سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

بورس های تحصیلی کشور آمریکا

انتشار 11 مهر 1397
مطالعه 6 دقیقه

در این مقاله بورس های تحصیلی کشور آمریکا را مورد بررسی قرار می دهیم.

بورس های تحصیلی کشور آمریکا

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی از موضوعات مورد علاقه دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در آمریکاست دانشجویان بین المللی علاقه وافری به استفاده از بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در آمریکا دارند تا از امتیاز و شرایط تحصیلات رایگان در آمریکا استفاده کنند گرفتن بورسیه و کمک هزینه تحصیلی جهت تحصیل در آمریکا برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر است بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی بر اساس رشته تحصیلی، مقطع، دانشگاه و حتی ایالت نیز متفاوت است و مطالعه و بررسی دقیقی را می طلبد. آگاهی از انواع بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه اولین قدم در راستای اخذ بورسیه است. افرادی بیشتر موفق به دریافت بورسیه از دانشگاه های آمریکا می شوند که مدارک و سطح علمی نسبتا بالایی داشته باشند، معدل بیشترین تاثیر را در اخذ بورسیه دارد که برای دانشحویان ایرانی معمولا می بایست دارای حداقل معدل 16 و نمره آزمون زبان در سطح پیشرفته داشته باشند تا بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل خود را طریق اخذ بورسیه تامین نمایند. مدارک زبان به تنهایی تاثیری زیادی در اخذ بورسیه ندارد ولی عمدتا می بایست دارای حداقل نمره تافل با امتیاز 79، آیلتس 6.5 به بالا باشد.بورسیه تحصیلی در آمریکا هم انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط دانشگاه و رشته مورد نظر نوع بورسیه تحصیلی آمریکا متفاوت می باشد. بورسیه در واقع نوعی کمک مالی برای تامین همه مخارج تحصیلی­ دانشجو است، که از سوی دانشگاه­ ها، موسسات خیریه، دولت ایران و یا دولت کشور محل تحصیل به او اعطا می­ شود. و دانشجو از باز پرداخت آن معاف می­ باشد. البته این نوع بورسیه فقط به دانشجویان ممتاز و مستعد اهدا می­ شود.

بورسیه لیسانس

بورسیه تحصیلی کشور آمریکا در مقطع لیسانس نسبت به مقطع فوق لیسانس و دکتری کمی سخت­ تر به دست می‌آید، ولی شرایط کلی برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع لیسانس به صورت زیر می‌باشد: برای کسانی که می‌خواهند به طور کامل و 100 درصد از کمک هزینه‌های بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع لیسانس بهره ­مند شوند داشتن کلیه شرایط زیر ضروری می‌باشد:

  • 12 سال دوره تحصیلی دبیرستان پشت سر هم و بدون هیچ وقفه‌ای سپری شده باشد.
  • معدل دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی بالای 18 باشد
  • کسب کردن نمره تافل حداق 100 برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا ضروری می باشد
  • حداقل نمره 1050 برای مدرک SAT

بورسیه فوق لیسانس 

استفاده از بورسیه تحصیلی آمریکا برای کسانی که مقطع لیسانس را در دانشگاه‌های آمریکا سپری نکرده ­اند کمی دشوار می‌باشد و از طرفی هم به دلیل تقاضای زیادبرای بورس شدن در این مقطع تحصیلی، کمی سخت می‌شود از بورسیه تحصیلی در آمریکا در این مقطع استفاده کرد. برای دریافت بورسیه آمریکا توجه داشته باشید که مدت زمان زیادی لازم است و با در نظر گرفتن زمان برای گرفتن ویزای آمریکا از یک سال قبل اقدامات لازم را شروع کنید. این نوع بورسیه­ ها یا فلوشیپ­ ها به دلایل مختلفی به دانشجویان اعطا می‌شود و بیشتر برای دانشجویان دکترا و در مواردی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد. ولی به طور کلی شرایطی که به گرفتن بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد کمک می‌کنند شامل زیر می‌باشد:

  • 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، در دانشگاه­ های مورد تایید وزارت علوم ایران باشد و کسب معدل کل بالای 15
  • سه تایید نامه از طرف اسایتد مقطع لیسانس تهیه شود
  • کسب نمره حداقل برای آیلتس 5/6 است
  • حداقل دو سال از زمان گرفتن مدرک تافل گذشته باشد
  • داشتن مدرک GRE و مدرک GMAT در بعضی از رشته‌ها الزامی است
  • شرکت در سمینارها و کنفرانس های علمی معتبر
  • داشتن مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی معتبر

بورسیه دکترا 

مدت زمان تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه ­های آمریکا بسته به رشته مورد نظر بین 4 تا 6 سال می‌باشد. که در این مقطع تحصیلی پس از سپری کردن کلاس ­ها و گذراندن دوره ­های آموزشی خاص و ارائه سمینارها و گذراندن امتحانات با ارائه پایان نامه و دفاع از آن در حضور اساتید مدرک دکتری به دانشجو اعطا می‌گردد. برای استفاده از بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دکتری داشتن هر کدام از مدارک زیر کمک بسیار مهمی می‌کند:

  • داشتن معدل کل بالای 14 در مقطع لیسانس و فوق لیسانس برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا الزامی می­ باشد
  • مدرک زبان آیلتس حداقل نمره 5/6 و مدرک زبان تافل حداقل نمره 79 باشد
  • در بسیاری از رشته­ های دانشگاه آمریکا داشتن مدرک GMAT و GRE ) Graduate Record Examinations ) الزامی می‌باشد البته کسب حداقل نمرات در دانشگاه مختلف با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می‌باشد.
  • داشتن مقالات پژوهشی و ISI معتبر برای دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا بسیار موثر است
  • تایید نامه از اساتید دانشگاه قبلی، که در تایید نامه اساتید با ذکر ویژگی­ های دانشجو و مهارت­ های او، در سربرگی که مخصوص دانشگاه می‌باشد تمام درخواست­ ها را به صورت رسمی بیان می‌کنند که از طریق ایمیل و یا پست به دانشگاه مورد نظر در آمریکا ارسال می‌گردد
  • انگیزه نامه دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری و شرایط او برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا، این که چه ویژگی­هایی دارید و هدف از تحصیل و علاقه شما به تحصیل در دانشگاه آمریکا چه است، باید همگی به صورت متن رسمی تهیه شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه AU در آمریکا

تصویر

در راستای شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا می توان به بورسیه تحصیلی دانشگاه AU در آمریکا اشاره کرد دانشگاه امریکایی AU جزء معروفترین و بهترین دانشگاه های آمریکا است که بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان شوق تحصیل در این دانشگاه را دارند. دانشگاه AU بر اساس شایستگی دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند بورسیه تحصیلی به مقدار قابل توجهی به دانشجویان اعطا می کند. مقدار بورسیه تحصیلی دانشگاه AU در آمریکا ۶۰۰۰$ تا ۲۵۰۰۰$ می باشد. لذا دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه AU و پذیرش در مقطع کارشناسی را دارند می توانند به سایت ها و مراجعی که از طرف این دانشگاه اعلام شده مراجعه نمایید و در صورت واجد شرایط بودن به منظور اخذ این بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.

بورسیه تحصیلی کالج Amherst در آمریکا

یکی دیگر از شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا ، بورسیه تحصیلی کالج Amherst در آمریکا می باشد . دانشگاه Amherst یک بسته کمک هزینه مالی در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. این کمک هزینه بر اساس شایستگی های هر دانشجو بعد از پذیرش از دانشگاه به وی اعطا می شود. دانشجوی متقاضی انواع بورسیه در آمریکا  می بایست درخواست خود مبنی بر نیازش را اعلام نماید و پس از بررسی دانشگا ه و تشخیص نیاز واقعی دانشجو کمک هزینه ای از جانب دانشگاه اعطا خواهد شد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Arkansas در آمریکا

۱۰ کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در دانشگاه آرکانزاس آمریکا برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. دانشجویان پس از اثبات شایستگی های خود می توانند این کمک هزینه تحصیلی را دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی کالج Berea در آمریکا

برای دانش آموزانی که خواهان انواع بورسیه در آمریکا  می باشند در کالج Berea پذیرفته می شوند به مدت ۴ سال کمک هزینه مالی در نظر گرفته شده است. این کمک هزینه تحصیلی شامل خدمات کالج نیز خواهد شد. بدین منظور خوابگاه و سایر خدمات مورد نیاز یک دانش آموز نیز در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Clark در آمریکا

دانشگاه Clark برای پژوهشگران خارجی که اقامت دائم آمریکا و یا پاسپورت آمریکا را ندارند و حتی در کالج های امریکا تحصیل نکرده اند کمک هزینه پژوهشی برای یک دوره ۳ماهه تابستانی در نظر گرفته است. بورسیه تحصیلی دانشگاه Clark در آمریکا به میزان ۱۵۰۰۰$ (قابل تجدید نظر براساس شرایط) می باشد. دانشجویانی که به منظور دوره کار آموزی و یا دستیار تحقیق پذیرش اخذ می کنند می توانند درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه Clark در آمریکا را داشته باشند.

بورسیه کالج Colby-Sawyer در آمریکا

در ادامه انواع بورسیه در آمریکا  می توان گفت که کالج Colby-Sawyer به دانش آموزانی که پذیرش این کالج را اخذ می کنند براساس شایستگی و معدل تحصیلی بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بورسیه کالج Colby-Sawyer در آمریکا به مقدار ۱۵۰۰۰$ تا ۲۴۰۰۰$ بر اساس شایستگی هر دانش آموز پرداخت خواهد شد.

بورسیه کالج Columbia در آمریکا

از دیگر انواع بورسیه در آمریکا  ، بورسیه کالج Columbia در آمریکا می باشد . کالج Columbia به دانش آموزان بین المللی برجسته کمک هزینه تحصیلی و جوایزی اعطا میکند. بورسیه کالج Columbia در آمریکا به میزان کاهش ۱۰۰ درصدی شهریه کالج می باشد. همچنین جوایزی به میزان کاهش ۲۵ درصدی شهریه در اختیار دانش آموزان شایسته قرار می دهد.

بورسیه کالج  Concordia در آمریکا

کالج Concordia کمک هزینه های جزئی به دانش آموزان بین المللی با توجه به شرایط خانوادگی و عملکرد تحصیلی اعطا می کند. اینبورسیه کالج  Concordia در آمریکا هر ساله به میزان ۲۵۰۰۰$ در اختیار دانش آموزان بین المللی قرار می گیرد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Cornell در آمریکا

مقدار محدودی بورسیه تحصیلی هرساله توسط دانشگاه Cornell به دانشجویانی که دردوره کارشناسی پذیرش می شوند اعطا می شود. هر ساله تعداد ۳۰_۴۰ کمک هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی دانشگاه Cornell در آمریکا به دانشجویان بین الملی که در این دانشگاه پذیرش می شوند به میزان شایستگی هر دانشجو پرداخت می شود. و در میان انواع بورسیه در آمریکا  دارای متقاضی زیادی می باشد .

بورسیه کالج Dartmouth در آمریکا

هر ساله در میان  انواع بورسیه در آمریکا  کالج Dartmouth به دانشجویانی که از کشورهای دیگر وارد امریکا می شوند کمک هزینه ها و وام های دانشجویی اعطا می کند. این بورسیه تحصیلی به بسیاری از دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پذیرش می شوند تعلق می گیرد که این کمک هزینه و بورسیه کالج Dartmouth در آمریکا شامل هزینه رفت و آمد به امریکا نیز خواهد بود.

بورسیه دانشگاه دولتی East Tennessee در آمریکا

دانشگاه شرق تنسی (ETSU) به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند بورسیه تحصیلی اعطا می کند. دانشجویان بین المللی که واجد شرایط باشند می توانند بورسیه دانشگاه دولتی East Tennessee در آمریکا را درخواست نمایید. این بورسیه در میان انواع بورسیه در آمریکا  تا میزان ۵۰ درصد شهریه دانشگاه می باشد.

بورسیه دانشگاه illinois Wesleyan در آمریکا

بورسیه های تحصیلی این دانشگاه به دانشجویان بین المللی که در آزمون ورودی این دانشگاه نمره قابل قبولی کسب نمایند اعطا می شود. بورسیه ها به مقدار ۱۰۰۰۰$ تا ۲۵۰۰۰$ می باشد. دانشجویان برای درخواست این بورسیه تحصیلی می بایست لیاقت و توانایی خود در زمینه علمی را ثابت نمایند. سالانه به ۲ دانشجو بورسیه ویژه ای به میزان کل هزینه تحصیل اعطا می شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام