سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقالات دارای ضریب تاثیر یا ایمپکت

انتشار 15 اسفند 1396
مطالعه 1 دقیقه

ایمپکت یک مجله، میانگین مرجع قرار گرفتن آن مجله در طول یک دوره معین دو ساله است. هر چه این عدد بالاتر باشد، می‌توان در نظر گرفت که اعتبار آن مجله در میان پژوهشگران و استادهای دانشگاه بیشتر است. پس هر مقاله‌ای که در چنین مجله‌ای چاپ شود، از نظر سایر فعالان در زمینه‌های علمی و پژوهشی به صورت پیش فرض، از جایگاه بالاتری برخوردار است.

چاپ مقالات دارای ضریب تاثیر یا ایمپکت

آشنایی با ضریب تاثیر if یا ایمپکت فاکتور 

ایمپکت فاکتور impact factor اغلب به صورت مخفف IF نشان داده میشود. به عنوان یک تعریف ابتدای میانگین تعداد دفعاتی که مقالات یک مجله در دو سال قبل از آن رفرنس(ارجاع) داده شده است. جالب است بدانید که ایمپکت فاکتور به وسیله Eugene Garfield (بیانگذار موسسه تامسون ISI که بخشی از تامسون رویترز است) بنیان گذاری شد. ایمپکت فاکتور مجلات به صورت سالانه برای مجلاتی که در لیست مجلات تامسون رویترز قرار دارند تعیین می شود. در انتهای هر سال، مجله های تحت پوشش فهرست نویسی ISI که در فهرست (Web of Science=WOB) قرار گرفته اند، ارزیابی می شوند. این موسسه هر سال در ماه ژوئن (ماه 6 میلادی) ایمپکت فاکتورهای مجلات در سال قبل را منتشر میکند . مثلا در ماه جون 2014 ایمپکت فاکتورهای مجلات در سال 2013 انتشار پیدا کرد و این ایمپکت فاکتور به مدت یکسال هم معتبر است یعنی تا انتشار ایمپکت فاکتور سال بعد..... این شاخص مهمترین و در عین حال کاربردی ترین شاخص ارزیابی مجله ها از نظر ISI است. 

مجلات ISI بر حسب اینکه دارای ایمپکت فکتور باشند یا نه، به دو دسته تقسیم می شوند:

  • مجلات ISI listed مجلات بدون ایمپکت فکتور هستند.
  • مجلات JCR مجلات دارای ایمپکت فکتور هستند.

ژورنالهای ایمپکت دار ژورنالهای  بسیار معتبر و رده بالایی هستند که اغلب اروپایی و آمریکایی بوده و پذیرش مقاله در آنها به سختی صورت می گیرد و حتما باید مقاله در سطح علمی بالایی باشد تا بتواند از داوریهای سختگیرانه مجلات ایمپکت دار گذر نماید. این مجلات هزینه بسیار کمتری در قبال پذیرش و چاپ مقالات دریافت می نمایند ولی در عوض سخت گیریهای زیادتری دارند. بطور معمول زمان داوری و پذیرش مقاله ISI در مجلات ایمپکت دار 4 تا 9 هفته می باشد ولی این زمان می تواند کوتاهتر و یا طولانی تر نیز باشد.

دانشجویان کارشناسی ارشد میبایست 2 نمره از پایان نامه خود را با چاپ مقاله اخذ نمایند. و همچنین دانشجویان دکتری نیز دو مقاله مستخرج از پایان نامه خود را در مجلات isi  با ایمپکت JCR به چاپ برسانند. و نیز اعضای هیئت علمی دانشگاه ها موظفند که هرسال حداقل امتیاز پژوهشی خود را که این امتیاز می تواند شامل چاپ کتاب یا چاپ مقاله باشد کسب کند. همچنین کسانی که متقاضی بورسیه و فاقد تحصیلی داخل و خارج از کشور هستند باید با تهیه رزومه قوی درخواست خود را برای دانشگاه مقصد ارسال نمایند. 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام