سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقالات آی اس آی در حوزه ریاضی

انتشار 5 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

رياضی از قديمی ترين و اساسی ترين رشته ها است. رياضي دانان از نظريات رياضی، روش های محاسباتی، الگوريتم و آخرين دستاورد های رايانه ای برای حل مسائل اقتصادی، علمی، مهندسی، فيزيك و ... استفاده می نمایند.

چاپ مقالات آی اس آی در حوزه ریاضی

در بیشتر دانشگاه‌ های سطح کشور، دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می کنند، برای اتمام تحصیلات خود نیاز به حداقل 2 مقاله دارند. افزایش تعداد مقالات باعث کاهش شاخص ‌های کیفی مقالات ریاضی گشته است و اساتید جوانی که به فکر ارتقاء و تبدیل وضعیت استخدامی خود می باشند، دائما دغدغه چاپ مقاله دارند. قطعا هر پژوهشی در ریاضی، پژوهش خوب محسوب نمی شود.

 یک پژوهش خوب اغلب از یک سوال خوب شروع می شود که سوال ‌های خوب هم در اکثر موارد نزد اساتید بزرگ و به روز است. در این پژوهش ‌ها، مفاهیم و تعاریف نوین به ندرت تعریف می گردد مگر این که واقعا علت قابل قبولی در محیط پیرامون و یا در پژوهش ‌های گذشته افراد موجود باشد. برای ریاضی دانان بزرگ انجام یک تعریف جدید، کار بسیار سختی می باشد. در رشته ریاضی ایران جایگاه خوبی را در منطقه دارا می باشد اما نسبت به کشورهای پیشرفته عقب تر است که این مسئله با توجه به امکاناتی که آنها دارند معمول تلقی می گردد.

نشریات ریاضی

بر اساس نتایج بدست آمده از پایگاه ISI ، تعداد ۴۸۴ نشریه از معتبرترین نشریات علمی دنیا در حوزه ریاضی در این پایگاه نمایه می گردد. میزان مشارکت پژوهشگران ایرانی در این مجلات بین المللی نشانگر آن است که سهم ایران از کل مقالات ریاضیات دنیا از ۲.۳ درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۳.۳ درصد در سال ۲۰۱۷ ارتقا یافته است. پایگاه ISC نشان داده است که تعداد مدارک ایران در رشته ریاضیات در سال ۲۰۱۳ به ۲.۵ و این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۲.۷ درصد، در سال ۲۰۱۵ به ۲.۸ درصد و در سال ۲۰۱۶ سهم ایران از کل مقالات ریاضیات دنیا به ۲.۹ افزایش داشته است.

افزایش تحقیقات و فعالیت پژوهشی و تمایل به چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI،ISC، SCOPUS و علمی-پژوهشی، منجر به افزایش سخت گیری مجلات و نشریات در چاپ مقالات شده است. از ضروریات به پایان رساندن تحصیلات دکتری رشته ریاضی و رشته های دیگر، چاپ مقالات در مجلات و خصوصا مجلات ISI است. بیشتر دانشجویان ارشد و دکتری تجربه ارسال و چاپ مقاله در مجلات را نداشته و با مجلات مرتبط با رشته تحصیلی خود آشنایی ندارند، موسسه ما با سال ها فعالیت در زمینه معرفی مجلات معتبر ISI،ISC، SCOPUS و مجلات علمی-پژوهشی داخلی و ارسال و چاپ مقالات در مجلات مرتبط با موضوع مقاله، به دانشجویان در چاپ مقالات یاری می رساند.

از شایع ترین و رایج ترین اشتباهاتی که خیلی از دانشجویان و اساتید دانشگاه در انتخاب مجلات و نشریات برای ارسال مقاله خود دچار می گردند این است که به نوع مجلات توجهی ندارند و یا آشنایی کافی با مجلات معتبر ندارند.

مجلات و نشریات منتشر شده در سراسر دنیا در زمینه های مختلف علمی و اجتماعی هر ساله توسط پایگاه Web of Science مورد سنجش قرار می گیرد و رتبه مجلات با عنوان گزارش استنادی مجلات Journal Citation report)) توسط موسسه اطلاعاتی علمی تامسون نمایه می گردد. خیلی از دانشجویان در یافتن مجلاتی که مختص برای رشته آنها باشد و یا جز لیست مجلات نامعتبر نبوده و ایمپکت فاکتور (IF) خوبی هم داشته باشد، دچار تردید می گردند، براین اساس نشریات و مجلات معتبر ISI برای راحتی دسترسی دانشجویان و اساتید، بر اساس رشته های تحصیلی مختلف دسته بندی می گردند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام