سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقالات ISI با ایمپکت بالا

انتشار 17 شهریور 1399
مطالعه 5 دقیقه

پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز مجلات منتشره خود را در دوسته طبقه بندی می‌کند که یک دسته از مجلات دارای ایمپکت فکتور بالا می‌باشند و دسته دیگر از مجلات بدون ایمپکت هستند که شرایط داوری و زمان پذیرش مقاله در هر یک از مجلات متفاوت می‌باشد.

چاپ مقالات ISI با ایمپکت بالا

مجلات موسسه تامسون رویترز

موسسه تامسون رویترز یکی از موسسات معتبر اعتبار سنجی مجلات علمی می باشد که در سالهای اخیر شهرت جهانی داشته است و جز مجلات بسیار معتبر در دنیا می باشد. در واقع نامی آشنا برای همه نویسندگان مقالات علمی میباشد و آنها بیشتر در نظر دارند مقالات علمی خود را در این نوع ژورنالها به ثبت رسانند. برخی از مجلات موسسه تامسون رویترز تحت ارزیابی شاخصی با عنوان ایمپکت فکتور قرار می گیرند و با عنوان مجلات jcr منتشر میشوند مجلات دارای ایمپکت فکتور اعتبار علمی بیشتری نسبت به سایر مجلات دارند و داوری بسیار سختگیرانه تری نیز دارند این مجلات اغلب در انتظار پذیرش مقالاتی هستند که سطح علمی بسیار بالایی داشته باشند و اثر نوین نوشته شده توسط خود نویسنده باشند چه بسا که مقالات متعددی سالانه به این مجله سابمیت می شوند و به دلیل نداشتن اعتبار کافی ریجکت می شوند اما همین مقالات در مجلات isi پذیرفته می شوند.

ضریب تاثیر یا ایمپکت فکتور چیست؟

عبارت (impact factor (IF معادل ضریب تاثیر می باشد. که از یک شاخص کمی و مقیاسی که رقم متوسط سالانه استنادها را نسبت به جدیدترین مقالات منتشر شده در همان ژورنال نشان می دهد. از این رقم غالبا به عنوان یک پروکسی در اهمیت نسبی ژورنال در حوزه تخصص خود ژورنال استفاده می شود. ژورنال هایی که دارای ضریب تاثیر بالایی هستند نسبت به ژورنال هایی که از ضریب تاثیر پایینی برخوردارند از اهمیت بالایی برخوردارند.

به منظور تعیین ضریب تاثیر یک مجله می توان به سایت مربوطه به آن مجله مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را بدست آورد. بعلاوه، برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده می توان از سایت های معتبری همچونSJR , Bioxbio استفاده کرد:

SJR: www.scimagojr.com
Bioxbio: www.bioxbio.com
CiteFactor: www.citefactor.com

کاربرد ایمپکت فکتور (IF):

مهم ترین کاربرد ضریب تاثیر این است که از آن برای برای ارزیابی، مقایسه و رتبه بندی نشریات علمی در انواع رشته های مختلف در سطح ملی و داخلی یا برای مقایسه مجله ها در سطح بین المللی و جهانی به کار گرفته می شود. این شاخص نشان دهنده فراوانی استنادهایی است که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله چاپ و در یک نشریه داده می شود.

تصویر

نحوه محاسبه ضریب تاثیر

دو نوع ضریب تاثیر وجود دارد: ضریب تاثیر ۲ ساله و ضریب تاثیر ۵ ساله. نحوه محاسبه آنها شبیه به هم است. برای مثال برای سال ۲۰۱۷ این فرمول به صورت زیر محاسبه می شود:

ضریب تاثیر دو ساله: استنادهای دریافت شده در سال ۲۰۱۷ توسط مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تقسیم بر مجموع مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵.

ضریب تاثیر پنج ساله: استنادهای دریافت شده در سال ۲۰۱۷ توسط مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ تقسیم بر مجموع مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶.

در واقع با محاسبه ضریب تاثیر می خواهیم تعداد استناداتی که به یک مجله می شود را مصاحبه کنیم.

چاپ مقاله در مجلات موسسه تامسون رویترز به چه صورت است؟

با اینکه مجلات isi و jcr هر دو توسط پایگاه تامسون رویترز انتشار میابند اما بین این دو مجلات تفاوت های عمده ای نمایان است. که در این بخش به تفاوت ها و شرایط پذیرش مقاله در هر یک به صورت کامل اشاره خواهیم داشت.

مجلات isi

اغلب پژوهشگران زمانی که نام پایگاه تامسون رویترز را می شنوند فقط مجلات isi به ذهنشان می رسد و تنها این مجلات را جز پایگاه تامسون رویترز می شناسند. انتشار مقاله در مجلات isi تقریبا یکماه طول می کشد و داوری سختگیرانه اما در عین حال عادلانه ای دارند. برای انتشار مقاله در مجلات isi باید هزینه داوری پرداخت کنید تا مقاله بعد از مشخص شدن نتیجه داوری در مجله مورد نظر انتشار یابد. بعد از انتشار مقاله در مجلات isi استناد به این مقالات کاملا رایگان می باشد و به اصطلاح این نوع مجلات را که استناد به آنها به صورت رایگان انجام می شود open access می نامند.

مجلات jcr

مجلات jcr نیز جز مجلات موسسه تامسون رویترز می باشند اما شیوه چاپ مقاله در این مجلات کمی متفاوت می باشد و نویسنده باید دقت عمل بیشتری داشته باشد زیرا پذیرش در این مجلات به هیچ وجه تضمینی نیست. این مجلات هیچگونه هزینه ای بابت داوری از نویسنده دریافت نمی کنند و انتشار مقاله در این مجلات به صورت کاملا رایگان انجام می شود. این مجلات داوری طولانی تری دارند و حدودا دو ماه برای داوری زمان لازم دارند این مجلات جز مجلات close access می باشند و استناد کنندگان باید هزینه استناد به مجله را پرداخت نمایند.

با مقایسه انجام شده بین مجلات isi و jcr به این نتیجه رسیدید که شرایط پذیرش مقاله در مجلات jcr به مراتب دشوارتر و طولانی تر می باشد و تضمینی برای پذیرش آن وجود ندارد از این رو نویسندگانی می توانند مقاله خود را در مجلات با ایمپکت بالا منتشر کنند که از اعتبار و کیفیت مقاله خود یقین داشته باشند و فرصت داوری برایشان مهم نباشد. با توجه به اینکه پذیرش مقاله در مجلات با ایمپکت بالا رایگان می باشد بسیاری از نویسندگان به چاپ مقاله در این نوع مجلات ترغیب می شوند اما بدانید که احتمال پذیرش مقاله پایین می باشد و بهتر است مجله ای انتخاب کنید که احتمال پذیرش مقاله در آن بیشتر باشد.

امتیاز چاپ مقاله در مجلات دارای ایمپکت بالا

  • کسب دو نمره پایان نامه کارشناسی ارشد
  • کسب امتیاز در مصاحبه آزمون دکتری
  • کسب امتیاز در مصاحبه های شغلی و تحصیلی
  • ارتقای درجه شغلی و افزایش حقوق و مزایا
  • امکان مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاههای خارجی
  • امکان عضویت در هیئت علمی در دانشگاهها

خدمات موسسه سینا برای چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار

همانطور که مطالعه فرمودید هیچ یک از مجلات دارای ایمپکت فکتور پذیرش تضمینی مقاله انجام نمیدهند و شرایط و زمان پذیرش وابسته به عملکرد شما در مرحله آماده سازی مقاله میباشد. برای آماده سازی مقالات علمی پژوهشی موسسه سینا خدمات زیر را به صورت کاملا تضمینی ارائه میکند تا احتمال پذیرش را بالاتر ببرد.

  • خدمات ترجمه تخصصی تضمینی
  • خدمات ویراستاری مقاله
  • پارافریز مقاله و رفع تشابهات علمی و ادبی از متن مقاله
  • خدمات تایید کیفیت نهایی و ویراستاری مجدد
  • انتخاب مجله
  • فرمتبندی مقاله
  • سابمیت مقاله

هزینه تمامی خدمات وابسته به تعداد کلمات و سطح کیفی خدمات میباشد و کارشناس موسسه بعد از تحویل فایل اطلاعات دقیق در رابطه با هزینه و زمان خدمات را برای شما اعلام خواهد کرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام