سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب اینترنتی

انتشار 10 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

نوع جدیدی از کتابها که در سالهای اخیر ایده آنها مطرح و از تولید و عرضه آنها استقبال شد، کتابهای اینترنتی یا الکترونیک و یا ایبوک (E-Book) هستند که به شکل پرونده‌های دیجیتال تولید و خوانده می‌شوند.

چاپ کتاب اینترنتی

نوع جدیدی از کتابها که در سالهای اخیر ایده آنها مطرح و از تولید و عرضه آنها استقبال شد، کتابهای اینترنتی یا الکترونیک و یا ایبوک (E-book) ها هستند که به شکل پرونده‌های دیجیتال تولید و خوانده می‌شوند. کتاب‌های الکترونیکی صرفاً نسخه‌های الکترونیکی مطالب مکتوب نیستند، بلکه می‌توانند علاوه بر‍ متن و تصویر، فیلم، صوت و پویانمایی را نیز شامل شوند. ایبوک‌ها توسط رایانه ها یا سایر وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، تبلت و تلفن هوشمند مورد استفاده قرار میگیرند. اگرچه گاهی اوقات ایبوک را به عنوان «نسخه الکترونیکی یک کتاب چاپی» تعریف می‌کنند اما بسیاری از ایبوک‌ها قبلاً چاپ نشده‌اند. با وجود جذاب و آسان بودن استفاده از ایبوکها بر روی دستگاههای الکترونیکی قابل حمل در اماکن مختلف، آمارهای اخیر نشان می‌دهد این کتابها نه تنها نتوانسته‌اند جای کتب چاپی را بگیرند، بلکه استقبال از آن‌ها در کشورهای پیشرفته کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون رسیده است.

مزایای کتاب چاپی نسبت به کتابهای دیجیتال

ـ ای‌بوک‌ها در تعطیلات می‌توانند بهترین گزینه باشند و یا زمانی که فرد تصمیم دارد بلافاصله کتابی را  خریداری و مطالعه آن را آغاز کند. اما در بسیاری از موارد یا کارایی لازم را ندارد و یا به اندازه کافی مخاطب را راضی نمیکند. شاید بسیاری از خوانندگان که طی چند سال اخیر از هر دو این محصولات استفاده کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که لمس صفحه‌های کتاب، ‌بوی کاغذ و خاطره‌سازی با صفحه‌های داستان هرگز با صفحه نمایش کتاب‌خوان‌هایی نظیر آمازون کیندل قابل مقایسه نیست.

ـ کار طولانی مدت با مانیتورها و صفحه‌های نمایش چیزیست که بسیاری از افراد با آن سرو کار دارند. چرا که اغلب مشاغل دنیای مدرن با صفحه نمایش‌ گره خورده؛ علاوه بر آن، افراد در مواقع فراغت نیز از تجهیزات مشابه مانند صفحه نمایش ‌تلویزیون خانه و گوشی‌های موبایل استفاده میکنند. همین امر یکی از علل کاهش تمایل مخاطبین به استفاده از ایبوکهاست که بایستی بر روی این دستگاهها مورد استفاده قرار گیرند. مغز انسان بدنبال تنوع است و این حد از یکنواختی برای هر فردی میتواند کسالت بار و حتی شاید آزاردهنده باشد. خصوصا که اکثر دستگاه‌های کتاب‌خوان در قالبی مشابه طراحی شده‌اند و خواندن ۱۰ کتاب در آن‌ها با همان شکل و ظاهر تکراری خسته‌کننده است.

ـ در کنار این موضوع، بحث هزینه استفاده از این کتابها مطرح است. اگر شما بخواهید ای‌بوک‌های‌تان را در دستگاه مخصوص این کار بخوانید، در همان بدو کار باید مبلغی حدود ۱۰۰ پوند برای خرید آن بپردازید. این مبلغ سوای هزینه‌ای است که باید برای خرید هر کتاب دیجیتال پرداخت کنید. کتاب‌خوان‌ها سیستمی در دسترس برای مطالعه نیستند، ‌در عوض طبیعت خود امکانات لازم برای خواندن کتاب‌های چاپی را به رایگان در اختیار شما گذاشته است یعنی دست‌ها و چشم‌های‌تان. قمیت کتاب‌های دیجیتال هم تفاوتی با آثار چاپی ندارد؛ اما در ازای خرید یک نسخه دیجیتال،‌ به شما تنها یک فایل داده می‌شود، در حالی که با خرید کتاب‌های چاپی، که بر خلاف ایبوک ها، وقت و انرژی زیادی صرف طراحی جلد، چاپ صفحه‌ها و ... آنها شده است، صاحب یک اثر ملموس میشوید که میتوانید برای همیشه آن را در کتابخانه خود نگه دارید و استفاده کنید.

ـ شما میتوانید کتاب چاپی مورد علاقه خود را به افرادی که دوستشان دارید هدیه دهید. همان کاری که نمیتوان با یک کتاب دیجیتال انجام داد. زمانی که میخواهید یک کتاب واقعی به کسی هدیه دهید، می‌توانید جلدهای مختلف آن را بررسی کنید، نسخه‌ای محدود با جلدی خاص را انتخاب کنید و حتی کتابی که امضای نویسنده ‌اش را دارد برایش تهیه کنید. هیچ یک از این کارها در فضاهای دیجیتال ممکن نیست.

ـ درباره کتاب‌های چاپی، شما احساس می‌کنید صاحب کتابی هستید که با آن لحظات خاطره انگیزی گذرانده‌اید و آن را شریک این لحظات میدانید. این حس مالکیت را اما نسبت به کتاب‌های دیجیتالی ندارید؛ اگر دستگاه کتاب‌خوان‌تان خراب شود یا کمپانی‌ای که کتاب‌تان را از آن خریده‌اید ناگهان ناپدید شود، کتاب محبوب‌تان هم از بین می‌رود. یک اثر دیجیتال در واقع حس مالکیت به شما نخواهد داد. اما یک کتاب واقعی، تا پایان عمر از آن شماست.

خدمات چاپ کتاب الکترونیکی در موسسه سینا

اگر شما از آن دسته نویسندگانی هستید که کتاب الکترونیکی آماده ای داشته و قصد تبدیل آن به یک کتاب چاپی را دارید، میتوانید برای عملی کردن تصمیم خود به کادر متخصص مجموعه سینا در بخش چاپ کتاب تکیه کنید و از خدمات ارزنده این موسسه بهره مند گردید؛ با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت. برای اینکار کافیست در سایت موسسه بصورت آنلاین ثبت سفارش انجام داده و پس از دریافت راهنمایی های لازم از کارشناس مربوطه، اسکن کارت ملی خود را  به همراه فایل کتاب ارسال نمایید تا فرایندهای لازم برای آماده سازی کتاب جهت چاپ، توسط متخصصین موسسه انجام گیرد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

هزینه های چاپ کتاب

موسسه چاپ و نشر کتاب

مراحل ترجمه و چاپ کتاب

چاپ کتاب با تیراژ پایین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام