سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقالات فارسی

انتشار 24 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

مقالات فارسی نگارش شده توسط محققین و دانشجویان، اگرچه بدون ترجمه در مجلات خارجی پذیرش و چاپ نمیشوند، اما در صورت پذیرش و چاپ در مجلات معتبر داخلی، مزایای زیادی برای نویسندگان آنها در داخل کشور خواهد داشت.

چاپ مقالات فارسی

مقالات فارسی نگارش شده توسط محققین و دانشجویان، اگرچه بدون ترجمه در مجلات خارجی پذیرش و چاپ نمیشوند، اما در صورت پذیرش و چاپ در مجلات معتبر داخلی، مزایای زیادی برای نویسندگان آنها در داخل کشور خواهد داشت. چرا که این مجلات و مقالات چاپ شده در آنها در دانشگاهها و مراکز علمی ایران اعتباری در حد مجلات jcr داشته و از لحاظ علمی بسیار معتبر و ارزشمند تلقی میشوند. در خصوص چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی ذهنیت و گرایش مثبتی در اغلب محققین و دانشجویان ایرانی بوجود آمده، اما با توجه به اینکه بعضا روند دشوار چاپ مقالات و هزینه های بالای چاپ آنها در مجلات خارجی، طی این پروسه را برای محققین ایرانی با مشکل مواجه میکند، با در نظر گرفتن اعتبار بالای مجلات داخلی و امتیاز بالای پژوهشی در کنار هزینه نسبتا مناسب آنها، می توان این مجلات را برای چاپ مقالات علمی محققین مناسب دانست.

در مرحله پایانی نگارش مقالات خود باید به فکر انتخاب مجله برای سابمیت مقاله خود باشید و اینکار را به تناسب هدف و موقعیت خود انجام دهید. یعنی  بر اساس موقعیت و شرایط خود تصمیم بگیرید که مقاله را در مجله ای داخلی به چاپ برسانید یا در یکی از مجلات خارجی. بدیهیست که در هر دوحالت بایستی دقت کنید که مجله‌ی انتخابی شما، مورد تایید وزارت علوم باشد تا بتوانید از امتیازات مقاله چاپ شده خود در رزومه، مصاحبه تحصیلی و یا شغلی خود استفاده کنید. برای رشته‌های مختلف مجله‌های علمی مختلفی برای چاپ مقاله وجود دارد؛ اما معتبرترین آنها مجلات علمی پژوهشی هستند که مقالات علمی پژوهشی با موضوعات ناب و به روز و کاربردی را که حاصل مطالعه و تحقیق پژوهشگر بوده و کپی از سایر مقالات و پروژه های تحقیقاتی دیگران نباشد را طی یک پروسه داوری دقیق بررسی و برای چاپ در مجله پذیرش میکنند. این مجلات معمولاً دارای استانداردهای چاپ بسیار بالایی هستند و کیفیت مقالات چاپ شده در آن‌ها در برخی اوقات از مجلات ISI یا اسکوپوس هم بالاتر است.

مجلات علمی پژوهشی داخلی شرایط داوری سخت و پروسه ی طولانی دارند به طور تقریبی 4 الی 16 هفته زمان می برد تا نتیجه داوری مقاله در این مجلات مشخص شود. در صورت انتخاب یک مجله داخلی باید ابتدا زمینه های فعالیت آن را مورد بررسی قرار دهید چرا که در تمامی حوزه های علمی مجلات مجزا و تخصصی دارند و در صورت مرتبط بودن محتوای مقاله با اسکوپ مجله می توانید آن را انتخاب نمایید. در ادامه به برخی از فاکتورهای دخیل در انتخاب مجله برای ارسال مقالات فارسی اشاره میکنیم:

- هدف و اسکوپ مجله: مجله انتخابی شما بایستی حتما موضوع مرتبط با موضوع مورد مطالعه شما را داشته باشد. در غیر این صورت ویراستار مجله در نگاه اول مقاله شما را رد خواهد کرد.

- چاپ مقاله مشابه مقاله شما: پس از توجه به حیطه تخصصی یک مجله، بایستی چند مورد از مقالات مجله را مطالعه کنید و تحقیق کنید که آیا مقاله شما از نظر کیفیت در سطح مقالات منتشر شده است یا خیر.

- محدودیت چاپ مقالات مشابه: در صورتی که بدانید مجله مورد نظر مقالات مشابه مقاله یا موضوع مورد تحقیق شما را ریجکت کرده است، اقدام به سابمیت مقاله برای مجله مذکور کار عاقلانه ای نیست.

- تعداد کلمات مقالات چاپ شده: توجه کنید در صورتی که تعداد کلمات مقاله شما با استانداردهای مجله هدف هم خوانی نداشته باشد، احتمال گرفتن پذیرش برای مقاله به شدت کاهش خواهد یافت. تعداد کلمات و قالب استاندارد چاپ مقاله برای مجلات مختلف در وب‌سایت مجله و در قسمت راهنمای نویسندگان قابل دسترسی است.

- هزینه چاپ مقاله در مجله مورد نظر: به سایت مجله مورد نظر خود مراجعه کنید تا هزینه دقیق چاپ مقاله را متوجه شوید. بعضی از مجلات برای سابمیت و ارسال مقاله هم هزینه دریافت می‌کنند. پس هنگامی که به سایت مجله مراجعه کردید، ببینید که ارسال مقاله رایگان است و یا باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. همچنین بررسی کنید که آیا ژورنال انتخابی شما جزو مجلات دسترسی آزاد است یا خیر. اگر مجله اوپن اکسس باشد شما به عنوان نویسنده مقاله باید هزینه چاپ مقاله را بپردازید.

چاپ مقالات فارسی با موسسه سینا

برای چاپ مقالات خود چه فارسی و چه انگلیسی در هر مجله و پایگاه علمی ای که مد نظر شما باشد میتوانید از خدمات موسسه سینا در این زمینه استفاده کنید. کارشناسان موسسه از اولین قدم فرایند اکسپت مقاله همراه شما بوده و بهترین خدمات را در قالب ترجمه تخصصی مقالات، استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری، پارافریز، معرفی مجلات معتبر متناسب با حوزه تخصصی مقاله، سابمیت مقاله و در نهایت دریافت اکسپت و چاپ تضمینی مقاله در مجله مورد نظر ارائه خواهد داد. کافیست با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نحوه اکسپت مقاله فارسی

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

چاپ مقاله در ﻣﺟﻼت ISC ﻓﺎرﺳﯽ

چاپ مقاله بدون هزینه

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام