سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

معرفی دانشگاه های برتر آمریکا

انتشار 12 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

در این مقاله دانشگاه های برتر آمریکا را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

معرفی  دانشگاه های برتر آمریکا

آمریکا یکی از برترین کشورهای جهان در حوزه علم و فناوری است و بسیاری از بهترین دانشگاه های جهان در این کشور واقع هستند. دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاههای کشور آمریکا بدنبال برترین دانشگاه های آمریکا برای کار پس از تحصیل می باشند تا شرایط اقامتی بهتری را برای خود انتخاب کنند.هشتادو یک دانشگاه در میان 500 دانشگاه برتر دنیا از کشور آمریکا می باشند که 19 تای آن در میان 50 دانشگاه برتر هستند.لیستی از دانشگاه های برتر کشور آمریکا را مورد بررسی قرار می دهیم.

دانشگاه هارواردHarvard university

تصویر

دانشگاه هاوارد در سال ۱۶۳۶ تاسیس گردید. این دانشگاه در شهر کمبریج ایالت ماساچوست قرار دارد.با آغازپذیرش دانشجو از سال ۱۶۳۸ شروع به کار کرد ، این دانشگاه نه تنها یکی از بهترین دانشگاههای ایالات متحده آمریکا است بلکه از قدیمی ترین موسسات نیز می باشد. دانشگاه هاروارد در سال ۱۶۵۰، به اولین شرکت آمریکایی تبدیل شد.دانشگاه هاروارد یک دانشگاه خصوصی آمریکا میباشد که هزینه تحصیل در آن به طور متوسط سالانه در حدود 35 تا 55 هزار دلار بسته به رشته تحصیلی میباشد .
 

دانشگاه استنفورد آمریکا  (Stanford University)

تصویر
 
دانشگاه استنفورد، در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا قرار دارد. این دانشگاه دارای دانشکده‌های علوم، بازرگانی، حقوق، پزشکی و مهندسی است.دانشگاه استنفورد آمریکا که در رتبه سومین دانشگاه ثرورتمند جهان قرار دارد. و تقریبا میتوان گفت که همیشه در رتبه بندیهایی که انجام میشود در بین 10 دانشگاه برتر دنیا میباشد. این دانشگاه توسط زوج استنفورد و به یاد بود پسر 16 ساله شان ساخته شد . و این دانشگاه را در زمینهای کشاورزی خودشان ساختندکه ایالت کالیفرنیا یک دانشگاه بزرگ داشته باشد. ایرانیان زیادی نیز در این دانشگاه تحصیل کرده اند. هزینه تحصیل در این دانشگاه سالیانه تقریبا 20 هزار دلار میباشد . البته این دانشگاه به دانشجویان بورس تحصیلی ارایه میدهد.  به خصوص کسانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس آمریکا یا تحصیل در مقطع دکتری آمریکا هستند چنانچه دارای رزومه قوی باشند میتوانند از بورسهای تحصیلی این دانشگاه استفاده نمایند.

 دانشگاه تکنولوژی ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)

تصویر

دانشگاه ام آی تی یا موسسه فنآوری ماساچوست یک دانشگاه خصوصی است که در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد و در سال 1861 میلادی تاسیس شد . این دانشگاه دارای 5 دانشگده و یک کالج و 32 گروه آموزشی میباشد . دانش آموختگان این دانشگاه تا به حال ۸۰ بار در رشته‌های مختلف علمی موفق به دریافت جایزه جهانی نوبل شده اند و تا کنون ۴۷ مدال ملی آمریکا به پژوهشگران این دانشگاه اختصاص یافته است. 80 مدال نوبل نشان دهنده سطح بالای علمی این دانشگاه میباشد.موسسه فن آوری ماساچوست به طور مختصر MIT خوانده می شود. MIT محل ساخت اولین کامپیوتر در سال ۱۹۲۸ بوده است. 

دانشگاه برکلی (University of California, Berkeley )

تصویر
این دانشگاه نیز در ایالت کالیفرنیای آمریکا و در شهر برکلی قرار گرفته است . دانشگاه  برکلی در سال 1868 تاسیس شده است. این نهاد یکی از بهترین دانشگاههای ایالات متحده آمریکا در زمینه  علوم  در نظر گرفته شده است، همچنین به عنوان بهترین دانشگاه دولتی دنیا توسط سازمان یواس نیوز اند ورلد ریپورت شناخته شده است.  این دانشگاه به افتخار جرج برکلی به این نام نامگذاری شده است . برنامه های دکترا در این دانشگاه در آمریکا در بین 10 برنامه تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا قرار گرفته است . هزینه تحصیل در دانشگاه برکلی نیز زیاد است ولی این دانشگاه دارای بورسهای فراوانی میباشد به عنوان مثال در حدود 64 درصد از دانشجويان دوره کارشناسي در دانشگاه برکلي آمريکا بورس هاي تحصيلي دريافت مي کنند. میزان بورس در مقطع فوق لیسانس و دکتری بسیار بیشتر میباشد . جالب است بدانید که شهید دکتر مصطفی چمران، وزیر دفاع سابق ایران تحصیلات خود در مقطع دکتری را در این دانشگاه به‌پایان رسانده بود.

دانشگاه کلمبیا (Columbia University)

تصویر

دانشگاه کلمبیا از نظر قدمت پنجمین دانشگاه آمریکا میباشد و در ایالت نیویورک و شهر نیویورک سیتی ایالت متحده آمریکا قرار گرفته است . این دانشگاه از نظر تحقیقاتی بسیار اهمیت دارد و تاکنون دانش آموختگان این دانشگاه 39 مدال نوبل را به دست آورده اند . این دانشگاه در حدود 14 دانشکده دارد و رشته هایی چون پزشکی ، مهندسی ، حقوق و هنر از رشته های بسیار با کیفیت در این دانشگاه هستند.

  دانشگاه پرینستون (Princeton University )

تصویر

دانشگاه پرینستون در شهر پرینستون و در ایالت نیوجرسی آمریکا واقع شده است . این دانشگاه در سال 1746 و به عنوان کالج تاسیس شد ولی بعد ها با پیشرفت خود و ایجاد دانشکده های متفاوت به دانشگاه تبدیل شد . دانشگاه  پرینستون را می‌توان خانه استادان بزرگ فیزیک و ریاضی هم‌چون آلبرت اینشتین دانست. دانش آموختگان این دانشگاه تا کنون 37 مدال نوبل را به دست آورده اند . این دانشگاه در علوم انسانی نیز بسیار فعال بوده و اولین دانشگاه میباشد که حقوق زنان به عنوان یک رشته در آن تدریس شد .

دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)

تصویر

دانشگاه شیکاگو در شهر شیکاگو و در ایالت ایلینویز آمریکا واقع شده است . این دانشگاه در سال 1890 تاسیس شده است . این دانشگاه برتر تحقیقاتی محققان بسیاری تربیت کرده تعداد 87 نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه محقق بوده اند. این دانشگاه در حال حاضر 15000 دانشجو دارد. 5000 تن از آنها دانشجوی کارشناسی و 10 هزار نفر نیز دانشجوی مقاطع بعد از کارشناسی اند. تعداد دانشجویان خارجی نیزتقریبا 20 درصد کل دانشجویان را تشکیل می دهد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام