سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله ISI در رشته های کامپیوتر

انتشار 8 اردیبهشت 1397
مطالعه 4 دقیقه

چاپ مقاله در مجلات معتبر یکی از راه های انتشار یافته های علمی خود در جهان می باشد تا محققین دیگر از نتایج کار شما مطلع شوند.

چاپ مقاله ISI در رشته های کامپیوتر

 انسان باید بیندیشد ولی ماشین باید کار کند." این شعار متخصصان کامپیوتر می باشد،‌ متخصصانی که با پیشرفت و توسعه کامپیوتر توانسته‌ اند مغز و عضلات انسان را از اشتغالات تکراری و پیش ‌پا افتاده نجات دهند و او را در رفع مشکلات و مسائل یاری دهند تا جایی که در کشور های صنعتی و پیشرفته، کامپیوتر در زندگی افراد حضوری اجتناب ‌ناپذیر دارد. رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر می ‌پردازد،‌ در کشور ما اهمیت زیادی دارد و تا مقطع دکتری در دانشگاه های مختلف دانشجو می پذیرد. این رشته طرفدار زیادی در میان دانشجویان دارد و دارای گرایش های مختلفی در مقطع ارشد و دکتری هست.

گرایش سخت افزار

هر کامپیوتر دارای دو جز متفاوت سخت افزار و نرم افزار است که در این میان سخت افزار جز فیزیکی کامپیوتر بوده و شامل صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسک ‌ها است. اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر مانند مدار ها و برد های الکترونیکی، سخت افزار نامیده می‌ شود. مهم ترین واحد سخت افزار در مقطع لیسانس به مطالعه و بررسی طراحی سخت افزاری، کنترل سخت افزاری و شبکه های کامپیوتری می ‌پردازد. برای مثال یک مهندس سخت افزار می‌تواند به طراحی بخش های سخت افزاری یک کامپیوتر شامل پردازشگر مرکزی (CPU) ، پورت های ورودی و خروجی و سیستم ‌ها و مدارات جانبی بپردازد، مباحث درسی در رشته ی سخت افزار به مطالب درسی در رشته مهندسی برق و الکترونیک نزدیک است. 

گرایش سخت افزار

نرم افزار جز غیر قابل لمس کامپیوتر می باشد. برنامه ‌ها و داده هایی است که به کامپیوتر فرمان می‌دهند که چه عملی را انجام دهد. نرم افزار در حقیقت روح و جان کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می دهد و اصولا به برنامه ای تلقی می‌شود که برای به کارگیری سخت افزار ساخته شده است. نرم افزار ‌ها را می ‌توان به دو رده کلی دسته بندی نمود که عبارت اند از: نرم افزار های سیستمی و نرم افزار های کاربردی. نرم افزار های کاربردی: برنامه هایی هستند که کاربر، یا خود آن‌ ها را می‌ نویسد یا شرکت های نرم افزاری آن‌ ها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می نماید. این گونه برنامه‌ها معمولا عمومیت برنامه های سیستم را نداشته و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری و یا طراحی نوشته می‌شوند.

با توجه به اهمیت رشته کامپیوتر و نقش پررنگ آن در صنعت، بخش درمان، ارتباطات، دادوستدها و ... هر ساله مطالعات زیادی در این رشته انجام میگیرد که نتایج و یافته های آنها در قالب مقالاتی در مجلات معتبر isi به چاپ میرسند در حقیقت رشته کامپیوتر شامل چهار گرایش سخت افزار، نرم افزار ، هوش مصنوعی و IT می باشد که می توانید در هر یک از این گرایش ها پژوهش کرده و مقاله نوشت.

چاپ مقاله در رشته کامپیوتر

برای اینکه بتوانید مقاله خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانید، باید اولا مقاله شما دارای موضوع ناب و محتوای بسیار قوی باشد تا بتواند در رقابت با سایر مقالات، از سوی داوران مجلات مورد پذیرش قرار گیرد. از طرفی تناسب موضوعی با مجله انتخابی داشته باشد. هر مجله ای در یک اسکوپ خاصی فعالیت می کند، در نتیجه بایستی مقاله شما متناسب با آن اسکوپ باشد تا مورد پذیرش مجله قرار گیرد. برای مثال اگر مجله ای تنها در حوزه رشته برق مقاله چاپ می کند، هرگز مقاله با موضوع کامپیوتر را چاپ نخواهد کرد. 
در انتخاب مجله حتما به محتوای مقاله خود توجه نمایید، اگر مقاله شما محتوای قوی و خوبی دارد آن را به مجلات معتبر ایمپکت دار ارسال کنید اما اگر  مقاله شما موضوع جدیدی ندارد و یا از لحاظ محتوایی قوی نیست ، می توانید مقاله خود را به کنفرانس های داخلی و بین المللی ارسال نمایید. گروهی از مجلات هستند که مقالات کنفرانسی را به چاپ می رسانند و دارای امتیاز در مصاحبه دکتری می باشند. ارسال مقاله به کنفرانس ها می تواند به شما نشان دهد که مقاله شما تا چه حدی خوب نوشته شده. اگر موضوع جالبی داشته باشد، مقاله شما بصورت سخنرانی در کنفرانس پذیرفته می شود اما اگر یک مقداری ضعیف تر باشد، از شما میخواهند که مقاله خود را بصورت پوستر  ارائه دهید.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  1. ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل pub.sina@gmail.com
  2.  بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  3. معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  4. تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  5. ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  6. پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام