سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط چاپ کتاب از پایان نامه

انتشار 5 دی 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از روش هایی که میتوانید سریعا اقدام به چاپ کتاب کنید استخراج کتاب از پایاننامه است میتوانید پایان نامه ای که نوشته اید را تبدیل به مقاله کنید.

شرایط چاپ کتاب از پایان نامه

تفاوت پایان نامه با کتاب

اصلی ترین تفاوتی که میان کتاب و پایان نامه وجود دارد این است که در پایان نامه سوال و فرضیه مطرح میشود اما در کتاب توضیحات قطعی نوشته میشود توضیحاتی بدون سوال و فرضیه نوشته میشود.در پایان نامه اهداف انجام پروژه مطرح میشود ولی در کتاب پژوهشگر با توجه به پژوهش هایی که انجام داده و یکسری اصول و قواعد نتیجه گیری هایش را در یک کتاب شرح میدهد.پایان نامه طوری نوشته میشود که در پایان با توجه به بحث ها و پژوهش ها به یک نتیجه گیری کلی میرسیم اما در کتاب باید نظریه های علمی تثبیت شده و مورد قبول نوشته شود.

خواننده و مراجعه کننده پایان نامه دنبال اهداف، سوالات، فرضیات، مواد و روش ها، یافته ها و نتایج یک تحقیق بر اساس اصول روش تحقیق است. خواننده کتاب به دنبال تمام نتایج و یافته ها و توضیحات به یقین رسیده در مورد موضوع است.پس با در نظر گرفتن این تفاوت پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم.

برای تبدیل پایان نامه به کتاب چه مواردی را باید رعایت کنیم:

  • عنوان:اولین بخشی که نوشته شود عنوان پایاننامه یا کتاب است باید توجه کنیم که عنوان پایان نامه و کتاب یکسان نباشد و با هم تفاوت داشته باشد.
  • تغییرات در عناوین:عنوان ها و سرفصل مطالب را کمی تغییر دهید تا عین هم نشوند.به صورتی که مشخص نشود عین پایان نامه را به کتاب تبدیل کرده ید.
  • حتما در پیشگفتار کتاب بنویسید که کتاب برگرفته از پایان نامه است و حتما اسم استاد راهنما و دانشگاهتان را در پیشگفتار بیاورید.
  • بخش مقدمه اثر خود را به اساتید زبردست دانشکده خود سپرده تا هم از تجربه آنها در سنگین تر نمودن بار علمی اثر خود بهره برده و هم در کتاب خود قید نمائید با مقدمه استاد... ) نام بردن از اساتید معتبر در روی جلد کتاب و در صفحه شناسنامه کتاب به عنوان مقدمه نویس باعث افزایش اعتبار علمی کتاب شده و این امکان نیز وجود دارد تا از سوی اساتید به دانشجویان جهت مطالعه و خریداری معرفی شوند.
  • منابع:منابعی که در پایان نامه استفاده کرده بودید را به ترتیب بنویسید و سپس عنوان پایان نامه را به عنوان منبع ذکر کنید.
  • همان طور که شاره کردیم پایاننامه از اهداف و فرضیه ها تشکیل شده است که میتوانید در کتاب این اهداف و فرضیه ها را در بخش مقدمه بنویسید.
  • شما میتوانید اگر اطلاعاتی را بعد از نگارش پایاننامه به دست آورده اید به کتابتان اضافه کنید.
  • و همچنین هر اطلاعاتی که از نوشتن آن در پایاننامه پشیمان شده اید را حذف کنید.
  • دقت داشته باشید که تمام پایان نامه ها در سایز A4 تایپ شده اند و برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید به سایز استاندارد وزیری و یا رقعی در آیند. البته امکان چاپ به همان صورتA4 سایز رحلی وجود دارد ولی مرسوم نیست.
  • معمولا پایان نامه ها دارای فهرست مفصلی در مورد مطالب، عکس ها و همچنین نمودارها و جداول هستند که باید به صورت یک فهرست مناسب برای کتاب و به صورت کلی درآید. برای تبدیل سایز کتاب به سایز مناسب در محیط Word ابتدا باید سایز مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • پس از تبدیل، جداول و نمودارهای داخل متن را چک کنید که به هم نریخته باشند در صورت به هم ریختن جداول و نمودارها دوباره آنها را به صورت دلخواه مرتب کنید.
  • در این مرحله در صورتی که خودتان بخواهید صفحه آرایی را انجام دهید اقدام به صفحه آرایی نموده و فایل نهایی را به صورت pdf به ناشر تحویل دهید و در صورتی که بخواهید صفحه آرایی توسط انتشارات انجام شود فقط پس از تبدیل سایزها و مرتب کردن جداول و نمودارها فایل را تحویل انتشارات دهید.
  • در کتاب صفحت مقدماتی را با حروف لاتین شماره کنید.
  • نوع فونت و صفحه گذاری کاملا سلیقه ای است اما سعی کنید از فونت های فارسی استفاده کنید.
تصویر
 

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا

  • صفحه آرایی با اخذ تائیدیه مشتری
  • طراحی جلد کتاب اخذ تائیدیه مشتری
  • تهیه شابک فیپا و مجوز وزارت ارشاد
  • درج نام کتاب و مولف در بانک اطلاعات کتابخانه ملی
  • چاپ کتاب با تیراژ دلخواه
  • ارسال رایگان کتاب های چاپ شده به آدرس مشتریان

از مزایای انتخاب موسسه سینا برای چاپ کتاب

  • اگر کتابی دارید اما نحوه ی دریافت مجوزهای لازم را نمی دانید و زمانتان هم محدود است؛
  • اگر کتابی تالیف یا ترجمه کرده اید اما می خواهید با پایین ترین هزینه و در تیراژ محدودی چاپ نمایید؛
  • اگر پایان نامه دارید و می خواهید آن را تبدیل به کتاب کنید؛
  • اگر می خواهید به عنوان مترجم شناخته شوید اما وقت کافی و زمان لازم را ندارید؛
  • موسسه سینا برای همه ی این درخواست های شما راه حل دارد لذا نگران نباشید. کافیست از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناسان موسسه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تمامی درخواست های شما را ارسال نمایند.

سفارش چاپ کتاب در موسسه سینا

برای اینکه بتوانید در موسسه سینا یک کتاب برای چاپ سفارش دهید باید ابتدا با مشاورین موسسه از طریق شماره تماس و یا از طریق ایمیل تماس حاصل فرمایید و سوالات و اطلاعاتی لازم دارید را بپرسید سپس فایل آماده کتاب را مسئول موسسه تحویل میدهید و تمامی مراحل و ویرایش های لازم برای کتاب انجام میشود موسسه سینا در کمترین زمان ممکن ویرایش ها و کم و کاستی های لازمه را تکمیل میکند و مجوز های مورد نیاز را اخذ میکند.بعد از اخذ مجوز کتاب را به بخش انتشارات موسسه تحویل میدهد تا در اسرع وقت چاپ شده و توزیع شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت خوش تبدیل پایان نامه به کتاب میخواستم.چطوری اقدام کنم
سلام و عرض ادب احتراما برای تبدیل پایان نامه به کتاب در خدمت هستیم. فایل را از طریق سایت قسمت چاپ کتاب ثبت بفرمایید و یا از طریق تلگرام، واتس آپ و ایمیل ارسال بفرمایید تا اقدام شود. با تشکر
6 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت خوش تبدیل پایان نامه به کتاب میخواستم.چطوری اقدام کنم
6 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام یک سوال داشتم اگر نمره دفاع زیر۱۸ باشه میشه از پایان نامه کتاب تهیه کرد؟
سلام و عرض ادب بله موردی نیست در خدمتتون هستیم . فایل پایان نامه را ارسال بفرمایید تا جهت تبدیل به کتاب و چاپ آن اقدام شود. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

آراد
سلام یک سوال داشتم اگر نمره دفاع زیر۱۸ باشه میشه از پایان نامه کتاب تهیه کرد؟
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام استفاده از عکس بدون ذکر منبع مجاز است؟
باسلام وعرض ادب دوست عزیز ضمن تشکر، بهتره ذکر شود. باتشکر
3 سال پیش
بازدیدکننده

محمد
سلام استفاده از عکس بدون ذکر منبع مجاز است؟
3 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام