سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ فوری مقاله در رشته زیست شناسی

انتشار 5 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

هدف شاخه زیست شناسی، شناخت جانداران میکروسکوپی و مسائل متعدد مربوط به زندگی آن ها می باشد. علم میکروبیولوژی در مورد نحوه استفاده بهینه از میکرو ارگانیسم ها و جلوگیری از ضرر و زیان هایی بحث می کند که میکرو ارگانیسم ها می توانند به حیات انسان، دام و گیاهان وارد کنند.

چاپ فوری مقاله در رشته زیست شناسی

در گذشته به میکروب ها شیطان های نامرئی گفته می شد اما امروزه باید به آنها فرشته های نامرئی گفته شود زیرا اگر میکرو ارگانیسم ها در چرخه حیات، وظیفه خود را انجام ندهند، زندگی تمام موجودات از گیاهان و حیوانات تا انسان رو به زوال می رود.

اما بخشی از این میکرو ارگانیسم ها نیز وجود دارند که با ایجاد انواع بیماری های عفونی زندگی انسان را به خطر می اندازند، مانند "ابولا" که یک بیماری ویروسی ناشناخته و کشنده بود و در آفریقا جان خیلی از افراد را گرفت و یا "ایدز" که بشر را تا آستانه سال ۲۰۰۰ ناتوان نموده است، اما با این حال نمی توان به نقش مهم و حیاتی میکرو ارگانیسم ها در هستی اعتقاد نداشت و از کاربرد رشته میکروبیولوژی که به بررسی میکرو ارگانیسم ها می پردازد، غافل بود. علم میکروبیولوژی گرایشی از شاخه زیست شناسی است که به بررسی میکرو ارگانیسم ها می پردازد. در این علم ارتباط میکرو ارگانیسم ها با خود و با موجوداتی چون حیوانات و گیاهان و حتی انسان، مورد بررسی است.

زیست شناسی از علوم طبیعی و علم مربوط به کاوش درباره جانداران می باشد. این دانش به بررسی ویژگی ‌ها، چگونگی پیدایش گونه‌ها و افراد و نیز به بررسی تعامل جانداران با همدیگر و محیط پیرامون آنها می‌پردازد. زیست‌ شناسی شامل موضوعات گسترده ای می باشد که دارای تقسیم ‌بندی خیلی از مباحث و رشته‌های مختلف است که هر کدام به بررسی بخش های مختلفی از حیات موجودات زنده می پردازند که از این بین می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بیوشیمی یا مطالعه شیمی ابتدایی زندگی
  • زیست‌ شناسی مولکولی یا مطالعه فعل و انفعالات میان مولکول ‌های زیستی
  • گیاه‌شناسی یا مطالعه زیست ‌شناسی گیاه
  • زیست‌ شناسی سلولی یا مطالعه واحد ساختمانی همه حیات سلول
  • فیزیولوژی یا مطالعه و بررسی عملکرد فیزیکی و شیمیایی بافت‌ ها، اندام ‌ها و دستگاه زیستی موجودات زنده
  • زیست‌شناسی فرگشتی یا بررسی فرایندی که تنوع زیستی ایجاد می‌ نماید
  • بوم شناسی یا مطالعه بررسی فعل و انفعالات موجودات در محیط خود

محققین در زمینه رشته زیست شناسی با توجه به گستردگی زیاد در زمینه پژوهشی، هر روز در حال کشف موضوع جدید مخصوصا در زمینه ژنتیک می باشند و بیشترین میزان مقالات چاپ شده در دنیا بیشتر در این حوزه است.

دسترسی به مجلات و مقالات علمی به رشد دانش بشری کمک زیادی نموده و راه را برای تحقیقات آینده باز کرده است. در این میان چاپ و انتشار آثار پژوهشی اهمیت زیادی دارد به گونه ای که اغلب مراکز علمی معتبر مجهز به چاپ خانه و انتشارات می‌باشند.

پایگاه اطلاعاتی انتشارات BioOne از کامل‌ ترین پایگاه‌ های علمی برای پژوهش های پزشکی، علوم زیستی و زیست محیطی می باشد. کتابخانه انتشارات BioOne اشتراک بیش از ۲۰۰ مجله علمی و زیست شناسی را بر عهده دارد و به صورت آزاد این منابع را در اختیار همگان و علی الخصوص دانشجویان محیط زیست و پزشکی قرار می‌دهد. آمار انتشار نشان می دهد بیش از سه چهارم عناوین موضوعی در گزارشات سالانه تامسون رویترز دارای رتبه بوده و ۴۵ در صد مقالات به طور انحصاری و آنلاین از BioOne کامپلیت توزیع می گردد.

نکات لازم برای ارسال مقاله به مجلات مرتبط با رشته زیست شناسی

  • اصول نگارش مقالات در رشته زیست شناسی باید رعایت گردد. با توجه به اینکه موضوعات رشته های زیست شناسی بیشتر در حیطه کارهای آزمایشگاهی بوده و نیاز به دقت زیادی در نوشتن مقاله بخصوص بخش روش کار دارد.
  • به حوزه های مورد پذیرش در سایت مجله انتخابی برای چاپ مقالات زیست شناسی دقت شود تا هم راستا با موضوع مقاله باشد. با توجه به گستردگی این رشته برخی از مجلات بصورت تخصصی مقالات را چاپ می کنند و کمتر مواردی پیش میاید که تمامی موضوعات رشته زیست شناسی در یک مجله چاپ شود. مثلا مجله cancer صرفا در زمینه مطالعات سرطان مقاله چاپ می کند و یا مجله gene فقط مقالات نوشته شده در زمینه ژن و ژنتیک را چاپ می کند.
  • ارسال مقالاتی با موضوع تکراری یا بسیار مشابه به موضوعات چاپ شده قبلی در مجله انتخابی، رد خواهد شد. پس مقاله باید حاوی محتوای جدید و نوین باشد.
  • هر مجله فرمت بندی خاصی دارد که در سایت مجله قرار داده می شود. لازم است تا قبل از ارسال مقاله به مجله، فرمت و ساختار مقاله بر اساس دستورالعمل مجله مرتب شود. از جمله نحوه رفرنس نویسی، فونت و اندازه قلم نوشتاری و ...

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام