سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED

انتشار 12 آذر 1397
مطالعه 6 دقیقه

چاپ مقاله در مجلات و نشریات معتبر نمایه شده در پایگاه های ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED امتیازات پژوهشی خوبی را برای پژوهشگران و اساتید به همراه دارد.

چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED

مقاله در واقع یک محتوای علمی با هدف ارائه یک گزارش جدید از نتایج یک پژوهش می باشد تا محققین دیگر را از آن مطلع نماید. امروز با توجه به سرعت بالای پیشرفت علم و اهمیت تولید مقالات علمی در نقل و انتقال یافته های علمی، چاپ مقاله از اهمیت زیادی برخوردار است. اما اینکه این مقالات علمی چگونه نوشته شوند و در چه مجلاتی به چاپ برسند، اهمیت زیادی دارد. در واقع ارزش علمی و پژوهشی یک مقاله را مجله ای که در آن به چاپ می رسد، تعیین می کند.
مجلات و نشریات مختلفی در جهان وجود دارد که هدف مشترک آنها چاپ مقاله و ایجاد یک آرشیوی از مقالات علمی در یک حوزه خاص می باشد تا محققین و پژوهشگرانی که در آن زمینه فعالیت می کنند بتوانند به راحتی به این مقالات دسترسی داشته باشند. 4 پایگاه اصلی در جهان وجود دارد که مجلات در حوزه های مختلفی را در خود نمایه می کنند. این پایگاه ها شامل:

  • ISI

پایگاه اطلاعاتی ISI یکی از قدیمی ترنی، معتربرین و پرطرفدارترین پایگاه ها از لحاظ چاپ مقاله می باشد. این پایگاه هر ساله مجلات خود را بر اساس معیارهای خاصی ارزیابی می کند و بر اساس امتیازاتی که کسب می نمایند، آنها را در دو گروه مختلف قرار می دهند. مجلاتی که امتیاز بیشتری کسب کرده اند، در لیست مجلات ایمپکت دار قرار میگیرند ( این مجلات تحت عنوان  JCR نامیده می شوند) و مجلاتی که امتیازات لازم را کسب نکرده باشند در لیست مجلات بدون ایمپکت ( تحت عنوان مجلات ISI LISTED) قرار میگیرند. مجلات JCR از لحاظ رتبه و انتیاز در رده اول تمامی مجلات قرار دارند. چاپ مقاله در این مجلات دشوار است زیرا داوری بسیار سختی دارند. اما در مقابل بابت چاپ مقاله هیچ هزینه ای از نویسنده دریافت نمی کنند. با توجه به اینکه این مجلات با هیچ موسسه ای وارد رایزنی نمی شود، و تنها محتوای مقاله ارسالی برای آنها مهم می باشد، در نتیجه جز مجلات تضمینی برای چاپ مقاله به شمار نمی روند. در مقابل مجلات بدون ایمپکت که در رده دوم قرار میگیرند، داوری سختی نداشته و در صورت تطابق موضوعی مقاله با مجله و رعایت اصول نگارشی، می تواند مورد پذیرش قرار گیرد. این مجلات جز مجلات تضمینی هستند و کارشناسان موسسه سینا می توانند با رایزنی خود، پذیرش مقاله شما را از این مجلات دریافت نمایند. اما این مجلات برخلاف مجلات JCR بابت چاپ مقاله از نویسنده پول دریافت می کند که این هزینه در مجلات مختلف متفاوت بوده و بالای 700 هزار تومان است. البته این رقم با تغییر قیمت دلار تغییر می کند.
در اینجا لازم است که موضوعی را خدمتتان توضیح دهیم. با توجه به پولی بودن مجلات ISI بدون ایمپکت، امروزه مجلات و نشریات جعلی با اتفاده از نام و اعتبار مجلات ISI معتبر، قصد در اخاذی از دانشجویان و پژوهشگران کم تجربه در زمینه چاپ مقاله هستند. درست است که این مجلات سالانه توسط وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه های آزاد مورد بررسی قرار گرفته و در قالب بلک لیست عرضه می شود تا در اختیاز محقیین قرار گیرد اما برخی از این مجلات مامعتبر بسیار ماهرانه عمل کرده و قابل تشخیص توسط افراد عادی نمی باشند ( از این رو برای انتخاب مجله مناسب و معتبر یم توانید از کارشناسان موسسه سینا کمک بخواهید تا در کمترین زمان ممکن مجلات مورد نیاز شما را معرفی نمایند).تصویر

  • ISC 

موسسه ISC که تحت عنوان  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نامیده می شود، در ایران با مرکزیت شیراز تاسیس شد. این پایگاه با هدف تبادل اطلاعات بین کشورهای اسلامی ایجاد شد و سالانه مقالات با ارزشی از 57 کشور جهان در مجلات این پایگاه به چاپ می رسد. دانشجویانی که قصد اخذ نمره پایان نامه خود را دارند و می خواهند در کمترین زمان مقاله خود را به چاپ برسانند، این مجلات گزینه مناسبی برای آنها می باشد. زیرا به دلیل داشتن داوری آسان و کوتاه مدت، در کمتر از یک ماه نامه پذیرش مقاله به شما ارسال می شود. لیست مجلات معتبر این پایگاه در سامانه آن قرار داده شده است، کافیست به آدرس www.isc.gov.ir/fa مراجعه کرده و لیست آنها را مشاهده نمایید. یکی از مزیت های چاپ مقاله در این مجلات این است که اگر مقاله ای دارید که به زبان فارسی می باشد، می توانید رد مجلات داخلی isc به چاپ برسانید اما اگر مقاله شما به زبان انگلیسی می باشد ، می توانید ان را در مجلات خارجی isc چاپ کنید ( برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مجلات، با مشاورین موسسه سینا تماس حاصل نمایید).

  • SCOPUS

پایگاه اطلاعاتی دیگری که در زمینه چاپ مقاله فعالیت می کند،  پایگاه scopus می باشد که الزیویر یکی از محصولات آن است. می توان گفت  مجلات scopus هم سطح با مجلات isi می باشند. با توجه به اعتبار بالای این مجلات، امروزه طرفدارای زیادی را به سوی خود جلب کرده است. برخی از مجلات هستند که هم جز مجلات scopus  به حساب می آیند و هم جز مجلات ISI هستند.چاپ مقاله در این مجلات امتیازات پژوهشی خوبی را برای دانشجویان به همراه دارد. اگر کسی به دنبال چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی با امتیاز پژوهشی بالا در کمترین زمان مممکن می باشند، مجلات SCOPUS گزینه مناسبی برای آنها می باشد.

  • PUBMED

گروه بعدی از پایگاه های اطلاعاتی در زمینه چاپ مقاله، پایگاه PUBMED می باشد که مختص رشته های پزشکی و شاخه های مختلف آن می باشد. این پایگاه تمامی مقالات در زمینه پزشکی و گرایش های مرتبط با آن را در خود نمایه می کند حتی اگر مقاله در مجله دیگری به چاپ رسیده باشد. این مجلات گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان رشته های زیست شناسی، بیوشیمی، زنتیک، پزشکی، دندان پزشکی و امثال آنها می باشند و امتیازات پژوهشی خوبی را برای آنها به ارمغان دارد.

پذیرش تضمینی مقاله از مجلات ISI

زمانی که کلمه تضمینی در کنار چاپ مقاله ISI آورده می شود به این مفهوم نیست که هر مقاله که ارسال می شود ارزش چاپ شدن در مجلات ISI را دارد. در تمامی مجلات حتی کنفرانس ها نیز مقالات توسط افراد با تجربه داوری شده و تنها مقالاتی که از لحاظ نگارشی و محتوایی خوب باشند، مورد پذیرش قرار میگیرند. بخصوص اگر هدف ، چاپ مقاله در مجلات ISI می باشد، بایستی در نگارش مقاله خود دقت و وسواس خاصی به خرج دهید تا بتوانید مقاله خود را در این مجلات به چاپ برسانید. در بین مجلات ISI مجلات ایمپکت دار تضمینی نبوده، زیرا این مجلات با هیچ موسسه ای همکاری نداشته و صرفا به محتوای مقاله توجه می نماید، در صورتی که مقاله شما تا 70 درصد مورد پذیرش مجلات JCR قرار بگیرد، موسسه سینا با رایزنی خود می تواند آن را به 100 درصد رسانده و مقاله شما را به چاپ برساند. اما در خصوص مجلات ISI بدون ایمپکت، موضوع متفاوت بوده و موسسه سینا می تواند به داوران مجلات رایزنی کرده و مقاله شما را به چاپ برساند.
برای این منظور کافیست مقاله خود را برای مشاوران ما ارسال نمایید تا موضوع آن را بررسی نموده و متناسب با آن برای شما مجلات را معرفی نمایند. سپس مراحل ترجمه، ویراستاری ( در صورت نیاز)، فرمت بندی مقاله طبق دستورالعمل مجله، سابمیت مقاله و پیگیری داوری آن طی شود تا در نهایت مقاله شما در مجله درخواستی به چاپ برسد.
مشاورین ما در موسسه سینا بصورت شبانه روزی پاسخگوی شما اساتید گرانقدر و دانشجویان عزیز می باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، می توانید از طریق چت آنلاین سایت سینا، ایمیل موسسه و شماره تماس مشاورین، با آنها در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام