سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در کنفرانس

انتشار 1 اردیبهشت 1398
مطالعه 9 دقیقه

اخذ پذیرش در کنفرانس های بین المللی می تواند امتیاز خوبی برای تقویت رزومه در مصاحبه دکتری و تقویت رزومه کاری و شغلی و ارتقا باشد. معمولا پذیرش و چاپ مقاله در کنفرانس های بین المللی نسبت به مجلات خارجی کمتر بوده و درصد پذیرش در آنها بیشتر است

مقالات کنفرانسی چه نوع مقالاتی هستند

به مقالاتی اطلاق می شود که هدف اصلی در هنگام نگارش آنها، گرفتن پذیرش از یکی از کنفرانس های مقالات کنفرانسی علمی بوده است.این کنفرانس ها هر ساله و خارج از کشور برگزار می گردد که در آن دانشجویان و محققان هم فرصت خوبی را برای ارائه ایده ها وکنفرانس در داخل تعداد زیای مطالب خود بدست می آورند و هم اینکه با ایده های بقیه دانشجویان و نظرات اساتید نیز آشنا می شوند و درباره آنها با هم گفتگو و تبادل نظر می کنند. البته در برخی کنفرانس ها حضور افراد الزامی نیست و می توانند بدون شرکت حضوری در کنفرانس تنها مقالات خود را در تاریخ مشخص شده از سمت کنفرانس ارسال نمایند.در بیشتر کنفرانس‌های دانشگاهی و علمی، افراد برای معرفی و ارائه جدیدترین پژوهش‌هایی که انجام داده‌اند حاضر می‌شوند و سایرین برای مشاهده و بررسی این موضوع آن‌ها را همراهی می‌کنند. که این کنفرانس ها در سطوح خارجی ،بین المللی ،منطقه ای ،استانی ،داخلی ،قابل برگزاری می باشند.

مقالات کنفرانسی

انواع روش های ارائه مقالات کنفرانسی کدامند؟

مقالات کنفرانسی می‌توانند به دو شکل سخنرانی به‌صورت شفاهی و یا در قالب پوستر ارائه شوند. که در همه موارد ذکرشده باید مقاله را در قالبی مانند پاورپوینت برای ارائه به حضار، مرتب و سازمان‌دهی نمایید. که در ادامه مطلب به چگونگی ارائه هر یک از مقالات کنفرانسی اشاره خواهد شد.

 روش های ارائه مقالات کنفرانسی

ارائه شفاهی(oral) در ارائه شفاهی که برای مقالات در کنفرانس‌ها در نظر گرفته می‌شود، نویسنده باید در مقابل افراد جمع حاضر شود و کار خود را در قالب پاورپوینت یا برنامه‌ای شبیه آن برای دیگران شرح بدهد. این ارائه نباید چندان طولانی باشد و تقریبا برای هر شخصی حدود 20 دقیقه زمان قائل می‌شوند.که حدود 15 دقیقه برای ارائه نویسنده و حدود 5 دقیقه از زمان ارائه هم به پرسش‌وپاسخ اختصاص پیدا می‌کند.

ارائه پوستر(poster) ارائه مقالات کنفرانسی در قالب پوستر هم شکل و شیوه دیگری است که در کنفرانس‌های گوناگون رواج دارد. یعنی شرکت‌کنندگانی که مقاله‌ای را به نگارش درآورده‌اند، این امکان را دارند که مقاله‌شان را به شکل پوستری آماده و طراحی کنند و در بخشی از کنفرانس برای مخاطبان ارائه دهند. به عبارت دیگر، در کنفرانس‌ها گاهی‌اوقات این حق که مقاله خود را به شکل پوستر ارائه دهید یا در شکل سخنرانی به خودتان بستگی دارد و انتخاب خودتان به عنوان نویسنده خواهد بود. ولی گاهی هم در برخی از کنفرانس‌ها، بعد از اینکه مقاله به دبیرخانه تحویل شد، مسئولان کنفرانس هستند که با داوری اثر به این نتیجه می‌رسند که باید مقاله در قالب پوستر ارائه شود یا سخنرانی.

کارگاه‌ها (workshop)علاوه بر ارائه به شکل سخنرانی یا پوستر، برخی از مقالاتی که به کنفرانس‌ها ارسال می‌شوند در حاشیه برنامه و در کارگاه‌ها یا اصطلاحا ورک‌شاپ‌هایی ارائه خواهند شد که تعدادی محدود از افراد شرکت‌کننده در کنفرانس در آنها حضور دارند و امتیازاتی هم برای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان آنها در نظر گرفته می‌شود که رزومه آنها را پربارتر می‌کند. این ورک‌شاپ‌ها به شکل‌های عملی یا تئوری هستند.

نحوه ارسال مقاله به کنفرانس چگونه است؟

بعد از این آگاهی، اقدام به تولید مقاله خود کنید و آن را با معیارها و براساس چارچوب‌هایی که از سوی سایت کنفرانس اعلام می‌شود، آماده کنید. بعد از اتمام فرایند آماده‌سازی مقاله کنفرانسی، لازم است تا اثر خود را در اختیار داوران و دبیران کنفرانس قرار بدهید و در اصطلاح، آن را سابمیت (submit) کنید.معمولا یک تا دو ماه طول می‌کشد تا داوران به نتیجه‌گیری درباره هر اثر برسند و نتیجه نهایی را به کنفرانس اعلام کنند. بعد از این مدت، شما متوجه خواهید شد که اثرتان در کنفرانس پذیرفته شده یا خیر. ارسال مقالات هم که از طریق وبسایت یا ارسال مقاله به ایمیل رسمی کنفرانس صورت می‌گیرد.

نحوه ارسال مقاله به کنفرانس

چاپ مقاله کنفرانسی چه امتیازی دارد؟

شرکت در کنفرانس‌های داخلی و خارجی می‌تواند روی پربارشدن رزومه اثرگذار باشد.برای مثال، دانشجویانی که قصد شرکت در مصاحبه‌های دکتری را دارند باید بدانند که امتیازاتی برای داشتن مقالات کنفرانسی برایشان در نظر گرفته می‌شود. از آنجا که قوانین در سال‌های مختلف، متنوع است و دستخوش تغییرات می‌شود، دقیقا نمی‌توان گفت که داشتن هر مقاله کنفرانسی چند امتیاز دارد اما باید بدانید که این مقالات ارزش نسبتا خوبی دارند.اگر مقاله‌‌تان در کنفرانسی خارجی شرکت داده شود، ارزش و امتیاز آن از موارد داخلی بیشتر خواهد بود. البته امتیازی که مقالات کنفرانسی برایتان به همراه می‌آورند از مقالات ژورنالی کمتر است. ولی چند مقاله کنفرانسی در جایی مانند مصاحبه دکتری می‌تواند ارزشی معادل یک مقاله ژورنالی به همراه داشته باشد.پس اگر برای پُرشدن رزومه‌تان، امکان داشتن مقاله ژورنالی را ندارید، دست‌کم به فکر کنفرانس‌ها باشید و از طریق شرکت در موارد متعدد، سابقه خود را پربار کنید.

فواید شرکت در کنفرانس های داخلی و بین المللی

حضور در کنفرانس ها و کنگره های ملی و بین المللی، می تواند برای دانشجویانی که قصد انجام پروژه تحقیقاتی و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند، بسیار مفید باشد. شرکت در این نوع مجامع علمی فواید بسیاری برای دانشجویان و محققان جوان دارد و دید و نگرش آنها را در یک حوزه خاصی بازتر کرده و علاقمندی آنها را به تحقیق در آن حوزه بیشتر می کند.

فواید شرکت در کنفرانس ها

ایجاد انگیزه بیشتر در علاقه‌مندان و پژوهشگران جوان برای تحقیق و پژوهش های بیشتر در زمینه های مختلف علمی

آشنایی با افراد شاخص، محقق، صاحب نظر در رشته مورد علاقه خود

دریافت مشاوره های کارآمد از افراد با تجربه به منظور ایجاد بستری برای طرح دیدگاه‌های مختلف

استفاده از سوالات مخاطبان و نقد و نظر آنها برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دیدگاهتان

فراگیری شیوه های نوین مدیریتی و بکارگیری آن در جهت پیشرفت مجموعه

گسترش مرزهای دانش و ارتقای علمی و پژوهشی جامعه

ارتقاء روابط تجاری با کمپانی های خارج از کشور و تبادل اطلاعات به دست آوردن بازار هدف مناسب

آشنایی با تکنولوژی و فناوری های نوین روز دنیا

دستورالعمل مقاله کنفرانس

برای تهیه اصل مقاله، حتما باید فرمت مقاله ای که توسط دبیرخانه معرفی شده است را دقیقا مطالعه نموده و مقاله خود را از هر نظر مطابق فرمت مقالات تهیه نمایید. توجه نمایید که عدم همخوانی با فرمت کنفرانس، میتواند دلیل عمده عدم پذیرش مقالات باشد. لذا حتما باید استاندارد مقالات کنفرانس رعایت شده باشد.پس از داوری اولیه، نوع پذیرش مقاله شما (قطعی یا مشروط) به شما اعلام می شود که در حالت پذیرش مشروط، پذیرش مقاله شما منوط به اعمال اصلاحات ذکر شده توسط هیات داوران کنفرانس می باشد و در غیر این صورت مقاله شما پذیرفته نخواهد شد که این اصلاحات معمولا ویرایشی و مربوط به فرمت مقاله می باشند.پس از برگزاری کنفرانس و اتمام فرآیند دریافت و ویرایش، مجموعه مقالات توسط دبیرخانه کنفرانس مربوطه، به سیویلیکا ارسال می شود. مدت زمان ارسال مقلات توسط دبیرخانه به سیویلیکا بر اساس توانمندی و سرعت عمل دبیرخانه ها صورت می پذیرد و پیگیری های لازم از سوی سیویلیکا انجام می شود. پس از دریافت مجموعه مقالات در صورتی که مشکل و ایراد مهمی در متون مقالات نباشد، حداکثر طی ده روز کاری روند نمایه سازی و انتشار مقالات بر روی سیویلیکا انجام می شود.

شرایط کنفرانس ها برای ارسال مقاله

ابتدا باید به سایت کنفرانس مربوطه مراجعه نموده و شرایط و ویژگی های مقالات درخواستی کنفرانس که در توضیحات سایت موجود است را مطالعه نمایید. کنفرانس های مختلف قوانین و شیوه های مختلفی را برای دریافت مقالات ارایه می دهند. بدین سبب مطالعه دقیق سایت برگزار کننده کنفرانس و شرایط و ضوابط ارایه شده توسط آن بسیار مهم است.

مرتبط با رشته تحصیلی و موضوع مقاله

جزء همایش ها و کنفرانس های معتبر و خارج از لیست سیاه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور

دارای نمایه و ضرایب معتبر و قابل استناد

دارای هزینه چاپ معقول و منصفانه یا بعضاً رایگان

مدت زمان پذیرش کوتاه

مدت زمان چاپ کوتاه

شرایط کنفرانس ها برای ارسال مقاله

هزینه ارسال مقاله به کنفرانس داخلی و خارجی

هزینه ارسال مقاله به کنفرانس داخلی و خارجی

هزینه شرکت جهت ارسال مقاله به کنفرانس داخلی و یا چاپ مقاله از سمت آن کنفرانس دریافت می شود که با نام هزینه ثبت نام دریافت می شود. البته می توان در برخی از کنفرانس ها نیز بدون ارسال و ارایه مقاله با پرداخت هزینه ثبت نام و فقط به عنوان شرکت کننده حضور داشت. برای تشویق نویسندگان و شرکت کنندگان به حضور و ثبت نام به موقع در کنفرانس، معمولا هزینه تعیین شده اولیه برای ثبت نام کمتر است و پس از سپری شدن زمان ثبت نام زودهنگام، هزینه بیشتری را باید بپردازید. همچنین تعداد زیادی از کنفرانس ها برای دانشجویان و یا اساتید تخفیف ویژه ای قائل می شوند هزینه برگزاری کنفرانس ها ی خارجی بسته به نوع درخواست شما و هزینه هر کشور و شرایط آن متفاوت می باشد و نمی توان بازه ای را برای آن مشخص نمود.

فرمت بندی و سابمیت مقاله در کنفرانس بین المللی

فرمت بندی مقاله براساس دستورالعمل های اعلامی از کنفرانس و یا همایش می باشد. توجه به این موضوع خصوصا در مواقعی که بحث چاپ مقاله در مطرح میشود، اهمیتی دو چندان پیدا میکند. معمولا حساسیت های خاصی روی رعایت استاندارها وجود دارد و به همین خاطر نیز در سایت خود بخشی با عنوان راهنمای نویسندگان قرار داده اند تا مقاله های ارسالی در ساختار و چهارچوب همان مجله تنظیم و ارسال شوند. پس از فرمت بندی نوبت به ارسال و سابمیت مقاله به کنفرانس مد نظر می باشد که شرایط ارسال نیز همانند فرمت بندی در سایت کنفرانس نوشته می شود.

فرمت بندی و سابمیت مقاله در کنفرانس بین المللی

مراحل ارسال مقاله به کنفرانس از طریق سینا ترجمه

سالهاست که کنفرانس های متنوعی در تمامی حوزه ها در اکثر کشور ها به میزبانی سازمان ها، نهاد ها و دانشگاه ها برگزار میشود و برای شرکت در این کنفرانس ها و ارسال مقاله به آنها امتیازات پژوهشی بسیار زیادی را باید کسب نمایید.ارسال مقاله به کنفرانس از طریق سینا ترجمه شامل مراحل زیر می باشد:

 ارسال مقاله به کنفرانس از طریق سینا ترجمه

استخراج مقاله از پایان نامه:پس از نوشتن پایان نامه مراحل بعدی استخراج مقاله از پایان نامه می باشد . استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم شناخت ساختار و اهداف هر یک می باشد

ترجمه مقالات:به صورت تخصصی در همه رشته ها و به تمامی زبان های دنیا می باشد.

ویراستاری مقالات :از لحاظ دستورزبانی و قواعد نگارشی ویراستاری می گرددو یرایش ظاهری نوعی از ویراستاری است که در آن به شکل و ظاهر نوشته‌ها دقت می‌شود؛ یعنی پاراگراف‌بندی‌ها، رعایت رسم‌الخط صحیح کلمات و هر آنچه انسجام ظاهری نوشته‌ها و مقالات را بهبود می‌بخشد در دسته ویرایش ظاهری قرار می‌گیرد

پارافریز مقالات :تغییر واژه و عبارات یک متن می باشدکه در واقع ادراک خود از یک متن بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا

فرمت بندی مقالات:موقع فرستادن مقاله برای ژورنال باید فرمت ژورنال رو رعایت کنید. رعایت فرمت خاص شامل نوع فونت ،سایز فونت،میزان فاصله از طرفین ،نوع نگارش صفحات ،نوع نگارش ضمائم می باشد

سابمیت مقالات: پس از نگارش و آماده‌سازی مقاله شما مقاله خود را جهت چاپ به یک مجله مناسب، ارسال و یا به‌اصطلاح دیگر سابمیت نمایید.

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش چاپ مقاله در کنفرانس در سینا ترجمه

در صورتی که میخواهید در کنفرانس ها شرکت کنید و یا مقاله خود را آماده ارسال به کنفرانس کنید سینا ترجمه تمامی اقداماتی که برای ارسال مقاله به کنفرانس نیاز است از جمله ترجمه و ویرایش مقاله را با بهترین کیفیت ارائه میکند و میتوانید از امکانات سینا ترجمه با بهترین کیفیت استفاده کنید.

جهت ثبت سفارش چاپ مقاله در کنفرانس می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ،تلگرام و اینستاگرام) در ارتباط باشید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقالات کنفرانسی به دلیل پذیرش سریع و زمان داوری کوتاه مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار دارد.

معمولا یک تا 2 ماه زمان طول می کشد .

فرمت بندی مقالات بر اساس دستور العمل های اعلامی از کنفرانس و یا همایش می باشد.

این ارائه نباید چندان طولانی باشد و تقریبا برای هر شخصی حدود 20 دقیقه زمان قائل می‌شوند.که حدود 15 دقیقه برای ارائه نویسنده و حدود 5 دقیقه از زمان ارائه هم به پرسش‌وپاسخ اختصاص پیدا می‌کند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام