سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب با کمترین هزینه

انتشار 9 مرداد 1400
مطالعه 7 دقیقه

شما چه دانشجو باشید و بخواهید در مصاحبه ی دکترا شرکت کنید و چه استاد دانشگاه باشد و خواهان افزایش رتبه ی علمی و شغلی خود باشید چاپ کتاب امتیازات بسیاری را برای شما و سازمان شما به همراه خواهد داشت . سینا ترجمه آماده‌‌است تا با بهره‌گیری از اصول نوین و مدرن چاپ کتاب، آثار شما را با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال به چاپ برساند.

چاپ کتاب با کمترین هزینه

چاپ کتاب به چند شکل قابل انجام می باشد.شما می توانید یک موضوع انتخاب کرده و شروع به تالیف کتاب نمایید و یا اینکه پایان نامه خود را به کتاب تبدیل نمایید و یا اینکه کتاب خارجی جدیدالنشر را ترجمه کرده و به چاپ برسانید. حال بسته به خودتان دارد که برای چاپ کتاب کدام گزینه را برگزینید. که ما در ادامه به مراحل چاپ کتاب که در هر سه روش مشترک است خواهیم پرداخت. پس با مخا همراه باشید.

اهمیت چاپ کتاب

دانشجویان ، اساتید و به طور کلی کسانی که می خواهند راه کسب علم و دانش را ادامه دهند و فرصت های شغلی جدید داشته باشند یا کسب و کار فعلی خود را گسترش دهند، باید رزومه تحقیقاتی خود را تا حد امکان قوی و پر بار کنند. یکی از بهترین راه هایی که باعث تقویت رزومه می شود چاپ کتاب است. چاپ یک کتاب می تواند برای نویسنده فواید مالی و غیر مالی بسیاری داشته باشد، که شاید در نگاه اول مشخص نباشد. باید بدانیم نگارش یک کتاب به نویسنده این امکان را می دهد عقاید و آرمان ها و رویاهای شخصی را با تخصص خود در هم آمیخته و خود را به عنوان متخصص در زمینه های مطالعاتی، در بین دوستان و همکاران، شناخته سازد. کتاب به نویسنده اجازه می دهد علم و تجربه و آموخته های خود را به نمایش بگذارد.

اهمیت چاپ کتاب

مراحل چاپ کتاب چیست؟

مراحل چاپ کتاب به صورت کلی دارای هفت مرحله می باشد که در زیر به تمامی این مراحل اشاره شده است:

آماده سازی

آماده سازی کتاب

اولین مرحله آماده سازی محتوای کتاب است که توسط شما (نویسنده) انجام می شود. حال این محتوا می تواند برگرفته از تالیف کتاب نگارش شده توسط نویسنده باشد و یا برگرفته از پایان نامه و یا ترجمه کتاب جدید النشر باشد. هیچ فرقی ندارد باید در قالب ورد جهت چاپ آماده سازی شود و ما بقی مراحل را طی نمایید.

صفحه آرایی و ویراستاری

صفحه آرایی عبارت است از ایجاد نظم برای تسهیل در خواندن و ترغیب خواننده به ادامه خواندن کتاب می باشد. هدف از صفحه آرایی کتاب صرفا راحتی مطالعه خواننده می باشد. این مرحله کارهایی مانند بررسی غلط‌های املایی و نگارشی، تایپ، صفحه‌ آرایی و ویراستاری انجام می‌شود. فایل کامل کتاب باید در این مرحله آماده شود و این فایل باید تا حد امکان کامل و بدون ایرادات علمی و نگارشی باشد.

صفحه آرایی

دریافت شابک

دریافت شابک (ISBN)

شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد 10 الی 13 رقمی است که به هرکتاب منسوب می‌شود. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند. همچنین از سال 2007 به بعد شابک از 10 رقم به 13 رقم افزایش یافت تا بتوان کتاب‌های بیشتری را چاپ کرد. در ایران دریافت شابک از خانه کتاب انجام می‌گیرد. به این صورت که ناشر شابک‌هایی که از خانه کتاب دریافت کرده است را به یک کتاب نسبت می‌دهد و سپس فرم مربوطه را پر کرده و به خانه کتاب ارسال می‌کند.

طراحی جلد کتاب

طراحی جلد از مهم ترین بخش های چاپ کتاب می باشد. طرح جلد کتاب باید به گونه ای باشد که در نگاه اول مخاطب را جذب خود کند. در حقیقت اولین چیزی که خریدار را به خرید و خواندن یک کتاب وادار می کند، طراحی جلد حرفه ای آن است.در واقع به طور کلی جلد کتاب از سه قسمت روی جلد، پشت جلد و قسمت عطف کتاب که رابط و میان پشت و روی جلد است تشکیل شده است.یکی از قسمت های مهم طراحی صفحات اولیه کتاب انتخاب عنوان مناسب است که باید در این صفحه درج گردد. در این قسمت باید عنوان کتاب و نام نویسنده ذکر شود.از نوشتن و درج هرگونه اطلاعات اضافه ی دیگری خودداری کنید چرا که برای این قبیل اطلاعات می توانید از صفحات دیگری استفاده کنید.

طراحی جلد

دریافت فیپا

فیپا که مخفف فهرست نویسی پیش از انتشار است شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مسئول مستقیم صدور فیپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتاب به کتابخانه ملی ارسال می‌شود که شامل شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و در نهایت فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی است. تحویل فیپا یک هفته الی 10 روز زمان می‌برد.

دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در این مرحله پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. به طور معمول مجوز وزارت ارشاد یک هفته الی 4 ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد

چاپ و صاافی

چاپ و صحافی

بعد از اتمام مراحل فوق کتاب برای چاپ به چاپخانه ارسال می‌شود. برای کتاب‌های دارای تیراژ بالای 1000 جلد معمولاً از چاپ افست استفاده می‌شود و برای کتاب‌های زیر 1000 نسخه معمولاً چاپ دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آماده شدن کتاب چاپ شده، صحافی آن نیز انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه این مرحله در اختیار خود ناشر قرار دارد معمولاً به سرعت انحام می‌گیرد.

ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول

پس از اینکه کتاب به چاپ رسید، ناشر باید 3 نسخه از آن به وزارت ارشاد ارسال کند و با دریافت اعلام وصول، عملاً فرایند چاپ کتاب به اتمام رسیده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد

انتخاب روش چاپ کتاب

انتخاب روش چاپ کتاب

چاپ کتاب از سال های قدیم به صورت چاپ افست انجام می شود ولی دو عیب بزرگ زمان بر بودن و عدم چاپ کتاب در تیراژهای پایین، باعث شده تا چاپ دیجیتال در زمینه چاپ کتاب از افست پیشی بگیرد. امروزه چاپ کتاب در تیراژهای دلخواه نویسنده به صورت دیجیتالی قابل انجام هست که هم سریع تر می باشد و هم هزینه کمترین برای نویسنده دارد. از آنجایی که بیشتر مولفین نیاز به چاپ کتاب در تعداد تیراژ خیلی پایین برای مثال 5 جلد دارند.از این رو می توانند از چاپ دیجیتال استفاده نمایند.

مزایای استفاده از چاپ در تیراژ محدود

چاپ با تیتراژ کم برای نویسنده از چند نظر دارای اهمیت می باشد که در زیر به یک سری از این مزایا اشاره شده است:

مقرون به صرفه بودن از نظر هزینه

مقرون به صرفه بودن از نظر زمان

سنجش میزان استقبال از کتاب

ارزشیابی بازار

بر طرف کردن ایرادات احتمالی با حداقل هزینه

مزایای

هزینه چاپ کتاب

هزینه چاپ کتاب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به یکسری از آن ها اشاره شده است:

تعداد صفحات

اساسی ترین معیار هزینه چاپ کتاب تعداد صفحات آن است که تعداد صفحات با هزینه رابطه مستقیم دارد.

قطع کتاب

قطع کتاب یا اندازه کتاب در تعیین قیمت چاپ کتاب نقش دارد چون با توجه به اندازه طول و عرض کتاب در قطع های مختلف میزان استفاده از کاغذ متفاوت است و بدین ترتیب این مورد در قیمت نقش خواهد داشت.

تعداد تیراژ

تعداد تیراژ نیز یکی از عامل های اساسی تعیین قیمت سفارش چاپ کتاب است و نحوه محاسبه قیمت نهایی هم به این صورت است که تعداد تیراژ در قیمت کتاب واحد ضرب می شود.

جنس کاغذ

جنس و کیفیت کاغذ نیز بنا به درخواست مشتری قابل انتخاب است و هر چه کیفیت کاغذ بهتر باشد به همان میزان نیز هزینه چاپ کتاب بالا می رود.

چاپ رنگی

چاپ کتاب به حالت تمام رنگی یا سیاه و سفید و یا ترکیبی از این دو انجام می شود که طبیعتا چاپ کتاب به صورت رنگی هزینه بیشتری خواهد داشت.

خدمات درخواستی

برخی از خدمات برای چاپ کتاب از طرف مشتری درخواست می شوند مثل درخواست طراحی جلد, درخواست بازبینی وبازخوانی متن, درخواست صفحه آرایی, صحافی کتاب و بسته بندی و ... که در این صورت بر هزینه نهایی سفارش افزوده می شود.

ثبت سفارش چاپ کتاب

ثبت سفارش چاپ کتاب در سینا ترجمه

برای سفارش چاپ کتاب خود در تعداد تیراژ مورد نظر میتوانید فایل ورد کتاب خود را به کارشناسان سینا ارسال نمایید. تمام خدمات صفحه آرایی، طرح جلد ، اخذ شابک، فیپا، مجوزهای چاپ و پست درب منزل بر عهده سینا ترجمه می باشد.

برای ثبت سفارش چاپ کتاب می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بله در سینا ترجمه پایان نامه های شما به بهترین شکل به فرمت کتاب در آمده و چاپ می شود.

عداد نویسندگان در هزینه‌­ چاپ کتاب هیچ تغییری به وجود نخواهد آورد. برخی از ناشرین اقدام به اخذ هزینه اضافی به ازای اضافه شدن یک اسم می­‌کنند. در سینا ترجمه این امر وجود ندارد و تعداد مولفین تاثیری در افزایش یا کاهش هزینه نخواهد داشت.

هر کدام از نویسندگان می­‌بایست کپی کارت ملی خود را برای نشر ارسال کنند. اگر قرار بر این است که صاحبان اثر بر روی جلد از عنوان دکتر یا عضو هیئت علمی برای نام خود استفاده نماید. در این‌صورت آنها می­‌بایست مدارک مربوط به اینکه عضو هیئت علمی هستند یا در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شده‌­اند را به نشر ارسال کنند. در اینجا ارسال مدرک دکترا لازم و اجباری است. دلیل دریافت مدرک دکتری یا حکم کارگزینی برای ارسال به ارشاد آن است تا نشر اثبات کند نویسنده یا نویسندگان واقعاً فارغ‌التحصیل دوره دکترا یا هیئت علمی می‌باشند و افراد غیر نتواند برای خودشان از عناوین جعلی استفاده کنند.

لف) شابک از خانه کتاب (یک الی سه روزکاری بعد از شروع قرارداد) ب) فیپا از کتابخانه ملی (ده تا چهارده روز بعد از شروع قرارداد) ج) مجوز ارشاد (بعد از تایید نهایی فایل‌های کتاب توسط صاحب اثر) د) اعلام وصول (ارسال 3 نسخه از تعداد کتاب‌های چاپ شده، بعد از چاپ اثر و برای تکمیل پرونده‌ی مجوز) که در سینا ترجمه این 3 جلد کتاب به صورت رایگان چاپ شده و ارسال می شود.

وقتی مجوز فیپای کتاب اخد می­‌شود صاحبین اثر می‌­توانند به صورت آنلاین آن را در سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنند. این کار از طریق جست و جوی نام نویسنده یا نام کتاب یا ناشر در باکس مربوطه امکان­‌پذیر است. همچنین بعد از چاپ کتاب، صاحبین اثر می­‌توانند وارد وب سایت خانه کتاب شده و در آنجا نیز با جستجوی نام اثر و کتاب خود از گرفتن مجوزهای رسمی برای چاپ کتاب مطمئن شوند.

قطع همان اندازه کتاب است. قطع‌های رایج برای کتاب‌های علمی وزیری و در صورت کم بودن تعداد صفحات قطع رقعی می‌باشد. برای کتاب های غیر علمی هم معمولا برای کتاب های رمان و حجیم همان قطع وزیری و برای کتاب‌های خاص‌تر و کم حجم‌تر مثل شعر و دل نوشته، قطع رقعی مناسب می‌باشد. البته برای کتاب‌های علمی انواع مختلف قطع مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاملاً سلیقه‌ای است و سلیقه‌ی صاحب اثر مد نظر است

بر اساس مصوبه وزارت ارشاد (که در سال 98 ابلاغ شده است) صاحبین اثر دیگر نمی­‌توانند برای اخذ مجوزهای قانونی برای چاپ کتاب شخصاً اقدام کنند و می‌­بایست از طریق یکی از ناشرین دارای مجوز فعالیت از وزارت ارشاد اقدام کنند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام