران را متقاعد کنید. شاید درخواستی که از شما دارند، بسیار ساده و مرتبط با جداول و مسائلی از این دست باشد. یعنی با اصلاح‌کردن چند مورد ساده، خواسته‌شان انجام شود. اما گاهی هم درخواست‌هایی بزرگ دارند و باید به پرسش‌های‌شان پاسخ بدهید و نقطه‌ای گنگ را درباره یکی از بخش‌های مفهومی کار شرح بدهید. در این صورت هم با فروتنی و با زبانی واضح، سعی کنید که نقاط گنگ را بشکافید و برای آنها همه چیز را توضیح بدهید.

داشتن نگاهی فروتنانه و دورماندن از عصبانیت هم در این بخش از کار لازم است. به ویژه زمانی که ایرادات و اشکالاتی بی‌اساس از کارتان گرفته می‌شود. این را به خاطر بسپارید، که امکان دارد، ایراداتی به متن‌تان وارد شده باشد که چندان مهم نیستند و پایه منطقی ندارند. در هر حال، شما برای عبور از سد منتقدان و مرورگران باید آنها را توجیه کنید. پس سعی‌تان را به کار بگیرید.

زمانی داوری

بعد از این مرحله هم سردبیر مجله با مرور دوباره مقاله تصمیم نهایی را می‌گیرد:

  • مقاله هنوز مناسب چاپ در مجله نیست که در این صورت رد می‌شود.

  • مقاله مناسب چاپ در مجله است. در این صورت دوباره برای بررسی و چک شدن به دست منتقدان سپرده می‌شود. در این مرحله نوبت منتقدان است تا تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. در اغلب موارد در این مرحله مقاله برای چاپ در مجله مورد تایید قرار می‌گیرد.

مراحل صفر تا صد چاپ مقاله در سینا ترجمه

سینا ترجمه با بهره‌گیری از محققان برتر کشور، می توانند صفر تا صد پذیرش و چاپ را طبق مراحلی که در زیر به آن اشاره شده است را ارائه نمایید:

مراحل صفر تا صد چاپ مقاله

استخراج مقاله از پایان‌نامه جهت پذیرش و چاپ نهایی در مجلات داخلی و خارجی isi، پاب مد، isc، Scopus،... .

ترجمه تخصصی و Native مقاله جهت چاپ در مجلات داخلی و خارجی isi، پاب مد، isc، Scopus،... .

ویرایش علمی و تخصصی و گرامری مقاله قبل از ارسال مقاله به مجله‌های نمایه شده داخلی و خارجی isi، پاب مد، isc، Scopus،...

انتخاب مجله تخصصی داخلی و خارجی isi، پاب مد، isc، Scopus با توجه به رشته متقاضی و موردقبول وزارت علوم، دانشگاه آزاد، پیام نور و وزارت بهداشت.

فرمت بندی مقاله به فرمت مجلات داخلی و خارجی معتبر isi، پاب مد، isc، Scopus،... .

سابمیت مقاله به مجلات داخلی و خارجی isi، پاب مد، isc، Scopus و تمام پیگیری‌های لازم جهت چاپ مقاله

خدمات پذیرش و چاپ مقالات

خدمات پذیرش و چاپ مقالات در سینا ترجمه

چاپ مقالات در مجلات مناسب و معتبر تاثیر مستقیم در پذیرش مصاحبه دکتری و ارتقا درجه علمی اساتید دارد بدین منظور متخصصان سینا ترجمه با گرد آوری اساتید و نخبگان برتر کشور آماده است تا صفر تا صد مراحل چاپ در کنار شما باشد و با ملاحظه تمامی درخواست های مجله، مقاله شما را برای پذیرش و چاپ آماده سازی کرده و الزامات فنی چاپ مقاله را بررسی کرده و مقاله شما را طبق دستورالعمل مجله قرار دهد. در واقع متخصصان سینا ترجمه تمامی اقدامات لازم از جمله ترجمه و ویراستاری، انتخاب مجله مناسب، ساخت حساب کاربری، تهیه کاورلتر، پیگیری فرآیند پذیرش، مکاتبه با داوران و پرداخت هزینه های چاپ را مدیریت می کنند و در تمام این مسیر در کنار شما خواهند بود.

جهت ثبت سفارش خدمات پذیرش و چاپ مقاله در سینا ترجمه می‌توانید از طریق لینک‌ مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله برای بررسی علمی به داوران صاحب نظر و مرتبط با موضوع مقاله ارسال می‌گردد که اغلب این افراد از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر هستند.

بله، زمانی که یک مقاله به صورت رسمی از یک مجله پذیرش شده باشد، به معنای آن است که آن مقاله در یکی از شماره‌های آتی مجله قطعاً چاپ خواهد شد. ممکن است برخی دانشگاه‌ها نامه پذیرش را مورد تایید قرار ندهند که این امر در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ است. در مجموع نامه پذیرش به منزله چاپ قطعی مقاله در مجله است.

بسته به نوع مجله، زمان پذیرش از 2 هفته تا یک سال می تواند متغیر باشد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سپاس و درود خدمت مدیریت عالی موسسه خدماتی سینا بنظر می رسد این موسسه با وجود محققان و اساتید برجسته دانشگاه تبریز بتواند خدمات علمی برتری در سطح کشور و منطقه ایفا نماید. مایه افتخار استان و کشور هستین .ممنون و متشکریم
باسلام وعرض ادب دوست عزیز از لطف نظرتان خیلی متشکریم انشالله که بتونیم یه نقش کوچکی درموفقیتان داشته باشیم. باتشکرازحسن نظرتان به موسسه سینا
3 سال پیش
بازدیدکننده

محمدرضا داودزاده
با سپاس و درود خدمت مدیریت عالی موسسه خدماتی سینا بنظر می رسد این موسسه با وجود محققان و اساتید برجسته دانشگاه تبریز بتواند خدمات علمی برتری در سطح کشور و منطقه ایفا نماید. مایه افتخار استان و کشور هستین .ممنون و متشکریم
3 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام