سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

بهترین معیارهای ISI بودن یک مجله

انتشار 22 اردیبهشت 1397
مطالعه 1 دقیقه

هر مجله ای برای قرار گرفتن در سایت ISI و نمایه شدن در سایت تامسون رویترز بایستی دارای معیارهای تعریف شده مشخصی باشد.

بهترین معیارهای ISI بودن یک مجله

چگونگی تشخیص مجله مناسب و معتبر برای چاپ مقالات قبل از چاپ مقاله خود بهتر است خطرات مربوط به مجلات نامعتبر، ناشران کلاهبردار و نحوه کلاهبرداری را بدانید. مراحل ارسال مقاله برای مجلات ISI پس از انتخاب قطعی مجله مورد نظر، قسمت راهنمای نویسندگان آن را با دقت بخوانید. در واقع مقاله شما باید در چارچوب مورد نظر آن مجله تنظیم شده باشد.        

بهترین معیارهای ISI برای نمایه کردن مجله ها

هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن در ISI یکسری معیارها و مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارد. هیچ یک از موارد و معیارها به تنهایی مورد ارزیابی و بررسی قرار نمی گیرد. با بررسی تمام موارد و معیارها یک امتیاز کلی به مجله داده می شود. در سایت ISI چهار مورد به عنوان ملاک های اصلی نمایه شدن مجله آمده است. در ادامه، معیارهای اصلی ISI برای نمایه کردن مجله را ذکر می کنیم:

معیارهای اصلی ISI بودن یک مجله:

  1. زمانبندی : زمان بندی نشر باید تعریف شده و مشخص باشد یعنی معلوم باشد مجله فصلنامه، ماهنامه یا ... است و در موعد معین هم آماده شود.
  2. زبان مقالات : مقالات مجله می تواند به هر زبانی نوشته شود اما چند مورد در آن باید به زبان انگلیسی باشد. موارد عبارتند از: اسامی نویسندگان، عنوان، چکیده و کلمات کلیدی و حتی الامکان منابع و مآخذ .
  3. فرآیند داوری : فرآیند داوری مجله باید کاملا مشخص شده باشد. داوری علمی و تخصصی مقاله های چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از عمده ترین موارد مورد توجه ارزیابی می باشد که گویای اعتبار و غنای علمی مجله است.
  4. قواعد نشر بین المللی : مجله باید قواعد نشر بین المللی را رعایت کند. برای مثال، عنوان مجله باید گویای ماهیت و محتوای مجله باشد.

معیارهای فرعی ISI بودن مجله

  1. حوزه بین المللی : مجله باید حوزه بین المللی داشته باشد و به یک حوزه جغرافیایی خاص تعلق نداشته باشد. در حوزه مجله، ترجیحاً مجله مشابه نباشد یا اگر هست آن مجله معیار برتری نسبت به آنها داشته باشد.
  2. افراد شناخته شده : افراد به وجود آورنده آن حتی الامکان افراد شناخته شده ای باشند. افراد به وجود آورنده مجله، توزیع جغرافیایی مناسبی داشته باشند. نباید افراد به وجود آورنده، همه مربوط به یک کشور باشند. مثلاً همه ایرانی نباشند.

و در آخر باید به این نکته توجه کنید که معیارهای فرعی، دارای نمره و امتیاز اضافی است و در قبول و رد مجله از طرف ISI نقشی ایفا نمی کند.

راه های ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:  ⌕        تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام