سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

بورس تحصیلی کشور مجارستان

انتشار 3 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

در این مقاله بورس تحصیلی کشور مجارستان را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بورس تحصیلی کشور مجارستان

تحصیل در مجارستان به معنی تحصیل در اروپاست. مجارستان بیش از یک دهه است که به اتحادیه اروپا پیوسته و همینطور یکی از کشور های عضو شینگن نیز هست. در مقوله ی آموزش عالی، دستاورد مهم و با ارزش اروپائیان این بود که بتوانند سیستم آموزشی هماهنگ و منسجمی را در سرتاسر اروپا تضمین کنند. در نتیجه این ابتکار و مجموعه نشست هایی تحت عنوان Bologna Process، تصمیم به ایجاد منطقه تحصیلات عالی گرفته شدکه مجارستان هم یکی از اعضای آن است. کسانی که تصمیم به ادامه تحصیل در مجارستان را دارند می توانند از این سطح از کیفیت آموزش بهره مند شوند و جزئی از شبکه جهانی اروپائی شوند. به همین دلیل مدارک دانشگاهی این کشور دارای ارزش جهانی ست و در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی معتبر است.

اهداف بورسیه  ارائه فرصت برای محققان جوان با درجه علمی بالا از دانشگاه های خارجی و داخلی تایید شده و با نتایج بین المللی تحسین شده و برنامه تحقیقاتی با کیفیت برجسته برای انجام تحقیقات خود در بهترین مراکز تحقیقاتی مجارستان است. آکادمی علوم مجارستان (MTA) اعتبار عمومی در مجارستان است که مأموریت های عمومی دولتی مربوط به پیاده سازی، ارتقاء و نمایندگی علم را انجام می دهد. جناح عمومی MTA متشکل از تقریبا 17 هزار نفر است و به عنوان یک نهاد قانونی خود نظارتی عمل می کند. آکادمی شبکه ای از پرسنل تحقیقاتی تمام وقت را حفظ می کند که به نوبه خود یک ستون اساسی از حوزه علمی کشور است.

انواع بورسیه تحصیلی مجارستان

تصویر
 

دانشجویان بین المللی که دارای بهترین مدارک تحصیلی هستند معمولا از برنامه دولتی تأمین می شوند، که دولت مجارستان پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان انتخابی را پرداخت می کند. Stipendium Hungaricum بخشی از “سیاست گشایش جهانی” دولت مجارستان است. این برنامه بر اساس توافق نامه های همکاری های آموزشی دوجانبه بین وزارت توانایی انسانی مجارستان و آموزش عالی است.

متقاضیان بین المللی برای درخواست برنامه های تحصیلات لیسانس در دانشگاه های مجارستان تحت برنامه بورس تحصیلی stipendium Hungaricum 2018 -2019 را دعوت می کند. این بورس تحصیلی مجارستان برای همه برنامه های پزشکی، دوره های پایین تر تحصیلات، مدرک کارشناسی ارشد و محققان دکترا باز است. هزینه درخواست برای درخواست بورس تحصیلی مجارستان مورد نیاز نیست.

بورسیه استیپندیوم

این بورسیه دولتی در سال ۲۰۱۳، از سوی دولت مجارستان برنامه‌ریزی شده است. کشورهایی که با مجارستان تفاهم‌‌‌نامه‌های آموزشی و تحصیلی ترتیب بدهند، می‌توانند از این بورسیه های تحصیلی مجارستان استفاده کنند. شیوه گزینش دانشجویان از کشورهای دیگر برای اعزام به تحصیل در مجارستان از سوی وزارت علوم آن کشور صورت می‌گیرد. بورسیه های تحصیلی مجارستان در سطح دولتی تمام مقاطع تحصیلی، هم در مقاطع کارشناسی و هم تحصیلات تکمیلی را پوشش می‌دهند. در این بورسیه تحصیلی هزینه‌های مرتبط با بیمه سلامت، محل اقامت، هزینه شهریه پوشش داده می‌شوند.

بورسیه دولتی بین‌المللی

دولت مجارستان بورسیه های تحصیلی بین‌المللی هم ارائه می‌کند. این بورسیه‌ها در سطح تحصیلات تکمیلی طی شرایطی با بررسی دقیق پیشینه علمی دانشجویان اهدا و ارائه می‌شود. این نوع از بورسیه تا پایان سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است. در اهدای این نوع بورسیه، هدف جذب دانشجویان نخبه و بااستعداد است و از همین روی مدارک لازم دال بر شایستگی‌های لازم دانشجو از روی سوابق تحصیلی به دقت و شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بورسیه اراس‌موس

اراسموس برنامه‌ای آموزشی است که از جانب اتحادیه اروپا به تحصیل، ورزش و آموزش جوانان می‌پردازد. این برنامه ویژه ساکنین اروپا است. بورسیه اراسموس ماندوس در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری ارائه می‌شود. این برنامه و بورسیه محدود به دانشجویان نیست و اساتید هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

بورسیه سی‌پوس

بورسیه سی‌پوس هم از بورسیه های تحصیلی مجارستان است که در آن کشورهای آلبانی، استونی، اتریش، بوسنی‌هرزگوین، کرواسی، جمهوری چک، مولداوی، مقدونیه، لهستان، مونتنگرو، رومانی، صربستان، اسلوانی شرکت دارند. این برنامه با هدف ایجاد شبکه‌های ارتباطی میان کشورهای نام‌برده صورت می‌گیرد. این بورسیه هم مختص دانشجویان نیست و اساتید هم می‌توانند در آن شرکت داشته باشند. 

نحوه انتخاب کاندیداها برای دریافت بورسیه تحصیلی 

  • تبعه ی یکی از کشورهای ذکر شده در لیست باشد
  • وضعیت تحصیلی مطلوب
  • داشتن مهارتهای زبان انگلیسی (کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند)
  • داشتن انگیزه ی کافی
  • سلامت بدنی
  • سن (کاندیداهای زیر ۳۰ سال ترجیح داده میشوند)

درخواست بورسیه تحصیلی در مجارستان

درخواست ها باید به صورت الکترونیکی ارسال شوند. اعلامیه مؤسسه میزبان و اعلامیه متقاضی که دارای امضاهای اصلی هستند، باید با یک کپی از وزارت امور خارجه مدیریت دبیرخانه MTA ارسال و تحویل داده شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام