سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در مجلات خارجی

انتشار 22 دی 1397
مطالعه 5 دقیقه

برای چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی خارجی نیاز به طی مراحلی داریم در این بخش میتوانید مراحل نگارش تا چاپ مقاله را مطالعه فرمایید.

چاپ مقاله در مجلات خارجی

نشریات خارجی نشریاتی هستند که پایگاه استنادی آنها در خارج از کشور میباشد.مقالاتی که در این مجلات چاپ و منتشر میشوند به زبان انگلیسی باید نوشته شوند یا بعد از نگارش باید ترجمه به زبان انگلیسی ترجمه شوند.قابل ذکر است که مجلات خارجی از لحاظ اعتبار به دو دسته تقسیم میشوند مجلات ایمپکت دار و مجلات بدون ایمپکت فاکتور که از لحاظ سطح اعتبار با هم تفاوت دارند.

مجلات ایمپکت دار 

ایمپکت فکتور (impact factor) و یا همان ضریب اطمینان، میزان اطمینان ما به مقالات می باشد، در حقیقت نسبت مقالاتی که به این مقاله رفرنس دهی شده اند به کل مقالاتی که طی دو سال چاپ شده اند. این عدد فقط برای مقالات ISI محاسبه می گردد و هر دو سال نیز منتشر می شود.این نشریات سطح علمی بسیار بالایی دارند و مقالاتی که به این مجلات ارسال میگردند باید از لحاظ سطح اعتبار بسیار قوی باشند.در پروسه داوری این مقالات 70 درصد به محتوای مقاله اهمیت داده می شود و موسسات تنها 30 درصد حق رایزنی برای اکسپت و چاپ مقاله دارند.شاخص ایمپکت فاکتور شاخصی است که برای همه مجلاتی که در لیست تامسون رویترز ارائه شده اند محاسبه میگردد  این شاخص معیار مهم و با اعتبار و ارزش یک مجله در پژوهشی خاص در مقایسه با دیگر مجلات  در همان زمینه ی پژوهشی می باشد.

نشریات خارجی

در حال حاضر چندین نشریه خارجی بسیار معتبر میشناسیم که از لحاظ سطح اعتبار بسیار بالاتر از بقیه نشریات میباشند این مجلات هر یک در حوزه خاصی اقدام به پذیرش و چاپ مقاله میکنند.این مجلات عبارتند از:

مجلات isi

یکی از معتبر ترین مجلات در سطح بین المللی که اعتبار بسیار بالایی دارد مجلات موسسه تامسون رویترز میباشد.در این موسسه همه ساله لیستی از معتبر ترین مجلات دنیا منتشر میشود که به isi معروف هستند.لیست مجلات این موسسه ممکن است تغییر کند پس همیشه سعی کنید لیست جدید را بررسی نمایید ممکن است یک مجله یک سال در این لیست وجود داشته باشد و سال بعد به دلیل افت علمی از لیست خارج شود.مقالاتی در این مجله چاپ میشوند که از لحاظ علمی بسیار قوی باشند.برای بررسی ایندکس شدن مقاله همچنین دریافت لیست مجلات جدید میتوانید به آدرس وب سایت رسمی موسسه تامسون رویترز مراجعه فرمایید.WWW.ip-science.thomsonreuters.com/mjl/ تامسون رویترز.

مجلات pubmed

از معروف ترین مجلات در حوزه پزشکی و پیراپزشکی مجلات pubmed میباشند.مهمترین ابزار برای جستجوی پایگاه داده‌های آزاد (دیتابیس) مدلاین است، که حاوی اطلاعات بیبلیوگرافی پژوهشی برای تمام رشته‌ های علوم پزشکی و زیست‌شناسی می باشد.برای اطمینان از ایندکس بودن مجلات pubmed میتوانید به آدرس وب سایت رسمی pubmed مراجعه فرمایید. 

مجلات scopus 

 اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته‌ شده‌ می باشد که اطلاعات کتاب‌ شناختی حدود ۲۵ میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده‌ است. اسکوپوس اطلاعات محصولات حدود ۵ هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده‌است. در مجموع اسکوپوس اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌است. اسکوپوس(Scopus) یکی از محصولات الزویر(Elsevier) است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه می باشد. برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه اسکوپوس می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

اسکوپوس www.scimagojr.com/journalsearch.php

اسکوپوس دات کام: www.scopus.com/

با مجلات معتبر خارجی و زمینه پذیرش هر کدام آشنا شدید اکنون میتواندی با توجه به زمینه مقاله خود مناسب ترین مجله معتبر را برای مقاله خود انتخاب کنید.بعد از انتخاب همان طور که اطلاع دارید باید مقاله را ترجمه به زبان انگلیسی کنید.بعد از اینکه ترجمه کردید باید مقاله را به قالب و ساختاری که منحصر به فرد هر مجله میباشد تبدیل کنید تا چاپ شود دقت داشته باشید که اگر فرمت مقاله با مجله یکسان نباشد از دلایل اصلی رد مقاله خواهد بود.بعد از اتمام تمامی این مراحل باید مقاله را به مجله سابمیت کنید با سردبیر مذاکرات لازم را انجام دهید و از زمان تقریبی مشخص شدن وضعیت مقاله سوال کنید و ممکن است سردبیر سوالات احتمالی از شما در مورد مقاله و موضوع مقاله بپرسد پس سعی کنید آمادگی پاسخ دادن به سوالات را داشته باشید.مراحل ارسال مقاله به مجلات خارجی به این صورت میباشد ولی اگر احساس میکنید که از عهده هر یک مراحل برنخواهید آمد میتوانید اقدامات پذیرش را بر عهده کارشناسان موسسه سینا بگذارید:

خدمات موسسه سینا در خصوص چاپ مقاله

موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمینه پذیرش و چاپ مقالات و با همکاری کادر مجرب و خبره در زمینه ویرایش ترجمه مقاله:

  • مقالات را در اسرع وقت و در سریع ترین زمان با بیشترین کیفیت ترجمه میکند.علاوه بر ترجمه حرفه ای و سطح بالا ترجمه توسط گروه کنترل کیفی بررسی میشود و تمام ایرادات احتمالی از بین میرود.نکته قابل توجه دیگر این که هر مقاله توسط کارشناس مرتبط در همان زمینه ترجمه میشود.
  • بعد از مرحله ترجمه مقاله به بخش ویراستاری واگذار میشود ت ساختار و قالب مقاله را تغییر دهند و به فرمت و ساختار قابل قبول آن مجله در آورند.
  • بعد از بخش ویراستاری مقاله باید به سردبیر ارسال گردد و سابمیت شود و در مرحله سابمیت باید با سردبیر در مورد زمان اعلام نتایج بحث و رایزنی کرد.که کارشناسان موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمنیه رایزنی با سردبیر میتوانند بهتر پاسخگوی پرسش های احتمالی سردبیر مجله باشند.
  • بعد از سابمیت مقاله از طرف مجله به داوری ارسال ارسال میشود و در مرحله داوری باید نتیجه پذیرش یا رد مقاله مشخص شود.چون مقاله در موسسه سینا به صورت صد در صد تضمینی ویرایش و ترجمه شده است در مرحله داوری به مشکلی برنخواهید خورد و حتما مقاله  پذیرفته خواهد شد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)

 

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام