سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله به صورت رایگان

انتشار 15 اسفند 1398
مطالعه 8 دقیقه

یکی از معیارهای ارزیابی تحقیقات انجام شده، چاپ مقالات حاصل از نتایج تحقیق در ژورنال های معتبراست. در دانشگاه ها و مراکز علمی ایران نیز این مسئله بسیار حائز اهمیت بوده و امتیازات خاصی برای آن قائل هستند. به همین دلیل دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی همواره دغدغه نوشتن مقاله و چاپ آن در ژورنال های معتبر خصوصا مجلات ISI را دارند.

چاپ مقاله به صورت رایگان

یکی از معیارهای ارزیابی تحقیقات انجام شده، چاپ مقالات حاصل از نتایج تحقیق در ژورنال های معتبر است. در دانشگاهها و مراکز علمی ایران نیز این مسئله بسیار حائز اهمیت بوده و امتیازات خاصی برای آن قائل هستند. به همین دلیل دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی همواره دغدغه نوشتن مقاله و چاپ آن در ژورنال های معتبر خصوصا مجلات ISI و مجلات علمی پژوهشی داخلی رایگان را دارند.

انواع مجلات رایگان

مجلات علمی پژوهشی و نوعی از مجلات ISI مقالات خود را به صورت رایگان به چاپ می رسانند اما باید خاطر نشان کرد که برای چاپ مقاله در این مجلات حتما باید بار علمی مقاله بالا باشد تا مورد پذیرش مجله مربوطه واقع شود با ما همراه باشید تا به توضیح هر یک از این مجلات بپردازیم.

مجله علمی پژوهشی

مجله علمی پژوهشی

یک مقاله پژوهشی مقاله ایست که اساس و پایه آن را یک پروژه پژوهشی یا آزمایشگاهی تشکیل می دهد. روال طبیعی ایجاد مقاله پژوهشی به این صورت می باشد که گروهی از دانشمندان یا محققان در پی یافتن پاسخ یک سوال علمی، دست به پژوهش علمی چه از نظر تئوری و چه از نظر آزمایشگاهی می زنند و نتایج یافته های خود را مورد تحلیل قرار می دهند تا بتوانند یافته های خود را تفسیر کنند و در صورت امکان به پرسش علمی ای که محرک اولیه برای آغاز این تحقیق بوده است، پاسخ دهند. در واقع محققان یافته های خود را در قالب یک مقاله پژوهشی درآورده و آن را در مجلات به چاپ می رسانند تا سایر محققان نیز حاصل پژوهش آن ها را مطالعه نمایند.و در واقع مجله ای که در داخل کشور و مقالات علمی پژوهشی را به چاپ می رساند به مجله علمی پژوهشی داخلی مشهور می باشد.که اکثر این مجلات مقالات را به صورت رایگان و یا با هزیته خیلی کم به چاپ می رسانند.

مجله ISI

مجله ISI

مجلات ISI بر دو نوع هستند مجلات ایمپکتدار JCR و مجلات بدون ایمپکت ISI LISTED. چاپ مقاله در مجلات ایمپکتدار که معتبرترین مجلات هستند رایگان بوده و امتیاز پژوهشی بیشتری را به خود اختصاص می دهند و به همین دلیل چاپ مقاله در این مجلات بسیار دشوار و سخت می باشد و مقاله شما باید از نظر محتوایی یک مقاله پربار و غنی باشد. مجلات ISI ایمپکت دار خود به دو دسته پولی و رایگان تقسیم می شوند. تمامی این مجلات در لیست مجلات مورد تایید وزارت علوم قرار دارند و از لحاظ اعتبار علمی، معتبرترین مجلات هستند. مجلات مختلف ایمپکت فاکتورهای متفاوتی دارند. داوری این مجلات بسیار سخت است و نسبت به مجلات بدون ایمپکت زمان بیشتری برای پروسه داوری لازم دارند.

مجلات ISI از لحاظ هزینه

مجلات از نظر دریافت هزینه از نویسنده نیز به دو نوع کلی open accses و close accses تقسیم میشوند. که در زیر به هریک از این مجلات اشاره می شود:

Open Accses یا دسترسی آزاد

دسترسی آزاد یک حرکت بین المللی گسترده است که به دنبال اعطای دسترسی آزاد و رایگان به اطلاعات دانشگاهی ، مانند نشریات و داده ها پدید آمده است. انتشار زمانی "دسترسی آزاد" تعریف می شود که هیچ مانع مالی، قانونی یا فنی برای دسترسی به آن وجود نداشته باشد. از مهمترین مزایای دسترسی آزاد این است که باعث افزایش دید و استفاده مجدد از نتایج تحقیقات دانشگاهی می شود. که در ادامه به انواع مجلات Open Accses یا دسترسی آزاد اشاره می شود.

نوع اول

آن دسته از مجلات هستند که معمولا از نویسندگان هزینه های انتشار مقاله (APC) را دریافت می کنند و خواننندگان هزینه ای پرداخت نمی کنند و به صورت رایگان می توانند مقالات را دانلود کنند.

نوع دوم

مجلاتی هستند که هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی کنند ، یعنی این موسسات نه از نویسنده مقاله و نه از خوانندگان هیچگونه هزینه ای دریافت نمی کنند، این مجلات ISI بخش مالی خود را از طریق نهاد های دولتی ویا سایر ارگان ها تهیه می نمایند یکی از مزیت های این نو انتشارات این است که بخاطر اینکه اوپن اکسس می باشند، بیشتر مورد دید و استناد قرار می گیرند.

Close Accses یا دسترسی بسته

مجلات close accses، به مجلات ISI اطلاق می شود که هزینه برای چاپ مقاله از شما دریافت می کنند این نوع مجلات نیز به دو دسته تقسیم می شوند.

نوع اول

مجلاتی که از خوانندگان خود هزینه دریافت می کنند و از نویسنده هزینه ای دریافت نمی کنند

نوع دوم

مجلات ISI آی اس آی هستند که هم از خوانندگان خود هزینه دریافت می کنند، وهم از نویسندگان مقالات مجله خود هزینه انتشار مقاله ISI را دریافت می کنند.

مزایای چاپ مقاله در مجلات رایگان

چاپ مقاله در مجلات رایگان اهمیت بسیار زیادی برای اساتید، دانشجویان و محققین دارد. که در زیر به یک سری از مزایای چاپ مقاله در مجلات JCR و علمی پژوهشی داخلی اشاره شده است:

  • برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می توان به کسب 2 نمره پایان نامه که مربوط به استخراج مقاله است اشاره کرد.

  • برای دانشجویان دوره دکتری می توان به کسب مزیت در مصاحبه ورودی آزمون دکتری اشاره کرد.

  • افرادی که موفق به چاپ مقاله در مجلات رایگان شوند به عنوان یک نخبه و پژوهشگر علمی شناخته شده که می توانند پروژه های بزرگ با هزینه زیاد را اخذ نمایند

  • چنانچه محققی قصد تحصیل در خارج از کشور و اخذ بورسیه شغلی و تحصیلی داشته باشد می تواند با استفاده از مزایای چاپ مقاله در مجلات رایگان اقدام کند.

مزایای چاپ

مراحل پذیرش و چاپ مقاله در مجلات رایگان

همانطور که می دانید پذیرش و چاپ مقاله دارای مراحل مختلفی می باشد و یک مقاله برای اینکه در مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ برسد حتما باید این مراحل را طی نماید. با ما همراه باشید تا این مراحل را برای شما بازگو نماییم.

انتخاب موضوع مناسب برای مقاله

عنوان مقاله باید جذاب باشد، یعنی به گونه ای انتخاب شود که نظر خوانندگان را که معمولاً فهرست عناوین مندرج در یک مجله علمی را می خوانند به خود جلب نماید. عنوان انتخاب شده از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا باید معرف کامل مقاله نوشته شده باشد. بارها مشاهده شده است که به جهت مغایرت در عنوان، با موضوعات نوشته شده در مقاله، کلیات مقاله مردود اعلام گردیده است همچنین عنوان باید کوتاه و گویا و تنها بیانگر متغیرهای اصلی پژوهش باشد. تعداد کلمات در عنوان را حداکثر دوازده واژه بیان کرده اند.

نگارش مقاله

قدم بعدی برای اخذ پذیرش مقاله ISI نگارش یک مقاله مناسب است. منظور ما از مقاله قوی مقاله ای است که از نظر ساختار علمی استاندارد باشد، دارای موضوعی به روز باشد، از نظر روش شناسی تمام جوانب رعایت شده باشد و همچنین در آن از منابع دست اول استفاده شده باشد. بهتر است تا حد امکان از منابع دو سال اخیر و در صورت کم بودن مقالات از مقالات 5 سال اخیر استفاده نمایید.

ترجمه تخصصی مقاله (برای ژورنال های خارجی باید انجام گیرد)

اگر بخواهید مقاله خود را برای مجلات خارجی ارسال بفرمایید باید حتما مقاله را به صورت تخصصی ترجمه نمایید. ترجمه مقاله بخش مهمی از مقاله می باشد پس در نتیجه این بخش باید توسط متخصصین ترجمه انجام گیرد. در عین تخصصی بودن ترجمه ، کار ترجمه باید روان و قابل فهم برای خوانندگان مقاله باشد تا بتوانند مقاله شما را خوانده و داوری نمایند.

انتخاب مجله مناسب

یکی از نکات مهم و اساسی پس از تدوین مقاله، انتخاب مجله مناسب برای سابمیت (SUBMIT) و ارسال مقاله ISI به آن مجله است. مجلات معتبر، اکثرا تخصصی بوده و مطابق با زمینه (SCOPE) تعریف شده خود، اقدام به پذیرش و داوری مقالات می کنند و چنانچه عنوان و یا مطالب مقاله با زمینه های تخصصی مجله انطباق نداشته باشد معمولا ظرف مدت یک هفته مقاله را رد (reject) می کنند.

ویرایش تخصصی مقاله و فرمت بندی مقاله

اگر مقاله به ژورنال های معتبر ارسال می شود، قبل از ارسال لازم است تا مقاله ویرایش شده و بر اساس دستورالعمل قید شده در سایت مجله، فرمت بندی شود. زیرا مجلات مقالاتی که خارج از چارچوب مجله می باشد را پذیرش نمی کنند.

ارسال مقاله

بعد از آماده شدن مقاله، آن را از طریق ایمیل یا بصورت آنلاین جهت داوری به مجله انتخابی سابمیت می نمایید. برخی از مجلات به شیوه سنتی و از طریق ایمیل مقالات شما را می پذیرند اما برخی دیگر سیستم سابمیت آنلاین دارند که شما می توانید هر روز فرایند داوری مقالات خود را بررسی کنید.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات رایگان

پذیرش و چاپ مقاله دارای فرایندها و مراحل مختلفی است که شناخت‌شان باعث می‌شود تا راحت‌تر در این مسیر پای بگذارید. سینا ترجمه یکی از موسساتی می باشد که طبق مراحل زیر پذیرش و چاپ مقاله شما را در کوتاه ترین زمان میسر می نماید.

ارسال درخواست از طریق واتساپ، ایمیل و یا سایت سینا ترجمه

بررسی درخواست شما توسط کارشناسان

معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما و یا بررسی مجله پیشنهادی شما

تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما

ترجمه مقاله به صورت تخصصی (در صورت اینکه مجله انتخابی انگلیسی باشد)

فرمت بندی مقاله طبق فرمت مجله انتخابی

ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

مراحل چاپ مقاله رایگان

در سینا ترجمه مقالات خود را در مجلات رایگان به چاپ برسانید

در صورتی که نیاز به پذیرش و چاپ مقاله در مجلات رایگان داخلی و یا خارجی را دارید از خدمات ویژه سینا ترجمه در این زمینه بهره مند شوید این موسسه با سابقه فعالیت بسیار زیادی که در زمینه پذیرش و چاپ مقالات دارد می تواند بهترین مجلات را برای شما به صورت رایگان معرفی کرده و اقدام لازم را در کوتاه ترین زمان جهت چاپ انجام دهد. شما عزیزان به صورت آنلاین می توانید فایل مقاله خود را تحویل کارشناس ما دهید تا مراحل جهت چاپ مقاله در مجلات معتبر را در کوتاه ترین زمان شروع نمایند.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات رایگان می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی (واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله‌­ای که پذیرش شده است به‌احتمال بسیار پایین در مراحل بعدی ریجکت می­‌شود مگر اینکه سردبیر در مراحل بعدی متوجه مسئله خاصی در محتوای مقاله شده باشد

سینا ترجمه با هزینه خیلی پایین می تواند مقاله شما را استاندارد سازی کرده و برای مجله درخواستی سابمیت کرده و پذیرش و چاپ مقاله شما را در کوتاه ترین زمان تحقق سازد.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام و خسته نباشی مقاله ای نوشتم در مورد سیر تحول خیابانهای قم دوره قاجار و پهلوی البته وابسته به پایان نامه ام هست و نازه دفاع کردم لطفا راهنمایی فرماید که چطور چاپ کتم در مجله با تشکر
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای پذیرش و چاپ مقاله ارزشمند خود برگزیده اید. احتراما برای پذیرش و چاپ مقاله در خدمت هستیم برای شروع کار لطفا رشته و گرایش را از طریق تلگرام، واتس اپ، ایمیل و ... ارسال بفرمایید تا مجلات تقدیم شود هر کدام مورد تایید بود اقدام شود. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

احلام بخشی
با سلام و خسته نباشی مقاله ای نوشتم در مورد سیر تحول خیابانهای قم دوره قاجار و پهلوی البته وابسته به پایان نامه ام هست و نازه دفاع کردم لطفا راهنمایی فرماید که چطور چاپ کتم در مجله با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام و خسته نباشید. من یک مقاله اماده چاپ دارم با موضوع ( ایمنی بهداشت و محیط زیست). میخواهم بطور رایگان در یکی از مجلات مرتبط با ایمنی یا سلامت یا محیط زیست چاپ کنم. لطفا راهنمایی کنید.
سلام و عرض ادب ابتدا کمال تشکر را داریم که سینا ترجمه را برای چاپ مقاله خود برگزیده اید. احتراما رشته و گرایش خود را از طریق واتساپ و یا ایمیل زیر برایمان ارسال بفرمایید تا مجلات رایگان مرتبط را تقدیم نماییم هر کدام مورد تایید بود اقدام نماییم. با سپاس تماس و واتساپ:09149724522 ایمیل: sina.pub@gmail.com
2 سال پیش
بازدیدکننده

پریسا
سلام و خسته نباشید. من یک مقاله اماده چاپ دارم با موضوع ( ایمنی بهداشت و محیط زیست). میخواهم بطور رایگان در یکی از مجلات مرتبط با ایمنی یا سلامت یا محیط زیست چاپ کنم. لطفا راهنمایی کنید.
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام