سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب سفارشی

انتشار 23 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

معمولا نویسندگان در برای چاپ کتاب در هر زمینه و موضوعی بدنبال کیفیت کار و مطابق بودن آن با سلایق شخصی خود هستند و از این رو برای چاپ کتاب سفارشی خود، باید ناشری مطمئن و با سابقه در این حوزه انتخاب کنند تا حاصل کار، همانی باشد که مد نظر آنهاست.

چاپ کتاب سفارشی

معمولا نویسندگان برای چاپ کتاب در هر زمینه و موضوعی بدنبال کیفیت کار و مطابق بودن آن با سلایق شخصی خود هستند و از این رو برای چاپ کتاب سفارشی خود، باید ناشری مطمئن و با سابقه در این حوزه انتخاب کنند تا حاصل کار، همانی باشد که مد نظر آنهاست. بنابراین، علاوه بر رعایت اصول اولیه در نگارش کتاب، بایستی در انتخاب ناشر برای چاپ آن نیز دقت و وسواس به خرج دهد. این کار مستلزم جستجو و کسب اطلاعات لازم در خصوص زمینه های فعالیت ناشر و تجارب قبلی آنها در حوزه چاپ کتاب و انطباق آن با استانداردهای کیفی این حوزه میباشد که برعهده نویسنده است. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه میخواهیم به نکاتی در این خصوص اشاره کنیم.

پارامترهای مختلفی در انتخاب درست ناشر و نهایتا چاپ کتاب با کیفیت مورد نظر دخیل هستند که همواره باید مد نظر نویسنده باشند. از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی سابقه و اعتبار ناشر برای انتخاب ناشر

برای چاپ کتاب خود حتما ناشری را انتخاب کنید که سابقه درخشانی در زمینه چاپ و نشر داشته باشد و نمونه کتاب های چاپ شده توسط این انتشارات در گذشته را بررسی کنید و همچنین با مراجعه به سایت خانه کتاب (www.ketab.ir) و سرچ نام ناشر در قسمت بانکهای اطلاعاتی از اعتبار ناشر اطمینان حاصل کنید. از طرفی، شما میتوانید با انتخاب نام ناشر در قسمت کتاب چاپی در بخش بانکهای اطلاعاتی، کتاب های چاپ شده ناشر را که در سایت خانه کتاب ثبت شده اند مشاهده بفرمایید.

دقت در انتخاب نوع قرارداد با ناشر

با توجه به اینکه موسسات مختلف اقدام به تنظیم قراردادهایی با عناوین مختلف نظیر حق تالیف، مشارکت، واگذاری اثر و سرمایه گذاری مولف و انواع قراردادهای دیگر کرده اند که در هر کدام حق و حقوق مادی و معنوی مولف و ناشر متفاوت می باشد، بهتر هست بعد از انتخاب یک ناشر معتبر، با کسب اطلاعات کافی از ناشر راجع به انواع قراردهایشان، بهترین قرارداد را مطابق با شرایط خودتان انتخاب کنید. در هنگام عقد قرارداد با ناشر، حتما بطور کامل تمام بندهای آن را مطالعه کنید. زیرا این قرارداد تعیین کنننده حقوق مادی و معنوی شما و ناشرتان نسبت به کتاب چاپ شده می باشد.

در انتخاب ناشر به مراکز نامعتبر و بدون مجوز اعتماد نکنید

گاها مولفین به دلیل عدم بررسی کافی و یا هزینه های پایین تر مراکز نامعتبر، اقدام به چاپ کتاب خود در آن مراکز می کنند و با مشکلات بسیاری رو به رو می شوند که علاوه بر اتلاف زمان، ضررهای مادی و معنوی بسیاری را برایشان به دنبال خواهد داشت. شما می توانید در هنگام انتخاب ناشر با یک استعلام ساده از سایت خانه کتاب و بررسی سابقه و اعتبار موسسه با خیال آسوده به عقد قرارداد چاپ کتاب با ناشر منتخبتان اقدام کنید. از آنجایی که پس از انعقاد قرارداد، پیگیری مراحل چاپ کتاب شما و اخذ مجوزها با ناشر میباشد، پاسخگویی و نحوه ارتباط شما با ناشر اهمیت بسیاری دارد. متاسفانه تعداد ناشرانی که فقط با نگاه بازاریابی وارد حوزه چاپ و نشر شدند و هیچ سابقه فرهنگی و علمی در این زمینه ندارند بسیار زیاد شده است که به این موضوع میتوانید تا حدی در برخورد اولیه و نحوه پاسخگویی آنها به درخواست هایتان پی ببرید.

چاپ کتاب سفارشی در موسسه سینا

چنانچه کتاب یا دست نوشته ای دارید که تصمیم به چاپ آن گرفته اید و یا قصد تبدیل پایان نامه خود به کتاب دارید، برای پیشرفت هرچه سریعتر کار و چاپ کتاب خود بصورت سفارشی و در کیفیت مورد نظر خود، در اسرع وقت در سایت موسسه سینا به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید تا از صفر تا صد چاپ کتاب توسط مجربترین کارشناسان و اساتید این حوزه در موسسه برای کتاب شما انجام گیرد. نکته قابل ذکر دیگر اینکه اگر قصد ترجمه کتابی را نیز داشته باشید، میتوانید کتاب مد نظر خود را معرفی کنید تا در مدت زمان تعیین شده از سوی شما، فرایند ترجمه تخصصی کتاب توسط بهترین و زبده ترین مترجمین کشور که در موسسه سینا گرد هم آمده اند، انجام گیرد و سپس پروسه چاپ از حروفچینی و طراحی جلد گرفته تا دریافت مجوزهای لازم، بر روی کتاب شما اعمال شود و در نهایت کتاب به آدرس پستی شما ارسال گردد. 

بیشتر بخوانید:

محاسبه ی هزینه ی چاپ کتاب

برای چاپ کتاب چه باید کرد؟

چاپ کتاب زبان اصلی

مراحل ترجمه و چاپ کتاب

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام