سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان

انتشار 23 فروردین 1399
مطالعه 10 دقیقه

چاپ مقالات علمی پژوهشی بخش از فعالیت های پژوهشی هر دانشجو در دوران تحصیل می باشد. معمولا دانشجویان به علت دفاع از پایان نامه و یا رساله خود و اساتید برای ارتقا درجه علمی نیاز به چاپ مقاله علمی پژوهشی در کوتاه ترین زمان را دارند. در این قسمت با ما همراه باشید تا چگونگی چاپ در مجلات علمی پژوهشی در کوتاه ترین زمان را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان

اهمیت چاپ مقالات علمی و پژوهشی بر هیچکس پوشیده نیست، مقاله علمی پژوهشی جزء معتبرترین مقالات در دنیا محسوب می شود. شما می‌توانید برای چاپ مقالات خود در تمامی رشته ها از خدمات موسسه سینا ترجمه بهره مند شوید. چاپ مقاله در این موسسه در تمامی ژورنال ها به صورت فوری و بالاترین کیفیت می‌باشد.

به چه مقاله‌ای علمی پژوهشی گفته می‌شود؟

به مقالات و پژوهش‌هایی که نگرش‌های جدید و اطلاعات نوینی را وارد دنیای علم کنند، مقالات علمی و پژوهشی گفته می‌شود.درواقع هدف اصلی مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است. یکی از بخش‌های چنین مقاله‌ای مرور ادبیات است. در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات به‌عنوان اساس و بنیان کار ارائه می‌شود و بینش جدیدی را که پژوهشگر به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می‌کند. مخاطبین اصلی این‌گونه مجلات پژوهشی، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی هستند. همچنین داشتن پذیرش و چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم به‌منزله نخبه بودن هست.

مقاله علمی پژوهشی

مجله علمی پژوهشی داخلی

مجلات علمی پژوهشی داخلی چه مجلاتی هستند؟

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد این مجلات قابل تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌باشند و در داخل کشور مزایای بسیار زیادی دارند. این مجلات در مقالات فارسی نیز پذیرش می‌کنند و پایگاه اطلاعاتی اکثر آنها در داخل کشور ایران هست ازجمله مهم‌ترین و پرطرفدارترین مجلات علمی پژوهشی داخلی می‌توان اشاره به مجلات isc داشت که بسیار پرطرفدار می‌باشند. چاپ مقاله در مجلات داخلی کار چندان دشواری نیست. چنانچه می‌خواهید برای تقویت رزومه خود تلاش کنید مجلات علمی پژوهشی داخلی مناسب‌ترین انتخاب شما می‌باشد

مجلات علمی پژوهشی خارجی چه مجلاتی هستند؟

چنانچه در اهداف آینده خود مهاجرت و پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های خارجی را دارید مجلات خارجی مناسب‌ترین انتخاب شما می‌توانند باشند چاپ مقاله در مجلات خارجی مزیت دیگری که دارد این است که از مزایای این مجلات در خارج از کشور نیز می‌توانید استفاده کنید این مجلات فقط مقالات انگلیسی را پذیرش می‌کنند ولی در داخل کشور مزایای آنها را می‌توان با مزایا چاپ مقاله در مجلات داخلی یکسان دانست.ازجمله معتبرترین مجلات علمی پژوهشی خارجی می‌توان به مجلات isi ,scopus ,pubmed اشاره کرد. مجلات خارجی به دودسته ایمپکت دار و غیر ایمپکت دار تقسیم می‌شوند. مجلات خارجی علمی پژوهشی داوری بسیار سختگیرانه ای دارند اما درعین‌حال کاملاً عادلانه می‌باشند.

مجلات علمی پژوهشی خارجی

مزایای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

علاوه بر پذیرش راحتر در مقطع دکتری پذیرش و چاپ مقاله دارای مزایای زیادی برای نویسندگان دارد که در ادامه به یکسری از این مزایا اشاره شده است:

مزایای چاپ مجله علمی پژوهشی

ارائه مقاله برای پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های معتبر خارجی و برای مهاجرت به کشورهای دیگر

ارائه مقاله برای ارتقای شغلی و افزایش حقوق و مزایا

ارائه مقاله برای قبولی در مصاحبه مقطع دکتری

جهت عضویت در هیئت‌علمی برای اساتید بسیار کاربردی هست

شناخته شدن به‌عنوان یک نخبه علمی

شرکت در مصاحبه‌های شغلی و استخدامی و کسب امتیاز در مصاحبه‌های استخدامی

علاوه بر کلیه این مزایا که متعلق به نویسنده می‌باشند مقالات علمی پژوهشی برای جامعه نیز بسیار کاربردی و مهم می‌باشند و ارتقای سطح علمی در جامعه و معرفی یک حوزه علمی جدید هست که بسیار مهم و کاربردی هست

ساختار نگارش مقاله علمی پژوهشی

مقاله علمی و پژوهشی داخلی از لحاظ ساختار با سایر مقالات تفاوتی ندارند و تنها از لحاظ محتوای مقاله باهم متفاوت می‌باشند ساختار مقاله ثابت هست فقط در نحوه گردآوری تحقیقات و ارائه آنها تفاوت وجود دارد که در ادامه به ساختار استاندارد مقاله اشاره شده است:

عنوان (Tittle)

چکیده (Abstract)

کلمات کلیدی (Keywords)

مقدمه (Introduction)

مواد و روش ها (Materials and methods)

نتایج (Results)

بحث (Discussion)

نتیجه گیری (Conclusion)

تقدیروتشکر (Acknowledgment)

منابع (References)

مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی

برای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی باید ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید مقاله را در مجلات داخلی چاپ کنید یا خارجی بعد از اینکه تصمیم گرفتید سپس باید مراحل چاپ را آغاز نمایید.مراحل چاپ مقاله به ترتیب زیر میباشد:

استخراج مقاله

نگارش و یا استخراج مقاله از پایان نامه

پس از اینکه تصمیم گرفتید مقاله را به چاپ برسانید باید مشخص نمایید که مقاله را نگارش می کنید و یا استخراج مقاله از پایان نامه انجام می دهید. نگارش مقاله و یا استخراج مقاله از پایان‌نامه مستلزم شناخت ساختار و اهداف می باشد. در تهیه مقاله باید توجه نمایید تا عنوان مقاله تکراری نباشد و از منابع جدید و بروز استفاده نمایید.

ترجمه تخصصی

مقاله علمی پژوهشی را اگر تصمیم دارید به ژورنال‌های خارجی سابمیت کنید، بهتر است قبل از هر چیز ترجمه کنید. ترجمه تخصصی مقاله در تمامی حوزه‌ها باید به متخصص همان رشته واگذار شود. داوران حساسیت بسیار زیادی در کیفیت ترجمه تخصصی مقالات دارند. بهتر است مقاله ترجمه شده کیفیت بالایی داشته باشد تا در ژورنال‌های علمی پژوهشی پذیرفته شود.

ترجمه تخصصی

ویراستاری

ویراستاری

مقاله ازلحاظ دستور زبانی و قواعد نگارشی ویراستاری می گردد ویرایش ظاهری نوعی از ویراستاری است که در آن به شکل و ظاهر نوشته‌ها دقت می‌شود؛ یعنی پاراگراف‌بندی‌ها، رعایت رسم‌الخط صحیح کلمات و هر آنچه انسجام ظاهری نوشته‌ها و مقالات را بهبود می‌بخشد در دسته ویرایش ظاهری قرار می‌گیرد. ویرایش دستوری و زبانی همان‌طور که از نامش پیداست به مقوله رعایت دستور زبان و قواعد زبان در ویراستاری مقاله می‌پردازد. ویراستار باید تلاش کند تا تمام نکات دستوری مرتبط با فعل‌ها، اسم‌ها، صفت‌ها، قیدها و هر سرفصل دیگری از دستور زبان در متن به‌درستی استفاده‌ شده باشد.

رفع سرقت ادبی مقاله

اصطلاح پارافریز مقاله به معنای تغییر واژه و عبارات یک متن هست که درواقع ادراک خود از یک متن بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا انجام می‌شود حتی اگر مقاله‌ای را باکیفیت بسیار تخصصی نگارش کرده‌اید بهتر است که آن را پارافریز یا رفع سرقت ادبی کنید. مقالاتی که در آنها به‌صورت عمدی یا سهوی سرقت ادبی مشاهده شود حتماً ریجکت خواهند شد. پارافریز و بازنویسی مقاله در کوتاه ترین زمان در مجلات علمی پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

رفع سرقت ادبی مقاله

فرمت بندی مقاله

فرمت بندی مقاله

یک مرحله مهم و حتمی قبل از ساب میت مقاله تبدیل فرمت است. فرمت بندی مقاله شامل مرتب‌سازی بخش‌ها و نحوه قرارگیری هر یک از بخش‌های مقاله مانند چکیده، مقدمه، سبک رفرنس نویسی و... . نوع فونت، سایز فونت، میزان فاصله از طرفین صفحه، نوع نوشتن منابع، میزان کلمات چکیده مقاله، نوع نگارش افیلیشن، نوع نگارش صفحات، نوع نگارش ضمائم و …می باشد ژورنال‌ها مقالات را فقط در فرمت مشخصی پذیرش می‌کنند و اگر مقاله‌ای خارج از این حوزه و چهارچوب نوشته شود حتماً ریجکت می‌شود.

سابمیت مقاله

اولین اقدام در گرفتن پذیرش معرفی مقاله به آن مجله است. مقاله باید بعد از طی مراحل فوق به ژورنال موردنظر سابمیت شود تا به بخش های داوری ارسال شود. سابمیت در لغت به معنای ارائه کردن و معرفی کردن است و تا زمانی که پذیرش از مجله اخذ نشود سابمیت به مجله هیچ امتیاز علمی برای نویسنده ندارد. نحوه سابمیت مقاله به مجلات متفاوت است و اصولاً در قسمت راهنمای نویسندگان هر مجله نوشته می‌شود. برای سابمیت مقاله به مجله موردنظرتان می‌توانید از مشاورین و کارشناسان متخصص کمک بگیرید.

ساب میت مقاله

روش چاپ مقاله علمی پژوهشی در کوتاه ترین زمان

زمان پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی بستگی به داوران مجله دارد. در ادامه مطلب به چند روش برای این‌که بتوانیم مقاله علمی پژوهشی را سریع‌تر به چاپ برسانیم می‌پردازیم:

چاپ مقاله سریع

مجلاتی با داوری سریع را انتخاب کنید: داوری مجلات در زمان چاپ مقاله تأثیر می‌گذارد. برخی مجلات داوری بسیار سخت گیرانِ ای برای مقالات دارند. ممکن است یک مقاله برای 3 یا 4 داور فرستاده شود و توسط آنان از هر لحاظ علمی و نکات دستوری محتوای مقاله موردبررسی واقع شود.

محتوای قوی و یکتای مقاله علمی پژوهشی: محتوای قوی مقاله و موضوع جالب می‌تواند توجه داوران را به خود جلب کند و نیاز نباشد چندین داور به آن رسیدگی کنند.

ساختار مقاله: اگر شما تمام موارد گرامری، نوشتاری و دستوری را رعایت کرده باشید به‌سادگی از مرحله داوری عبور می‌کنید.

موسسه چاپ مقاله: موسسه‌ای که برای چاپ مقاله انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. موسسه چاپ مقاله‌ای که کارنامه خیلی موفقی در ارائه و چاپ مقاله داشته باشد ازنظر مجلات در صف اول برای رسیدگی و چاپ قرار می‌گیرید.

چاپ مقاله علمی پژوهشی چقدر زمان می‌برد؟

چاپ مقاله در مجله علمی پژوهشی به معنای آنلاین شدن مقاله در سایت مجله هست. به عبارت دیگری تمامی مقالاتی که موفق به اخذ پذیرش از مجله علمی پژوهشی شوند در سایت خود مجله به‌صورت الکترونیکی چاپ می‌شوند.بعد از پذیرش مقاله و اطلاع به نویسندگان مقاله از طرف مجله، مقاله وارد پروسه چاپ می‌شود. در این مرحله دیگر نیاز به انجام کاری از طرف نویسندگان نیست و باید منتظر ماند تا مجله در نوبت اعلام‌شده قبلی در نامه پذیرش، مقاله را به چاپ برساند.

زمان چاپ مقاله علمی پژوهشی

هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی

هزینه چاپ در مجلات مختلف متفاوت می باشد که این مجلات چه داخلی و چه مجلات خارجی هر کدام شرایطی را دارند که در ادامه تقسیم بندی مجلات بر اساس دریافت هزینه به ‌صورت‌ دسته‌بندی شده بیان شده است:

هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی

مجلات کاملاً رایگان: این مجلات هیچ هزینه‌ای بابت داوری، پذیرش و چاپ از نویسنده دریافت نمی‌کنند.

مجلات با داوری پولی: مجلاتی هستند که برای داوری از نویسنده‌ها هزینه دریافت می‌کنند. پرداخت هزینه به این مجلات هیچ تضمینی بر پذیرش مقاله نیست و امکان ریجکت مقاله بعد از داوری وجود دارد. این مجلات هزینه داوری مقالات ریجکت شده را عودت نمی‌دهد.

مجلات با چاپ پولی: مجلاتی هستند که بعد از پذیرش نهایی مقاله هزینه‌ای بابت چاپ مقاله در مجله دریافت می‌کنند. درواقع تا زمانی که مقاله در مجله پذیرش نهایی نشده نویسنده هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

هزینه داوری و پذیرش و چاپ از مجله‌ای به مجله دیگر متفاوت است. ولی تمام مجلات یک ویژگی مشترک دارند و آن، این است که اگر مجله هزینه‌ای دریافت کند یا نه، در سایت رسمی خود مبلغ و شرایط آن را اعلام می‌کند. به این طریق نویسنده قبل از هر اقدامی می‌تواند از رایگان بودن و یا میزان هزینه دریافت مجله مطلع شود سپس اقدام به ارسال مقاله خود نماید.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

سینا ترجمه با کادری مجرب و متخصص آماده ارائه صفر تا صد خدمات چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی می‌باشد. نویسندگان می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام مراحل نگارش مقاله هرچه سریع‌تر با همکاری کارشناسان موسسه مقاله خود را در مجله مدنظرشان منتشر نمایید.

1

ثبت سفارش پذیرش و چاپ مقاله

در مرحله اول پروژه چاپ مقاله ایجاد کرده و فایل مقاله و سایر اطلاعات موردنیاز را ارسال کنید تا هزینه محاسبه و به شما اعلام شود.

2

بررسی توسط پشتیبانی

درخواست شما توسط پشتیبانی موسسه بررسی و اطلاعیه‌های مربوط به سفارش از طریق ایمیل یا تلفن برایتان ارسال می‌شود.

3

معرفی مجله و فرمت بندی

مجلات پیشنهادی شما و مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می‌شود تا بتوانید بهترین مجله را انتخاب نمایید.

4

ارسال مقاله به مجله و پیگیری

وضعیت ارسال مقاله شما تا دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله پیگیری می شود.

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش چاپ فوری مقاله در سینا ترجمه

چنانچه میخواهید مقاله علمی پژوهشی شما در کمترین زمان ممکن در یک مجله معتبر چاپ شود، بایستی از عهده اعتبار سنجی مجلات برآیید و اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، این کار را به کارشناسان سینا ترجمه بسپارید. ارسال مقالات علمی پژوهشی و چاپ فوری آنها نیز مستلزم انجام پروسه ارسال و دریافت پذیرش از طریق موسسه است. سینا ترجمه با تجربه چند ساله در حوزه چاپ فوری و تضمینی مقاله و ارتباط موثر با مجلات معتبر داخلی و خارجی، این امکان را به شما میدهد که از امتیاز رایزنی موسسه برای پذیرش مقالات استفاده کرده و چاپ مقاله خود را با موفقیت به سرانجام برسانید.

جهت ثبت سفارش چاپ مقاله علمی پژوهشی در کوتاه ترین زمان می‌توانید از طریق لینک‌ مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بر اساس دانشگاه و نیز رشته تحصیلی متفاوت است ضمن اینکه بخشنامه‌هایی که در طول زمان صادر می‌شوند نیز متفاوت هستند. به‌طورکلی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی با یک مقاله علمی پژوهشی یا ISI JCR و دانشجویان دانشگاه آزاد به دو مقاله نیاز دارند.

مقالات انواع مختلفی دارند. به‌طورکلی و معمولاً از پنج بخش عنوان، چکیده، کلمات کلیدی، مقدمه، مواد و روش‌ها، نتیجه‌گیری و منابع تشکیل‌شده‌اند.

خیر. مجلات علمی پژوهشی تنها مقالات پژوهشی که دارای نوآوری باشد را چاپ می‌کنند

بلی. مجلات علمی پژوهشی مایل به چاپ مقالاتی هستند که از منابع به‌روز در تدوین مقاله استفاده کرده باشند.

اغلب مجلات مقالات با سرقت ادبی زیر 20 درصد را موردپذیرش قرار می‌دهند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام چهت پذیرش باکمترین زمان برای مقاله فصلنامه علمی پژوهشی جهت پیش دفاع از رساله دکتری میخوام ...اگه انجام میدید لطفا زمان و قیمت رو بفرمایید
سلام و عرض ادب ابتدا کمال تشکر را داریم که ما را برای چاپ مقاله خود برگزیده اید. احتراما برای پذیرش و چاپ در مجلات داخلی و خارجی در خدمت هستیم ممنون میشیم درخواست خود را از طریق ایمیل، تلگرام و یا واتس آپ ارسال بفرمایید تا انجام وظیفه شود. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

محسن صنمی
سلام چهت پذیرش باکمترین زمان برای مقاله فصلنامه علمی پژوهشی جهت پیش دفاع از رساله دکتری میخوام ...اگه انجام میدید لطفا زمان و قیمت رو بفرمایید
1 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام