سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب شعر شما

انتشار 17 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

شعر حاصل ذوق هنری و احساس درونی یک شاعر است که ممکن است حتی بدون هیچ پیش زمینه ای، چنین قریحه و استعدادی در وجود فرد نهفته باشد.

چاپ کتاب شعر شما

شعر حاصل ذوق هنری و احساس درونی یک شاعر است که ممکن است حتی بدون هیچ پیش زمینه ای، چنین قریحه و استعدادی در وجود فرد نهفته باشد. اشعار، سخنانی هستند خيال انگيز كه از عناصر موزون و خوش آهنگ بوجود می آیند. از این روست که اغلب شاعران معمولا روحیه لطیفی دارند. اشعار ارزشمندی در طول تاریخ توسط شاعران پرآوازه سروده و ماندگار شده اند. به گونه ای که حتی در میان ملل غیر هم زبان نیز مورد استقبال قرار گرفته اند. در عصر حاضر نیز هستند شاعران بزرگ و خوش قریحه ای که تراوشات لطیف ذهنشان لختی چند روح انسان را صیقل میدهد.

سرودن هر شعری با هر قالبی صرفا مختص شاعران بنام و شناخته شده نیست، بلکه حتی یک فرد عادی نیز میتواند در خلوت خود، احوالات و اتفاقات دنیای پیرامون خود را به زبانی نغز و زیبا بیان کند. بسیاری از افرادی که در گوشه کنار دفترچه های یادداشت خود سروده های این چنینی دارند، شاید حتی لحظه ای به ثبت اشعار ارزشمند خود فکر نکرده اند. اما دانستن این مطلب خالی از لطف نیست که حتی این افراد نیز میتوانند اشعار خود را در قالب یک کتاب شعر به چاپ برسانند. چاپ کتاب شعر به شما این فرصت را می‌دهد تا در کنار گردآوری و منسجم ساختن اشعار خود در قالب یک کتاب، به صورت حرفه ای به این قضیه نگاه کنید و در کنار شاعران شناخته‌ شده و گمنام، فرصت دیده شدن داشته باشید.

مزایای چاپ کتاب شعر 

ـ اصلی ترین مزیت چاپ کتاب شعر و یا خرید کتاب شعر این هست که میتوانید نسخه ای از اشعار مورد علاقه خود را همیشه پیش خود داشته باشید، یکی دیگر از مزایای چاپ کتاب شعر، امکان هدیه دادن آن به دوستان و آشنایان است.

ـ دومین مزیت چاپ این آثار آن است که افراد بسیاری با دیدن آن‌ها می‌توانند بازخوردهای بسیار دقیق و تخصصی را به نویسنده ارائه کنند که می‌تواند در بالا رفتن کیفیت این آثار بسیار کمک کننده باشد.

ـ سومین امتیاز چاپ کتاب شعر، کسب شهرت و شناخته شدن است. یقیناً وقتی شعری سروده می‌شود صرفاً خود شاعر و یا در بهترین حالت چند تن از اطرافیان با اشعار آشنا می‌شوند و به آن‌ها گوش می‌دهند. در صورتی‌که اگر این آثار چاپ شود و مورد پذیرش و تایید مخاطبان قرار گیرد، شهرت و معروفیت فرد مولف بیشتر از پیش خواهد بود.

ـ از سوی دیگر چاپ کتاب شعر بهترین شیوه برای حفظ و نگهداری حقوق مادی و معنوی اشعار شما است و موجب می‌شود تا اشعار شما به صورت رسمی در پایگاه‌های کتابخانه‌ ملی و وزارت ارشاد به ثبت برسند و در آینده‌ کسی نمیتواند اشعار شما را به صورت کتاب و یا در آثار ترانه و موزیک خود (به شکل ترانه) بدون اطلاع شما استفاده کرده و به نام خود ثبت نماید. بارها دیده شده است که برخی افراد سودجود با به دست آوردن آثار هنری فرد دیگر اقدام به چاپ آن‌ها به نام خود می‌کنند که بدین سبب حاصل تلاش سال‌های متمادی شخص دیگر را تصاحب می‌کنند.

آثار هنری از جمله شعر ممکن است به این دلیل که محتوای آن شامل موارد و مسائل حساسیت‌زایی است که شاعر یا نویسنده به صورت کاملاً غیر عمدی آن‌ها را در محتوای خود انعکاس داده، به چاپ و نشر نرسد و فرد شانس بزرگی را از دست بدهد. واقعیت این است بررسی و ارزیابی محتوای آثار ادبی و هنری کار بسیار سخت و دشواری است و می‌بایست بررسی به‌گونه‌ای باشد که مسائل و مشکلات حساسیت‌زا در آثار انعکاس نیابد. بر این اساس مهمترین مرحله در چاپ آثار هنری بعد از پدید آمدن اثر، ارزیابی و بررسی محتوای آن‌هاست. یقیناً در این مرحله به همراه ارزیابی محتوا از لحاظ حساسیت‌های سیاسی، فرهنگی و موارد مشابه، اثر پدید آمده از لحاظ کیفی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص گردد آیا این اثر خواهد توانست توجه مخاطبان را به خود جلب نمایند یا خیر. در نهایت بعد از تمامی اعمال فیلترهای کیفی اثر پدید آمده آماده چاپ می‌گردد.

چاپ کتاب شعر شما در موسسه سینا

اگر در نوشتن، بویژه سرودن شعر تجربه دارید و یا به این کار همیشه علاقه داشتید، دست به قلم ببرید و نوشته ها و سروده های ارزشمند خود را برای همیشه در قالب یک کتاب ثبت کنید. برای این کار میتوانید به تیم متخصص چاپ کتاب موسسه سینا اتکا کنید. چرا که این تیم برآن است تا بتواند اشعار گرانقدر شما را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به چاپ رساند. بنابراین در هر شهر و استانی که هستید هم اکنون میتوانید از طریق وب سایت سینا و به صورت غیر حضوری سفارش خود را ثبت نمایید تا درخواست شما بررسی و شرایط لازم برای چاپ کتاب شعر شما مهیا شود. 

بیشتر بخوانید:

هزینه چاپ کتاب شعر

چاپ دست نوشته به صورت کتاب

چاپ کتاب موسیقی

چاپ ارزان کتاب شعر

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام