سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقالات ترجمه شده در مجلات داخلی

انتشار 26 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

در چند دهه اخیر پایگاههای علمی معتبری برای نشر آثار علمی محققین بوجود آمده که به مرور زمان اعتبار قابل توجهی نیز در مجامع علمی پیدا کرده اند. چاپ مقاله علمی در مجلات نمایه شده در این پایگاهها نیز به منزله معتبر بودن پژوهش انجام گرفته از سوی محقق میباشد و امکان بهره مندی از مزایای متنوع را برای وی فراهم میکند.

چاپ مقالات ترجمه شده در مجلات داخلی

در چند دهه اخیر پایگاههای علمی معتبری برای نشر آثار علمی محققین بوجود آمده که به مرور زمان اعتبار قابل توجهی نیز در مجامع علمی پیدا کرده اند. چاپ مقاله علمی در مجلات نمایه شده در این پایگاهها نیز به منزله معتبر بودن پژوهش انجام گرفته از سوی محقق میباشد و امکان بهره مندی از مزایای متنوع را برای وی فراهم میکند. به همین دلیل در مراکز دانشگاهی افرادی که به هر نحوی با پروژه های پژوهشی سروکار دارند، کم و بیش با این پایگاهها آشنایی داشته و برخی نیز تجارب ارزشمندی در زمینه چاپ مقالات علمی در مجلات این پایگاهها دارند. اما درصد کمی از دانشجویان و محققین شامل این دسته میشوند و اغلب آنها، علیرغم مهارت و تخصص بالا در مطالعه و پژوهش در رشته تخصصی خود، دانش و آگاهی چندانی با پروسه پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات ندارند. موسسه سینا یکی از موسساتی است که تمام خدمات مربوط به پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی را به همراه مشاوره های لازم توسط اساتید و کارشناسان برجسته کشوری فعال در مجموعه، در اختیار این دسته از عزیزان قرار میدهد تا مسائلی مانند محدودیت زمان یا هزینه، خللی در فرآیند پذیرش و چاپ مقالات آنها وارد نکند.

بر خلاف تصور برخی از افراد که فکر می کنند فقط مجلات و ژورنال های خارجی در پایگاه ISI نمایه شده و دارای ایمپکت فاکتور هستند، در داخل ایران نیز نزدیک به 16472 مجله وجود دارد که در فـهــرسـت اصـلی نشریـات (Master Journal List) نمايه استنادی بین المللی ISI قرار دارند. این مجلات نسبت به دیگر مجلات داخلی، در پذیرش و چاپ مقالات بسیار سخت گیر بوده و پروسه داوری طولانی تری نسبت به بقیه دارند اما بالطبع ارزش و اعتبار آنها نسبت به سایر مقالات بیشتر می باشد. هر چه مقاله از لحاظ بار علمی قوی بوده و از اصالت ایده و محتوا برخوردار باشد، احتمال گرفتن پذیرش از این مجلات ISI داخلی بیشتر خواهد بود.

گروه دیگری از مجلات داخلی که در یک پایگاه بین المللی نمایه میشوند مجلات isc هستند. isc مختصر شده نام انگلیسی Islamic World Science Citation Center می باشد. معنی فارسی این عبارت پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی است. این پایگاه ایرانی بوده و امروزه بیش از 57 کشور در آن مشارکت دارند و بعد از ISI و SCOPUS، سومین پایگاه بزرگ نمایه کننده مقالات علمی در جهان به شمار می آید. ISC  شامل موارد زیر میباشد:

گزارشهای استنادی نشریات فارسی (Persian Journal Citation Report (PJCR؛

گزارش‌های استنادی نشریات عربی (Arabic Journal Citation Reports (AJCR؛

گزارش‌های استنادی نشریات انگلیسی (English Journal Citation Reports (EJCR؛

نمایه استنادی علوم ایران (Persian Science Citation Index (PSCI؛

نمایه استنادی علوم جهان اسلام Islamic World Science Citation Index؛

طلایه داران علم ایران  ( Persian Essential Science Indicator (PESI؛

فهرست مندرجات فارسی Persian Current Content؛

پایگاه استنادی برترین کنفرانس های علمی فارسی Persian Highly- Cited Proceedings Database (PHPD)؛

نظام آگاهی رسانی استنادی ایران  Persian Citation Alert؛

نظام آگاهی رسانی نشریات علمی جهان اسلام ISC Current Awareness Services؛

نظام گزارش استنادی Citation Report؛

نظام شاخص های عملکردی نشریات فارسی Persian Journal Performance Indicator؛

تحلیل پایگاه داده های نشریات فارسی Analysis Of Persian Journal Database؛

نظام تمام متن مقالات مجلات جهان اسلام ISC E-Journals؛

تولید کتاب علم ایران.

مجلات علمی که در این پایگاه ها نمایه شده اند از فیلترهای دقیق علمی عبور کرده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند. به همین سبب، مجلات این پایگاه از ارزش و اعتبار جهانی برخوردار هستند. اما نکته مهم در چاپ مقاله در این مجلات این است که اگرچه این مجلات، جزو نشریه های داخلی محسوب میشوند، اما مقالات برای چاپ در آنها ابتدا باید بصورت کاملا تخصصی ترجمه شده و سپس ارسال شوند. در واقع این مجلات به جهت نمایه شدن در پایگاههای بین المللی، مقالات انگلیسی را برای چاپ پذیرش میکنند. 

چاپ مقالات انگلیسی در مجلات داخلی با موسسه سینا

اگر تصمیم دارید مقالات علمی خود را در یکی از مجلات ایرانی نمایه شده در isi و یا isc به چاپ برسانید، پس از نگارش مقاله، ترجمه تخصصی آن را به مترجمین حرفه ای موسسه سینا بسپارید. تیم ترجمه موسسه، به هر حوزه و تخصصی، مترجمین مجزایی اختصاص داده که علاوه بر توانایی و تبحر در امر ترجمه، در موضوع تخصصی مقاله نیز تحصیلات دانشگاهی دارند و ترجمه مقالات را در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام میدهند. پس از ترجمه نیز در صورت نیاز و یا صلاحدید شما، فرمت بندی، ویراستاری و پارافریز نیز بر روی مقاله شما انجام گرفته و سابمیت مقاله به مجله موردنظرتان از طریق موسسه انجام میگیرد تا فرایند پذیرش و چاپ مقاله شما از طریق رایزنی موسسه با مسئولین مجلات، با سرعت بیشتری انجام گیرد. کافیست با ما تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید:

ترجمه و چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

اکسپت مقاله در مجلات معتبر داخلی

لیست مجلات SCOPUS ایرانی

ترجمه تخصصی مقالات آی اس آی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام. وقت بخیر من مقاله ای انگلیسی رو به فارسی ترجمه کردم. برای چاپ مقاله از چه طریقی میتونم اقدام کنم؟
سلام و عرض ادب احتراما برای چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی در خدمت هستیم. لطفا رشته و گرایش را از طریق تلگرام، واتس آپ و یا ایمیل ارسال بفرمایید تا مجلات تقدیم شود هر کدام مورد تایید بود اقدام شود. با تشکر
8 ماه پیش
بازدیدکننده

فاطمه تنها
سلام. وقت بخیر من مقاله ای انگلیسی رو به فارسی ترجمه کردم. برای چاپ مقاله از چه طریقی میتونم اقدام کنم؟
9 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام، ميخواستم مقاله به زبان انگليسى هر چه سريع تر چاپ كنم، براى فارغ لتحصيل شدن نياز دارم. ممنون
باسلام وعرض ادب احتراما همین درخواستتان را به ایمیل موسسه ارسال نمایید خدمتتان مجلات معرفی شود. باتشکر ازشما sina.pub@gmail.com
2 سال پیش
بازدیدکننده

درسا سرابندى
سلام، ميخواستم مقاله به زبان انگليسى هر چه سريع تر چاپ كنم، براى فارغ لتحصيل شدن نياز دارم. ممنون
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام