سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

بدون داشتن مقاله چگونه در مصاحبه دکتری قبول شویم؟

انتشار 17 شهریور 1399
مطالعه 7 دقیقه

وقتی روزهای مصاحبه دکتری فرا می‌رسد استرس داوطلبان چند برابر می‌شود و کسانی که فعالیت پژوهشی ندارند بیشتر دچار استرس می‌شوند و نمی‌دانند زمان از دست رفته را چگونه جبران کنند. شما برای تحقق اهداف و آرمان های خود احتیاج به یک رزومه قوی دارید که کادر تخصصی سینا ترجمه در سریع ترین زمان فرصت از دست رفته شما را جبران خواهد کرد.

بدون داشتن مقاله چگونه در مصاحبه دکتری قبول شویم؟

شرکت در مصاحبه دکتری بدون داشتن مقاله

مصاحبه دکتری هر دانشگاه توسط اساتید و هیئت داوری دانشگاه مربوطه انجام می شود اما شیوه سنجش دانشجو و بررسی سطح علمی آنها تقریبا معیار مشخصی دارد شما تقریبا از هیچ یک از دانشگاه های سراسری و آزاد نمی توانید بدون داشتن رزومه قوی پذیرش بگیرید و داوران اعتبار و قدرت علمی شما را مورد سنجش قرار خواهند داد. نمره کل داوطلبان حاضر در جلسه مصاحبه هر دانشگاه/واحد دانشگاهی قیاس شده و مطابق با ظرفیت، افرادی که بالاترین نمره کل را کسب کرده باشند پذیرفته می شوند. بنابر این شرایط کاملا رقابتی می باشد و باید همه تلاش خود را به کار بگیرید که از سایر شرکت کنندگان در جلسه مصاحبه پیشی بگیرید. قبل از روز مصاحبه بارم بندی و نحوه امتیاز دهی مصاحبه طی اطلاعیه ای از طرف سازمان سنجش منتشر خواهد شد که باید با مطالعه این شیوه نامه همه اطلاعات لازم برای رزومه خود را گردآوری کنید.

نکته مهم: به طور معمول در ارزیابی داوطلبان دکتری، تنها مقالات و کتاب های مرتبط با رشته تحصیلی در نظر گرفته می شود و فعالیت پژوهشی که با رشته موردنظر جهت تحصیل در مقطع دکتری متناسب نباشد، ارزش چندانی ندارد. از این رو شرکت در مصاحبه بدون داشتن مقاله و کتاب مرتبط دشوار خواهد شد. از طرفی در نظر داشته باشید برای ارزیابی کار تحقیقاتی انجام شده، مهم ترین پارامتر، اعتبار مجله ای است که مقاله در آن چاپ شده است.

نکته مهم

امتیازات در مصاحبه دکتری

در مصاحبه های دکتری، غالباً 40 درصد نمره به سوابق پژوهشی، 30 درصد به سوابق آموزشی و 30 درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه اختصاص داده می شود که در زیر به تفصیل در مورد هر کدام صحبت خواهد شد.

سوابق پژوهشی

فعالیت پژوهشی شامل پژوهش هایی می باشد که شما انجام داده اید که از جمله فعالیت ها می توان به چاپ مقاله، چاپ کتاب ،ترجمه کتاب جدید خارجی ، ثبت اختراعات و همچنین کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد اشاره کرد. که در جدول زیر به هر یک از فعالیت های پژوهشی و امتیازاتی که برای هر بخش اختصاص داده شده است اشاره شده است.

نوع فعالیت

امتیاز

مقالات علمی چاپ شده مرتبط با رشته تحصیلی در مجلات معتبر داخلی و خارجی

22 امتیاز(هر مقاله 7)

مقالات علمی چاپ شده مرتبط با رشته تحصیلی در مجلات علمی ترویجی

هر مقاله 2 امتیاز

گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی خارجی

تا 7 امتیاز

گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی داخلی

تا 5 امتیاز

برگزیدگان جشنواره علمی معتبر خارجی

تا 7 امتیاز

برگزیدگان جشنواره علمی معتبر داخلی

تا 3 امتیاز

تالیف و ترجمه چاپ کتاب

تا 4 امتیاز

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

تا 4 امتیاز

(عالی 4 امتیاز خیلی خوب 2 امتیاز)

جمع کل

40 امتیاز


سوابق آموزشی

سوابق آموزشی به فعالیت های اطلاق می شود که در دوران تحصیلی و آموزشی خود آن ها را کسب کرده اید که در جدول زیر به فعالیت های آموزشی و امتیازاتی که برای هر بخش اختصاص داده شده است اشاره شده است.

سوابق آموزشی

فعالیت

امتیازات

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی

3 امتیاز

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

3 امتیاز

رتبه دانشگاه محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

5 امتیاز

معدل پایه کارشناسی ارشد

6 امتیاز

جزء برگزیدگان المپیادهای علمی

5 امتیاز

داشتن مدرک معتبر زبان بین المللی

6 امتیاز

جمع کل

30 امتیاز


جلسه مصاحبه دکتری

این بخش از آزمون مصاحبه دکتری کاملا مرتبط به خود دانشجو می باشد که باید دانشجو با مطالعات لازم بتواند امتیاز این بخش را اخذ نماید اساتید در جلسه آزمون مصاحبه دکتری یک سری سوالاتی را از دانشجو می پرسد که دانشجو موظف است به این سوالات پاسخ دهد تا امتیاز لازم را کسب نماید. که این سوالات می تواند به سه شکل زیر باشد:

سوالات عمومی مصاحبه

  • وضعیت تأهل و داشتن فرزند

  • محل و شرایط زندگی و اسکان در شهر دانشگاه

  • دلیل تعیین اولویت‌ها در انتخاب رشته (این سوال همواره چالش‌های مختلفی در پی داشته است و لازم است دلایل منطقی مناسبی برای آن از پیش آماده کنید).

  • انگیزه از تحصیل در مقطع دکتری

سوالات عمومی مصاحبه

سوالات تخصصی مصاحبه

سوالات تخصصی مصاحبه

  • سوالات تخصصی مرتبط با رشته

  • سوال درخصوص موضوعی که برای پژوهش در مقطع دکتری اعلام کرده‌اید.

  • سوالاتی در خصوص روش تحقیق و آمار

  • سوالات تخصصی درمورد دروسی که اعلام کرده‌اید مشغول به تدریس آن‌ها هستید.

سوالات زبان انگلیسی

  • چکیده پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد

  • شرح موضوع مدنظر برای رساله دکتری

  • معرفی خود به زبان انگلیسی

  • دیالوگ‌های ساده روزمره

سوالات زبان انگلیسی

چنانچه تاکنون اقدامی در راستای ارتقا رزومه خود انجام نداده اید و رزومه تحصیلی چشمگیری ندارید توصیه می کنیم با همکاری کادر متخصص سینا ترجمه هر چه سریع تر اقدام نمایید.

خدمات تقویت رزومه مصاحبه دکتری در سینا ترجمه

سینا ترجمه برای تقویت رزومه داوطلبان عزیز که تا کنون هیچ گونه فعالیت پژوهشی جهت تقویت رزومه انجام نداده اند خدماتی را در نظر گرفته است تا بتوانند با بهره گیری از این خدمات رزومه خود را تقویت کرده و با دستی پر در مصاحبه آزمون دکتری شرکت نمایند. با ما همراه باشید تا به هریک از این خدمات پرداخته شود.

استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ آن در مجلات معتبر داخلی و خارجی

داوطلبان می توانند با همکاری تیم متخصص سینا ترجمه از پایان نامه خود مقاله استخراج کنند. مقالاتی که توسط این مجموعه استخراج می گردد قابلیت انتشار در مجلات علمی پژوهشی معتبر داخلی و خارجی دارند. در این موسسه استخراج مقاله از پایان نامه با عناوین متفاوت انجام می شود و همه مقالات استخراج شده قابلیت انتشار در مجلات مختلف را دارند.

استخراج مقاله از پایان

تبدیل پایان نامه به کتاب

مقاله و کتاب جز مهم ترین ارکان تقویت رزومه هستند و دانشجو با اتکا به این دو می تواند در مصاحبه دکتری امتیازات لازم را کسب کند. اما چنانچه آمادگی استخراج و چاپ مقاله را نیز نداشته باشد می توانید در کوتاه ترین زمان پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کرده و امتیاز تالیف کتاب را اخذ نمایید.

تبدیل پایان نامه به کتاب

ترجمه کتاب جدید خارجی

ترجمه کتاب جدیدالنشر خارجی مرتبط با رشته تحصیلی شما امتیاز برابر با تالیف کتاب دارد. از این رو می توانید بدون هر گونه دغدغه در خواست خود را برای کارشناسان سینا ترجمه ارسال نمایید تا کتاب های جدیدالنشر خارجی مرتبط با رشته تحصیلی را برای شما معرفی نمایند هر کدام از کتاب ها مورد تایید بود ترجمه کرده و به اسم شما به چاپ برسانند.

ترجمه کتاب جدیدالنشر خارجی

نکته: سعی کنید تا روز مصاحبه دکتری هر امتیازی که می توانید در رزومه ثبت کنید را به یاد آورید و در رزومه قید کنید و همه مدارکی که احتیاج دارید را جمع آوری کنید. ما در سینا ترجمه همه تلاش و جدیت خود را به کار خواهیم گرفت تا شما فرهیختگان عزیز با دست خالی در جلسه مصاحبه شرکت نکنید.

خدمات موسسه سینا در حوزه تقویت رزومه دکتری

با توجه به آنچه که در خصوص مصاحبه دکتری ارائه شده در می یابیم که بخش آموزشی مربوط به سوابق تحصیلی دانشجو و همچنین بخش آزمون شفاهی مرتبط به خود دانشجو می باشد که باید صرفا با تلاش ها و کوشش های خود به امتیاز مناسب برساند.اما در خصوص بخش پژوهشی می توان گفت تمامی امتیازات مصاحبه دکتری که مربوط به سوابق پژوهشی می باشد را به راحتی با کمک کارشناسان مجرب سینا ترجمه می توان بدست آورد و با دست پر در جلسه مصاحبه حضور داشت. در واقع شما دانشجویان عزیز می توانید با کمک کارشناسان و متخصصان سینا ترجمه اقدام به استخراج مقالات از پایان نامه نمایند و این مقالات را در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ برسانید. برای کسب امتیاز تالیف و چاپ کتاب نیز، می توانید پایان نامه های خود را به کتاب تبدیل نمایند و این کتاب را به چاپ برسانند تا امتیاز این بخش را هم دریافت نمایند . همچنین این موسسه با معرفی کتب جدیدالنشر و اقدام به ترجمه توسط مترجمین متخصص و چاپ آن با نام دانشجو به عنوان مترجم کتاب می تواند موجب شود تا امتیاز ترجمه کتاب را هم کسب کنید. از این رو برای ساخت یک رزومه پژوهشی قوی با متخصصان سینا ترجمه در ارتباط باشید.

جهت ثبت سفارش هر یک از خدمات استخراج مقاله از پایان نامه، پذیرش و چاپ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ترجمه کتاب جدیدالنشر خارجی و چاپ آن می‌توانید از طریق لینک‌ های زیر اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

آزمون‌های زبان تافل (TOEFL)، تولیمو (TOLIMO)، آیلتس (IELTS)، MSRT، MHLE، UTEPT و EPT جزء آزمون‌های معتبر از نگاه دانشگاه‌ها به شمار می‌رود و داوطلبان باید کارنامه خود را در هر یک از این آزمون‌ها هنگام مصاحبه علمی ارائه دهند.

زمان برگزاری مصاحبه های دکتری در سایت سینا ترجمه اطلاع رسانی خواهد شد.

سوالاتی در مورد چکیده پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد، شرح موضوع مدنظر برای رساله دکتری،معرفی خود به زبان انگلیسی،دیالوگ‌های ساده روزمره،پرسش از واژگان تخصصی رشته به زبان انگلیسی و ... .



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام