سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

انتشار 2 شهریور 1399
مطالعه 2 دقیقه

بعد از قبولی کنکور دکتری، داوطلبان با چالش جدیدی به نام مصاحبه دکتری رو به رو می شوند. همانطورکه می دانید شرط قبولی در آزمون دکتری تخصصی داشتن رزومه قوی است. در این مقاله اهمیت و تاثیر چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به به کتاب را در مصاحبه دکتری بررسی می کنیم.

چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

مزیت چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

معمولا دانشجویان و اساتید دانشگاهی علاقه زیاد به نگارش مقاله و داشتن مقاله چاپ شده در پایگاه های معتبر داخلی و خارجی در رزومه خود دارند. اما خلا ای که امروزه دانشگاه ها با آن روبه رو هستند نگارش کتاب می باشد. عدم آشنایی با مزایای چاپ کتاب و یا تبدیل پایان نامه به کتاب باعث ایجاد این خلا شده است.

چاپ کتاب در بین اساتید و دانسجویان دانشگاه های جهان مرسوم است و معمولا دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید نتایج تحقیقات و پژوهش های خود را در قالب کتاب به چاپ می رسانند و در اختیار عموم قرار می دهند. با توجه به این موضوع در می یابیم که حجم کتاب های دانشگاهی چاپ شده در ایران نسب به دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار ناچیز می باشد.

چاپ کتاب نه تنها برای مصاحبه دکتری امتیاز آور می باشد و تا 4 امتیاز طبق جدول امتیاز بندی مصاحبه دکتری 99 به دانشجویان تعلق می گیرد بلکه برای ارتقا هیئت علمی، مصاحبه استخدامی و شغلی، ارتقا رزومه برای نخبگان و ... موثر می باشد.

ساده ترین روش چاپ کتاب

دانشجویان و اساتید می توانند با گردآوری و منسجم کردن مطالبی که در طول سالیان مختلف به صورت پراکنده به دست اوردند، آن را در قالب یک کتاب به چاپ برسانند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با تبدیل فرمت پایان نامه خود به کتاب آن را به کتاب کاربردی و خوب تبدیل کنند که سالیان سال باقی بماند و آیندگان بتوانند از آن بهره مند گردند.

راه دیگری برای چاپ کتاب نیز وجود دارد که برای دانشجویان پژوهش محور و یا کسانی که نمیخواهند پایان نامه خود را تبدیل به کتاب کنند وجود دارد ، و آن ترجمه کتاب علمی به زبان فارسی است. ترجمه کتاب نیز ارزش بی شماری برای مترجم آن در بر دارد.

تجربه در طول سالیان نشان داده است که اگر چه چاپ کتاب تنها تا 4 امیتاز از 40 امتیاز پژوهشی را شامل می شود ولی تاثیر غیر مستقیم به سزایی در ذهن داور ها و به طبع آن در قبولی آزمون دکتری دارد.

بیشتر بخوانیم:

تاثیر چاپ مقاله در رزومه دکتری

پکیج هایی برای تقویت رزومه دکتری

تبدیل پایان نامه به کتاب

معرفی کتاب های جدید النشر خارجی که تاکنون ترجمه نشدند

تصویر
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام