سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در رشته های پزشکی

انتشار 5 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

در گام اول می خواهیم بدانیم که چاپ مقاله آی اس آی چیست یا کامل تر مقاله ISI چیست شروع کنیم. در حقیقت آی اس آی یک معیار و میزان سنجش هست برای ارزیابی عملکرد مقالات علمی. چاپ مقاله هم که حتما می دانید به چاپ و انتشار یک مقاله علمی در ژورنال های آی اس آی، چاپ مقاله یا چاپ مقاله آی اس آی گفته می شود.

چاپ مقاله در رشته های پزشکی

سنجش تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایگاه WOS نشانگر آن است که عمده ترین شکل تولیدات علمی در بخش پزشکی، به شکل مقاله می باشد و زمینه موضوعی فارماکولوژی بیش از دیگر زمینه ھای موضوعی مورد توجه نویسندگان مطرح می باشد.

تحقیقات صورت گرفته در شاخه پزشکی

تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که در خصوص مطالعه و پژوهش در زمینه های مختلف پزشکی، نتایج مثبت و رو به رشدی ارائه شده است. تولیدات علمی ایران در مقایسه با سایر کشور ھای خاورمیانه در زمینه های مختلف پزشکی علی الخصوص بیماری سرطان و خصوصا سرطان پستان که در پایگاه مدلاین نمایه شده اند، از سال ٢٠٠١ به بعد رو به افزایش بوده است. ایران در میان کشور ھای خاورمیانه رتبه بسیار بالایی را در تولید اطلاعات علمی در زمینه سرطان پستان داشته است.

در سنجش و بررسی سه دھه تولیدات علمی جامعه جراحی ایران نیز بر اساس داده پایگاه اطلاعاتی ISI، به این نتیجه رسیده اند که در طول این سه دھه متوالی، پژوھشگران ایرانی روند رو به رشد و صعودی را در تولید علم این حوزه داشته اند. بررسی بخش تولید علم در حوزه حقوق بیماران، در پایگاه ھای استنادی Thomson Reuters نشانگر آن است که تعداد مقالات حوزه حقوق بیماران رو به افزایش می باشد که نشان دهنده ی پایداری تولید علم در این حوزه می باشد.

چاپ مقاله در رشته های پزشکی

در حوزه طب سنتی نیز ایران با ٢٨٨ رکورد توانسته رتبه ٢۶ جھان را در این علم کسب نماید. روند رشد تولیدات علمی ایران در حوزه طب سنتی از شیب قابل قبولی برخوردار می باشد. قالب کلی تولیدات علمی در حوزه پزشکی به ترتیب به صورت مقاله، یادداشت سردبیر، مقالات ھمایش، مقاله مروری می باشد.

لیست ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) درباره موضوعات حوزه پزشکی به صورت کامل نمایش داده شده است که بیشتر این نشریات توسط موسسه Thomson Reuters یا ISI نیز نمایه شده اند. شما می توانید با مراجعه به هر یک از مجلات، لیست مقالاتی که در سال های مختلف در آن نشریه منتشر گشته اند را بررسی کنید. پذیرش مقاله آی اس آی در حوزه پزشکی در زمینه های مختلفی اعم از پذیرش مقاله ISI رادیولوژی، پذیرش مقاله ISI زنان و زایمان، آسیب شناسی، روان پزشکی، عصب شناسی، بیماری های داخلی، جراحی، جراحی اعصاب، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، خدمات بهداشتی درمانی، گوش، حلق و بینی و …می باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام