سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد اسلامی

انتشار 8 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

از جمله ملاک‌های ارزیابی سطح علمی دانشجویان و فعالیت‌های پژوهشی آنها در مصاحبه دکتری، مقالات علمی چاپ شده در نشریات معتبر است. این مهم برای دانشجویان متقاضی ورود به دوره دکتری دانشگاه آزاد یک الزام است.

چاپ مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد اسلامی

از جمله ملاک‌های ارزیابی سطح علمی دانشجویان و فعالیت‌های پژوهشی آنها در مصاحبه دکتری، مقالات علمی چاپ شده در نشریات معتبر است. این مهم برای دانشجویان متقاضی ورود به دوره دکتری دانشگاه آزاد یک الزام است. به این معنی که هر داواطلب لزوما باید دارای حداقل یک مقاله چاپ شده در یکی از نشریات معتبر دانشگاه ازاد باشد. اگرچه این مجلات در مقایسه با مجلات خارجی، امتیازات علمی پایینی دارند اما در داخل کشور از اهمیت بالایی برخوردارند. به طوریکه تمامی دانشجویان دکتری باید حداقل یک مقاله علمی پژوهشی داخلی برای اخذ اجازه دفاع از تز دکترای خود در این مجلات به چاپ برسانند.

مقالات علمی پژوهشی یکی از انواع مقالات علمی هستندکه جنبه های تازه ای از یک موضوع را مورد بررسی و پژوهش قرار می‌دهند. در واقع مقاله پژوهشی مقاله بیس یا پایه‌ای است که برای نگارش آن از داده‌های خامی که خود محقق آن‌ها را به دست آورده، استفاده شده باشد. مقاله علمی پژوهشی بر روی تجزیه و تحلیل و نیز تفسیر این داده‌ها شکل گرفته است و روی تجزیه اطلاعات کسب شده از تحقیقات پیشین تمرکزی ندارد.

امتیاز چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی در مصاحبه دکترای دانشگاه‌های داخل کشور به قرار زیر است:

1- اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی از طرح پژوهشی دانشجو 2-6 امتیاز

2- اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی خارج از طرح پژوهشی دانشجو 2-5 امتیاز

چاپ این دست از مقالات مزایای دیگری نیز برای صاحبان آن دارد از جمله پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری رشته های علوم انسانی و هنر برخی از دانشگاه های داخلی، جذب اساتید در هیئت علمی یا ارتقا رتبه ی علمی آنها و معافیت از خدمت سربازی و انجام پروژه ی تئوری به جای آن.

دانشگاه آزاد هر ساله از طریق کمیسیونی تحت عنوان "کمیسیون بررسی و تایید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی" ، لیست مجلات مورد تایید این کمیسیون را رتبه بندی کرده و در سامانه ارزیابی نشریات در دسترس دانشجویان و اساتید قرار می دهد. در جدیدترین لیست این دانشگاه، نام 390مجله ذکر شده که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.

1- مجله Advances in Mathematical Finance and Application، به زبان انگلیسی (صاحب امتیاز: اراک)

2- مجله Agricultural Marketing and Commercialization، به زبان انگلیسی (صاحب امتیاز: اسلامشهر)

3- مجله Anthropogenic Pollution Journal، به زبان انگلیسی (صاحب امتیاز: اردبیل)

4- ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، به زبان فارسی (صاحب امتیاز: پژوهشگران جوان)

5- آبزیان و شیلات، به زبان فارسی (صاحب امتیاز: بندرعباس)

6- ادبیات تعلیمی(جستارهای ادبی سابق)، به زبان فارسی (صاحب امتیاز: تهران شمال)

همچنین دانشگاه آزاد هر سال لیستی از مجلات نامعتبر و فیک را منتشر میکند. توجه داشته باشید که چاپ مقاله در این نوع مجلات هیچ امتیازی برای دانشجو نخواهد داشت.

مجلات علمی پژوهشی داخلی برای ارتقاء درجه علمی خود و دریافت تایید از دو وزارتخانه علوم وبهداشت، با هیچ یک از موسسات  بصورت تضمینی کار نمیکنند و اولویت آنها برای پذیرش مقاله محتوای مقاله محقق است. هرچه محتوای مقاله غنی و پربار باشد، اکسپت مقاله محتمل تر خواهد بود.

در این مجلات پروسه داوری قدری طولانیست. خصوصا اگر دانشجو شخصا اقدام به ارسال مقاله به این مجلات کند. حتی ممکن است بیش از یک سال زمان ببرد. اما اگر مقاله از طرف موسسه ارسال شود مدت زمان پروسه داوری تا حدودی کاهش پیدا میکند و اگر مقاله شما بتواند 70 درصد از نظرات داوران را به خود جلب کند، مشاوران موسسه سینا نیز با مذاکراتی که انجام می دهند می توانند برای مقاله شما از مجله مورد نظر اکسپت بگیرند.

مقاله پس از داوری در یکی از مراحل زیر قرار میگیرد:

  • پذیرش برای چاپ
  • پذیرش برای چاپ پس از اصلاحات جزئی
  • پذیرش برای چاپ پس از اصلاحات کلی
  • بررسی مجدد احتمالی برای چاپ پس از اصلاحات اساسی (اصلاحیه و دوباره در پروسه داوری قرار گرفتن)
  • بررسی احتمالی برای چاپ به سردبیر یا گزارش کوتاه
  • غیر قابل چاپ (ریجکت)

موسسه تحقیقاتی سینا با چند سال فعالیت و تجربه در جهت پذیرش مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد، آمادگی مشاوره و همراهی دانشجویان و اساتید را در خصوص چاپ مقاله داشته و برای افزایش احتمال چاپ مقاله اقداماتی شامل ویراستاری علمی و نگارشی مقاله، فرمت بندی صحیح مقاله و نگارش کاورلتر مناسب برای سردبیر مجله انجام  می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت ثبت سفارش، درخواست خود را برای ما ارسال فرمایید.

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله ISI (آی اس آی) در مجلات معتبر و مورد تایید دانشگاه آزاد

معرفی مجلات مرتبط و متناسب با مقاله

کسب بیشترین امتیاز در مصاحبه دکتری 99 با چاپ مقاله ISI

امتیازات چاپ مقاله ISI در مصاحبه دکتری

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام