سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب

انتشار 5 اسفند 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از راههای تقویت رزومه افراد چاپ کتاب میباشد که هم یک اقدام علمی و فرهنگی برای جامعه به حساب می آید و هم امتیازات مثبتی در جهت تحصیلی و شغلی برای نویسنده در پی دارد.

چاپ کتاب

از گذشته های بسیار دور در بین جوامع بشری همیشه دانشمندان و شاعران و بزرگان بسیار زیادی وجود داشته که حاصل یافته ها و تحقیقاتشان را در قالب کتاب ثبت میکردن و این کتاب ها نسل به نسل منتقل میشدند و شهر به شهر میگشتند تا همگان بتوانند از یافته های آنان بهره ببرند.اگر چنین اتفاقی نمی افتاد که اطلاعات آنها در بین جوامع منتقل شود و همگان بتوانند از آنها استفاده کنند در واقع این کار ارزشمند نبود و اطلاعاتشان باعث پیشرفت و گسترش علم نشده بود.اما امروزه نگارش و چاپ کتاب در قالب ساده و ابتدایی پیشین خود نمیباشد و بسیار پیشرفته تر شده است و مراحل چاپ طولانی تری دارد.

چاپ کتاب چه امتیازاتی دارد

از جمله امتیازاتی که چاپ کتاب برای دانشجویان و اساتید و محققین دارد عبارتند از:

  • کسب 4 نمره در مصاحبه آزمون ورودی دکتری برای دانشجویانی که در رزومه خود امتیاز چاپ کتاب دارند.
  • علاوه بر آن محققینی که کتاب چاپ کرده اند میتوانند اگر عضو بنیاد علمی نخبگان باشند 5 الی 25 میلیون تومان وام دریافت نمایند.
  • کسانی که قصد استخدام دارند چاپ کتاب یکی از نقاط بسیار مثبتی است که میتواند به شما در مصاحبه آزمون های استخدامی کمک کند.
  • حتی کسانی که استخدام شده اند و نیازی به مصاحبه استخدامی ندارند میتوانند با امتیاز چاپ کتاب ارتقای شغلی داشته باشند و حقوق و مزایشان نیز افزایش یابد.
  •  کتاب با اخذ مجوز چاپ از وزارت ارشاد و اخذ شابک ISBN از اداره شابک و نیز اخذ فیپا از کتابخانه ملی، در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ثبت و اعلام وصول می شود و دارای همه ی امتیازات لازم جهت ارائه در رزومه های تحصیلات تکمیلی و یا رزومه های اخذ دانشیاری، شغلی و ارتقای تحصیلی معلمان و مربیان خواهد بود.

دانشجویان محققین و اساتید فرهیخته عزیزی که قصد چاپ کتاب دارد باید بدانند که مسیر چاپ کتاب کمی زمان بر و طولانی است و برای کسانی که برای اولین بار قصد چاپ کتاب را دارند کمی دشوار میباشد.

مراحل چاپ یک کتاب از ابتدا تا انتها به شرح زیر میباشد:

یک نویسنده کتاب بعد از اتمام نگارش مجبور به طی مراحل زیر میباشد.

اولیین مرحله دریافت شابک میباشد: یک عدد 13 رقمی است که به یک کتاب خاص تعلق دارد واین عدد برای درج امتیازات دانشگاهی مانند مصاحبه دکتری، ارتقا از استادیاری به دانشیاری، ارتقا از دانشیاری به پروفسوری و … خیلی اهمیت دارد.

دریافت فیپا:گام بعدی دریافت فیپا میباشد که از طرف کتابخانه ملی ایران دریافت میشود.مدت زمانی که باید به دریافت فیپا منتظر بمانید بستگی به ترافیک کاری کتابخانه ملی ایران دارد که از زمان 1الی 8 روز متغیر است ولی بنابر تجربه این مدت زمان 5 روز کاری خواهد بود.

دریافت مجوز چاپ کتاب:مجوز چاپ کتاب به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود. مدت زمان صدور مجوز چاپ بستگی به موضوع کتاب دارد.

دریافت مجوز پخش:دریافت مجوز پخش از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت میپذیرد در طی زمان 2 روزه صادر میشود پخش کتاب بدون مجوز کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی محصوب میشود و به محض مشاهده از کتابفروشی ها جمع میگردد و هم امتیازات دانشگاهی آن بدون دریافت اعلام وصول فاقد اعتبار قانونی می باشد.متاسفانه چون مجوز پخش برای ناشر از اهمیت پایینی برخوردار است تعداد کمی از ناشران مبادرت به دریافت مجوز پخش نمی‌ کنند و تعداد زیادی هم با تاخیر چند ماهه اقدام به دریافت این مجوز می نمایند.

بعد از مرحله چاپ کتاب، مرحله صحافی می ‌باشد که معمولاً کتاب ها به دو روش جلد سخت و جلدهای شومیز صحافی می گردند. تفاوت این دو روش نیز بدون در نظر گرفتن هزینه آن، در کیفیت و ماندگاری کتاب و ظاهر منحصر به فرد آن می باشد. در صحافی جلد سخت، فرم‌ های چاپ شده اول به هم دوخته می شوند و بعد به جلد به وسیله چسب متصل می گردند، اما در صحافی جلد شومیز فرم‌ های چاپ شده فقط با چسب به جلد و به هم متصل می شوند.
با مراحل چاپ کتاب آشنا شدید طی این مراحل برای فردی که برای اولین بار میخواهد کتاب چاپ کند کمی دشوار میباشد و ممکن است از عهده همه مراحل نتوانند بر آیند در این صورت میتوانید از موسسات در زمینه چاپ کتاب کمک بگیرید.
موسسه سینا یکی از موسساتی میباشد که در زمینه چاپ کتاب خدمات ارزنده ای برای شما فرهیختگان عزیز ارائه میکند.شما بتوانید تمام مراحل چاپ کتاب را بعد از اتمام نگارش آن به موسسه سینا واگذار نمایید تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه همه مجوز های لازم برای کتاب شما را دریافت کنند و آنرا چاپ کرده و به شما تحویل دهند.همه این اقدامات در موسسه سینا توسط مجرب ترین کارشناسان صورت میپذیرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
چاپ چند روز زمان میبرد؟
سلام و عرض ادب احتراما صفر تا صد چاپ کتاب 30-45 روز زمان میبرد. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
چاپ چند روز زمان میبرد؟
5 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام