سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در چه نوع مجلاتی برای دفاع دکتری مناسب است؟

انتشار 16 شهریور 1399
مطالعه 3 دقیقه

دانشجویان دوره دکتری چون فرصتشان برای تقویت رزومه محدود می‌باشد و نمی‌توانند چندین مقاله منتشر کنند از این رو به دنبال بهترین مجله می‌باشند تا با انتشار مقاله در آن بیشترین امتیاز پژوهشی را کسب کنند و رزومه خود را تا حد چشمگیری ارتقا دهند.

چاپ مقاله در چه نوع مجلاتی برای دفاع دکتری مناسب است؟

چاپ مقاله

امروزه شاهد رقابت تنگاتنگ دانشجویان برای ارائه مقاله می باشیم که این کار اغلب با هدف تقویت رزومه و کسب امتیازات پژوهشی انجام می شود. یکی از چشمگیرترین مراحلی که دانشجویان به شدت در حال رقابت می باشند مصاحبه آزمون ورودی دکتری می باشد. آنها سعی دارند در دانشگاه و رشته مد نظر خود امتیاز لازم برای قبولی را کسب کنند و به خوبی می دانند که پیش زمینه موفقیت در این رقابت تقویت رزومه و گسترش امتیازات پژوهشی و تقویت رزومه می باشد. برای بهبود کیفیت رزومه ابتدا سعی کنید امتیازات پژوهشی تقویت رزومه را بشناسید و سپس آنها را اولویت بندی کنید که ببینید کدام یک از امتیازات پژوهشی مزیت بیشتری دارد و رزومه شما را اعتبار بیشتری خواهد بخشید.

بر اساس جداول مختلفی که برای نحوه ارزیابی مصاحبه و دفاع دکتری تعیین شده است 40 نمره مختص سوابق پژوهشی، 30 نمره سوابق تحصیلی و 30 نمره در اختیار داوران و دانشگاه قرار داده شده است. در این میان مقاله در بخش سوابق پژوهشی قرار گرفته است که شرح مفصل آن در جدول زیر آمده است:

ردیف

موارد مورد ارزیابی

سقف امتیاز برای هرمورد

نحوه ارزیابی

1

  • مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی در ارتباط با رشته تحصیلی
  • گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
  • برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر داخلی و بین المللی

22

  • هر مقاله تا ۷ امتیاز
  • گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز
  • برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

2

مقالات علمی ترویجی در ارتباط با رشته

6

هر مقاله تا ۲ امتیاز

3

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر داخلی یا خارجی

4

خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز

4

تالیف یا ترجمه کتاب در ارتباط با رشته تحصیلی

4

5

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

4

عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

مجموع

40

همانطور که مشاهده می فرمایید تحقیقات و پژوهش هایی بیشترین اعتبار علمی را دارند و رزومه را تقویت می کنند که علمی پژوهشی باشند و از مجلات معتبر داخلی و خارجی پذیرش بگیرند.

نکته: چنانچه مقاله ای به یک مجله معتبر سابمیت نموده اید اما هنوز نتیجه داوری آن مشخص نشده است جز امتیازات پژوهشی محسوب نمی گردد و تا زمانی که نامه پذیرش را از سردبیر دریافت نکرده این فعالیت پژوهشی قابل ثبت در رزومه شما نخواهد بود اما نیازی به چاپ مقاله نمی باشد و بلافاصله بعد از دریافت نامه اکسپت می توانید امتیاز آن را در رزومه خود ثبت فرمایید.

تصویر

مجلات علمی پژوهشی را می توانید در مجلات معتبر isiو isc, scopus, jcr منتشر فرمایید که اگر به ترتیب ذکر شود اعتبار و امتیاز دهی هر مجله به ترتیب زیر خواهد بود:

jcr

روشن است که مجلات دارای ایمپکت فکتور اعتبار بیشتری نسبت به سایر مجلات دارند و امتیاز پژوهشی بیشتری به رزومه می افزایند. این مجلات رایگان می باشند اما زمان داوری طولانی تری دارند.

isi

در درجه بعدی مجلات isi می باشند که اعتبار نسبتا پایین تری به مجلات jcr قرار دارند این مجلات نیز امتیاز زیادی دارند و می توانید با انتشار مقاله در این مجلات امتیازات لازم را کسب نمایید. مجلات isi هزینه داوری پایین تری نسبت به scopus دارند اما زمان پذیرش آنها یکماه می باشد.

scopus

مجلات اسکوپوس بعد از مجلات isi دومین رتبه بین المللی را به خود اختصاص داده اند و برای تقویت رزومه دکتری کاملا مفید و موثر می باشند. اما این مجلات هزینه بیشتری دارند ولی زمان داوری آنها یکماه می باشد.

مجلات داخلی isc

این مجلات نیز هزینه پایین تری نسبت به مجلات خارجی دارند اما داوری آنها یک ماه طول خواهد کشید. و بعد از isi و scopus سومین رتبه مجلات علمی به isc تعلق میگیرد.

اکنون برای تقویت رزومه دکتری خود می توانید هر یک از مجلات فوق را انتخاب کنید به شرطی که مجله دارای اعتبار باشد و مورد تایید وزارت علوم باشند. مقالات علمی پژوهشی بیشتری اعتبار علمی را دارند و دارای اعتبار کافی برای تقویت رزومه می باشند.

چنانچه برای انتشار مقالات علمی پژوهشی خود در هر یک از ژورنالهای داخلی و خارجی به صورت فشرده می خواهید اقدام فرمایید هم اکنون با کارشناسان موسسه سینا در تماس باشید. بعد از اعتبار سنجی مقاله مناسبترین لیست مجلات برای شما ارسال خواهد شد و می توانید بعد از انتخاب مجله مناسب آنرا آماده سابمیت کنید. کلیه خدمات لازم برای آماده سازی مقالات با بهترین کیفیت و کمترین هزینه در موسسه سینا انجام می شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام