سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله علمی ترویجی وداخلی

انتشار 1 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

یکی از انواع مقالات علمی که برخی از دانشجویان و محققین تمایل به تدوین و نگارش آن دارند، مقالات علمی ترویجی هستند. این نوع مقالات، معمولا موضوعی خاص را در اطلاعات منتشر شده، در بازه زمانی محدودی مورد بررسی قرار می دهند.

چاپ مقاله علمی ترویجی وداخلی

یکی از انواع مقالات علمی که برخی از دانشجویان و محققین تمایل به تدوین و نگارش آن دارند، مقالات علمی ترویجی هستند. این نوع مقالات، معمولا موضوعی خاص را در اطلاعات منتشر شده، در بازه زمانی محدودی مورد بررسی قرار می دهند و با بررسی دقیق مقالات منتشر شده قبلی، یک تفسیر جدید از آن موضوع ارائه می دهند و یا اطلاعات جدید خود را با اطلاعات پژوهشگران دیگر ادغام کرده و جریان فکری جدیدی را در آن موضوع شکل می دهند. این مقالات با بررسی موضوعات و نوشته های مختلف، بهترین منابع مطالعاتی را برای خوانندگان خود معرفی می کنند. با وجود این که این مقالات دارای ساختار خاصی هستند، اما آنها را می توان خلاصه ای از مقالات دیگر دانست. این مقالات که در بین مقالات علمی، به لحاظ ارزش علمی در رده دوم و پس از مقالات علمی پژوهشی قرار میگیرند، با جابجا کردن و ترکیب دانش و با استفاده از منابع مختلف، می توانند گامی بزرگ در روشن شدن جوانب یک مسئله، بردارند.

مزایای چاپ مقالات علمی ترویجی برای اساتید

- افزایش رتبه علمی

- افزایش حقوق و مزایای شغلی

- امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

- شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع

- امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا

مزایای چاپ مقالات علمی ترویجی برای دانشجویان

- پذیرش راحت تر در مقطع دکتری

- گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر بین المللی در سراسر جهان

- استخدام راحت تر در کلیه ادارات و سایر مراکز دولتی و خصوصی

- پذیرش راحت تر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

تفاوت مقالات علمی ترویجی و علمی پژوهشی

معادل انگلیسی مقاله علمی ترویجی review paper و معادل مقاله علمی و پژوهشی research paper است که با نام original article نیز خوانده می شود. مقاله علمی پژوهشی بر اساس یک پژوهش اصیل می باشد. این پژوهش می تواند برحسب موضوع مورد مطالعه انواع مختلفی مانند آزمایش، زمینه یابی، مصاحبه و استفاده از پرسشنامه در حین اجرای پژوهش داشته باشد اما مولف در هر صورت نیاز دارد تا به جمع آوری و آنالیز داده ها بپردازد و از آنها یافته های مختص به موضوع پژوهش خود را ارائه دهد. مقاله علمی پژوهشی بر اساس این تحلیل ها و تفاسیر از داده ها نگارش خواهد شد. اما مقاله علمی ترویجی بر اساس مقالات چاپ شده دیگر نوشته می شود. در این نوع مقاله شما آزمایش یا جمع آوری داده خام نخواهید داشت. مقاله علمی ترویجی ادبیات پژوهش های موجود در یک فیلد خاص را خلاصه می کند و سعی دارد تا شرحی بر وضعیت کنونی موضوع مورد بررسی ارائه دهد.

مراحل چاپ مقاله علمی ترویجی

ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید مقاله را در چه مجلاتی چاپ کنید. مجلات در حالتی کلی به دو صورت میباشند مجلات داخلی و خارجی که در صورت انتخاب مجله خارجی، باید مقاله را به انگلیسی ترجمه کنید. ترجمه مقالات تخصصی به انگلیسی اولین گام میباشد که باید به صورت دقیق و کاملا تخصصی انجام شود. هر یک از مقالات تخصصی باید توسط مترجمین متخصص و خبره در آن حوزه انجام شود. سپس، از آنجایی که هر مجله فقط در حوزه ها و زمینه های خاصی مقاله پذیرش میکنند باید مناسب ترین مجله از لحاظ موضوعی برای ارسال مقاله انتخاب شود. بعد از انتخاب مجله میبایست مقاله به صورت تخصصی ویرایش و فرمت بندی گردد. هر مجله قالب و ساختار مشخصی دارد که باید مقاله های دریافتی دقیقا در همان قالب و فرمت تنظیم شده باشند. بعد از این مرحله مقاله آماده سابمیت میباشد. باید مقاله را طبق روش درخواستی مجله مورد نظر سابمیت کرد تا وارد مرحله داوری شود. مدت زمان داوری در مجلات معتبر متفاوت میباشد و از قاعده خاصی تبعیت نمیکند و ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه زمان ببرد. چون داوری در مجلات خارجی و دارای ایمپکت بسیار طولانی تر از سایر مجلات میباشد.

با توجه به اینکه طی این مراحل، خصوصا مراحل دریافت پذیرش برای چاپ مقاله از مجلات معتبر، نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه میباشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات پذیرش و چاپ مقاله موسسه سینا است. بنابراین دانشجویان و محققینی که قصد چاپ مقاله علمی ترویجی دارند اما با اصول و شرایط چاپ آن و یا مجلاتی که این مقالات را پذیرش و چاپ میکنند، آشنایی کافی ندارند میتوانند با کمک کارشناسان موسسه سینا مراحل چاپ مقاله علمی ترویجی خود را پشت سر گذارند. در این موسسه چاپ مقالات علمی ترویجی با کمترین هزینه، با بهترین کیفیت انجام میپذیرد. کافیست با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

سفارش چاپ مقاله علمی ترویجی

امتیاز چاپ مقاله علمی ترویجی

ھزینه چاپ مقاله علمی ترویجی

چاپ مقالات علمی ترویجی در مجلات معتبر خارجی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام