سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله isi چیست

انتشار 26 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا و اعضای هیئت علمی دانشگاهها، از جمله افرادی هستند که به چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر به جهت استفاده از امتیازات آن نیاز دارند.

چاپ مقاله isi چیست

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا و اعضای هیئت علمی دانشگاهها، از جمله افرادی هستند که به چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر به جهت استفاده از امتیازات آن نیاز دارند. در واقع چاپ مقاله برای این افراد، بعنوان بخشی از فعالیتهای پژوهشی محسوب میشود که اعتبار این مقالات رابطه مستقیمی با مجلاتی که آنها را به چاپ رسانده اند، دارد و بر همین اساس نیز ارزیابی میشوند. فرایند چاپ مقاله در مجلات معتبر خصوصا از نوع خارجی، کار زمانبر و پیچیده ای بوده و علاوه بر اینکه محتوای مقالات باید بسیار قوی باشد، بلکه باید تمام اسانداردها و قواعد مقاله نویسی نیز در تدوین و نگارش مقالات رعایت شود. ساده ترین اشتباهات در هر بخش از مقاله میتواند باعث فوت وقت و ریجکت مقاله از سوی مجله شود. به همین دلیل نیاز است در پروسه آماده سازی و ارسال مقالات علمی به مجلات، از تخصص و تجربه کارشناسان در این زمینه استفاده کرد. در موسسه سینا گروهی از این اساتید و کارشناسان مجرب و نخبه گرد هم آمده اند تا خدمات و مشاوره های لازم را در این زمینه به دانشجویان و محققین ارائه دهند تا فرایند چاپ مقاله به بهترین شکل ممکن و در کوتاهترین زمان انجام گیرد. 

یکی از پایگاههای معتبر دنیا برای چاپ مقالات علمی، ISI زیرمجموعه موسسه علمی تامسون رویترز است که به جهت اعتبار بالای آن، گرایش زیادی به چاپ مقاله در مجلات نمایه شده در این پایگاه در بین محققین بوجود آمده است. موسسه آمریکایی تامسون رویترز به عنوان یکی از بزرگترین موسسات انتشار مقالات معتبر در سطح دنیا محسوب می‌شود. این موسسه یک شرکت بزرگ است که هم‌اکنون در حیطه‌های اقتصادی و حقوقی بسیار فعال بوده و درصد بسیار کمی از درآمدهایش به بخش علمی اختصاص دارد. بخش علمی (Web of Knowledge: WOK) یکی از زیرمجموعه‌های تامسون رویترز است و دو وظیفه مهم را بر عهده دارد. اولین و مهم‌ترین کار WOK این است که لیست مجلات معتبر را که به مجلات ISI معروف هستند و امروزه اطلاعات آن در زیر بخش وب‌آف‌ساینس (WOS) ارائه می‌شوند، منتشر میکند. دومین کار این بخش تهیه و تعیین ضریب تأثیر برای مجلات علمی معتبر است که اطلاعات آن در زیر بخشی با نام گزارش استنادی مجلات یا (Journal Citation Reports: JCR) ارائه می‌شود. در حال حاضر ضریب تأثیر یکی از شاخص‌های اصلی برای بررسی اعتبار مجلات علمی محسوب می‌شود. چاپ مقاله در ژورنالهای تخصصی ISI در دنیا بیشترین امتیازات پژوهشی را برای نویسندگان مقالات دارند. 

اما باید در نظر داشت که ژورنال‌های ISI به‌ راحتی هر مقاله‌ایی را اکسپت نمی‌کنند و به دلیل تقاضای بالا و داوری سخت‌گیرانه یک پروسه طولانی و پیچیده ای دارند. بنابراین مقاله شما حتماً باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشد. همچنین باید در انتخاب مجله برای ارسال مقاله باید فاکتورهایی را مد نظر قرار دهید از جمله:

1. مجله متناسب و مرتبط با حوزه تخصصی مقاله شما باشد.

2. مقاله در مجله انتخابی، امتیاز مورد نیاز شما را دربر داشته باشد، برای مثال مجله در لیست ISI باشد و ایمپکت فاکتور بالای 1 داشته باشد. (شما باید اطلاعات دقیقی از اعتبار و ایمپکت فکتور ژورنال بدست آورید و با مقایسه مقالات چاپ شده در ژورنال با مقاله خود درصد پذیرش مقاله خود را ارزیابی کنید.)

3. احتمال پذیرش مقاله شما در آن مجله بالا باشد.

4. زمان داوری، پذیرش و چاپ مقاله در مجله با بودجه بندی زمانی شما مطابقت داشته باشد.

چاپ تضمینی مقاله ISI با موسسه سینا

اگرچه زمان داوری و هزینه پذیرش مقاله بستگی به نوع مجله دارد و تا قبل از انتخاب آن و ارسال مقاله نمی‌توان در این مورد هیچ پیش بینی ای کرد، اما به جهت همکاری طولانی مدت موسسه سینا با ژورنالهای مطرح ISI، این امکان وجود دارد که با روشهای خاصی زمان پذیرش را برای مقاله شما کاهش دهیم. تمامی کادر این مجموعه از مجربترین کارشناسان در سطح کشور بوده و آماده همکاری با نویسندگان، محققین و پژوهشگران می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان، هزینه و نحوه پذیرش می‌توانید به صورت رایگان از کارشناسان موسسه مشاوره بگیرید. تمام خدمات لازم برای آماده سازی مقالات شما اعم از ترجمه تخصصی، فرمت بندی، سابمیت مقاله و رایزنی با مجلات برای اکسپت تضمینی و چاپ در مجله، در موسسه سینا قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:

چاپ تضمینی مقاله ISI معتبر

پذیرش چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

چاپ مقاله isi رایگان

چاپ مقاله در مجلات ISI چقدر هزینه دارد؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام