سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله انگلیسی

انتشار 16 اسفند 1398
مطالعه 5 دقیقه

از موضوعات مهمی که دغدغه بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه شده است، نگارش و چاپ مقاله به زبان انگلیسی است تا بتوانند از امتیازات و مزایای آن چه در عرصه تحصیلی و چه در زمینه شغلی بهره ببرند.

چاپ مقاله انگلیسی

از موضوعات مهمی که دغدغه بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه شده است، نگارش و چاپ مقاله به زبان انگلیسی است تا بتوانند از امتیازات و مزایای آن چه در عرصه تحصیلی و چه در زمینه شغلی بهره ببرند. همچنین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای خارجی را دارند و میخواهند از این دانشگاهها اپلای بگیرند، لازم است چند مقاله خوب در نشریات معتبر انگلیسی زبان به چاپ برسانند.

گروه دیگری که نیاز به چاپ مقاله در این مجلات دارند، افرادی هستند که برای کار و اشتغال تصمیم به مهاجرت میگیرند. شرکتها و کارخانجات همکاری با افرادی که سابقه تخصصی در زمینه کار مورد نظر و نیز چند مقاله چاپ شده در نشریات معتبر بین المللی داشته باشند را در اولویتهای استخدامی خود قرار میدهند.

اصول مقاله نویسی انگلیسی

قواعد مقاله نویسی هم برای مقالات انگلیسی و هم برای مقالات فارسی تقریبا یکسان است و برای اینکار لزوما باید چارچوبها و نکاتی مورد توجه قرار گیرد. نخست اینکه اصل ساده نویسی را در نگارش رعایت کنید طوی که متن مقاله برای مخاطب قابل فهم باشد. به این منظور اطلاعات و داده های مهم و کلیدی را در ابتدای بخش ها، پاراگرافها و حتی جمله های مقاله قرار دهید. حتی الامکان متن مقاله را کوتاه بنویسید تا برای خواننده خسته کننده نباشد. فقط نکات ضروری را ذکر کنید. جملات مقاله کوتاه بوده و نباید از ۱۲-۱۹ کلمه تجاوز کنند.

فرمت مقالات انگلیسی

فرمت مقالات برای ژورنالهای مختلف متفاوت است اما به طور کلی همه مقالات انگلیسی شامل موارد زیر است:

۱. Title

عنوان موضوع خود را به اندازه کافی ریز کرده بگونه ای که به خوبی محتویات مقاله را توصیف نماید ولی نه به اندازه ای که فقط متخصصین بتوانند موضوع آن را درک نمایند. موضوع باید برای مخاطبان مورد نظر مناسب باشد.

2. Abstract

خلاصه، به همراه مقاله اصلی منتشر شود بدین منظور که به خواننده یک دورنمای کلی از مقاله ارائه دهد. همچنین این خلاصه ها بصورت جداگانه در اختیار کاربران قرار میگیرند تا به محققان این امکان را بدهند که در بین تعداد زیاد مقالات بسرعت بتوانند مقاله مورد نظر خود را برای خواندن بیابند.

خلاصه، باید یک پاراگراف متشکل از 100 – 250 کلمه باشد که بطور کلی هدف، روش، نتایج و نتیجه گیری را مختصراً بیان کند. 

3. Introduction

به خواننده بگویید که چرا باید ادامه مطلب را بخواند و اینکه چرا این مطلبی که شما می خواهید ارائه دهید جذاب است. به صورت خلاصه رویکرد اصلی تحقیق و روش های مورد استفاده (آزمایشات، مشاهدات، شبیه سازی کامپیوتری و غیره) را بیان کنیدبه هر منبعی که استفاده کرده اید ارجاع دهید تا خوانندگان بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر بدان مراجعه کنند.

۴. Methodology

در این قسمت باید اطلاعات لازم آورده شود به گونه ای که محقق دیگر بتواند آزمایشات را برای خود تکرار نماید. به مقالات چاپ شده در رشته خود نگاه کنید تا نحوه نوشتن این قسمت را یاد بگیرید.

۵. Results and discussion

از نمودار و جدول برای ارائه نتایج استفاده کنید. همچنین از متن برای توضیح یافته‌های اصلی خود بهره بگیریددر قسمت بحث، مهمترین نتایج بدست آمده را برجسته کنید ولی صرفا مطالب عنوان شده در قسمت نتایج را تکرار نکنید. توضیح دهید که این نتایج چگونه با سوال اصلی مرتبط هستند. آیا داده ها فرضیه های شما را پشتیبانی میکنند؟ آیا نتایج شما با نتایج گزارش شده توسط دیگر محققین همخوانی دارد؟ اگر نتایج شما غیرمنتظره بود توضیح دهید چرا. آیا راه دیگری برای تفسیر داده ها وجود دارد؟ چه تحقیقات دیگری میتوان در ادامه تحقیق شما و بر اساس نتایج بدست آمده توسط شما انجام داد؟ نتایج بدست آمده شما در ابعاد بزرگتر چگونه تفسیر می شوند؟

با یک جمله خلاصه که تاکید بر مرتبط بودن تحقیقتان دارد، این بخش را به اتمام برسانید.

۶. Acknowledgments

این بخش اختیاری است. میتوانید در این قسمت از افرادی که به هر نوعی شما را در این تحقیق کمک کردند تشکر نمایید.

7. References

روشهای متعددی برای سازماندهی این قسمت وجود دارد که دو نوع مرسوم آن توضیح داده میشود.

در روش اول مستقیماً در متن مقاله در قسمت مربوطه منبع مورد نظر را در درون پرانتز ذکر کنید.

در روش دوم در قسمت متن مقاله فقط از شماره استفاده کرده و تمامی منابع را در قسمت "منابع" بر اساس حروف الفبا، یا ترتیب ظاهر شدن در متن و یا موارد دیگر مرتب نمایید.

ویرایش مقالات انگلیسی

اگر برای اولین بار مقاله انگلیسی مینویسید قبل از شروع چند مقاله علمی مطالعه کنید تا متوجه شوید چگونه و با چه جملاتی مقاله خود را آغاز کنید.

از ویرایش مقاله غافل نشوید. مقاله خود را چند بار بخوانید و ویرایش کنید. از کسانی که در زبان انگلیسی تبحر دارند بخواهید مقاله شما را مطالعه کرده و ایرادات آن را تصحیح کنند. همچنین میتوانید از نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی مانند Grammarly برای چک کردن املای لغات و دستور زبان جملات مقاله استفاده کنید. برای توضیح برخی مفهوم های ضروری در مقاله اگر مهارت کافی ندارید، توصیه میشود از یک مترجم باتجربه بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند.

ذکر این نکته ضروریست که اگر حتی بهترین مقاله را نیز نوشته باشید؛ چنانچه نتوانید آن را با توجه به استانداردهای مجلات معتبر به زبان انگلیسی ترجمه کنید، تلاشها و زحمات  شما بی نتیجه خواهد ماند. اگر در ترجمه مقاله خود، فرمت مجله ای که میخواهید مقاله شما در آنجا چاپ شود را در نظر نگیرید مقاله  به احتمال زیاد ریجکت خواهد شد. ما درموسسه تحقیقاتی سینا با مجموعه از مترجمین متخصص که سالها تجربه در ترجمه مقالات isi از فارسی به انگلیسی را دارند و با اصول و قواعد اینگونه مجلات کاملا آشنا هستند، به شما اطمینان می دهیم چنانچه مقاله شما شرایط لازم برای چاپ در مجلات معتبر را داشته باشد، ترجمه تخصصی از فارسی به انگلیسی را با خیال راحت می توانید با مناسب ترین قیمت بر عهده گروه ترجمه موسسه سینا بگذارید.

بیشتر بخوانید:

بخش های اصلی یک مقاله علمی

چگونه یک مقاله پژوهشی جذاب بنویسیم؟

مراحل مقاله نویسی

نگارش و فرمت بندی مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام