سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

معرفی دانشگاه های برتر کشور مجارستان

انتشار 4 مهر 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این مقاله دانشگاه های برتر کشور مجارستان را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

معرفی دانشگاه های برتر کشور مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای زیبا در مرکز اروپا است. در این کشور تدریس به زبان انگلیسی است و همین موضوع باعث شده یکی از دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل باشد که متقاضیان زیادی دارد یک دلیل دیگر اعتبار علمی و قدمت دانشگاه های این کشور است و همچنین هزینه های زندگی مناسب، امکانات فراوان برای زندگی راحت و چند دلیل دیگر این کشور را در رده کشورهایی قرار می دهد که گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل است. پایتخت مجارستان شهر بوداپست است که یکی از زیباترین شهرهای اروپایی به حساب می آید و واحد پول کشور مجارستان فورینت است و یک دلار معادل ۳۳۰ فورینت است. در این بخش بهترین دانشگاه های مجارستان را معرفی می کنیم.

دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست

تصویر
 
یکی از معروف ترین دانشگاه های فنی و مهندسی در اروپای مرکزی دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست است که در سال ۱۷۸۲ بنا شده و همان طور که گفته شد به ۶ زبان آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی و روسی در آن دروس رشته های گوناگون تدریس می شود.

رشته های موجود در این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شامل: رشته های ساختمان، طراحی منطقه ای و شهری، پلاستیک صنعتی، رشته های شیمی آلی و بیولوژیک، تکنولوژی غذایی، رشته های راه و راه آهن، سازه، رشته  قدرت، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، مهندسی کامپیوتر، میکروالکترونیک، کنترل و تجهیزات، رشته های تولید، مدیریت صنعتی، صنایع غذایی و شیمیایی،‌ ریاضیات، رشته های مهندسی حمل و نقل، مهندسی هسته ای، تکنولوژی هسته ای، تربیت معلم، مدیریت، ارتباطات و چندین رشته دیگر از جمله رشته هایی هستند که در دانشکده های این دانشگاه تدریس می شوند.

هزینه شهریه در مقطع کارشناسی برای هر سال ۶۰۰۰ یورو است و برای مقطع کارشناسی ارشد مبلغ  ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو است و در دوره دکترا هم حدودا همین مبلغ است که در این دوره ها بصورت اقساط در دو قسط دریافت می شود. دانشکده های این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان است همه دارای امکانات خوبی هستند.

دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس

تصویر

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مجارستان دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس است که از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور در  در جنوب کشور مجارستان و در شهر میشکولس است. این دانشگاه که در محدوده مرز کشور کرواسی است تحصیل در آن به زبان انگلیسی و مجاری است و گروه های تحصیلی فنی و مهندسی و رشته های هنر و موسیقی و حقوق در آن به تحصل مشغول هستند. همچنین در این دانشگاه رشته ی کامپیوتر به زبان انگلیسی تدریس می شود و رشته ی موسیقی به هر دو زبان مجاری و انگلیسی است، رشته ی حقوق به زبان مجاری و انگلیسی و رشته های علوم انسانی هم به زبان انگلیسی و مجاری تدریس می شود. شهریه ی مقطع لیسانس برای هر سال ۶۰۰۰ یورو است و هزینه های زندگی و اقامت در شهر میشکولس مجارستان نسبتا پایین است و برای دانشجویان مناسب است. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های مجارستان برای ادامه تحصیل دانشجویان غیر بومی است.

کالج بین المللی بوداپست

تصویر
 

یکی دیگر از قدیمی ترین مراکز آموزشی و موسسات آموزش عالی مجارستان که از بهترین دانشگاه های مجارستان هم هست کالج بین المللی بوداپست است که در آن دوره های پیش دانشگاهی و آماده سازی پیش پزشکی هم برگزار می شود و یکی از مراکز معتبر علمی اروپایی است. شهریه دوره تحصیلی برای یک سال در این کالج ۶۰۰۰ یورو است.

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست

تصویر
 

اگر قصد دارید یک دانشگاه با قدمت بالا و معتبر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست بهترین گزینه است. این دانشگاه که از معتبرترین مراکز علمی و دانشگاههای علوم پزشکی مرکز اروپا در پایتخت کشور مجارستان است به اسم پروفسور سملوایز کاشف وایتکس است و مورد تایید ایران است. در این دانشگاه رشته های تحصیلی به زبان های آلمانی و انگلیسی و مجاری تدریس می شود. رشته هایی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شود شامل: رشته ی رشته ی پزشکی، رشته دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، تربیت بدنی است. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های مجارستان در تمام مقاطع است.

دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی

تصویر
 

دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی که در شهر سگد قرار دارد یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان در یک نقطه زیبا و جذاب این کشور است. سگد شهر کوچکی در حاشیه رودخانه دانوب است. رتبه این دانشگاه  ۲۰۰  است و تدریس کلیه رشته ها در آن به زبان انگلیسی و مجارستانی است.

دانشگاه علوم پزشکی پچ

تصویر
 
دانشگاه علوم پزشکی پچ از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های مجارستان است که در مرکز شهر پچ قرار دارد. این دانشگاه ۶۴۲ سال قدمت دارد و از پیشرفته ترین و معروف ترین دانشگاه های تحقیقاتی کشور مجارستان است. رشته های ارائه شده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه شامل: رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است.

دانشگاه اتوش لورند در بوداپست

تصویر

دانشگاه اتوش لورند در بوداپست در سال ۱۶۳۵ در شهر بوداپست بوسیله پیتر پازمانی ایجاد شد که اوایل فقط دانشکده هنر و الهیات بود ولی بعدها دانشکده حقوق و دانشکده پزشکی هم در آن بوجود آمد. تدریس در دانشگاه اتوش لورند بوداپست به زبان های انگلیسی و مجاری است و این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان است در رشته های زیست شناسی، ادبیات و زبان شناسی دانشجو می پذیرد.

کالج مک دانیل بوداپست

تصویر
 

این دانشگاه در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان در رشته های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی، علوم سیاسی و اقتصاد، ارتباطات، تاریخ هنر، مطالعات ارتباطات بین الملل، روزنامه نگاری و رسانه های جدید،هنرهای تجسمی است.

کالج سوینبرن بوداپست

تصویر

این کالج که در شهر بوداپست قرار دارد شعبه ای از دانشگاه سوینبرن استرالیا است و از بهترین دانشگاه های مجارستان است که در مقطع کارشناسی تدریس به زبان انگلیسی است و رشته های مدیریت توریسم، مدیریت اطلاعات دانشجو می پذیرد.

کالج چمپلین بوداپست

تصویر

این کالج هم در شهر بوداپست قرار دارد و یکی از شعبه های دانشگاه ورمونت آمریکا است که در رشته های مدیریت، مخابرات، مدیریت هتلداری و رستوران و چند رشته دیگر دانشجو می پذید و یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان محسوب می شود. شهریه هر سال تحصیلی برای مقطع کارشناسی ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو است.

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن

تصویر
در این دانشگاه رشته های پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی برگزار می شود در هر سه مقطع  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کلاس برگزار می شود و رشته های پزشکی، دندان پزشکی در آن تدریس می شود. این دانشگاه ها تعدادی از بهترین دانشگاه های مجارستان بود که معرفی شد.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام