سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب با تیراژ دلخواه

انتشار 8 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

شاید شما هم از افرادی باشید که بخواهید نوشته هایتان، شعرها و آثار خود را تبدیل به یک کتاب ماندگار کنید. موسسه سینا این خواسته شما را برآورده می کند. کافیست به ما اعتماد کنید.

چاپ کتاب با تیراژ دلخواه

در این سایت سعی کردیم مطالب ساده و عملی در رابطه با مراحل چاپ کتاب، را برایتان توضیح دهیم، تا تمام عزیزانی که میخواهند برای اولین بار آثار خود را تبدیل به کتاب نمایند با مراحل چاپ کتاب آشنا شوند.

مراحل چاپ کتاب

  •  آماده کردن فایل که این فایل حتما باید به صورت تایپ شده در word باشد.
  • عقد قرارداد که قرارداد به دو صورت حضوری و راه دور می باشد.
  •  مراحل اداری کتاب شامل شابک، فیپا، مجوز می باشد که تمامی مراحل توسط انتشارات انجام می گردد.
  • صدور مجوز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • آماده کردن طرح جلد که طرح جلد توسط انتشارات انجام می شود ولی در صورت تمایل می توانید خودتان هم طرح را تحویل دهید.
  • چاپ کتاب توسط انتشارات و تحویل به نویسنده

کتاب با توجه به بازار و هدف چاپ آن تعیین تیراژ می گردد و براساس تیراژ مورد نظر با یکی از روش های زیر به چاپ می رسد. روش های چاپ کتاب به شرح زیر می باشد:

  • کتاب‌هایی که در تیراژ بالا چاپ می شوند به روش افست چاپ می ‌شوند که در این نوع چاپ هم هزینه تمام شده بابت هر جلد مقرون به صرفه می باشد و هم کیفیت چاپ خوب است، در صورتی که از مواد مرغوب استفاده شود در بالاترین میزان خواهد بود.
  • کتاب‌هایی که در تیراژ محدود چاپ می شوند که به نشر رومیزی معروف می‌باشند و با دو نوع و دو روش متفاوت چاپ می شوند که عبارتند از:

الف) روش دیجیتال: در این روش که تا حدود ۵۰۰ جلد مقرون به صرفه است با استفاده از دستگاه ‌های دیجیتال چاپ انجام می‌ شود که رزولوشن چاپ بین ۶۰۰ تا ۲۴۰۰ دی پی آی می باشد که با توجه به نوع و مدل دستگاه متفاوت است، پس کیفیت چاپ مطلوب و در برخی موارد در حد چاپ افست است. مطلب دیگری که در این نوع چاپ اهمیت دارد این است که متن داخلی کتاب به وسیله خود دستگاه به صورت کامل چاپ می گردد و ترتیبی توسط دست انسان و یا دستگاه ثانویه صورت نمی گیرد و خطا در ترتیب صفحات نداریم.

ب) روش ریسو: در این روش که با استفاده از دستگاه های مبتنی بر چاپ ریسو صورت می گیرد بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ جلد مقرون به صرفه است با توجه به نوع دستگاه، رزولوشن چاپ بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دی پی آی است که با توجه به نوع و مدل دستگاه متفاوت است، پس کیفیت چاپ در بیشتر موارد پایین است و عکس ها خوب چاپ نمی شود و فقط از نظر هزینه توجیه پذیر است، چون در این روش ابتدا فرم ها و صفحات داخلی جداگانه و مجزا چاپ می گردد و سپس توسط دست انسان و یا دستگاه ‌های ترتیب کن، ترتیب می‌شوند احتمال خطا در چیدمان صفحات وجود دارد.

انتشارات ما برای رفاه حال نویسندگان و به خصوص دانشجویانی که تمایل دارند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند و از نظر هزینه با مشکل مواجه اند، هر نوع کتاب را با چاپ در تیراژ محدود یا دلخواه در دستور کار خود قرار داده است، بنابراین در چاپ تعداد محدود کلیه مراحل چاپ و نشر کتاب طی می گردد اما در نهایت تعداد کتاب‌ های چاپ شده برای کاهش هزینه‌ های نویسندگان محدود چاپ می‌ گردد. دلایل و مزایای استفاده از چاپ در تیراژ محدود به شرح زیر می باشد:

  • مقرون به صرفه از نظر هزینه
  •  مقرون به صرفه از نظر زمان
  • سنجش میزان استقبال از کتاب
  •  ارزیابی بازار
  • بر طرف کردن ایرادات احتمالی با حداقل هزینه

از مزایای انتخاب موسسه سینا برای چاپ کتاب

  1. اگر کتابی دارید اما نحوه ی دریافت مجوزهای لازم را نمی دانید و زمانتان هم محدود است؛
  2. اگر کتابی تالیف یا ترجمه کرده اید اما می خواهید با پایین ترین هزینه و در تیراژ محدودی چاپ نمایید؛
  3. اگر پایان نامه دارید و می خواهید آن را تبدیل به کتاب کنید؛
  4. اگر می خواهید به عنوان مترجم شناخته شوید اما وقت کافی و زمان لازم را ندارید؛
  5. موسسه سینا برای همه ی این درخواست های شما راه حل دارد لذا نگران نباشید. کافیست از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناسان موسسه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تمامی درخواست های شما را ارسال نمایند.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام