سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقالات علمی ترویجی در مجلات معتبر خارجی

انتشار 11 اسفند 1397
مطالعه 3 دقیقه

مقالات علمی ترویجی به مقالاتی گفته میشود در واقع در مورد مقالا پیشین میباشد و فقط وضعیت کنونی مقالات پیشین را بررسی میکند.

چاپ مقالات علمی ترویجی در مجلات معتبر خارجی

مقالات علمی پژوهشی مقاله هایی هستند که باید یک علم جدید را معرفی کنند و تحقیقات آنها در راستای تحقیقات پیشین نباشد.باید برای نوشتن اینگونه مقالات یک فیلد خاصی در نظر بگیریم و در آن حوزه شروع به نوشتن کنیم اما مقالات علمی ترویجی اینگونه نیستند که به خودی یک علم جدید معرفی کنند بلکه به این صورت میباشند که علوم و تحقیقاتی که قبلا انجام شده و در قالب یک مقاله تنظیم شده است را ترویج میدهند یعنی در آن حوزه و فیلد شروع به تحقیقات میکنند و باید تحقیقاتشان در راستای تحقیقات پیشین باشد.مقالات علمی ترویجی ادبیات پژوهشی پیشیسن را بررسی میکند و سعی دارد تا وضعیت کنونی تحقیقات پیشین را تکمیل تر کند.

  • ارایه روایتی از دانش موجود در حیطه و زمینه خاص که این روایت بر اساس مقالات چاپ شده در آن زمینه ارایه می‌گردد.
  •  مقاله سیستماتیک ریویو یا مطالعه نظامند؛ برای پاسخگویی به یک سوال خاص در راستای ادبیات پژوهشی موجود درباره یک حیطه خاص.
  • فراتحلیل؛ که یافته‌های سایر پژوهش‌ها را در یک زمینه و حیطه خاص تلخیص و ترکیب می‌کند و معمولاً ارزیابی از میزان تاثیر یک مداخله یا درمان بر روی یک مشکل را مورد بررسی قرار می‍‌دهد.

چاپ مقالات علمی ترویجی نیز امتیازات بسیاری را در رزومه شغلی و تحصیلی دانشجویان و اساتید جمع آوری میکند.از جمله امتیازاتی که چاپ یک مقاله علمی ترویجی در رزومه دارد به شرح زیر میباشد:

همانند سایر مقالات علمی این مقالات نیز هم در مصاحبه های دکتری و هم در مصاحبه های شغلی امتیازات ویژه ای دارد امتیاز یک مقاله علمی ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی 6 میباشد در مصاحبه دکتری و امتیاز مقالات علمی ترویجی که مرتبط با رشته تحصیلی نباشد 2 امتیاز است.

ساختار یک مقاله علمی ترویجی 

عنوان مقاله : عنوان مقالات به اینصورت میباشد که باید متناسب با موضوع مقاله باشد و تا حد امکان ناب و جدید باشد.عنوان باید ، کوتاه ، صریح  و در بر دارنده متغیر های اصلی تحقیق باشد. تعداد کلمات در عناون بین 6 الی 12 کلمه باید باشد.

نام نویسنده : نام نویسنده بعداز عنوان مقاله ذکر می شود و بلافاصله بعد از آن نیز، افیلیشن یا ادرس سازمانی نویسندگان آورده می شود.

چکیده : چکیده باید خلاصه ای از محتوای کلی مقاله باشد و تمام اجزا و مراحل تحقیق را در خود داشته باشد. اهداف ، روشها و نتایج پژوهش به صورت خلاصه در چکیده ذکر شود.

واژه های کلیدی : واژگان کلیدی معمولا در انتهای چکیده آورده می شود تا خواننده از مفاهیم اصلی و اجمالی تحقیق آگاه گردد.کلمات کلید با توجه به محتوای مقاله بین 4 الی 8 واژه در هر مقاله است

مقدمه : در بخش مقدمه ، کلیاتی که خواننده قبل از ورود به بحث اصلی نیاز دارد تا به او انتقال یابد ، در  این بخش میتواند به مطالعه بپردازد. این بخش حاوی خلاصه ای از سوابق بحث ، به همراه بیان سوالات چالشی است ، طوری که در ادامه مقاله بتوان به آنها پاسخ کامل دهد.

طرح بحث : دراین بخش ، نویسنده وارد بحث اصلی می شود و با توجه به موضوع اصلی ، به جزئیات و فرعیات بیشتری پرداخته می شود. این بخش به عنوان محتوای اصلی مقاله ، بسیار با اهمیت است. باید اصول نگارشی در آن رعایت گردد. این اصول عبارتند از : داشتن منطق و مستدل بودن ادعاها ، داشتن نظم و انسجام محتوایی ، داشتن تناسب عنوان اصلی با محتوای مقاله ، اجتناب از کلی گویی ، مستند بودن نظرات علمی و جلوگیری از انحراف بحث از موضوع اصلی.

نتیجه گیری : در این بخش نویسنده باید نتیجه گیری کند و با استفاده از تحقیقات و داده های مقاله به نتایج معقول و منطقی و قابل ارائه برسد. در این بخش برای مشکلات کلی ، راه کار های جامع تبیین گردد.

دانشجویان و اساتید و محققین عزیز در صورت نیاز به چاپ مقاله علمی ترویجی در مجلات خارجی میتوانند با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرند تا در اسرع وقت به درخواست آنها رسیدگی شود و به چاپ مقالات علمی ترویجی در مجلات خارجی اقدام شود.موسسه سینا از جمله موسسات معتبر در زمینه چاپ مقالات داخلی و خارجی میباشد که تمامی خدمات آنها با کمترین هزینه انجام میشود و همچنین به صورت صد در صد تضمینی .میتوانید جهت ثبت سفارش به صورت آنلاین از طریق وب سایت موسسه اقدام کنید و یا از طریق ایمیل و تماس با کارشناسان موسسه میتوانید سفارش خود را در این موسسه ثبت نمایید.

pub.sina@gmail.com

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام