سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقالات علمی پژوهشی رشته داروسازی

انتشار 18 تیر 1398
مطالعه 4 دقیقه

محققان و دانشجویان رشته داروسازی برای اینکه علم خود و نتیجه تحقیقات و آزمایشات خود را در اختیار دیگران قرار دهند، تحقیقات خود را به صورت مقاله گردآوری می‌کنند و پس از آن مقالات را در مجلات معتبر داخلی علمی پژوهشی به چاپ میرسانند.

چاپ مقالات علمی پژوهشی رشته داروسازی

رشته داروسازی

 رشته داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار گروه آزمایشی تجربی است و مانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی در مقطع دکتری ارائه می شود. رشته داروسازی بخشی از علوم پزشکی است که در رابطه با تولید و ساخت دارو، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و دیگر موجودات زنده و میزان تأثیر دارو در سلامت جامعه و کم کردن بحران‌های بیماری‌ زا نقش مهمی دارد.

از این منظر می توان گفت داروسازي‌ بخشي‌ از علوم‌ پزشکي‌ است‌ که‌ در رابطه‌ با توليد و ساخت‌ دارو، بررسي‌ وضعيت‌ دارو در بدن‌ انسان‌ و موجودات‌ زنده‌ و ميزان‌ تأثير دارو در سلامت‌ جامعه‌ و کم‌ کردن‌ بحران‌هاي‌ بيماري ‌زا نقش‌ مهمی ايفا مي‌کند.

 به‌ عبارت‌ ديگر رشته‌ داروسازي‌ به‌ شناخت‌ ماده‌ مؤثر، فرموله‌ کردن‌ اين‌ ماده‌ و تبديل‌ ماده‌ مؤثر به‌ فرمي‌ که‌ قابل‌ مصرف‌ براي‌ بيمار باشد مثل‌ قرص‌، کپسول‌، شربت‌ يا استفاده‌ از روش‌هاي‌ تزريقي‌ و بررسي‌ اثرات‌ دارو بر بدن‌ بيمار مي‌پردازد.

 داروسازي‌ تلفيقي‌ از علوم‌ پايه‌ و باليني‌ است‌ و به‌ همين‌ دليل‌ توانمندي‌ در دروس‌ فيزيک‌، شيمي‌ و زيست‌شناسي‌ براي‌ اين‌ رشته‌ ضروري‌ است‌. زیرا این رشته برای دانشجویان جنبه تحلیلی دارد.

دروس پایه: بيولوژي‌ نظري‌، فيزيک‌ نظري‌، رياضيات‌ پايه‌ و مقدمات‌ آمار، شيمي‌ عمومي‌، بيوشيمي‌، فيزيولوژي‌، شيمي‌ آلي‌، تشريح‌، اصول‌ خدمات‌ بهداشتي‌،آمار حياتي‌، شيمي‌ تجزيه‌، ميکروب‌شناسي‌ نظري‌ و عملي‌، انگل‌شناسي‌ و قارچ‌شناسي‌، ايمونولوژي‌، کمک‌هاي‌ اوليه‌، کامپيوتر.

دروس تخصصی: گياه‌شناسي‌ دارويي‌، اشکال‌ دارويي‌، تغذيه‌ و رژيم‌ درماني‌، مواد خوراکي‌ نظري‌، مديريت‌ در داروسازي‌، درمان‌شناسي‌، اطلاعات‌ دارويي‌، شيمي‌ دارويي‌، فارماکولوژي‌، مفردات‌ پزشکي‌، فرآورده‌هاي‌ دارويي‌ بيولوژيکي‌، فيزيکال‌ فارماسي‌، روش‌هاي‌ دستگاهي‌، سم‌شناسي‌، بيوفارماسي‌، داروسازي‌ صنعتي‌، کنترل‌ ميکروبي‌ دارويي‌، کارآموزي‌ صنعت‌، زبان‌ تخصصي‌، مقدمات‌ داروسازي‌، گياه‌شناسي‌ داروسازي‌، کارآموزي‌ داروخانه‌.

تصویر
مقاله علمی پژوهشی

 در ابتدا به تعریفی مختصر از مجله علمی پژوهشی میپردازیم، مقالات معتبر علمی داخلی به سه دسته علمی پژوهشی و علمی ترویجی و علمی تخصصی تقسیم می‌شوند که از نظر علمی دارای ارزش‌های متفاوتی هستند و از نظر درجه‌بندی نشریات علمی در ایران، بالاترین درجه مربوط به نشریات علمی پژوهشی است.

مقاله علمی پژوهشی به مقاله‎‌ای گفته می شود که هنگام نگارش آن به هیچ عنوان از نتایج و یا تحقیقات پیشین استفاده نمی شود و به جای آن از ایده نو و نوآوری جدید مورد استفاده قرار میگیرد. در حقیقت مقاله پژوهشی یک مقاله بیس یا اصلی است که محقق از داده های خام و بینش جدید بدست آورده خود استفاده میکند. مقاله علمی پژوهشی بر روی تجزیه و تحلیل و همچنین  تفسیر این داده‌ها شکل گرفته است و روی تجزیه اطلاعات کسب شده از تحقیقات پیشین تمرکزی ندارد.

مقاله علمی پژوهشی به رفع یک مشکل خاص اختصاص داده می‌شود که قبلاً درباره آن راه حلی ارائه نشده است و یا راه حل‌های ارائه داده شده شک برانگیز هستند. مقالات علمی پژوهشی اغلب دارای قالب و فرمت خاصی میباشد که به آن استاندارد نوشتاری مقالات علمی پژوهشی گفته میشود و شامل : عنوان، فهرست، معرفی یا اطلاعات پیش زمینه، مرور ادبیات، روش تحقیق، نتایج، تجزیه و تحلیل، نتیجه گیری و پیشنهادات برای تحقیقات آینده.

تصویر
برای نگارش هرکدام از این اصول راهنمای نگارش به خصوصی موجود است؛ در نگارش بخش‌های مختلف یک مقاله علمی پژوهشی رشته داروسازی بدون توجه به عناوین مختلف و متفاوت در حوزه‌های گوناگون، اصل اول توجه به استانداردهای تعیین شده است.

نکته بسیار مهم در امر نگارش مقالات علمی پژوهشی داروسازی انتخاب یک موضوع ناب و جدید است که تاکنون در مورد آن مقالات بسیار کمی چاپ شده باشد و مسلما نتایج و یافته های حاصل از آن نیز جدید خواهد بود و خوانندگان زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

لذا در رشته داروسازی نیز برای نوشتن مقالات علمی پژوهی باید تمامی موارد و اصول قالب بندی رعایت شوند و تمامی مطالب محتوا تماما متعلق به خود محقق باشد و تکراری نباشد. به دلیل تخصصی بودن رشته داروسازی و داشتن کلمات تخصصی توضیح و رفرنس نویسی برای آن کلمات از ضروریات بوده و در حد امکان کلمات و مطالب انگلیسی توسط مترجم متخصص ترجمه شوند.

برای گردآوری یک مقاله علمی پژوهشی رشته داروسازی، از کتابها و یا مقالات نگارش شده در سالهای اخیر می توان استفاده کرد. با این وجود برای این که مقاله ما از نوع علمی پژوهشی باشد، بایستی به یک مشکل اصلی که امروزه با در تحقیقات پیشین مطرح شده است، اشاره کنیم و از مطالب یا مقالات پیشین تنها در راستای استفاده از روش‌ها، آنالیز اطلاعات و یا گردآوری اطلاعات کمک بگیریم.

خدمات موسسه سینا در چاپ مقاله علمی پژوهشی رشته داروسازی 

کارشناسان موسسه سینا پس از بررسی مقاله شما، مجلات علمی پژوهشی داخلی مرتبط با زمینه تخصصی شما را پیشنهاد می‌دهند. شما می‌توانید از اصل بودن و یا جعلی بودن مجلات از طریق نام نشریه و لینکی که در اختیارتان قرار داده می‌شود اطمینان حاصل کنید. پس از انتخاب مجله علمی پژوهشی داخلی ، همکاران ما اقدام به فرمت بندی ساختاری، سابمیت و رایزنی با مجلات می نمایند.

فرآیند اخذ پذیرش مقالات علمی پژوهشی در مجلات مختلف داخلی متفاوت بوده اما در صورتی که نیاز به پذیرش فوری مقاله علمی پژوهشی دارید، باید بدانید که برای برخی رشته های تخصصی محدود, پذیرش در عرض یک ماه هم امکان پذیر است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام