سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب چقدر هزینه دارد؟

انتشار 10 اردیبهشت 1399
مطالعه 7 دقیقه

هر فردی در هر زمینه ای چنانچه از دانش و تخصص کافی برخوردار باشد، میتواند تجربیات و دانش خود را در قالب کتاب، با سایرین به اشتراک بگذارد. چه یک فرد دانش آموخته در دانشگاه با مدارج علمی بالا باشد و چه فردی که به واسطه سال ها فعالیت و تلاش در یک حوزه خاص، صاحب تجربیات ارزشمندی در آن زمینه باشد.

چاپ کتاب چقدر هزینه دارد؟

افراد با اهداف و انگیزه های مختلف تصمیم به چاپ کتاب می گیرند. برخی برای کسب اعتبار و شهرت در جامعه، عده ای برای کسب منفعت مالی و برخی نیز برای کسب امتیازات پژوهشی حاصل از چاپ کتاب در مجامع علمی داخلی و خارجی. اما مبحث هزینه های چاپ کتاب موضوعی است که برای هر سه گروه در هر صورتی مطرح بوده و جزو فاکتورهای مهم در به چاپ رساندن کتاب محسوب می شود.

اهمیت چاپ کتاب

همانطور که می دانید یکی از اقدامات فرهنگی، چاپ کتاب است. چاپ کتاب می تواند علوم و ارتباطات را گسترش دهد و مفاهیم را بهترین شکل منتقل نماید و مزایای زیادی برای نویسنده و یا مترجم آن داشته باشد که در زیر به یک سری از مزایا اشاره شده است:

اهمیت چاپ کتاب

کسب امتیاز و تقویت رزومه برای دانشجویان و اساتید

هزینه ی بسیار پایین برای ارتقا رزومه

اخذ امتیازات در آزمون های استخدامی و مصاحبه ی دکتری

دریافت امتیازات لازم در مصاحبه ی دکتری

نامتان در لیست نویسندگان در کتابخانه ملی به ثبت می‌رسد

به راحتی می توانید بن کتاب دریافت کنید

برای ورود به بنیاد نخبگان بسیار مفید است

هزینه های چاپ کتاب

هزینه های چاپ کتاب خصوصا برای مبتدیان و افراد نا آشنا به این فرایند، موضوعی مهم و تاثیرگذار است. تعرفه چاپ کتاب اغلب به شرایط و عوامل متعددی بستگی دارد. از این رو، لازم است قبل از اقدام به چاپ کتاب اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کرده و پس از براورد هزینه و انطباق آن با بودجه ای که در نظر گرفته اید، تصمیم خود را عملی کنید. بنابراین آشنا شدن با شرایط و عوامل دخیل در تعیین هزینه های چاپ کتاب خالی از لطف نخواهد بود. از این رو در ادامه به فاکتور های موثر در براورد هزینه های چاپ کتاب خواهیم پرداخت تا شما عزیزان به راحتی بتوانید با آگاهی از هزینه های چاپ کتاب سفارش خود را ثبت نمایید.

هزینه های چاپ کتاب

فاکتورهای موثر در برآورد هزینه های چاپ کتاب

یکی از این معیارهای مهم، تعداد صفحات کتاب و سایز کتاب است. دقت داشته باشید که بعد از ویراستاری و صفحه‌آرایی نهایی، تعداد صفحات کتاب ممکن است کم یا زیاد شود، اما این تغییر، در اصل قرارداد و هزینه چاپ کتاب مقرر در قرارداد با ناشر تغییر ایجاد نمی کند.

تعداد صفحات کتاب

ابتدا باید تعداد صفحات متن کتابی که برای چاپ در نظر گرفته شده، مشخص شود. از آنجایی که سایز صفحات مقالات دانشگاهی بر اساس دستورالعمل‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاهها در قطع A4 می‌باشد، باید برای تعیین اینکه این تعداد صفحات در قطع استاندارد کتاب چقدر می‌شود، متن تایپ شده در اختیار ناشر قرار گیرد و یا براساس همان تعداد A4 که نویسنده به ناشر اعلام میکند، تخمینی فرضی انجام گیرد.

بنابراین، یا باید نسخه word کتاب برای ناشر ارسال شود و یا نویسنده در Page Layout و در قسمت Page Setup وورد سایز متن را در فیلد paper به سایز وزیری (23/5×17 سانت)، و یا رُقعی (21×14/5سانت) تنظیم دستی نموده و تعداد نهایی صفحات را مشخص و اعلام کند.


جلد سخت

گاهاً برخی مولفان میخواهند نوع جلد قوی و نافذی داشته باشند. که این مسئله یکی از عواملی می باشد که در هزینه چاپ تاثیر گذار می باشد از آنجا که جلد برای جلب توجه خوانندگان و فروش کتاب بسیار موثر است توصیه می شود در طراحی و انتخاب جلد کتاب دقت لازم را داشته باشید.


مجوزهای کتاب

اخذ مجوزهای کتاب از وزارت ارشاد نیازمند واریز وجهی به حساب مستقیم وزارت ارشاد است. تعداد کتاب و یا محتوای کتاب ربطی در این هزینه ندارد و معمولاً این هزینه یک هزینه ثابت در طول یکسال است که وزارت ارشاد آن را مصوب می‌کند.


قطع کتاب

اگر متن کتاب عکس، نمودار و جداول زیادی دارد، حتما باید کتاب در قطع وزیری که دانشگاهی و بزرگتر است چاپ شود تا بتوان متن و جداول و نمودارها را در آن تنظیم کرد. در غیر اینصورت، چاپ در قطع رقعی پیشنهاد می‌شود.


تیتراژ کتاب

تیراژ کتاب نیز در تعیین هزینه چاپ کتاب بسیار موثر است. اینکه در حد 20 جلد باشد یا بیشتر یا فقط یک جلد. لازم به ذکر است با هر تیراژی که مد نطر نویسنده باشد میتوان کتاب چاپ کرد.


چاپ رنگی کتاب

برای چاپ کتاب به صورت رنگی، از دو روش متدوال چاپ میتوان استفاده کرد، چاپ افست و چاپ دیجیتال که هر کدام از این روش ها برحسب تعداد صفحات و کیفیت رنگ درخواستی مولف برای تصاویر، محاسبه خواهد شد.

چاپ کتاب در سینا ترجمه

چاپ کتاب در سینا ترجمه چه مزایایی دارد؟

بدون شک چاپ کتاب توسط انتشاراتی معتبر، می تواند با خود مزایای زیادی به همراه داشته باشند. به همین دلیل مولفانی که اقدام به چاپ کتاب می نمایند، می توانند با خیال راحت کتاب خود را به سینا ترجمه بسپارند تا با صفحه آرایی دقیق و طراحی جلد و اخذ تمامی مجوزات در کوتاه ترین زمان ممکن کتاب شما به چاپ برسد. در واقع با این فرایند کتابی که توسط انتشارات سینا ترجمه به چاپ می رسد، سریع تر دیده شده و به فروش خواهد رسید. از دیگر مزایایی که می توانیم برای چاپ کتاب سینا ترجمه بیان کنیم، ارائه خدمات آنلاین برای انعقاد قرارداد و چاپ کتاب توسط این موسسه است. در شرایط کنونی که بسیاری از نویسندگان قادر نیستند به صورت حضوری به دفتر انتشارات مراجعه کنند، می توانند از خدمات آنلاین چاپ کتاب توسط موسسه سینا ترجمه بهره مند شده و کتاب خود را برای چاپ آماده کنند.

ویژگی های منحصر به فرد سینا ترجمه برای چاپ کتاب

سینا ترجمه یکی از بهترین موسسات در زمینه چاپ کتاب می باشد که به همراه تیم حرفه‌ای متشکل از ویراستاران، طراحان گرافیک و ناظرین چاپ آماده است تا با بهره‌گیری از اصول نوین و مدرن و به وسیله دستگاه های چاپ پیشرفته آثار نویسندگانی که قصد دارند اندیشه‌ و دانش خود را ماندگار سازند را در کمترین زمان به چاپ برساند و علاوه بر موارد ذکر شده این موسسه ویژگی های منحصر فرد دیگری دارد که موجب می شود تا از سایر موسسات و انتشارات پیشی گرفته و بهترین گزینه برای انتخاب باشد که در ادامه به این امتیازات و ویژگی ها اشاره شده است:

اخذ مجوز رایگان

سینا ترجمه به پاس اعتماد به این شرکت، در صورت ثبت سفارش تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما را انجام خواهد داد.

زمان چاپ کوتاه

تمامی مراحل را در کوتاه ترین زمان ممکن در کمتر از 25 روز کاری انجام خواهد داد.

سه جلد رایگان

به عنوان هدیه و سپاسگزاری از شما برای اعتماد به این مجموعه، 3 جلد کتاب رایگان توسط موسسه به کتابخانه مرکزی ارسال می شود.

ارسال رایگان

سینا ترجمه بعد از انجام سفارشات و چاپ کتاب، تمامی کتاب ها را به صورت رایگان و فوری درب منزل شما در تمامی نقاط کشور ارسال می کند.

مراحل چاپ کتاب در سینا ترجمه

از آنجاکه مراحل چاپ کتاب برای نویسنده پیچیده و مبهم است شما عزیزان می توانید چاپ کتاب خود را طبق مراحل زیر در کوتاه ترین زمان به چاپ برسانید:

1

ثبت سفارش

فایل کتاب و سایر اطلاعات مورد نیاز که از شما درخواست می شود را ارسال کنید تا سفارش شما ثبت و هزینه نهایی اعلام شود.

2

پرداخت هزینه

بعد از ایجاد سفارش هزینه در قالب فاکتور به شما اعلام می شود تا مبلغ فاکتور را پرداخت نمایید تا مراحل کار شروع شود.

3

آماده سازی کتاب

در این مرحله کتاب شما طبق درخواست هایی که در زمان ثبت سفارش اعلام کرده اید آماده می شود.

4

چاپ کتاب

کتابی که در مرحله قبل آماده و نهایی شده است به تعداد تیراژ درخواست شده چاپ و بسته بندی می شود.

5

اخذ مجوزات

مجوز های مورد نیاز برای نشر و فروش یک کتاب و همچنین مجوز های درخواستی شما اخذ می شوند.

6

تحویل نهایی

کتاب های چاپ و بسته بندی شده به همراه مجوز های اخذ شده در نهایت به مشتری تحویل داده می شوند.

خدمات چاپ کتاب با کمترین هزینه در موسسه سینا

در کنار هزینه چاپ کتاب، یکی از اساسی ترین موضوعات امروز در حوزه های دانشگاهی تبدیل پایان نامه به کتاب برای کسب امتیاز و تقویت رزومه پژوهشی محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. تبدیل پایان نامه به کتاب اساسا کار چندان سختی نیست، زیرا نیاز به صرف زمان طولانی مدت برای تالیف آن ندارد و محتوای آن تقریبا آماده است و صرفا لازم است مراحل آماده سازی آن برای چاپ طی شود. از طرفی هزینه چاپ کتاب از پایان نامه نیز آنقدر ها گزاف و سنگین نیست که نتوان از عهده آن بر آمد. بنابراین می توانید با صرف هزینه اندکی برای چاپ کتاب، رزومه خود را تقویت کرده و موقعیت های بعدی خود را تضمین کنید. تیم تخصصی چاپ کتاب سینا ترجمه با انجام تمام فرایندهای لازم برای آماده سازی پایان نامه جهت تبدیل به کتاب اعم از صفحه آرایی و ویراستاری و طراحی جلد، شما را در انجام این مهم یاری رسانده و با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت کتاب های ارزشمند شما را به چاپ خواهد رساند.

برای ثبت سفارش چاپ کتاب و اطلاع از هزینه چاپ کتاب خود می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی (واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

سینا ترجمه در زمینه چاپ کتاب های عمومی و هم در زمینه چاپ کتاب های دانشگاهی فعالیت دارد.

اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی، شابک و فیپا از کتابخانه ملی

قطع همان اندازه کتاب است. قطع‌های رایج برای کتاب‌های علمی وزیری و در صورت کم بودن تعداد صفحات قطع رقعی می‌باشد. برای کتاب های غیر علمی هم معمولا برای کتاب های رمان و حجیم همان قطع وزیری و برای کتاب‌های خاص‌تر و کم حجم‌تر مثل شعر و دل نوشته، قطع رقعی مناسب می‌باشد. البته برای کتاب‌های علمی انواع مختلف قطع مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاملاً سلیقه‌ای است و سلیقه‌ی صاحب اثر مد نظر است



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
چاپ کتاب چند روزه انجام میشه؟
سلام و عرض ادب احتراما چاپ مقاله 35-45 روز کاری زمان میبرد. با تشکر
3 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
چاپ کتاب چند روزه انجام میشه؟
3 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام و عرض ادب هزینه چاپ کتاب رو میخواستم بدونم.
سلام و عرض ادب احتراما هزینه چاپ کتاب با توجه به فایل ارزشمند شما براورد می شود فایل را ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و اقدام شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام و عرض ادب هزینه چاپ کتاب رو میخواستم بدونم.
5 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام ببخشید هزینه چاپ کتاب چقدر است؟
سلام و عرض ادب احتراما هزینه چاپ کتاب بسته به فایل و موارد درخواستی شما براورد می شود . لطفا فایل را از طریق تلگرام،واتساپ ، ایمیل و یا ایتا ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و اقدام شود. با تشکر
6 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام ببخشید هزینه چاپ کتاب چقدر است؟
6 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر صفر تا صد چاپ کتاب را انجام می دهید؟
سلام و عرض ادب احتراما برای چاپ کتاب در خدمت هستیم. برای شروع کار فایل را ارسال میفرمایید تا صفحه آرایی و طراحی جلد و مجوزات فیپا و شابک و ... همه انجام شده و کتاب های شما چاپ و درب منزل تحویل دهیم. با تشکر
6 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر صفر تا صد چاپ کتاب را انجام می دهید؟
6 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام و خسته نباشید به نظر شخص خودم توضیحات در مورد چاپ کتاب خوب بود اما بعضی جاها مطالب پیچیده و سنگین بود ویا حداقل یک قیمت به روز و تقریبی دراختیار خوانندگان و بازدید کننده ها میگذاشتید بازهم ممنون و متشکر
باسلام وعر ض ادب دوست عزیزهرقسمتی از متن که متوجه نشدیدموردی نداره با کارشناسان موسسه تماس بگیرید تمامی اطلاعات لازم دراختیاراتتان خواهندگذاشت ودرمورد قیمت هم متاسفانه چون قیمت کاغذنوسان داره نمیشه یه قیمت ثابت گذاشت برای همین هرسوالی باشه هم از طریق ایمیل موسسه هم با شماره تماس موجود درسایت برای پاسخگوییدرخدمتتان هستیم. باتشکرازحسن توجه شما به موسسه سینا
3 سال پیش
بازدیدکننده

سجاد-از استان گلستان
سلام و خسته نباشید به نظر شخص خودم توضیحات در مورد چاپ کتاب خوب بود اما بعضی جاها مطالب پیچیده و سنگین بود ویا حداقل یک قیمت به روز و تقریبی دراختیار خوانندگان و بازدید کننده ها میگذاشتید بازهم ممنون و متشکر
3 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام