سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در همایش داخلی

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

همایش به رویدادی گفته می شود که بیشتر جنبه تخصصی دارد و اغلب مهمان ها  هم، در سطح بالاتری هستند. همایش مرکزی مشارکت ‌جویانه برای بحث، حقیقت‌یابی، حل مشکل و مشاوره می باشد.

چاپ مقاله در همایش داخلی

اگر بخواهیم همایش را با دیگر گرد هم آیی های علمی مانند کنگره و کنفرانس مقایسه کنیم خواهیم دید که همایش مقیاس بسیار کوچکتری نسبت به این دو دارد و در نتیجه تبادل اطلاعات در آن هم راحت است . کنفرانس ذاتاً محدودیت زمانی ندارد اما معمولاً دارای دوره زمانی کوتاه و اهداف مشخصی می باشد.

تصور کنید شما یک مقاله نوشته اید و در یک همایش یا کنفرانس آنرا ارائه کرده اید مقاله شما با توجه به بازخورد هایی که در همایش کسب کرده است مشخص میکند که اعتبار کافی برای چاپ در یک مجله را دارد یا نه از آنجایی که هدف از ارائه مقاله در همایش مطلع ساختن افراد درباره موضوع مقاله و اخذ بازخورد از آن میباشد شما با توجه به بازخورد هایی که در یافت کرده اید میتوانید مقاله را تکمیل تر نمایید مقاله ‌ای که شما برای ارسال به مجله آماده می کنید مقاله‌ای دقیق تر و جامع تر خواهد بود که از نظر کیفی تفاوت هایی با مقاله ارائه شده در کنفرانس دارد. وقتی مقاله شما در یک کنفرانس ارائه شد بهتر است عنوان آن را هم تا حدی عوض کنید.

چاپ مقاله در همایش

در واقع اغلب مجلات این انتظار را دارند که ۳۰ درصد از محتوای مقاله شما محتوایی باشد که قبلاً در هیچ کنفرانس، همایش، مجله و یا انتشاراتی ارائه نشده باشد. پس، شما می‌توانید مقاله ‌ای که در همایش ارائه دادید را به یک مجله علمی ارسال و کارهای مربوط به پذیرش و چاپ مقاله را شروع کنید.

اما گاهی پیش می آید که شما مقاله‌ای را برای مجله ارسال می کنید و هنوز نتیجه پذیرش مقاله برای شما معلوم نشده باشد، آن گاه می‌توانید با رعایت جوانب اخلاقی این مقاله را به یک همایش به صورت همزمان نیز ارسال نمایید. همانطور که در پیش گفته شد، ۳۰ درصد از مقاله که می‌تواند یافته‌ ها و نتایج مهم آن باشد را کنار بگذارید و با شکل دهی مجدد مقاله، آن را به یک همایش دیگر ارسال نمایید، قبل از ارسال از ادیتور مجله اجازه شرکت در همایش را بگیرید. خیلی از ادیتورها احتمال دارد مجوز ارائه مقاله را حتی با تغییرات اعمال شده در محتوای آن صادر نکنند. به خاطر داشته باشید که ۳۰ درصد محتوای مقاله که نباید در جایی ارائه گردد دقیقا به ۳۰ درصدی گفته می‌شود که نتایج و یافته‌ های خاص مقاله شما می باشد. خیلی از محققان با اعمال تغییرات در بیان مساله و روش ها و اهداف فکر می‌کنند تغییرات را اعمال نموده اند در صورتی که مهمترین بخش مقاله بخش یافته ‌ها و بحث و نتیجه‌گیری و روش انجام آن می باشد که باید تغییر کند. اگر در روش انجام مقاله ابتکاری وجود نداشته باشد پس بخش یافته‌ ها و نتیجه‌گیری است که مقاله شما را به اصطلاح منحصر به فرد می‌‌کند و ‌باید تغییرات ۳۰ درصدی را در این دو قسمت مهم انجام دهید.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا:

  1. ارسال درخواست به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com
  2. بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر
  3. معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  4.  تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  5. ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  6. پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام