سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در مجلات JCR ایمپکت دار

انتشار 28 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

در مراکز آکادمیک و علمی دنیا، یکی از ملاکهای ارزیابی فعالیتهای پژوهشی دانشجویان و حتی اساتید، مقالات چاپ شده در مجلات معتبر و مطرح در مجامع علمیست.

چاپ مقاله در مجلات JCR ایمپکت دار

در مراکز آکادمیک و علمی دنیا، یکی از ملاکهای ارزیابی فعالیتهای پژوهشی دانشجویان و حتی اساتید، مقالات چاپ شده در مجلات معتبر و مطرح در مجامع علمیست. به همین دلیل نگارش مقالات علمی سطح بالا برای چاپ در مجلات علمی شناخته شده برای این دسته از افراد بسیار حائز اهمیت است. یک مقاله در واقع عصاره مطالعات و پژوهشهای شبانه روزی محقق در یک دوره زمانی بلند مدت است که با انتشار آن در مجلات علمی میتواند شاهد به عرصه رساندن زحمات خود در  سطح بین المللی باشد. در اغلب موارد حتی ملاک ارزشیابی محتوای مقاله هم نیست بلکه مجله ای است که آن را چاپ می کند. زیرا مجلات معتبر، فیلترهای علمی سختگیرانه ای در پذیرش و چاپ مقالات دریافتی دارند. از این رو، در دانشگاههای داخلی و خارجی مقالاتی ارزشمند هستند که در مجلات ISI چاپ شوند. امتیاز پژوهشی مقالات isi نیز یکسان نبوده و بر اساس jcr یا ISI Listed بودن( ایمپکت دار و بدون ایمپکت) امتیازات مختلفی دریافت میکنند. 

همانطور که اشاره شد، مجلات ISI به دو دسته ایمپکت دار (JCR) و غیر ایمپکت دار (ISI LISTED) تقسیم بندی می شوند. معیار تبیین و تشخیص آنها فایل JCR می باشد. مجله ای که در فایل JCR یافت شود دارای ایمپکت فاکتور می باشد. در غیر این صورت مجله فاقد ایمپکت است. پس فقط مجلات ISI آن هم نه همه آنها بلکه آنهایی که مقالات خوب و حاصل پژوهش های نوین را چاپ می کنند و وارد بخش JCR می شوند می توانند ایمپکت فکتور داشته باشند. به مجلاتی که در بخش JCR قرار دارند، WOS نیز گفته می شود.

ضریب تاثیر (Impact Fctor)

ضریب تاثیر یا همان iF، میانگین تعداد ارجاعات به یک مقاله پژوهشی و علمی، در یک بازه زمانی معین (معمولا 2 سال) نسبت به کل مقالات نمایه شده در آن ژورنال در بازه زمانی معین (2سال) را گویند. این شاخص به صورت کمی، می تواند مجلات علمی مختلف را از نظر اعتبار و رتبه بندی در سطح بین المللی با یکدیگر مقایسه کند. ضریب تاثیر برای هر ژورنال، با ژورنال دیگر متفاوت است و به صورت سالانه در قالب مجله JCR انتشار می یابد.

ژورنال های ایمپکت دار ژورنال های بسیار معتبر و سطح بالایی هستند، که اغلب اروپایی و آمریکایی بوده و پذیرش مقاله در آنها به سختی صورت می گیرد و حتما باید مقاله ارسالی در سطح علمی بالایی باشد. مجلاتی که در لیست JCR قرار دارند، دارای پروسه داوری مرحله ای و دشواری هستند. به همین دلیل مقالات ارسالی باید فاقد هر گونه ایراد ادبی، نگارشی و ویراستاری باشند و ترجمه تخصصی روی آنها انجام گرفته باشد. بطور کلی مراحل چاپ مقاله در ژورنالهای ایمپکت دار به ترتیب زیر می‌باشد:

ترجمه تخصصی، چون ژورنالهای ایمپکت دار جزو ژورنالهای معتبر خارجی محسوب می‌شوند، باید ترجمه تخصصی از مقالات انجام گرفته باشد.

بررسی مقاله از جهت موارد سرقت ادبی، مقاله باید کاملا ناب و اصیل باشد و هیچگونه شباهت های ادبی و یا متون تکراری در آن مشاهده نشود. 

اعتبارسنجی مجله قبل از ارسال مقاله، مجله انتخابی می‌بایست از لحاظ سطح اعتبار علمی و موضوع مقاله کاملا مرتبط باشد. در ژورنالهای دارای ایمپکت فکتور این موضوع بسیار حائز اهمیت می‌باشد و چنانچه مقاله به یک ژورنال غیرمرتبط سابمیت شود به احتمال زیاد ریجکت خواهد شد.

فرمت‌بندی مقاله، هر ژورنال ایمپکت داری متدها و قوانین خاصی برای پذیرش مقالات دارد که می‌توان با مراجعه به سایت ژورنال و مطالعه راهنمای  نویسندگان، نسبت به آن کسب اطلاع کرد.

سابمیت مقاله به روش درخواستی مجله، مقاله پس از سابمیت، وارد مرحله داوری میشود. داوران ژورنالهای ایمپکت دار حساسیت بسیار بالایی در پذیرش مقالات دارند و مقاله باید کیفیت لازم برای چاپ شدن در ژورنال را داشته باشد. نتیجه داوری ممکن است بر سه حالت باشد یا مقاله پذیرفته شود یا ریجکت شود و یا نیاز به بررسی و بازبینی داشته باشد.

با توجه به این که تضمینی جهت چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر jcr وجود ندارد، لذا پروسه آماده سازی و ارسال مقاله و همچنین اعمال اصلاحات اعلام شده از سوی سردبیر و داوران مجله در مقاله، هرچه با دقت و وسواس بیشتری انجام شود، احتمال پذیرش و چاپ مقاله نیز بالا خواهد بود. برای انجام هر چه بهتر و با کیفیت تر این فرایند، موسسه سینا با بهره گیری از دانش بهترین متخصصان بخش چاپ مقاله، که از نخبگان بهترین دانشگاه های کشور بوده و خود تجربه چاپ مقالات در بهترین ژورنالهای بین المللی را دارند، این بخش از پروسه پذیرش و چاپ مقالات علمی شما را به بهترین شکل ممکن و در کوتاهترین زمان انجام خواهد داد. برای استفاده از این خدمات، از طریق راههای ارتباطی موسسه با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

چگونه مجلات JCR را از مجلات بدون ایمپکت تشخیص دهیم؟

امتیازات پژوهشی چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار

هزینه ی چاپ مقاله در مجلات jcr

مزایای چاپ مقاله JCR برای اساتید و دانشجویان

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام