سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در ژورنال های معتبر خارجی

انتشار 2 اردیبهشت 1398
مطالعه 17 دقیقه

دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای کسب امتیازات پژوهشی بیشتر و اساتید و اعضای هیئت علمی برای ارتقا رتبه ی علمی، در پی چاپ مقالات خود در ژورنال های معتبر خارجی هستند از این رو در ادامه سعی کردیم علاوه بر معرفی ژورنال های خارجی معتبر به چگونگی چاپ مقالات در این مجلات اشاره نماییم.

چاپ مقاله در ژورنال های معتبر خارجی

پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر خارجی برای دانشجویان، اساتید و فرهیختگان امتیازات پژوهشی بسیاری به همراه دارد به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین رقابت‌های دانشجویان چاپ مقاله به‌ویژه در مجلات خارجی هست چون در مراحل مختلف شغلی و تحصیلی به امتیاز چاپ مقاله احتیاج خواهند داشت.

انواع مجلات معتبر خارجی

مقالات خارجی مقالاتی هستند که در سطح بین‌المللی ارائه شده و بیشتر آنها به زبان انگلیسی می باشند. این مجلات در سطح جهانی دارای اعتبار بالایی می باشند. در کل می توان بیان کرد در جهان، چهار پایگاه معتبر خارجی وجود دارد که آماده دریافت مقالات از سرتاسر جهان می باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه به ترتیب اعتبار به معرفی این پایگاه‌ها و چگونگی پذیرش و چاپ مقاله بپردازیم.

آی اس آی (ISI)

به کلیه مجلات و ژورنال‌هایی که در پایگاه تامسون رویترز ارائه می‌شوند، ISI گفته می‌شود. این پایگاه داده، مربوط به کشور کانادا است و به عنوان مرجع تشخیص مجلات ISI شناخته شده است. ملاکی که موسسه تامسون رویترز برای ارزش‌دهی به مجلات ISI استفاده می‌کند، ایمپکت فاکتور (IF) و یا ضریب تأثیر می‌باشد. که این پایگاه هرساله دو لیست منتشر می‌کند که یک لیست متعلق به مجلات بدون ضریب تأثیر (ISI LIST) و دیگری متعلق به مجلات دارای ضریب تأثیر (JCR LIST) می‌باشد که در ادامه به مشخصات هر یک از این مجلات خواهیم پرداخت.

مجلات ایمپکت دار

مجلات ایمپکت دار (JCR)

مجلات ایمپکت دار مجلات غیر تضمینی هستند که از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردارند و داوری سختگیرانه دارند زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی نمی باشد و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز می نمایند. مجلات ایمپکت دار در رتبه بندی مجلات بین المللی در درجه A قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه ی اکسپت Close Access هستند که برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند و دسترسی آزاد به مقاله را غیرممکن می کنند. این مجلات هزینه ی خود را از خوانندگان مجلات دریافت می کنند. در واقع کسانی که می خواهند از این مقالات استفاده کنند، باید برای دانلود مقالات، هزینه ای را به عنوان اشتراک به مجله پرداخت نمایند.

مجلات بدون ایمپکت

مجلات بدون ایمپکت (ISI-Listed)

مجلات بدون ایمپکت تا حدودی تضمینی بوده و دارای داوری راحت تری نسبت به مجلات ایمپکت دار هستند و در درجه B رتبه بندی مجلات بین المللی قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه اکسپت Open Accessهستند که تمام هزینه های پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان دریافت می کنند و امکان دسترسی آزاد به مقاله را فراهم می آورند. این مقالات پس از چاپ در سایت مجلات نمایه شده و افراد می توانند کل مقاله را رایگان دانلود کنند. لازم به ذکر است که Open access بودن مقاله، شانس ارجاعات (Citation) آن را افزایش می دهد. دانشجویان و اساتیدی که زمان اندکی برای پذیرش و چاپ دارند می توانند برای این مجلات اقدام نمایند.

اسکوپوس (Scopus)

پایگاه اسکوپوس(Scopus) یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین پایگاه مجلات می باشد که بسیاری از دانشگاه‌های معتبر آن را به‌عنوان علمی‌ترین مرجع استنادی به رسمیت می‌شناسند. این پایگاه برای بسیاری از مجامع علمی به‌عنوان معیار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و میزان تولیدات علمی کشورها به شمار می‌رود. در واقع می توان بیان کرد چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس ( SCOPUS) برای افراد دانشگاهی چه دانشجو باشند چه استاد از اهمیت والایی برخوردار می باشد. که این مجلات بر اساس میزان کیو Q یا Quartile Scores رتبه‌بندی می‌شود. نمره Q یا Quartile Score برای نشان دادن درجه یا رتبه مجله به شمار می‌رود که بین کیو 1 تا کیو 4 متغیر است.

اسکوپوس (Scopus)

کیو یک Q1

نشان دهنده این است که مجله از لحاظ رتبه در سطح بالا قرار دارد و جزء 25 درصد اول مجلات نمایه شده در اسکوپوس می باشد.

کیو دو Q2

نشان دهنده این است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه میانی یعنی بین 25 تا 50 درصد یک طبقه قرار دارد.

کیو سه Q3

نشان دهنده این است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه میانه به سمت پایین یعنی بین 50 تا 75 درصد یک طبقه قرار دارد.

کیو چهار Q4

نشان دهنده این است که مجله از لحاظ رتبه، جزء طبقه پایین یعنی 25 درصد انتهایی یک طبقه قرار دارد.

پایگاه پابمد(pubmed)

Pubmed یکی از معتبرترین پایگاه‌های علمی در حوزه پزشکی هست برای استفاده از امتیاز چاپ مقاله در ژورنال های pubmed می‌بایست مقاله کیفیت بسیار بالایی داشته باشد تا بتوان به‌راحتی آن را به ژورنال‌های معتبر و تخصصی سابمیت کرد.. مقاله‌ای که به مجلات پابمد ارسال می‌شود توسط هیئت داوری متخصص درزمینهٔ موضوع مقاله مورد ارزیابی و گزینش قرار می‌گیرد و پس از تائید شدن قابلیت و توانایی چاپ شدن را پیدا می‌کنند. پایگاه پابمد چند زیرمجموعه بزرگ و معروف دارد. مدلاین بزرگ‌ترین زیرمجموعه پابمد محسوب می‌شود و مجلات قبل از نمایه شدن در مدل این توسط کمیته‌ای صلاح بررسی‌شده و در صورت تائید کیفیت علمی آن، در مدل این نمایه می‌شوند.پابمد سنترال یک آرشیو بزرگ از متن کامل مقالات، مجلات و کتب الکترونیکی است وجود سیاست دسترسی باز به منابع که به‌عنوان فلسفه وجودی پابمد سنترال تلقی می‌شود، باعث شده است بسیاری از مقالات مجلاتی که در مدل این نمایه نمی‌شوند نیز در پابمد سنترال یافت شوند.

Pubmed

پایگاه علمی isc

پایگاه علمی isc

ISC به معنای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام می باشد. همانطور که از نام آن مشخص می باشد، این پایگاه بر پایه نمایه کردن و رتبه بندی کردن مجلات و نشریات علمی ایران و کشورهای جهان اسلام پایه ریزی شده است ایران با تولید ISC، بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیان‌گذاری کرده‌ است. پایگاه علمی جهان اسلام هم‌اکنون در چهارمین رتبه قرار دارد و به چاپ مقالات فارسی، عربی و انگلیسی می‌پردازد.

مزایای چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر خارجی

همانطورکه می دانید یکی از مهمترین و پر امتیاز ترین فعالیت های علمی، چاپ مقاله در ژورنال های خارجی است. در واقع با داشتن چند مقاله پذیرش شده در نشریات معتبر میتوانید رززمه خود را تقویت کرده و به موفقیت های زیادی دست یابید که در ادامه به برخی از مزایا پذیرش و چاپ مقاله اشاره شده است:

مزایای چاپ مقاله

مراحل چاپ مقاله در ژورنال‌های خارجی

پس‌ از این که متن اصلی مقاله شما آماده شد قبل از ارسال به مجله بایستی یکسری اقدامات و تغییرات در مقاله خود انجام دهید که به‌طور خلاصه در ذیل به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب مجله

انتخاب مجله مناسب

انتخاب مجله مناسب جهت چاپ مقاله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد از این رو ارزش آن را دارد که زمان زیادی را جهت تحقیق و مطالعه آن صرف کنید. از جمله مواردی که بایستی در انتخاب مجله به آن ها باید توجه شود شامل موارد زیر می باشد:

معتبر بودن مجله و بلک لیست نبودن آن

هزینه‌های چاپ مقاله در مجله و مدت زمان داوری

داشتن نمایه یا ایندکس معتبر

همخوانی اسکوپ مجله با موضوع مقاله

ویراستاری تخصصی مقاله

وقتی شما تصمیم می‌گیرید که مقاله خود را به یک مجله معتبری مثل ای اس ای و یا اسکوپوس ارسال کنید باید بررسی نمایید تا عاری از هرگونه ایرادات ساختاری و محتوایی باشد. به‌طورکلی ویراستاری تخصصی مقاله به سه نوع طبقه‌بندی می‌شود که به شرح ذیل می باشد:

ویرایش فنی اقداماتی از قبیل اصلاح رسم‌الخط کلمات، کنترل سایز و فونت حروف، غلط‌های املایی و تایپی، یکدست کردن اصطلاحات و معادل‌سازی و...انجام می شود

ویرایش زبانی و ساختاری ویراستار باید دقت کند تا تمام نکات دستوری مرتبط با فعل‌ها، اسم‌ها، صفت‌ها، قیدها و هر سرفصل دیگری از دستور زبان در متن به‌درستی استفاده‌شده باشد.

ویرایش علمی و محتوایی این مرحله از ویراستاری توسط فردی صورت می‌پذیرد که کاملاً با موضوع و بدنه مقاله آشنا است زیرا اقداماتی از قبیل کنترل قسمت‌های مختلف متن برای رسایی بیشتر و انسجام در انتقال مفهوم، افزودن عبارات و اصطلاحات ذکر ‌نشده یا فراموش‌شده به مقاله و... انجام می‌شود.

ویراستاری مقاله

ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه تخصصی مقاله

اگر قصد ارسال مقاله به مجلات بین‌المللی را دارید، باید ترجمه تخصصی آن را جدی بگیرید. زیرا مجلات خارجی مقالاتی که ترجمه روان و صریح ندارند را ریجکت می کنند از این جهت بهتر است ترجمه تخصصی مقاله را به مترجمی بسپارید که خود در رشته مورد نظر مهارت و تسلط بسیار بالایی داشته باشد.

رفع سرقت ادبی مقاله

وجود سرقت ادبی در مقاله یکی از آن موارد مهم و حساسی است که داوران مجله به‌شدت موردتوجه قرار می‌دهند. به دلیل این‌که مقالات نوشته‌شده به‌صورت زنجیروار تکمیل‌کننده پژوهش‌های پیشین هستند، ممکن است تشابهات عمدی یا غیرعمدی در متن مقاله ایجاد شود که بهترین راه‌حل برای رفع آن انجام پارافریز مقاله هست. پارافریز و بازنویسی مقاله تکنیکی است که در آن با به کارگیری روش‌های مختلفی اقدام به کاهش درصد تشابه و رفع سرقت ادبی می‌شود.

رفع سرقت ادبی مقاله

فرمت بندی مقاله

فرمت بندی مقاله

با توجه به این‌که هر مجله برای ایجاد یک سیستم یکپارچه در پروسه داوری و چاپ مقالات، فرمت بندی مختص خود را دارد. نیاز است تا مقاله خود را در قالب و فرمت گفته‌شده که معمولاً در قسمت راهنمای نویسندگان در سایت هر مجله مشخص شده است، دربیاورید. در فرمت بندی مقاله اقداماتی که توسط متخصص آن بخش انجام می‌گیرد، شامل موارد زیر می باشد.

مرتب‌سازی بخش‌ها و نحوه قرارگیری هر یک از بخش‌های مقاله مانند چکیده، مقدمه، سبک رفرنس نویسی و... .

نوع فونت، سایز فونت، میزان فاصله از طرفین صفحه، نوع نوشتن منابع، میزان کلمات چکیده مقاله، نوع نگارش افیلیشن، نوع نگارش صفحات، نوع نگارش ضمائم و …

سابمیت مقاله

بعد از طی مراحل قبلی و اقدامات لازم نوبت به ارسال مقاله به مجله موردنظر و یا به اصطلاح سابمیت مقاله می رسد. درواقع شما وقتی به این مرحله می‌رسید به معنای این است که متن مقاله و سایر اطلاعات مربوط به آن مانند کاورلتر، نوشتن افیلیشن و... تکمیل‌شده و آماده ارسال خواهد بود. فرآیند سابمیت مقاله در هر مجله متفاوت هست و شما باید طبق روش تعیین‌شده در سایت مجله از یکی از روش های زیر اقدام به سابمیت مقاله کنید.

سابمیت از طریق ایمیل

در این نوع سابمیت شما مقاله خود را بعد از فرمت بندی برای مجله ارسال می کنید. در برخی مجلات بعد از ارسال ایمیل برای مقاله شما کد یا همان سابمیت نامبر در نظر گرفته شده و شما هر دفعه از طریق آن می توانید با ادیتور مقاله خود مکاتبه نمایید.

سابمیت از طریق پنل

بعضی مجلات سیستم پیشرفته ای دارند که لازم هست در سایت مجله ثبت نام نمایید و نام کاربری و کلمه عبور دریافت کنید. سپس وارد صفحه مربوط به خود شده و مراحل خواسته شده را یکی به یکی طی کرده و در نهایت یک کد یا سابمیت نامبر دریافت می کنید.

سابمیت به ادیتور مجله

بعضی مجلات وجود دارد که با آن ها تا حدودی رایزنی وجود دارد و مقالات مستقیم به ایمیل ادیتور ارسال می شود تا مورد بررسی قرار گرفته و پذیرش و عدم پذیرش اطلاع داده شود.

سابمیت مقاله

مراحل بعد از سابمیت مقاله

بعد از این که مقاله خود را از طریق یکی از راه های اشاره شده به مجلات علمی مورد نظر سابمیت فرمودید، مقاله در ابتدا به دست ادیتور یا همان سردبیر مجله موردنظر می‌رسد و او نیز مقاله و اطلاعات آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. مهم‌ترین مواردی که معمولا سردبیر مجله به آن‌ها توجه می‌کند شامل مطابقت موضوع مقاله با اسکوپ مجله، چگونگی نگارش چکیده، چگونگی نگارش کاورلتر و رعایت استانداردهای مجله که در قسمت راهنمای نویسندگان در سایت مجله ذکر شده است. اگر مقاله شما بتواند از ارزیابی اولیه توسط ادیتور عبور نماید، سردبیر آن را جهت داوری به داوران اصلی مجله ارجاع می‌دهد

داوری مقاله

بعد از تایید سر دبیر و ارسال مقاله جهت داوری به طور کلی داوری می‌تواند به سه شکل انجام گیرد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

داوری یک سو کور Single blind peer review

در این نوع داوری، نام داوران برای نویسندگان مشخص نیست. این روش، رایج ترین روش داوری مقالات است.

مزایا: گمنام بودن داور این اجازه را می دهد که تصمیم گیری درباره مقاله به صورت مستقل انجام گیرد و از نویسندگان متاثر نشود.

معایب: نویسندگان احساس ترس می کنند که داورانی که در همان زمینه کار می کنند مقاله را رد کنند تا چاپ آن به تاخیر بیفتد و آنها بتوانند همان کار را زودتر چاپ کنند. همچنین، داوران ممکن است از گمنامیشان استفاده کنند و نظرها و ارزیابی غیر دقیق و غیر عملی در مورد کارهای نویسندگان ارایه دهند.

داوری دو سو کور Double blind peer review

در این نوع از داوری هم نویسندگان و هم داوران، گمنام هستند (در ایران، عمدتا از این روش اتفاده می شود).

مزایا: ناشناس ماندن نویسنده، از هرگونه تورش داور (برای مثال، در مورد کشور نویسنده، یا یک کار اختلاف برانگیز قبلی) جلوگیری می کند. همچنین، مقالات داوران برجسته، صرفا بر اساس محتوی مقاله تا شهرت نویسنده داوری میشود.

معایب: مشخص نیست که آیا مقاله واقعا می تواند همیشه، بویژه در حوزه های کاملا تخصصی کور بماند. داوران می توانند نویسندگان را بر اساس سبک مقاله، موضوع مقاله و خود ارجایی تشخیص بدهند.

داوری باز (Open peer review)

این نوع از داوری کاملا برعکس داوری دو سو کور می باشد. هم نویسندگان و هم داوران، مشخص هستند.

مزایا: بعضی از دانشمندان معتقدند که این نوع داوری، بهترین شکل داوری برای جلوگیری از توصیه های غیر ضروری و توقف سرقت ادبی است و همزمان داوری مشفقانه و عادلانه را گسترش می دهد.

معایب: بعضی ها معتقدند که این نوع داوری، خیلی واقعی نیست زیرا ادب و احترام یا ترس از مواخذ ه های بعدی سبب می شود که داوران نظرات واقعی خودشان را بیان نکنند. برای مثال، داوران جوان ممکن است از ترس به خطر افتادن آینده شغلی، نظرات واقعی خویشدر مورد مقالات نویسندگان مشهور، را بیان نکنند. مطالعات مستقل از این نظر تا حدودی حمایت می کنند.

نتایج داوری مقالات

بعد از اینکه داوری مقاله از یکی از سه راه های فوق انجام گرفت نتایج داوری در یکی از سه مورد زیر می باشد:

اکسپت مستقیم مقاله

می توان به صراحت بیان کرد بهترین و خوش بینانه ترین نتیجه برای نویسندگان، همین حالت اکسپت مستقیم مقاله می‌باشد. اکسپت مستقیم به این معنی است که مقاله شما بدون درخواست اصلاحات خاصی مستقیماً پذیرش شده است. معمولاً این حالت کمتر اتفاق می‌افتد و یکی از حالت‌های کمیاب می باشد. زیرا بار علمی مقاله، کیفیت ترجمه، کم بودن درصد تشابه مقاله با دیگر مقالات، جدید بودن موضوع و... همه این موارد باید در سطح بسیار عالی باشد تا نتیجه داوری بدین صورت اعلام شود. در این مرحله پس از این که نامه پذیرش توسط مجله ارائه شد یک گالری پروف ارسال می شود تا شما نسخه‌ای که قرار است مقاله بدان صورت چاپ شود را تایید کرده و اگر نیاز به اصلاحات جزئی باشد اعمال کرده و ارسال نمایید تا وارد پروسه چاپ شود.

اکسپت مقاله

ریجکت مقاله

ریجکت مقاله نیز یکی از نتایج ناخوشایندی است که هیچ نویسنده ای دوست ندارد با این مورد مواجه شود. ریجکت مقاله به معنای رد و عدم پذیرش مقاله در مجله می‌باشد. ممکن است مقاله شما بدون این‌که به دست داوران مجله برسد، توسط سردبیر ظرف مدت کوتاهی ریجکت شود دلیل آن نیز همیشه نمی‌تواند به خاطر کم اعتبار بودن مقاله شما باشد بلکه ممکن است مقاله شما با اسکوپ مجله همخوانی ندارد و ریجکت شده است در این صورت باید به سراغ مجله دیگری بروید که نزدیکی بیشتری با موضوع و عنوان مقاله داشته باشد. اگر هم توسط داوران اصلی ریجکت شود با ارائه دلیل خواهد بود و شما می‌توانید با انجام اصلاحات برای مجله دیگری اقدام کنید.

ریجکت مقاله

ریوایز مقاله

یکی از رایج‌ترین نتایج داوری مقالات علمی می باشد که اصطلاحاً به آن ریوایز مقاله (REVISE) گفته می‌شود. در این حالت مقاله توسط داوران ارزیابی می‌شود و ممکن است آن‌ها از نویسنده اصلی بخواهند یکسری اصلاحات را در مقاله انجام و مجدداً سابمیت کند. که نویسنده باید حتما مقاله خود را در زمان تعیین شده که مجله مشخص کرده است ارسال نماید در غیر این صورت مقاله ریجکت می شود.

ریوایز مقاله

مدت زمان چاپ مقاله

مدت زمان چاپ مقاله در مجلات خارجی چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان پاسخ دقیقی ارائه داد زیرا مجلات مختلف دارای شرایط متفاوتی می باشد. ولی می توان با توجه به تجربه بیان کرد که مجلات ایمپکت دار و مجلاتی که دارای ضریب تاثیر می باشند داوری سخت گیرانه تر داشته و زمان بر می باشند ولی یکسری مجلات خارجی معتبر هستند که علاوه بر زمان پذیرش کوتاه تضمین در پذیرش دارند که معمولا این مجلات بدون ایمپکت می باشند. در ادامه بهتر است به این نکته اشاره کرد که بدون ایمپکت بودن مجله دلیل بر بی اعتبار بودن مجله نیست ما مجلاتی داشته ایم که بعد از سال ها ایمپکت لازم را دریافت کرده اند. پس اگر نیاز فوری به پذیرش و چاپ مقاله داشته باشید می توانید برای این مجلات اقدام نماییم.

هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی چقدر است؟

همانطور که زمان دقیق چاپ برای مجلات خارجی نمی توان داد هزینه چاپ مقاله را به صورت دقیق نمی توانیم ارائه دهیم چون بسته به مجله هزینه دریافتی متفاوت می باشد. برخی مجلات داریم که هزینه ای برای چاپ مقاله دریافت نمی کنند و یا اگر هزینه دریافت شود بسیار ناچیز می باشد که چنین مجلاتی معمولا کلوز اکسس هستند در مقابل مجلاتی هستند که برای پذیرش و چاپ هزینه دریافت می کنند که این هزینه با توجه به مجله متفاوت می باشد که این مجلات معمولا اپن اکسس می باشند.

هزینه چاپ مقاله

برای خدمات چاپ مقاله، کدام موسسه را انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سوال می توان بیان کرد می توانید سینا ترجمه را انتخاب نمایید زیرا این موسسه یکی از جامع‌ترین پلتفرم تخصصی در انجام خدمات دانشگاهی از جمله چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی است که به‌ وسیله گروه مجرب و ماهر خود در خدمت پژوهشگران عزیز است تا تک‌تک این مراحل را به نحو احسن و با بهترین کیفیت انجام دهد. اصلی‌ترین هدف این موسسه جلب رضایت مشتریان عزیز است و در این راستا تمامی تلاش خود را جهت رساندن به این هدف والا انجام می‌دهد از دلایلی که باعث می‌شود سینا ترجمه افتخار همکاری با بسیاری از اساتید و دانشجویان عزیز را در زمینهٔ چاپ مقاله داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

چرا چاپ مقاله ؟

روند ثبت سفارش چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر خارجی

فرآیند پذیرش و چاپ مقاله یک فرایند پیچیده و دارای مراحل زیادی می‌باشد. از این رو سینا ترجمه خدمات صفر تا صد چاپ مقاله را در سریع ترین زمان برای محققان عزیز ارائه می دهد تا بدون هر گونه دغدغه مقاله آن ها در سریع ترین زمان ممکن در پروسه چاپ قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا سفارش چاپ مقاله خود را طی مراحل زیر ثبت نمایید.

ثبت سفارش چاپ

پس از ارسال درخواست چاپ مقاله از واتساپ و یا ایمیل و یا سایت درخواست شما توسط پشتیبانی بررسی می شود.

معرفی مجلات مرتبط

مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می شود تا بهترین مجله را انتخاب کنید پس از تایید مجله سفارش شما ثبت می شود.

فرمت بندی و ارسال مقاله به مجله

مقاله شما طبق فرمت درخواستی مجله فرمت بندی و به مجله مورد نظر ارسال می شود تا مقاله شما وارد پروسه داوری شود.

پیگیری وضعیت مقاله

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به نویسندگان مقاله).

چاپ مقاله خارجی

خدمات ثبت سفارش چاپ مقاله در ژورنال های معتبر خارجی

در صورتی که نیاز به پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال های معتبر خارجی دارید از خدمات ویژه سینا ترجمه در این زمینه بهره مند شوید این موسسه با سابقه فعالیت بسیار زیادی که در زمینه پذیرش و چاپ مقالات دارد می تواند بهترین ژورنال ها را برای شما به صورت رایگان معرفی کرده و اقدام لازم را در کوتاه ترین زمان جهت چاپ انجام دهد. شما عزیزان به صورت آنلاین می توانید فایل مقاله خود را تحویل کارشناس ما دهید تا مراحل جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر را در کوتاه ترین زمان شروع نمایند. تمامی هزینه هایی که در این موسسه از شما عزیزان اخذ می شود هزینه تعیین شده از طرف مجله می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال های خارجی می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی (واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مدت زمان لازم برای چاپ مقاله با توجه به مجلات مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به خود مجلات دارد ولی کارشناسان سینا ترجمه با استفاده از تجربه کاری تمام تلاش خود را می کنند تا مقاله شما در کمترین زمان ممکن چاپ شود.

بله- تا زمانی که مقاله در دست ادیتور هست و برای داوری تخصصی ارسال نشده، امکان کنسل کردن و باز پس گیری مقاله وجود دارد. اما بعد از ارسال مقاله به داوران امکان کنسل کردن مقاله وجود ندارد و بایستی منتظر نتیجه داوری ماند. البته موارد استثنایی نیز وجود دارد که بتوان در حین داوری تخصصی نیز مقاله را بازپس گرفت اما پروسه طولانی و سختی دارد.

پذیرش مقاله کاملا وابسته به کیفیت مجله می‌باشد. برخی از ژورنالها مقاله را به صورت تضمینی پذیرش می‌کنند اما برخی دیگر پذیرش تضمینی ندارند و همه چیز وابسته به نظر داوران می‌باشد.

زمان پذیرش و چاپ یک مقاله در ژورنال معتبر کاملا بستگی به زمان داوری دارد. پروسه داوری هرچقدر طولانی تر باشد واضح است که مقاله مدت زمان بیشتری در انتظار خواهد بود. اما اگر نتیجه داوری سریعتر مشخص شود مقاله در سریعترین زمان ممکن پذیرفته خواهد شد پس نتیجه کاملا وابسته به زمان داوری می‌باشد.

شما می توانید با کارشناسان سینا ترجمه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بهترین مجله برای چاپ مقاله شما انتخاب شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
درخواست چاپ مقاله برای دکتری
باسلام وعرض ادب دوست عزیزموردی نیست لطفا درخواستتان را به ایمیل زیر ارسال نمایید کارشناسان برحسب رشته مجلات خدمتان معرفی میکنند بررسی مینمایید هرکدام موردتاییدتان باشد اقدام شود. باتشکرازحسن توجهتان به موسسه سینا sina.pub@gmail.com
3 سال پیش
بازدیدکننده

مهدوی
درخواست چاپ مقاله برای دکتری
3 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام دانشجوی دکتری هستم می خواهم مقاله خودم را چاپ کنم لطفا راهنمایی فرمایید
باسلام وعرض ادب دوست عزیز فرهیخته گرامی لطفا درخواستتان را به ایمیل موجود درسایت موسسه یا با شماره تماس درسایت ارسال نمایید کارشناسان اماده پاسخگویی وبهترین راهنمایی میباشند. باتشکرازحسن توجه شما به موسسه سینا
3 سال پیش
بازدیدکننده

عزیز
سلام دانشجوی دکتری هستم می خواهم مقاله خودم را چاپ کنم لطفا راهنمایی فرمایید
3 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام