سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در مجلات جی سی ار JCR رایگان است

انتشار 17 خرداد 1397
مطالعه 7 دقیقه

امروزه ارائه مقاله و چاپ آن در مجله معتبر دغدغه بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان شده است به خصوص اینکه داشتن مقاله در رزومه تحصیلی و علمی تاثیر بالایی در قوی شدن آن می کند و  به خصوص اینکه در شرف مصاحبه دکتری نیز باشید.

چاپ مقاله در مجلات جی سی ار JCR رایگان است

جی سی آر (JCR) مخفف عبارت Journal Citation Reports می باشد که ترجمه آن گزارش استنادی مجلات است. اما به چه مجلاتی مجلات جی سی آر اطلاق می شود؟ در مقالات قبلی به تفصیل در مورد موسسه تامسون و مجلات آی اس آی صحبت کردیم. آی اس آی پایگاهی است که مجلات علمی را بر اساس معیار ها و استانداردهای تعیین شده خود نمایه و ایندکس می کند و مجلاتی که در آن نمایه می شوند از اعتبار جهانی بالایی برخوردار می باشد. برای آشنایی با مجلات jcr و اقدام جهت پذیرش و چاپ با ما در ارتباط باشید.

ISI

مجلات ISI

موسسه (iSI ( Institute For Scientific Information جزو چهار پایگاه اصلی و معتبر ایندکس کننده مجلات علمی در سطح دنیا می باشد. پایگاه ISI زیرمجموعه موسسه چند رسانه ای بین المللی تامسون رویترز می باشد و به مجموعه ای تبدیل شده است که رشد علمی دانشگاه ها را در برخی موارد تعیین و مشخص می کند. می توان گفت که ISI در واقع یک مرجع تعیین استاندارد و معتبر بودن نشریات علمی در سراسر جهان است بدین معنا که صلاحیت نشریات مختلف در زمینه های یاد شده بررسی شده و در صورت داشتن اعتبار علمی و رعایت اصول فنی چاپ نشریه، در لیست نشریات این موسسه قرار می گیرد. در حال حاضر بیش از 16000 مجله٬ در لیست ISI قرار دارند. هر ساله 2000 مجله جدید مورد ارزیابی قرار می گیرد و حدود ده درصد آنها به لیست ISI اضافه می شوند.

انواع مجلات isi

مجلات ISI از لحاظ درجه اعتبار و ایمپکت فاکتور به دو قسمت تقسیم میشوند:

  • مجلات ایمپکت دار یا همان JCR

  • مجلات بدون ایمپکت یا همان ISI LISTED

طبق فرمول روبرو فرضا اگر در سال 2012 جمعاً 40 ارجاع به یک مجله صورت گرفته باشد و در آن مجله در سال 2010 تعداد 26 مقاله و در سال 2011 تعداد 24 مقاله چاپ شده باشد، ضریب تاثیر یا ایمپکت فاکتور آن مجله از تقسیم 40 بر 50 به دست می‌آید که 0.80 است. یعنی به طور متوسط هر مقالهٔ آن نشریه 0.80 مرتبه مورد استناد مقالات دیگر قرار گرفته است.

مصاحبه ایمپکت مجلات

مجلات JCR

مجلات JCR مجلاتی هستند که بیش‌ترین تعداد استنادات در یک زمینه تخصصی خاص را شامل می‌شوند و به روزترین مجلات تخصصی در یک زمینه خاص هستند. این مجلات بالاترین ایمپکت فاکتور یا همان ضریب تاثیر را دارا هستند ایمپکت فاکتور (Impact Factor) یک مجله‌ی آکادمیک، معیار نمایش میانگین سالانه تعداد ارجاعات به مقالات منتشر شده در آن مجله است. ایمپکت فاکتور به عنوان نشان‌دهنده‌ی اهمیت نسبی هر مجله در حوزه تخصصی خود کاربرد گسترده ای دارد؛ مجلات با ایمپکت فاکتور بالا، اغلب مهمتر از مجلات با ایمپکت فاکتور پایین هستند. از ایمپکت فاکتور برای مقایسه مجلات مختلف در یک زمینه خاص استفاده میشود و این پارامتر عملا پر استفاده ترین روش طبقه بندی ارزش مجلات علمی و آکادمیک، می باشد و بسیاری از دانشگاه ها برای دخالت دادن مقاله در رتبه بندی اساتید یا دانشجویان مقادیر حداقل مورد نیاز برای ایمپکت فاکتور در نظر می گیرند. مجلات JCR نیز جز مجلاتی هستند که دارای ایمپکت فاکتور بالا میباشند و به علت داوری دقیق و حساس این مجلات، چاپ و اکسپت شدن مقالات JCR نسبت به سایر مقالات زمان بر خواهد بود. از طرفی دیگر مقالات JCR باید از نظر فرمت بندی، از قوانین مجللات JCR پیروی کند.

مجلات JCR

مجلات ISI LISTED

مجلات ISI LISTED

دسته دوم از مجلات ISI، مجلات بدون ضریب تأثیر یا همان ISI Listed می‌باشد. اعتبار این مجلات نسبت به مجلات JCR پایین‌تر است. بنابراین مقالات در این مجلات راحت‌تر داوری می‌شوند و احتمال پذیرش آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. لذا می‌توان گفت چاپ در اینگونه مجلات تضمینی می‌باشد. مجله ای که دارای ایمپکت فاکتور است ، اگر فعالیت خوبی نداشته باشد و مقالات چاپ شده در این مجلات از لحاظ محتوایی ضعیف باشند، رفته رفته میزان ضریب تاثیر آن کاهش یافته و از لیست JCR خارج شده و در لیست ISI LISTED قرار می گیرد.

اهمیت چاپ مقاله در مجلات JCR

بدیهی است که هر چه اعتبار یک مجله بالاتر باشد، امتیاز آن نیز بیشتر خواهد بود. بیشترین کسانی که نیاز به امتیاز چاپ مقاله در مجلات معتبری چون JCR دارند، دانشجویان و اساتید هستند. این دو قشر از جامعه در تمامی کشور ها مجبور به گسترده کردن هرچه بیشتر تحقیقات خود هستند تا بتوانند رزومه خود را تقویت کنند. از جمله مهمترین مزایایی که هر دانشجو و استادی را جهت چاپ مقاله در مجلات JCR ترغیب می‌کند عبارتند از:

اهمیت برای اساتید

  • چاپ مقاله برای اساتید سبب افزایش رتبه علمی می شود.

  • افزایش حقوق و مزایای شغلی را برای آنها در پی دارد.

  • عضویت در بنیاد ملی نخبگان از دیگر مزایای آن می باشد.

  • شناخته شدن به عنوان یک فرد متخصص و صاحب نظر در موضوعات مختلف

  • گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمد هایی بسیار هنگفت و ایجاد فرصت شغلی

  • سبب ایجاد احساس افتخار و اعتماد به نفس در نویسندگان مقالات می گردد.

اهمیت برای دانشجویان

  • نحوه پذیرش آسان و راحت دانشجویان در مقطع تحصیلی دکتری

  • اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر بین المللی در سر تا سر نقاط جهان

  • استخدام راحت در تمامی ادارات و مراکز دولتی و خصوصی معتبر

  • امکان پذیرش راحت تر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی معتبر در سراسر کشور

  • ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه مورد علاقه در تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی بدون گرفتن آزمون ورودی

نکات مهم برای چاپ در مجلات jcr

همانطور که می دانید مجلات جی سی آر (JCR) برای داوری ،اکسپت و چاپ مقاله هزینه ای دریافت نمی کنند و رایگان هستند.اما داوری سختی دارند از این نوع برای اقدام برای مجلات jcr بهتر است به نکات زیر توجه بیشتری شود.

موضوع

انتخاب موضوع مناسب برای مقاله

موضوع مقاله باید به گونه ای انتخاب شود تا وقتی خوانندگان فهرست عناوین مندرج را جستجو ومطالعه میکنند، موضوع و عنوان مقاله شما نظر آنها را به خود جلب کند. موضوع و عنوان مقاله باید باهم همخوانی داشته باشد و عنوان معرف مقاله باشد. زیرا ممکن است حتی باوجود داشتن محتوای خوب و بار علمی مقاله بدلیل عدم همخوانی عنوان با موضوع، مقاله شما ریجکت میشود. همچنین دقت به تعداد کلمات عنوان نیز مهم است. معمولا تعداد کلمات عنوان را حداکثر 12 واژه درنظر میگیرند.


محتوای مقاله

شما از دو طریق میتوانید مقاله خود را جهت چاپ به مجلات ارسال کنید; اگر دانشجوی کارشناسی ارشد و یا دکتری هستید، میتوانید از طریق استخراج مقاله از پایان نامه خودتان اقدام به سابمیت مقاله کنید. که در اینصورت باید با روشهای استخراج مقاله از دپایان نامه آشنا باشید. راه دوم; نگارش مقاله جدید میباشد که در اینصورت نیز باید مقاله ای بنویسید که از نظر ساختار علمی استاندارد باشد، دارای موضوعی به روز باشد، از نظر روش شناسی تمام جوانب رعایت شده باشد و همچنین در آن از منابع دست اول استفاده شده باشد. بهتر است تا حد امکان از منابع دو سال اخیر و در صورت کم بودن مقالات از مقالات 5 سال اخیر استفاده نمایید.

مقاله


ترجمه

ترجمه تخصصی مقاله

اگر بخواهید مقاله خود را برای مجلات خارجی مانند JCR سابمیت کنید، باید حتما مقاله را به صورت تخصصی ترجمه نمایید. ترجمه مقاله بخش مهمی از مقاله می باشد پس در نتیجه این بخش باید توسط متخصصین ترجمه انجام گیرد. در عین تخصصی بودن ترجمه ، کار ترجمه باید روان و قابل فهم برای خوانندگان مقاله باشد تا بتوانند مقاله شما را خوانده و داوری نمایند.


ویرایش تخصصی و فرمت بندی مقاله

اگر مقاله به ژورنال های معتبری چون JCR ارسال می شود، قبل از ارسال لازم است تا مقاله ویرایش شده و بر اساس دستورالعمل قید شده در سایت مجله، فرمت بندی شود. زیرا مجلات مقالاتی که خارج از چارچوب مجله می باشد را پذیرش نمی کنند. هر مجله نیز دارای فرمت بندی بخصوص خود میباشد که شما میتوانید آنرا در سایت مجله و در قسمت راهنمای نویسندگان مطالعه کنید. برای اینکه مقاله شما در مجلات JCR اکسپت شود، ملزم به پیروی از این فرمت بندی هستید.

فرمت بندی

ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات JCR

فرآیند اقدام مقاله به مجلات JCR و دریافت پذیرش یا چاپ دارای مراحل پیچیده ای است که برای هر محقق پر مشغله ای وقت گیر است.اما نگران نباشید، مقاله خود را با تمام جزییات برای ما ارسال کنید، متخصصان سینا ترجمه به آسانی و با ملاحظه تمامی درخواست های مجله، مقاله شما را برای پذیرش و چاپ آماده سازی می کنند.

ثبت سفارش

ثبت سفارش چاپ و ارسال اطلاعات مربوطه

توسط پشتیبانی

بررسی فایل توسط پشتیبانی و اطلاع به شما

معرفی مجله

پیشنهاد مجله به شما و انتخاب مجله مرتبط

ارسال مقاله

ارسال مقاله به مجله و پیگیری وضعیت مقاله

LOGO

چاپ مقاله در مجلات JCR در سینا ترجمه

پذیرش و چاپ مقالات در مجلات مناسب تاثیر مستقیم در رزومه دانشجویان و اساتید درارد از این جهت متخصصان سینا ترجمه به آسانی و با ملاحظه تمامی درخواست های مجله، مقاله شما را برای پذیرش و چاپ آماده سازی کرده و الزامات فنی چاپ مقاله را بررسی می کنند و مقاله شما را طبق دستورالعمل مجله قرار می دهند. تمامی اقدامات لازم از جمله ترجمه و ویراستاری، انتخاب مجله مناسب، ساخت حساب کاربری، تهیه کاورلتر، پیگیری فرآیند پذیرش، مکاتبه با داوران و پرداخت هزینه های چاپ را مدیریت می کنند و در تمام این مسیر در کنار شما خواهند بود.

جهت اطلاعات بیشتر برای اقدام به مجلات JCR می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت کنید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

شما می توانید با کارشناسان سینا ترجمه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بهترین مجله برای چاپ مقاله شما انتخاب شود.

هر چه تعداد مقالات و فعالیت‌های پژوهشی افراد بیشتر باشد، امکان پذیرش آن‌ها در دانشگاه‌های خارجی افزایش پیدا می‌کند و استادان بیشتری حاضر به پذیرش سرپرستی پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری آن‌ها می‌شوند و در اخذ بورس تحصیلی و احراز پست‌های شغلی خوب موفق‌ترند، زیرا انتشار مقاله در مجلات ISI بسیار مهم است و سطح علمی بالای مقاله و نویسنده آن را نشان می‌دهد.

در صورت دریافت ایمیل ریجکت مقاله بهتر است بدون ناامیدی دلایل رد شدن مقاله را بررسی کنید و اگر مصر به انتشار مقاله در همان مجله هستید، پس از اصلاح آن با سردبیر مجله مکاتبه و درخواست بررسی مجدد کنید. در غیر این صورت مقاله را برای مجله دیگری ارسال و این مسیر را تکرار کنید.

اعلام نتایج داوری مقالات به نویسندگان به طور معمول از سه ماه تا 1سال ممکن است به طول بینجامد ولی در حالت کلی بسته به مجله متغیر است.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام هزینه ترجمه و پذذیرش و چاپ مقاله کشاورزی چه میزان است؟ با تشکر
باسلام وعرض ادب احتراما خدمتتان عرض کنیم که هزینه ترجمه مقاله به تعداد کلمات مقاله براورد هزینه میشودبرای براورد هزینه باید تعداد کلمات رابفرمایید تا بصورت انلاین براورد هزینه وزمان شود وپذیرش وچاپ مقاله هم هزینه مجلات متفاوت میباشد نوع مجله ای مدنظرتان رابفرمایید هزینه ها اعلام میشود برای اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. باسپاس
5 سال پیش
بازدیدکننده

سید
با سلام هزینه ترجمه و پذذیرش و چاپ مقاله کشاورزی چه میزان است؟ با تشکر
5 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام