سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله اسکوپوس

انتشار 14 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

از جمله پایگاههای نمایه کننده مقالات علمی در دنیا، پایگاه اسکوپوس است که مورد تایید بسیاری از دانشگاههای خارجی می باشد و برای گرفتن اپلای از دانشگاه های خارجی می توان از مزایای چاپ مقاله در مجلات SCOPUS استفاده کرد.

چاپ مقاله اسکوپوس

از جمله پایگاههای نمایه کننده مقالات علمی در دنیا، پایگاه اسکوپوس است که مورد تایید بسیاری از دانشگاههای خارجی می باشد و برای گرفتن اپلای از دانشگاه های خارجی می توان از مزایای چاپ مقاله در مجلات SCOPUS استفاده کرد.

در ایران نیز وزارت علوم سه دسته از ژورنال ها را به عنوان نشریات معتبر معرفی کرده است؛ این سه دسته عبارتند از نشریات داخلی علمی و پژوهشی، نشریات معتبر ISI که همان JCR و یا WOS و ISI listed هستند. دسته سوم، همان ژورنال های Scopus هستند. از آنجایی که رتبه علمی کشور و یا رشد آن بر اساس گزارشات مربوط به Scopus سنجیده می شوند، این مجلات برای وزارت علوم حائز اهمیت هستند.

اسکوپوس چیست؟

اسکوپوس (Scopus) یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته ‌شده ‌است که اطلاعات کتاب‌شناختی حدود ۶۰ میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده‌ است. این پایگاه اطلاعات محصولات حدود ۵هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده‌ و نیز اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌است. استفاده از اطلاعات این پایگاه نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم از جمله علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی  را در برمی‌گیرد. در مقایسه‌ای که با وب آو ساینس انجام شده، اسکوپوس حدود ۲۰ درصد پوشش بیشتری از آن داشته‌ با این تفاوت که مقالات قبل از سال ۱۹۹۵ را ندارد؛ بر خلاف وب آو ساینس(WOS) که تا سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود و گوگل اسکالر نسبت به این پایگاه‌ها دقت کمتری دارد و اطلاعات مربوط به یادکرد در آن کمی معیوب است و دیر به دیر به روز رسانی می‌شود. اين پايگاه استنادی شامل 265 ميليون ارجاع و 265 ميليون صفحه وب با كيفيت است، كه از طريق موتور جستجوی سايروس نمايه شده است.

اسکوپوس از محصولات ناشر پرطرفدار هلندی یعنی الزویر است و بزرگترین و محبوب ترین پایگاه نمایه کننده ژورنالهای علمی بعد از ISI می باشد. همانند پایگاه ISI ، ژورنال های رسمی از سراسر دنیا می توانند درخواست خود را در این پایگاه ثبت نموده و پس از رعایت استانداردهای پایگاه اسکوپوس، مقاله خود را به چاپ برسانند. اين پايگاه با همکاری 21 مؤسسه از سراسر جهان ارائه شده و به سرعت رقيب جدی موسسه اطلاعات علمی شد که قريب به 50 سال پيشرو نمايه‌های استنادی در جهان بود. اين پايگاه روزانه آپديت مي‌شود.

سرچ در اسکوپوس و کار با آن کار چندان سختی نیست. در این پایگاه می‌توان درباره اینکه یک مقاله به چه منابعی ارجاع داده یا چه مقالاتی به این مقاله ارجاع داده‌اند اطلاعات کسب کرد. همچنین از آنجا که این پایگاه بین رشته‌ای است می‌توان به مقالاتی که خارج از رشته محقق است نیز دست یافت.
اسکوپوس همچنین برای هر نویسنده، یک پروفایل هم ارائه می‌دهد که اطلاعات مهمی را در بر دارد مانند affiliation (وابستگی به دانشگاه یا موسسات دیگر)، تعداد آثار چاپ شده و اطلاعات کتاب شناسی آنها، مراجع و تعداد استنادهایی که هریک از مقالات دریافت کرده است. همچنین اچ ایندکس را برای نوسینده حساب می‌کند. کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در حساب کاربری خود این قابلیت را فعال کنند که اگر در پروفایل کاربری تغییر خاصی ایجاد شد به آنها گزارش شود. مجلات اسکوپوس داوری آسان نسبت به مجلات ISI , PUBMED دارند و در بازه ی زمانی 20 روزه به درخواستها و مقالات ارسال شده پاسخ میدهند. هزینه چاپ مقاله در این مجلات بالای 800 هزار توامان می باشد.

مزایای چاپ مقاله در مجلات پایگاه اسکوپوس

شما با چاپ مقاله در مجلات نمایه در پایگاه جهانی SCOPUS می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. از جمله این مزایا، اخذ پذیرش دانشگاههای بین المللی با چاپ مقاله در اسکوپوس می باشد. چون یکی از شروط قبولی پذیرش مقالات از نشریات مختلف در دانشگاه های معتبر خارجی نمایه شدن ژورنال یا نشریه در پایگاه جهانی تامسون رویترز و یا پایگاه جهانی اسکوپوس است. همچنین می توانید با استنادات ایجاد شده در آن H-INDEX خودتان را افزایش دهید.

همچنین مجلات SCOPUS برای دانشجویان و محققینی که بدلیل محدودیتهای زمانی قصد دارند در زمان کوتاه تر و با هزینه نسبتا کمتری، مقالات و یافته های علمی خود را درمجلات معتبر به چاپ برسانند مناسب است. دانشجویانی که در مرحله دفاع از پایان نامه خود هستند نیز میتوانند با پذیرش و چاپ مقالات خود در مجلات و ژورنال های اسکوپوس، ۱.۵-۱ نمره باقی مانده پایان نامه خود را دریافت کنند.

پیشنهاد ما به شما برای چاپ مقاله در پایگاه اسکوپوس، موسسه سینا است. چرا که این موسسه با تجربه چندین ساله در زمینه سابمیت و چاپ مقاله در انواع مجلات اسکوپوس و سایر مجلات میتواند در این مسیر همراه و یاری گر شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مجلات اسکوپوس با مشاورین آنلاین ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

چاپ تضمینی مقاله ISI

چاپ مقاله در ژورنال های معتبر خارجی

مراحل مقاله نویسی

نگارش و فرمت بندی مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام