سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله isi با ایمپکت بالا

انتشار 16 اردیبهشت 1398
مطالعه 8 دقیقه

در ایران و اکثر کشور های دنیا اعتبار علمی یک استاد محقق و دانشجو را به وسیله رزومه تحصیلی اش میسنجند و قوی ترین امتیازی که یک دانشجو میتواند در مقاله اش داشته باشد امتیاز چاپ مقاله در مجلات بسیار معتبر میباشد که مجلات isi معتبر ترین مجلات در دنیا میباشند و فقط کسانی میتوانند در این مجلات مقاله ای ثبت کنند که از لحاظ سطح علمی واقعا در درجه بسیار بالایی قرار داشته باشند به طور کلی مجلات یا ژورنال های ISI مجلاتی هستند که در لیست مجلات موسسه تامسون رویترز قرار دارند و این مجلات، مجلات معتبری هستند. اما ایا همه مجلات ISI داری اعتبار یکسانی هستند و بین آن ها تفاوتی نیست. مسلما جواب این پرسش این است که همه مجلات ISI از نظر اعتبار در سطح یکسانی قرار ندارد و برخی مجلات معتبرتر از مجلات دیگر هستند. و می توان بیان کرد که ملاک رتبه بندی مجلات ISI ضریب تاثیر و یا ایمپکت می باشد در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل به هر یک از این مجلات بپردازیم.

ایمپکت فاکتور یا ضریب تاثیر چیست؟

ایمپکت فاکتور impact factor که به صورت IF نیز نشان داده می شود؛ میانگین تعداد دفعاتی است که مقالات یک مجله در دو سال قبل رفرنس داده شده اند. این ضریب برای مجله محاسبه می شود و نه برای نویسنده یا مقاله. ایمپکت فاکتور به صورت سالانه برای مجلاتی که در لیست مجلات تامسون رویترز قرار دارند محاسبه می شود. این موسسه هر سال در ماه ژوئن (ماه 6 میلادی) ایمپکت فاکتورهای مجلات در سال قبل را منتشر میکند.

ایمپکت فاکتور

انواع مجلات ISI چیست؟

مجلات isi در دو دسته کلی مورد سنجش قرار میگیرند مجلات دارای ایمپکت فکتور (jcr) و مجلاتی که ایمپکت فکتور ندارند(isi listed) که در زیر به هر یک از مجلات اشاره شده است.

مجلات ایمپکت دار jcr

مجلات ایمپکت دار یا jcr

مجلات ایمپکت دار مجلات غیر تضمینی هستند که از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردارند و داوری سختگیرانه دارند زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی نمی باشد و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز می نمایند. مجلات ایمپکت دار در رتبه بندی مجلات بین المللی در درجه A قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه ی اکسپت Close Access هستند که برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند و دسترسی آزاد به مقاله را غیرممکن می کنند. این مجلات هزینه ی خود را از خوانندگان مجلات دریافت می کنند. در واقع کسانی که می خواهند از این مقالات استفاده کنند، باید برای دانلود مقالات، هزینه ای را به عنوان اشتراک به مجله پرداخت نمایند. این مجلات به دلیل اعتبار علمی بالایی که دارند برای دفاع پایان نامه و فارغ التحصیلی و همچنین ارتقای درجه علمی مورد توجه دانشجویان و اساتید قرار می گیرند.

مجلات ISI Listed

مجلات بدون ایمپکت یا ISI Listed

مجلات بدون ایمپکت تا حدودی تضمینی بوده و دارای داوری راحت تری نسبت به مجلات ایمپکت دار هستند و در درجه B رتبه بندی مجلات بین المللی قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه اکسپت Open Access هستند که تمام هزینه های پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان دریافت می کنند و امکان دسترسی آزاد به مقاله را فراهم می آورند. این مقالات پس از چاپ در سایت مجلات نمایه شده و افراد می توانند کل مقاله را رایگان دانلود کنند. لازم به ذکر است که Open access بودن مقاله، شانس ارجاعات (Citation) آن را افزایش می دهد. این مجلات معمولا بیشتر مورد توجه داوطلبین مصاحبه دکتری و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشدی که می خواهند دو نمره پایان نامه را دریافت کنند قرار دارد.

ایمپکت مناسب برای چاپ مقاله چند است؟

ضریب تاثیر مجلات علمی یک شاخص مقایسه‌ای است. نمی‌توان بدون درنظر گرفتن رتبه مجلات، عدد معینی را به‌ عنوان یک عدد قابل اتکا معرفی کرد. اما می‌توان ایمپکت فاکتور مجلات برتر در هر سال را به عنوان یک معیار قابل قیاس درنظر گرفت. به طور مثال در سال 2017 موسسه کلاریوِیت آنالیتیکس در گزارش سالانه JCR جدولی از اعداد را نیز منتشر کرد که در آن نشان می داد از بین حدود 13000 مجله ای که در دو سال مورد بررسی قرار گرفته اند کمتر از 2 درصد از آن‌ها توانسته‌اند رنج ایمپکت فاکتور 10 یا بالاتر را کسب کنند، همچنین کمتر از 5 درصد از کل مجلات، ایمپکت فاکتور 6 و یا بالاتر بدست آورده‌اند. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد ضریب تاثیر بالاتر از 2٫5 عدد مناسبی باشد. ولی باید به این نکته اشاره کرد که ضریب تاثیر در هر حوزه علمی دارای مفهومی خاص خود است. به عنوان مثال نمی توان ضریب تاثیر بخش پزشکی را با مهندسی مقایسه کرد زیرا بالاترین ضریب تاثیر در غده شناسی حدودا 150 است در حالی که بالاترین ضریب تاثیر در مهندسی عمران حدود 5 است.

ایمپکت مناسب

مراحل چاپ مقاله در ایمپکت بالا

همانطور که می دانید برای اینکه مقاله علمی شما در مجلات با ایمپکت بالا به چاپ برسد باید مراحل طولانی را طی کنید و کارهای زیادی انجام دهید که گاهی به یاد ماندن آن‌ها نیز دشوار است. ما در ادامه مطلب سعی می‌کنیم مراحل چاپ و انتشار یک مقاله علمی در ژورنال های با ایمپکت بالا را مرحله به مرحله برایتان توضیح دهیم تا شما بتوانید با پیروی از این مراحل مقالات خود را در مجلات معتبر با ایمپکت بالا به چاپ رسانده و از مزایایی که بالا به آن ها اشاره شده بهره مند شوید.

تهیه مقاله

تهیه مقاله با بالاترین کیفیت

برای اینکه بتوانید مقاله چاپ شده در مجلات با ایمپکت بالا داشته باشید، اول باید مقاله ای با بار علمی بالا را نگارش نمایید و یا اینکه از پایان نامه یا رساله دکتری خود، یک مقاله با کیفیت بالا استخراج نمایید.

ترجمه تخصصی مقاله

مرحله بعدی ترجمه مقاله است. با توجه به اینکه مطالب یک مقاله، مطالب تخصصی و دارای اصطلاحات زیاد علمی است، از این رو بهتر است شخصی ترجمه مقاله را به عهده میگیرد، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، به موضوع مقاله هم اشراف کامل داشته باشد.زیرا ترجمه مناسب در مجلات با ایمپکت بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترجمه مقاله

انتخاب مجله مناسب

انتخاب مجله مناسب

مرحله بعدی و بسیار مهم،در پذیرش مقاله در مجلات ایمپکت دار انتخاب مجله است. همانطور که میدانید، مجلات علمی، دارای اهداف خاصی هستند که آنها را ملزم میکند یک یا نهایتا چند موضوع علمی را بررسی کنند، از این رو اگر مقاله ای که به نشریه خاصی ارسال میشود، اگر در حیطه موضوعی یکسانی نباشند، ادیتور بدون داوری، مقاله را ریجکت خواهد کرد.

فرمت بندی مقاله طبق فرمت مجله

پس از انتخاب مجله، زمان فرمت بندی مقاله طبق اصول نشریه انتخابی است. تمام مجلات علمی، در سایت خود دارای بخش راهنمای نویسندگان هستند که در این بخش نحوه نگارش و قالب مقاله را به نویسنده ارائه میدهند و نویسنده را الزام میکنند که مقاله خود را بر طبق این اصول نگارش کنند. و این امر در مجلات ایمپکت دار خیلی مهمتر از سایر مجلات می باشد. و اولین موردی که توسط مجله بررسی می شود رعایت اصول فرمت بندی طبق فرمت مجله می باشد. که در صورتی که مقاله خارج از قالب مشخص مجله باشد ریجکت می شود.

فرمت بندی مقاله

سابمیت مقاله

سابمیت مقاله در مجلات ایمپکت بالا

بعد از فرمت بندی، زمان ارسال مقاله است. مجلات اگر دارای سیستم سابمیت باشند، مقاله از همین طریق و با بارگذاری در کارتابل مجله سابمیت میشود و اگر دارای سیستم سابمیت نباشند، مقاله به صورت مستقیم به سردبیر ایمیل زده میشود.

روند داوری مقاله در مجلات ایمپکت بالا

مقاله در مجلات دارای ایمپکت دار در دو مرحله زیر مورد داوری قرار می گیرد.

داوری اولیه: پس از ارسال مقاله، داوری اولیه مقاله توسط خود ادیتور انجام میگیرد. در این مرحله موضوع مقاله بررسی شده و اگر با اسکوپ مجله هم خوانی داشته باشد، برای داوری اصلی به چند داور ارسال میشود.

داوری ثانویه: در این مرحله مقاله به صورت کامل توسط چند داور بررسی میشود و در صورتیکه دارای استاندارد های لازم مجله باشد، پذیرش میشود، اگر ایرادات ریزی داشته باشد اصلاحیه میخورد و اگر از نظر داوران ضعیف باشد، ریجکت می شود.

روند داوری مقاله

چاپ مقاله

چاپ مقاله در مجلات ایمپکت بالا

در صورتی که مقاله مورد تایید داوران قرار گرفت ، نامه پذیرش به ایمیل نویسنده مسئول ارسال میشود و در زمان ثبت شده در نامه پذیرش مقاله چاپ میشود. معمولا مقاله ها در شماره های آتی مجلات به چاپ می رسند.

مراحل چاپ رایگان مقاله با ایمپکت بالا در سینا ترجمه

برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار (JCR) می توانید از طریق کارشناسان سینا ترجمه اقدام فرمایید کلیه خدمات در این موسسه با بهترین کیفیت و به صورت کاملا تخصصی ارائه می شوند و ترتیب اقدام شامل موارد زیر می باشند:

مراحل چاپ در مجلات jcr

  • تحویل فایل مقاله از طریق سایت سینا ترجمه و یا از طریق ایمیل و سایر راه های ارتباطی آنلاین

  • بررسی و ارزیابی مقاله توسط کارشناس خبره موسسه و تعیین مناسب ترین مجله برای مقاله شما

  • ترجمه تخصصی مقاله که توسط مترجمین متخصص و با تجربه انجام می گیرد که تا 1 سال دارای گارانتی می باشد.

  • تشخیص و رفع تشابهات ادبی موجود در مقالات تخصصی

  • فرمت بندی و ویرایش مقاله و تبدیل به ساختار و فرمت قابل پذیرش برای مجله

  • سابمیت مقاله به مجله مورد نظر و ارائه گزارش سابمیت در کوتاه ترین زمان و انجام پیگیری های لازم برای پذیرش مقاله

چاپ در مجلات ایمپکت دار

ثبت سفارش در مجلات ایمپکت دار در سینا ترجمه

ما در سینا ترجمه با همکاری یک کادر مجرب و متخصص برای پذیرش و چاپ تخصصی مقالات شما عزیزان تمام تلاش خود را خواهیم کرد و از صفر تا صد مراحل چاپ در کنار شما خواهیم بود. اگر شما هم نیاز به کسب امتیاز چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار را دارید ولی مقاله ای در اختیار ندارید ما تضمین استخراج فوری مقاله در کمترین زمان را به شما عزیزان میدهیم فقط کافیست که فایل پایان نامه خود را از طریق یکی از روش های ارتباطی به کارشناسان و محققین ما تحویل دهید تا هر چه سریع تر مقاله را استخراج کرده و نسبت به چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار اقدام نماییم.

جهت اطلاعات بیشتر برای چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

در واقع عنوانی برای مجلات دارای ضریب تاثیر است .که هم اکنون در سطح جهانی بیشترین امتیازات پژوهشی به مجلات JCR تعلق میگیرد و اعتبار علمی این مجلات در سطح بالایی قرار دارد.

چون از یک سو مهر تاییدی بر اعتبار و ارزش پژوهشها و فعالیتهای علمی است و از سوی دیگر نقطه نظرات و نقدهای علمی داوران و اساتید و سردبیران این ژورنالها را در اختیار افراد قرار میدهد.

شما می توانید با کارشناسان سینا ترجمه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بهترین مجله برای چاپ مقاله شما انتخاب شود.

شما می توانید با ارسال فایل مقاله خودتان از طریق ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات معتبر و یا از طریق پل های ارتباطی ( تماس ،واتس آپ، ایمیل ، تلگرام، اینستاگرام ) با کارشناسان سینا ترجمه در ارتباط باشد و از هزینه نهایی اطلاع یابید.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام