سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب در قطع وزیری

انتشار 8 خرداد 1398
مطالعه 2 دقیقه

اگر تا کنون کارتان به مراکز چاپ و نشر کتاب افتاده باشد حتما در مورد نوع قطع کتاب شنیده اید و تا کنون حتما مشاهده فرموده اید که کتاب ها از لحاظ سایز و جنس در یک اندازه نیستند و تفاوت هایی باهم دارند به این تغییراتی که در جنس و اندازه کتاب ها مشاهده میشود قطع کتاب گفته میشود.

چاپ کتاب در قطع وزیری

به طول و عرض کتاب قطع کتاب گفته میشود. قطع وزیری (برگه B5،‌ حدود ۱۶٫۵ در ۲۳) و قطع رقعی (برگه A5، ‌حدود ۱۴ در ۲۱) رایج‌ترین قطع‌های کتاب در ایران‌اند.انتخاب قطع مناسب از مهم‌ترین نکاتی است که پیش از چاپ کتاب باید در نظر داشت.

نام بقیه قطع‌ها و ابعادشان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

نام قطع

ابعاد (به سانتی‌متر)

ابعاد استاندارد

رحلی بزرگ

۳۳*۲۳

B4

رحلی

۲۸*۲۱

A4

ربعی

۱۶٫۵*۱۲

B6

خشتی بزرگ

۲۲*۲۲

خشتی کوچک

۱۹*۱۹

پالتویی بزرگ

۲۲*۱۱٫۵

پالتویی کوچک

۱۹*۱۰

جیبی

۱۶*۸

 قطع کتاب همان اندازه عرض و پهنای کتاب میباشد که تا کنون به وفور مشاهده فرموده اید که اندازه های کتاب ها چه تفاوت هایی باهم دارند برخی بسیار حجیم و بزرگ هستند و برخی دیگر بسیار کوچک و حتی کتاب های جیبی بیشترین قطعی که در ایران کاربرد دارد قطع وزیری میباشد قطع وزیری (با ابعاد حدود 23*16.5) و رقعی (با ابعاد حدود 21*14) است. اندازه های دیگری مانند رحلی (قرآن)، قطع خشتی (کتاب کودک)، جیبی و ... نیز برای انواع کتاب کاربرد دارد. 

زمانی که کتابی را نوشته اید و میخواهید آنرا برای چاپ ارسال کنید باید برحسب کاربرد کتاب تصمیم بگیرید که میخواهید کتاب را در چه سایزی چاپ کنید برخی کتاب ها باید به صورت جیبی و کوچک چاپ شوند و برخی دیگر در سایز های بسیار بزرگ مثلا اصولا کتاب هایی که مخصوص گردشگران هر شهر میباشد و میخواهند که همیشه در سفر همراه داشته باشند بهتر است که از سایز جیبی استفاده کنیم و برای کتاب های کتاب خانه ای که تعداد صفحات آن زیاد است باید از سایز های بزرگ استفاده کنیم که مطالعه آن راحتتر انجام شود.

چاپ کتاب در قطع های مختلف در موسسه سینا انجام میپذیرد و شما میتوانید زمان سفارش کتاب نوع قطح کتاب را نیز مشخص نمایید و دقیق بگویید که در چه سایزی میخواهید کتاب را چاپ کنید.

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا

  • آماده شدن فایل تایپ شده توسط نویسنده
  • در صورتیکه با یک موسسه همکاری کنند ، باید در این مرحله عقد قرارداد انجام شود و فایل را در اختیار موسسه قرار دهند
  • انجام مراحل اداری  توسط انتشارات و اخذ شابک ، فیپا و مجوز ارشاد
  • آماده کردن طرح جلد و صحافی و چاپ کتاب
  • دریافت اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • تحویل نسخه ها ی چاپی به نویسنده

ارائه خدمات چاپ کتاب در موسسه سینا به صورت آنلاین میباشد و مراجعه کنندگان عزیز میتوانند به سادگی سفارش خود را ثبت نمایند تا هر چه سریع تر مراحل پیگیری و رسیدگی آغاز شود.همه هزینه ها برای تمامی خدمات در موسسه سینا تا حداقل ممکن کاهش داده شده است و نگران هزینه ها نباشید برای اطلاع دقیق از قیمت ها و نحوه همکاری در مورد چاپ کتاب در انواع قطع ها میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید و سوالات و سوالات و مشاوره های مورد نیازتان را اخذ نمایید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش به صورت آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام