سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله ایمپکت دار

انتشار 14 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا یکی از ملاکهای ارزشیابی دانشجویان و اساتید در سیستمهای دانشگاهی، مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بین المللی استبه همین دلیل نگارش مقاله و چاپ آن در مجلات ایمپکت دار برای قشر دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است.

چاپ مقاله ایمپکت دار

نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا یکی از ملاکهای ارزشیابی دانشجویان و اساتید در سیستمهای دانشگاهی، مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بین المللی است. به همین دلیل نگارش مقاله و چاپ آن در مجلات ایمپکت دار برای قشر دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است. چرا که ارزش تحقیقات انجام شده در قالب مقاله علمی به نشر این آثار و در دسترس عموم قرار دادن آنها است. ملاک ارزشیابی نه تنها محتوای مقالات، بلکه مجله ای است که آنها را چاپ و منتشر می کند. بنابراین تحقیقی ارزشمند است که مقاله مستخرج از آن در مجلات معتبر دنیا چاپ شود. در ایران بالاترین امتیاز به پژوهشگری تعلق می گیرد که بتواند مقاله خود را در یکی از ISI به چاپ برساند.

مجلات ISI به دو دسته ایمپکت دار (JCR) و بدون ایمپکت (ISI LISTED) تقسیم بندی می شوند. معیار تبیین و تشخیص آنها فایل JCR می باشد. مجله ای که در فایل فوق یافت شود دارای ایمپکت فاکتور می باشد. در غیر این صورت مجله فاقد ایمپکت است. پس فقط مجلات ISI آن هم نه همه آنها بلکه آنهایی که مقالات خوب و حاصل پژوهش های نوین را چاپ می کنند و وارد بخش JCR می شوند می توانند ایمپکت فکتور داشته باشند.  به مجلاتی که در بخش JCR قرار دارند، WOS نیز اطلاق می شود.

ضریب تاثیر (impact factor)

ضریب تاثیر یا ایمپکت فکتور یک ژورنال علمی، بیانگر میانگین تعداد استنادها (مرجع خوردن یا citations) مقالات آن ژورنال درسایر ژورنال ها و مراجع علمی است  و در واقع بیانگر اعتبار آن ژورنال در زمینه پژوهشی خود در میان سایر ژورنال ها می باشد. این مجلات هزینه بسیار کمتری برای پذیرش و چاپ مقالات دریافت می کنند ولی در مقابل سخت گیریهای بیشتری نسبت به سایر مجلات دارند. بطور معمول زمان داوری و پذیرش مقاله ISI در مجلات ایمپکت دار ۴ تا ۹ هفته زمان میبرد ولی این زمان می تواند کوتاهتر و یا طولانی تر نیز باشد.

ایمپکت فکتور، یک عدد بر مبنای فرمول ریاضی است و برای هر ژورنالی به سادگی قابل تعریف و محاسبه است و محاسبه آن مستقل از آی اس آی بودن مجله میباشد. به منظور تعیین ضریب تاثیر یک مجله می‌توان به سایت آن مجله مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را بدست آورد. بعلاوه، برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده می‌توان از سایت های معتبری همچون SJR , Bioxbio استفاده کرد.

هانطور که اشاره شد مجلات ISI ایمپکت دار در دسته مجلات JCR قرار میگیرند. گزارشات استنادی مجلات JCR، امکان مقایسه و ارزیابی داده های استنادی ژورنال ها بین تقریبا 12000 مجله علمی و فنی و همچنین بیش از 3300 مجموعه مقالات کنفرانسی چاپ شده از بیش از 60 کشوررا به شما میدهد. گزارشات استنادی مجلات (JCR) تنها منبع از داده های استنادی برای مجلات است و عملا تمامی حوزه های تخصصی در زمینه های علوم، تکنولوژی و اجتماعی را شامل می شود.

چاپ مقاله در مجلات ISI ایمپکت دار

مجلات JCR به مانند مجلات علمی پژوهشی داخلی و برخلاف مجلات ISI listed ، مجلات غیرتضمینی هستند که معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند. این مجلات دارای ایمپکت فاکتور می باشند و بسیار مجلات معتبر و سخت گیری هستند که اکثرا برای مقاطع دکتری و اساتید و هیات علمی الزامی هستند. داوری و اخذ پذیرش از این مجلات بسیار سخت می باشد. زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای قرارداد نمی بندند و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز میکنند. به همین دلیل مقاله باید محتواب قوی، ناب . به روزی داشته باشد تا قابل چاپ در این ژورنال‌ها شود. مراحل چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار به ترتیب زیر می‌باشد:

  • ترجمه تخصصی و با کیفیت
  • بررسی مقاله از جهت شباهت های ادبی و سرقت ادبی (پارافریز مقاله)
  • انتخاب مجله ایمپکت دار با اسکوپ متناسب با حوزه تخصصی مقاله
  • فرمت بندی مقاله طبق ضوابط و چارچوبهای مجله انتخابی
  • سابمیت مقاله به سردبیر ژورنال برای ارسال به بخش داوری
  • دریافت نامه سردبیر محتوی نتیجه داوری که ممکن است بر سه حالت باشد یا مقاله پذیرفته شود یا ریجکت گردد و یا نیاز به بررسی و بازبینی داشته باشد.

مزایای چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار

  • کسب دو نمره پایان‌نامه کارشناسی ارشد؛
  • امکان مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاههای خارجی؛
  • ارتقای درجه شغلی و افزایش حقوق و مزایا؛
  • کسب امتیاز در مصاحبه آزمون دکتری؛
  • کسب امتیاز در مصاحبه های شغلی و تحصیلی؛
  • امکان عضویت در هیئت علمی در دانشگاهها.

موسسه سینا، در راستای تعهد خود مبنی بر ارائه خدمات به جامعه علمی از جمله دانشجویان و محققین، بر حسب محتوای مقاله شما تعدادی ژورنال تخصصی معرفی میکند و کار سابمیت مقاله در مجله مورد تایید شما را انجام میدهد.  جهت شروع کار سابمیت در مجلات JCR در ابتدا مبلغی دریافت می شود که این مبلغ جهت امور سابمیت و داوری و پیگیری مقاله دریافت می شود و پس از سابمیت مقاله، username  و password مخصوص شما و یا ایمیل مکاتبه شده به شما ارسال می گردد تا خودتان نیز بتوانید روند بررسی مقاله را از سایت مجله پیگیری نمایید. کارشناسان ما بصورت ۲۴ ساعته و آنلاین آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله isi با ایمپکت بالا

چگونه مجلات JCR را از مجلات بدون ایمپکت تشخیص دهیم؟

چاپ مقاله رایگان ISI ایمپکت دار

امتیازات پژوهشی چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام