سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله ISI (آی اس آی) در مجلات معتبر و مورد تایید دانشگاه آزاد

انتشار 23 بهمن 1398
مطالعه 4 دقیقه

دانشگاه آزاد اسلامی هر چند ماه یک بار فهرست مجلات نامعتبر و جعلی خود را ارائه می دهند که نباید مقاله ی چاپ شده دانشجویان و اساتید دانشگاه ازاد در این لیست باشد. لذا انتخاب مجله ی معتبر ISI و مورد تایید دانشگاه آزاد بسیار حائز اهمیت می باشد.

چاپ مقاله ISI (آی اس آی) در مجلات معتبر و مورد تایید دانشگاه آزاد

همانطور که می دانید دانشگاه آزاد یک سری شرایط را برای اساتید و دانشجویان جهت چاپ مقاله خود مشخص کرده اند می توان بیان کرد از آنجاکه مجلات ای اس ای جز معتبرترین مجلات می باشد و اکثرا برای این مجلات اقدام می شود.دانشگاه ازاد برای مجلات ای اس ای ISI شرایطی را مشخص کرده اند که در ادامه علاوه بر چیستی مجلات isi به شرایط پذیرش و مورد تایید بودن مقالات چاپ شده در دانشگاه ازاد خواهیم پرداخت.

مجلات ISI

مجلات ISI چه نوع مجلاتی هستند؟

به طور کلی به تمام ژورنال های نمایه شده در تامسون رویترز به اصطلاح ISI گفته می شود (با استناد به نام قدیمی موسسه Institute for Scientific Information). بدیهی است که با توجه به تنوع کیفی نمایه های تحت پوشش تامسون رویترز، نمیتوان قضاوتی یکسان برای تمام این نمایه ها داشت. و لذا برای حفظ اعتبار و ارزش علمی عنوان ISI ، نمایه ها به دو گروه ISI (دارای ضریب تاثیر) و ISI-Listed (بدون ضریب تاثیر) تقسیم بندی می شوند. که در ادامه به هر یک از این نمایه ها خواهیم پرداخت.

انواع مجلات ISI برای پذیرش و چاپ مقاله

همانطورکه بیان شد مجلات ISI به دو دسته کلی تقسیم می شوند. که اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم می توان گفت دسته اول مجلات ISI ایمپکت دار و یا JCR و دسته دوم مجلات ISI-Listed می باشد که هریک از این دو دسته شامل شرایط خاصی می باشد.

مجلات ایمپکت دار (JCR)

به طور کلی ژورنال هایی که دارای نمایه هایی زیر باشند Arts & Humanities Citation Index و Science Citation Index Expanded و Social Sciences Citation Index با نمابه JCR و یا journal citation reports گزارشات استنادی مجلات نامیده می شوند. این دسته از نمایه ها بسیار معتبر بوده و بیشتر برای دفاع از رساله دکتری و ارتقای اساتید بسیار مهم هستند. اکثر این مجلات برای اکسپت و چاپ مقاله هزینه ای دریافت نمی کنند و رایگان هستند. اما داوری سخت و پروسه ی طولانی تری دارند.

مجلات ISI-Listed

به مجلاتی در سایر نمایه های ISI قرار دارند، مانند BIOSIS و یا Emerging sources citation نمایه می شوند ژورنال های master list و یا ISI-Listed نامیده می شوند.بطور کلی اخذ پذیرش از ژورنال ها و مجلات ISI-Listed بیشتر برای دانشجویان و اساتیدی مفید است که زمان اندکی برای پذیرش و چاپ دارند. پذیرش از مجلات JCR نیاز به کیفیت بالای مقاله و زمان طولانی تری نسبت به مقالات ISI-Listed دارند.

انواع مجلات ISI

شرایط دانشگاه ازاد برای پذیرش مقالات isi

به طور کلی می توان گفت دانشگاه آزاد دو شرط کلی برای مقالات چاپ شده خود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

دانشگاه آزاد در لیست سیاه (بلک لیست) خود مجلات نامعتبر و جعلی را شناسایی و معرفی می نماید. و در لیست سفید خود مجلاتی که برای دانشگاه آزاد اعتبار ویژه ای دارند و برای ارتقا رزومه ارزش بالایی دارند ، قرار می دهد. دانشجویان دانشگاه های آزاد در مقطع ارشد و دکتری برای دفاع خود و همچینین داوطلبان برای اخذ امتیاز پژوهشی در مصاحبه دکتری و اساتید برای ارتقا علمی خود نیازمند چاپ مقاله خود در مجله ای هستند که در لیست سیاه دانشگاه ازاد نباشد.

ویژگی های مقالات دانشجو جهت اخذ مجوز دفاع دانشگاه های ازاد

هر دانشگاهی برای مجوز دفاع شرایطی را دارد که شرایط دانشگاه ازاد به شکل زیر می باشد:

در مقاله دانشجو یا استاد راهنما نفر اول باشد.
نویسنده مسئول یا عهده¬دار مکاتبات میتواند استاد راهنما یا دانشجو بنا بر نظر استاد راهنما باشد.
(در مواردی که دو استاد راهنمای همکار وجود دارد، تصمیم در خصوص نویسنده مسئول یا عهده¬دار مکاتبات با توافق استادان راهنما صورت میپذیرد.)
در مقاله مستخرج از رساله که به عنوان مجوز دفاع استفاده می‌شود، نباید نام دیگری غیر از دانشجو، استادان راهنما و مشاور درج شود.
(در خصوص مقالاتی که جهت 2 نمره دستاوردهای پژوهشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر نام فرد یا افرادی که در افزایش کیفیت رساله نقش داشته‌اند، درج شود با تأیید استاد راهنما قابل قبول می‌باشند)
دانشجو و استاد راهنما مکلف است قبل از ارسال مقاله به نشریه از اعتبار و نمایه نشریه مورد نظر اطمینان حاصل نماید.

دانشگاه ازاد اسلامی

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در سینا ترجمه

پذیرش و چاپ مقاله دارای فرایندها و مراحل مختلفی است که شناخت‌شان باعث می‌شود تا راحت‌تر در این مسیر پای بگذارید. سینا ترجمه کاملا به صورت شفاف روند ثبت سفارش برای پذیرش و چاپ مقاله را برای شما در زیر آورده است تا شما عزیزان بدون هر گونه دغدغه سفارش خود را ثبت نمایید.پ

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله

ارسال درخواست از طریق واتساپ، ایمیل و سایت سینا ترجمه

بررسی درخواست شما توسط کارشناسان

معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما و یا بررسی مجله پیشنهادی شما

تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما

ترجمه مقاله به صورت تخصصی (در صورت اینکه مجله انتخابی انگلیسی باشد)

فرمت بندی مقاله طبق فرمت مجله انتخابی

ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

سینا ترجمه

چاپ مقاله ISI (آی اس آی) در مجلات معتبر و مورد تایید دانشگاه ازاد

موسسه سینا ترجمه با داشتن بیش از 6 سال سابقه ، اماده خدمت رسانی برای پذیرش و چاپ مقالات اساتید و دانشجویان در مجلات ای اس ای مورد تایید دانشگاه پیام نور می باشد. تیم مجرب و متخصص سینا ترجمه با استخراج مقاله از پایان نامه ، معرفی مجلات ای اس ای مورد تایید ، ترجمه تخصصی مقالات، اقدام برای اخذ پذیرش و چاپ ، بهترین خدمات را برای محققان و نویسندگان مقالات ارائه میدهد.

جهت ثبت سفارش پذیرش و چاپ مقاله ISI می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ، تلگرام و اینستگرام) در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله برای بررسی علمی به داوران صاحب نظر و مرتبط با موضوع مقاله ارسال می‌گردد که اغلب این افراد از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر هستند.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

هر مجله سلیقه خاص خود را در فرمت نامه پذیرش دارد. اینکه حتماً وابستگی‌­های سازمانی بر روی نامه پذیرش درج شود منطقی نیست.

خیر، نامه­‌های پذیرش در فرمت­‌های مختلفی ارسال می­‌شوند و بسته به نظر و سلیقه یک مجله می‌­تواند شکل­‌های مختلفی داشته باشد. برای مثال، شکل و صفحه‌­آرایی مقالات چاپ شده در مجلات مختلف مشابه یکدیگر نیست. نامه پذیرش نیز دقیقاً از همین روال تبعیت می­‌کند.

شما می توانید فایل خود را از طریق قسمت چاپ مقاله ارسال بفرمایید تا مجلات مرتبط از طریق ایمیل تقدیم شما شوند و یا می توانید از طریق واتس آپ و یا ایمیل با ما در ارتباط باشید.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام