سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ یک مقاله در دو ژورنال

انتشار 7 اسفند 1396
مطالعه 1 دقیقه

همگی می دانیم پروسه چاپ مقاله زمانبر بوده و دانشجو می خواهد در زمان کمتری به نتیجه برسد به این منظور اقدام به ارسال مقاله خود همزمان به دو مجله مختلف می کند. موسسه سینا به کنکاش در زمینه امکان چاپ یک مقاله در دو جورنال و خطرات ارسال همزمان مقاله به دو جورنال خواهد پرداخت.

چاپ یک مقاله در دو ژورنال

چرا نباید مقاله مان را برای چاپ به دو ژورنال متفاوت ارسال نماییم؟

اولین نکته ای که باید در ابتدای امر بدانید این است که اصولن امکان چاپ یک مقاله با یک موضوع و متن در دو مجله مختلف وجود ندارد و تخلف محسوب می شود و اگر مجله ای تشخیص دهد که مقاله ای تکراری برای او ارسال کرده اید در بهترین حالت ممکن است که فقط رد شود ولی در بیشتر موارد شما در لیست سیاه مجله قرار می گیرید و دیگر امکان فرستادن و چاپ مقاله به آن مجله را نخواهید داشت!

دیده می شود به دلیل اینکه زمان داوری و اعلام نتیجه اکسپت شدن یا نشدن مقالات در مجلات معتبر به نسبت زیاد است افراد اقدام به ارسال همزمان یک مقاله به دو مجله می کنند. این کار خطرناک است و می توان اثرات سویی در جایگاه علمی شما و روند کاری آینده شما داشته باشد.

بسیاری از مجلات در قسمت covering letter از نویسنده و ارسال کنند مقاله تعهد می گیرند که مقاله ارسالی نباید تکراری بوده و در جای دیگری چاپ شده باشد. همچنین در این تعهد وجود دارد که نباید مقاله ارسالی شما در ژورنال دیگری سابمیت شده باشد. این موضوع و این ممنوعیت به دو دلیل عمده  گذاشته شده است. وقت داوران برای بررسی مقالات، مهم است و برای سردبیر مجله بسیار اهمیت دارد زیرا هم پروسه ای گران بوده و هم تعداد داورانی که وقت آزاد داشته باشند و اقدام به بررسی مقالات ارسالی کنند محدود است. این ممنوعیت از فرستاده شدن مقاله تکراری و هدر شدن کار داوری جلوگیری می کند. مورد و دلیل دوم ممنوعیت ارسال مقاله تکراری جلوگیری از انتشار مقاله تکراری و منتشر شدن همزمان یک مقاله در دو ژورنال است. زیرا اگر این اتفاق رخ دهد تبعات منفی هم برای مجله و هم برای سردبیر دارد و باید مقاله را ابطال کرده و به نویسندگان مقاله اصلی موضوع را اطلاع دهد.

بدین منظور سختگیری در این زمینه وجود دارد و اگر شما همزمان یک مقاله را به دو مجله ارسال کنید احتمال وجود داور مشترک و اطلاع سردبیرها و هیئت تحریریه دو مجله وجود دارد که در این صورت شما به لیست سیاه دو مجله اضافه می شوید ودیگر قادر به ارسال هیچ مقاله ای به این مجلات نخواهید بود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

موسسه سینا
با سلام و روز بخیر . برای چاپ مقاله ای در مجلات خارجی که قبلا در مجلات داخلی چاپ شده باید یک سری تغییرات محتوایی اساسی صورت گیرد تا قابلیت چاپ دوباره را داشته باشد.
6 سال پیش
بازدیدکننده

حامد
با سلام و وقت بخبر یک سوال داشتم اینکه می شود یک مقاله ای را در نشریه داخلی چاپ کرد و همان مقاله را بعد از چاپ در نشریه داخلی برای چاپ در نشریه خارجی فرستاد؟
6 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام