سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله ISI اقتصادی

انتشار 16 تیر 1398
مطالعه 4 دقیقه

اقتصاد، علمی خاص در جهت بهینه سازی منابع می باشد.محققان این رشته نیز برای ارتقا مقام علمی خود در صدد چاپ مقالات خود درمجلات معتبر از جمله ISI هستند.

چاپ مقاله ISI اقتصادی

کلیات ISI

موسسه اطلاعات علمی (Institute for Scientific Information): یا همان بانک اطلاعات ISI مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد.

تمامی مجلات علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارد. مواردی که مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI قرار می گیرد، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشر آن می باشد.

مقاله آی اس آی به مقالاتی اطلاق می‌شود که توسط یکی از مجلات نمایه شده توسط موسسه آی اس آی به چاپ رسیده باسند. با توجه به ارزیابی مقالات توسط مجلات در پذیرش آنها از جمله مواردی که در ارزیابی مجله مورد اهمیت قرار دارد این است که عنوان مقالات، چکیده و کلمات کلیدی باید به زبان انگلیسی باشد همچنین منابع نیز به زبان انگلیسی نوشته شوند.

با اینکه تمامی اطلاعت علمی به زبانهای مختلف در مجلات معتبر به چاپ میرسند، اما مواردی مثل چکیده و منابع باید به انگلیسی نوشته شده باشند، زیرا هنگام ارزیابی و داوری مقالات داوران مجلات نمی توانند عناوین را ترجمه کنند. هنگامی که چاپ یک مقاله علمی و تخصصی توسط داوران نام آشنای علمی ارزیابی میشوند، این نشان دهنده اعتبار و غنای علمی آن مجله را نشان میدهد. در نتیجه هرچه سریعتر مرحله اکسپت آن صادر می شود.        

تعریف رشته اقتصاد

اقتصاد دانشی است که روند رشد اقتصادی مالی یک کشور را نشان میدهد و سرنوشت حال و آینده جامعه را تعیین می کند. كشورهای پیشرفته در رشته‌های دانشگاهی اقتصاد را بالاتر و مهم تر از رشته‌های پزشكی و مهندسی، ارزیابی می کنند و به آن ارزش بیشتری می‌دهند.

 

تصویر

 

شاخه های رشته اقتصاد شامل موارد زیر هستند:

اقتصاد نظری

تئوری‌های اقتصادی مثل اقتصاد ریاضی و اقتصاد سنجی هسته اصلی این شاخه می باشد و بیشتر حالت تئوری دارد. دروس اختصاصی این شاخه شامل: اقتصاد کشاورزی, اقتصاد مدیریت, اقتصاد ریاضی, اقتصاد سنجی, تاریخ عقاید اقتصادی, برنامه‌ریزی اقتصادی, اقتصاد منابع .

اقتصاد بازرگانی

یکی از شاخه‌های کاربردی در این رشته میباشد که در آن دانشجو با جنبه‌های توصیفی و تحلیلی مدیریت تولید, مدیریت بازاریابی و کاربردهای آن، قوانین و مقررات مالیات در ایران, انواع حسابرسی و اصول حسابداری آشنا می‌شود.

اقتصاد صنعتی

شاخه اقتصاد صنعتی واحد ساختار بازار صنعت, بازرگانی بین‌المللی, منافع و مضرات انحصار, سیاست رقابت, منافع مصرف‌کننده, هزینه‌ها و حقوق و مقررات کاری که تنظیم‌کننده روابط بین کارگران و کارفرمایان میباشد.

 با استفاده از  دانش اقتصاداست كه روند رشد اقتصادی كشور رقم خورده و به طور كلی سرنوشت حال و آینده جامعه تعیین می‌شود پس پر واضح است موضوعی این چنین كه دارای این درجه از اهمیت است، بسیار مهم و حساس خواهد بود.

تصویر
چگونه یک مقاله ISI اقتصاد ارزیابی می شود؟

رشته اقتصاد نیز مانند دیگر رشته ها، در هر مقطعی یک رشته تخصصی محسوب میشود و محققان و پژوهشگران این رشته نیز بعد از فارغ التحصیلی و نوشتن پایان نامه می تواند مقالات خود را در مجلات معتبری همچون ISI به چاپ برسانند. رشته اقتصاد دارای شاخه های مختلفی از جمه اقتصاد نظری, بازرگانی, کشاورزی, پول و بانکداری, صنعتی و حمل و نقل است.

برای اینکه بتوانید یک مقاله اقتصاد بنویسید و مهمتر از آن به چاپ برسانید، لازم است شاخت کافی از مجله انتخابی خود داشته باشید. اگر این مقاله را برای مؤسسه اطلاعات علمی ISI می نویسید، احتمالاً برایتان مهم است که بدانید این مقاله ها چگونه ارزیابی می شود و یا اینکه مراحل و روند چاپ و پذیرش و اصول قانون آن چیست.  

ارزیابی مقاله های علمی در جوامع علمی بسیار حائز اهمیت می باشد. مؤسسه اطلاعات علمی ISI  برای ارزیابی تحت پوشش فهرست نویسی خود، سه شاخص را در نظر گرفته است:
Impact factor: علامت اختصاری IF نشان نشان دهنده این شاخص میباشد که یکی از مهمترین و کاربردی ترین شاخص ارزیابی مجله های ISI میباشد زیرا این ضریب فقط برای مجله محاسبه میشود نه برای مقاله و یا نویسنده. ایمپکت فاکتورمیانگین تعداد دفعاتی است که مقالات یک مجله در دو سال قبل رفرنس داده شده اند.

Immediately: تعداد ارجاعات به مقاله های منتشر شده مجله در سال مورد ارزیابی تقسیم بر تعداد مقاله های منتشر شده در همان سال مجله مذکور است. این شاخص در حقیقت شیب رشد منحنی ارجاعات را بیان می کند.

Cited Half Life: نیمه عمر ارجاعات یا نیمه عمر استناد، تعداد سال هایی است که از سال ارزیابی باید به عقب برگشت تا شاهد پنجاه درصد کل ارجاعات به مجله در سال مورد ارزیابی باشیم.

ارسال چکیده مقاله اقتصاد به مجله

بعد از طی مراحلی از اطلاع در مورد مجلات علمی معتبر بخصوص مجلات ISI، یا هر مجله دیگر، باید به‌ مجله ‌ای‌ که‌ می‌ خواهید برای‌ آن‌ مقاله‌ اقتصاد خود را بفرستید نگاه‌ کرده‌ و طول‌ متوسط‌ چکیده‌ ها را از آن‌ استخراج ‌نمائید، همچنین در قسمت نویسندگان اگر قوانین و ضوابط‌ خاصی‌ برای‌ نوشتن‌ چکیده‌ در آن‌ ذکر شده‌ آنرا رعایت‌ نمائید.

خدمات موسسه سینا در مورد چاپ مقالات ISI اقتصادی:

ارسال مقاله به موسسه

ارزیابی کیفیت و نقاط قوت مقاله

پیشنهاد چندین مجله با توجه به موضوع و کیفیت مقاله

ارسال مقاله به مجله مورد تأیید پژوهشگر

مکاتبه با مجله از طرف همکاران ما در موسسه برای دریافت پذیرش مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام