سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در مجلات ISI ایمپکت دار

انتشار 8 آذر 1397
مطالعه 4 دقیقه

چاپ مقاله در مجلات ISI ایمپکت دار، یکی از بهترین راه های افزایش امتیازات پژوهشی در رزومه تحصیلی و مصاحبه دکتری می باشد.

چاپ مقاله در مجلات ISI ایمپکت دار

مجلات ISI معتبرترین پرطرفدارترین مجلات در جهان هستند که از لحاظ رتبه بندی به دو دسته مجلات  ایمپکت دار (JCR) و بدون ایمپکت (ISI lISTED) تقسیم می شوند. این مجلات در پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز نمایه می شوند. تفاوت بین این مجلات در  داشتن ضریب تاثیر می باشد. ضریب تأثیر (Impact Factor)، یک شاخص کمی است که برای ارزیابی، مقایسه و رتبه‌بندی نشریات علمی در رشته‌های مختلف در سطح ملی یا برای مقایسه مجله‌ها در سطح بین‌المللی به کار گرفته می‌شود. این شاخص نشان‌دهنده فراوانی استنادهایی است که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله یا نشریه داده می‌شود. 
این عامل همه ساله توسط مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه و نتیجه در گزارش‌های ارجاع مجله یا Journal Citation Reports منتشر می‌شود. این ضریب، نه برای مقاله یا نویسنده، بلکه برای مجله محاسبه می‌شود. محاسبه بر مبنای یک دوره دو ساله صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر برای هر سال معین، ضریب تأثیر یک مجله متوسط تعداد ارجاعات داده شده در همان سال معین به هر مقالهٔ منتشره در ان مجله در طی دو سال متوالی قبلی می‌باشد.
پایگاه تامسون رویترز سالانه مجلات و نشریات خود را بر اساس معیارهای خاصی مورد ارزیابی قرار داده و بر اساس امتیازات کسب شده، ضریب تاثیر آنها را افزایش یا کاهش می دهد. ممکن است مجله ای سال ها در لیست مجلات JCR وجود داشته اما به دلیل عملکرد ضعیف نتوانسته امتیاز لازم را کسب کند، در نتیجه از لیست مجلات ایمپکت دار کنار گذاشته می شود. البته عکس این حالت نیز وجود دارد، یعنی ممکن است مجله ای در لیست مجلات ISI قرار داشته باشد اما به دلیل افزایش و تقویت عملکرد خود، در ارزیابی بعدی ، ضریب تاثیر دریافت کرده و وارد لیست مجلات ایمپکت دار شود.تصویر

مجلات (ISI) ایمپکت دار (JCR)

مجلات ایمپکت دار  اغلب اروپایی و آمریکایی هستند و پذیرش مقاله از این مجلات آسان نیست. مقالات ارسالی به مجلات ایمپکت دار بایستی از محتوای علمی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند از سوی ادیتور و داوران مجله مورد پذیرش قرار گیرند. این مجلات بابت چاپ مقاله هزینه ای از نویسنده دریافت نمی کنند و تنها هزینه فرمت بندی مقاله از نویسندگان دریافت می شود. بازه داوری مجلات ایمپکت دار متفاوت بوده و ارتباطی با عدد ضریب تاثیر آن ندارد. مثلا ممکن است بازه داوری مجله ای با ضریب تاثیر 4 در حدود 9 هفته باشد و در مقابل مجله با ایمپکت زیر یک، سه ماه زمان داوری داشته باشد.
این مجلات بصورت تخصصی اقدام به پذیرش و چاپ مقاله می کنند. یعنی بر خلاف برخی مجلات بدون ایمپکت که بین رشته ای بوده و در زمینه های مختلف اقدام به چاپ مقاله می کند، مجلات ایمپکت دار معمولا تخصصی هستند و اسکوپ آنها نحدود به یک یا دو حوزه مشخص و مرتبط به هم هستند. برخی از آنها نیز کاملا تخصصی در یک زمینه خاص هستند. مثلا یک مجله صرفا در خصوص سرطان سینه مقاله چاپ می کند در حالی که مجله معروف CANCER در تمامی موضوعات سرطان مقاله پذیرش می کند.
داوری این مجلات کاملا تخصصی بوده و در  بیشتر آن ها به روش دو سو کور انجام میگیرد. یعنی نه نویسنگان و داوران هیچ شناختی از هم ندارند و هیچ نامی از طرفین در مقاله و سایت مجله ذکر نمی شود. این امد موجب می شود تا بدون قضاوت شخصی، تمامی مقالات در یک سطح مورد بررسی قرار گیرند. در برخی از مجلات ایمپکت دار ممکن است بیش از 2 داور یک مقاله را مورد بررسی قرار دهند. هر چه میزان تخصص داوران مجله بیشتر باشد و مقالاتی که پذیرفته می شود، در حد عالی باشند، باعث افزایش رتبه و اعتبار مجله خواهد شد.

نکاتی برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار 

  • با توجه به سخت گیری مجلات ایمپکت دار، بایستی قبل از انتخاب مجله، محتوای مقاله و سطح علمی آن را در نظر گرفته و متناسب با آن مجله را انتخاب نمایید. اگر موضوع مقاله شما یک موضوع نسبتا خوب می باشد هرگز آن را به مجلات با ایمپکت بالا ارسال نکنید.
  • حتما اسکوپ مجله انتخابی را با موضوع مقاله خود تطبیق دهید. در صورتی که موضوع مقاله شما در حیطه مجله انتخابی نباشد، در همان ابتدای کار، بدون ارسال به داوران، از سوی ادیتور رد خواهد شد.
  • مقاله خود را متناسب با اصول نگارشی مجله تنظیم کنید. برای این کار بایستی به بخش Author gaidline و یا author instruction مراجعه کرده و اطلاعات درج شده در آن قسمت را مطالعه نمایید. بخصوص تعداد کلمات و صفحات مقاله، سبک رفرنس ها و نحوه درج نمودارها و جداول بسیار مهم می باشد. 
  • موضوع سرقت ادبی یا علمی،  برای این مجلات حائز اهمیت می باشد. حتما این موضوع را در مقالات خود بررسی کرده و سپس آن را برای مجلات ارسال نمایید.

کارشناسان موسسه سینا با سال ها تجربه در زمینه چاپ مقاله در مجلات isi ایمپکت دار، و داشتن سابقه درخشان در این امر، شما دانشجویان و اساتید گرانقدر را یاری می رساند. اگر شما نیز قصد چاپ مقاله در نشریات ISI ایمپکت دار را دارید، با مشاورین ما از طریق ایمیل موسسه و یا شماره های تماس، در ارتباط باشید. همچنین کارشناسان ما بصورت شبانه روزی از طریق چت آنلاین پاسخگوی شما محققین  و پژوهشگران عزیز می باشند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام